ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»» مهدی هاشمی «آلزایمر» می گیرد!

از سرگیری فعالیت سینماها با 2 فیلم جدید


مهدی هاشمی «آلزایمر» می گیرد!

با پایان ایام سوگواری امیرالمومنین(ع) سینماها اکران فیلم‌های در حال اکران را از سر گرفتند که در این میان اکران فیلم‌های سینمایی «ورود آقایان ممنوع»، «سوت پایان»، «پروانگی»، «شبانه‌روز»، «ورود زنده‌ها ممنوع» و «یوسف پیامبر(ع)» ادامه یافته و با خداحافظی 2 فیلم «اینجا بدون من» و «آقایوسف» 2 فیلم «آلزایمر» و «زنان ونوسی و مردان مریخی» به‌عنوان نخستین فیلم‌های قرار گرفته در فهرست اکران عید فطر وارد چرخه اکران شدند. فیلم‌های «شیش و بش»، «زندگی با چشمان بسته» و «ندارها» هم قرار است از عید فطر در سینما”‹ها اکران شوند.

گیشه موفق رمضان

قطار اکران فیلم‌های سینمایی اما در حالی با این تغییرات به حرکت خود ادامه می‌دهد که آمارها نشان‌ از فروش قابل قبول فیلم‌ها در ‌ماه رمضان و به تعبیری توفیق طرح اکران ویژه این ‌ماه دارد. بر اساس آخرین خبرهای اعلام شده فروش فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان در سراسر کشور به مرز 5 میلیارد تومان نزدیک شده ‌است. تازه‌ترین ساخته رامبد جوان که اکران تابستانی سینماها را رونق بسیاری بخشید، اکنون در آستانه فروش 5 میلیاردی قرار دارد. میزان فروش «ورود آقایان ممنوع» در تهران بعد از 66 روز به 2 میلیارد و 810 میلیون تومان رسیده و در شهرستان‌ها نیز این فیلم حدود یک‌میلیارد و 750 میلیون تومان فروخته‌است. «سوت پایان» ساخته نیکی کریمی نیز جزو فیلم‌هایی است که با فروش روزانه قابل قبولی اکران خود را پشت سر می‌گذارد. این فیلم در 12 سینمایی که در اختیار دارد بعد از 16‌روز به فروش 110 میلیون تومانی در تهران رسیده است. کریمی در جریان اکران «سوت پایان» تبلیغات تازه‌ای برای آن طراحی کرده و خود در نوبت‌های مختلف نمایش فیلم حضور پیدا می‌کند. «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی اما در حالی آخرین هفته اکران را در 14 سالن سینما پشت گذاشت که بعد از 37 روز نمایش در تهران به فروش 500 میلیون تومانی دست یافت. «آقایوسف» به‌عنوان تازه‌ترین ساخته علی رفیعی هم در حالی از پرده سینماها خداحافظی می‌کند که با فروش 173 میلیون تومانی گیشه چندان موفقی نداشته است. «شبانه‌روز» ساخته کیوان علیمحمدی و امید بنکدار هم این روزها در حالی به اکران خود ادامه می‌دهد که به‌رغم بهره‌گیری از حضور قابل توجه ستارگان سینما تنها 160 میلیون فروش داشته ‌است و احتمالا با آغاز اکران عید فطر از سینماها خداحافظی خواهد کرد. «پروانگی» ساخته قاسم جعفری و «یوسف پیامبر(ع)» ساخته فرج‌الله سلحشور هم به‌عنوان 2 فیلم اکران ویژه رمضان با اکران تک‌سئانس تنها 6 و یک میلیون تومان فروش داشته‌اند. «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی هم که در جریان اکران‌ ماه مبارک رمضان بار دیگر به نمایش عمومی درآمده در سئانس‌های شبانه‌ای که در اختیار داشته 20 میلیون تومان فروخته است. اکران نخست اثر تحسین‌شده فرهادی نوروز 1390 بود که این فیلم را به دومین فیلم پرفروش امسال تبدیل کرد.

«آلزایمر» تازه‌ترین ساخته احمدرضا معتمدی است که پیش از این فیلم تحسین‌‌شده «دیوانه از قفس پرید» را در کارنامه داشته و پس از «قاعده بازی» حال با سومین تجربه کارگردانی داستانی «معناگرا» را به تصویر درآورده است.

مهدی ‌هاشمی «آلزایمر» می‌گیرد

با تغییرات اعلام شده از سوی شورای صنفی اکران از صبح چهارشنبه اکران یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر آغاز خواهد شد؛ فیلمی که نظرات بشدت متضادی را در میان منتقدان و مخاطبان برانگیخت و البته توانست در بخش بین‌الملل جشنواره جوایز اصلی را از آن خود کند. «آلزایمر» تازه‌ترین ساخته احمدرضا معتمدی است که پیش از این فیلم تحسین‌‌شده «دیوانه از قفس پرید» را در کارنامه داشته و پس از «قاعده بازی» حال با سومین تجربه کارگردانی داستانی «معناگرا» را به تصویر درآورده است. تازه‌ترین فیلم معتمدی در حالی از امروز روی پرده می‌رود که بسیاری از منتقدان معتقدند به لحاظ بار محتوایی اثر، این فیلم توانایی جلب مخاطب فرهیخته سینما را داراست. معتمدی خود نیز بر این مساله صحه گذاشته که فیلمش به لحاظ بافت فلسفی داستان خود بیش از هر مخاطب دیگری طیف دانشجو را نشانه رفته است. البته این منکر جذابیت‌های داستانی «آلزایمر» در جلب مخاطب عام نیست و فیلم در کنار ویژگی‌های دراماتیک به لحاظ بازیگرانی که در اختیار دارد هم می‌تواند مورد قبول مخاطب عام قرار گیرد. معمتدی درباره ویژگی‌های فیلم تازه‌اش گفته است: «آلزایمر یک طنز اجتماعی را مطرح می‌کند؛ طنزی برآمده از موقعیتی پیچیده که در آن روابط اجتماعی به طنز کشیده می‌شود. واقعیت این است که مردم از کمدی‌های سخیف خسته شده‌اند و فروش فیلم‌هایی که به نام کمدی ساخته می‌شود نشانگر همین مساله است یعنی مخاطب دوست دارد به جای طنز سطحی به سراغ طنز فاخر بیاید و فکر می‌کنم «آلزایمر» هم جزو دسته‌ای از فیلم‌هاست که یک طنز عمیق فاخر ارائه می‌کند.

مهدی هاشمی «آلزایمر» می گیرد!

 استقبال از فیلم در جشنواره هم بیانگر این مساله بود بویژه که در این فیلم مهدی ‌هاشمی بعد از مدت‌ها یک بازی درخشان از خود ارائه داده است». به گفته معتمدی: «ترکیب بازیگران آلزایمر ترکیب خوبی است، اغلب بازیگران مورد تحسین منتقدان واقع شده و در بخش بین‌الملل جشنواره هم نامزد دریافت جایزه شدند. من همیشه ترکیب بازیگری را بر اساس نزدیک‌ترین شخصیتی که به لحاظ توانایی‌های بازیگری به کاراکتر نزدیک باشد، انتخاب می‌کنم و شاید به همین علت باشد که در مجموع فیلم‌هایم دارای ترکیب‌های متفاوتی بوده و انتخاب بازیگران آن بر مبنای معیارهای متعارف صورت نمی‌گیرد». کارگردان آلزایمر افزود: «در آلزایمر هم ترکیب متفاوتی از بازیگران داریم. به عنوان مثال در کنار مهدی‌ هاشمی، فرامرز قریبیان را داریم که متاسفانه به‌‌رغم توانایی‌های بالایش چنان که باید از مهارت‌های وی استفاده نمی‌شود. او در این فیلم نقشی کلیدی دارد. مهتاب کرامتی هم در قالب شخصیتی فرورفته که می‌خواهد باورهای مرده جامعه را متجلی کند. راوی اصلی فیلم هم مهران احمدی است که با بازی گرم خود، خیلی خوب نقش‌‌اش را ایفا کرده است. داوود فتحعلی‌بیگی، حمید ابراهیمی و شاه‌علی سرخانی دیگر بازیگرانی هستند که بازی‌های خوبی داشته‌اند، ضمن اینکه دو چهره را هم در فیلم معرفی کرده‌ایم؛ یکی هدی ناصح و دیگری علی خازنی که امیدوارم بازی این دو نفر هم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد». معتمدی وعده کرده است: «سعی می‌کنیم همزمان با اکران فیلم، صحبت‌های رودررو با مخاطبان داشته باشیم از جمله در فرهنگسرای رسانه حاضر شده و به گفت‌وگو با مخاطبان می‌پردازیم. همچنین یک جلسه رونمایی با حضور سفیر ایتالیا خواهیم داشت که وی در این دیدار، جایزه جشنواره تائورمینا را به ما اهدا خواهند کرد».

مهدی هاشمی «آلزایمر» می گیرد!
فیلمی برای بالای 15 ساله ها!

دیگر فیلم اکران تازه سینماها فیلم کمدی «زنان ونوسی، مردان مریخی» ساخته کاظم راست‌گفتار است. جالب اینکه تهیه‌کننده این فیلم از طبقه‌بندی سنی مخاطبان فیلم خبر داده و گفته است: «من فکر می‌کردم این فیلم افراد زیر 15 سال همراه خانواده بتوانند از این فیلم دیدن کنند اما طبق طبقه‌بندی ارشاد دیدن «زنان ونوسی، مردان مریخی» برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌شود». وی افزود: «فیلم بسیار خوش‌ساخت است و فضای کمدی دارد که تلاش شده در آن از آثار کمدی سطحی و سخیف فاصله بگیریم. با توجه به فضای این فیلم همچنین در لایه‌هایی پیام‌های اثر را هم منتقل کنیم». مفیدی درباره شباهت این فیلم با کتابی با همین عنوان گفت: «هیچ ارتباطی بین این فیلم و کتاب وجود ندارد. فیلم چون درباره اختلاف میان دیدگاه زنان و مردان و تفاوت بین این دو شخصیت است ما احساس کردیم این عنوان را برای آن انتخاب کنیم». وی ادامه داد: «عید فطر زمان خوبی برای اکران این فیلم است و فکر می‌کنم به لحاظ موضوع و ساختار خوبی که دارد با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و تا پایان آنها را در سالن سینما بنشاند. عوامل فیلم همه حرفه‌ای هستند و این موضوع نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این اثر است». امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، امیرحسین رستمی، سحر زکریا، شراره رخام در «زنان ونوسی، مردان مریخی» بازی کرده‌اند. داستان فیلم درباره مهندس جوانی به نام «سعید» است که مقدار زیادی پول قرض می‌گیرد تا همسرش را برای اسکی به فرانسه بفرستد. زمان اسکی همسر مرد یخ می‌زند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد