ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»» آرایش غلیظ محصول جدید ماهواره

آرایش غلیظ محصول جدید ماهواره

قبح زدایی از روابط غیر اخلاقی، افرایش بد حجابی و آرایش‌های زننده؛ پیامد برنامه‌های ماهواره‌ای است. 

با گسترش مدرنیته در جوامع، ماهواره‌ها به عنوان نماد رسانه‌ای جامعه مدرن، جایگاه خاصی در میان سایر رسانه‌ها پیدا کردند. ماهواره که محصول جامعه مدرن است، امروزه گستره وسیعی از جهان را تحت سلطه قرار داده است و هم اکنون رد پای ماهواره‌ها حتی در میان عشایر و چادر نشینان کشور ما نیز به چشم می‌خورد. وجود ماهواره‌ها در منازل پیامدهای بسیاری را در پی دارد که قسمتی از این پیامدها مربوط به آسیب‌های اجتماعی این پدیده در سطح جامعه است.

به گزارش «تبیان»، شبکه‌های ماهواره‌ای یا فارسی زبان هستند و از سوی ایرانیان خارج از کشور و با توسل به دولت‌های بیگانه تاسیس شده‌اند و یا شبکه‌های بین‌المللی سایر کشورهای جهان هستند. شبکه‌های فارسی که در سال‌های اخیر رشد روزافزونی داشته‌اند، مدت‌ها است با انتخاب سریال‌هایی خاص بر پایه موضوعاتی چون روابط بی بند و بارانه و بی توجهی به تعهد خانوادگی، در قالب‌های فریبنده سعی در رسوخ در خانواده‌های ایرانی داشته‌اند. شبکه‌های غیر فارسی زبان ماهواره نیز سرشار از برنامه‌هایی با مفاهیم جنسی و غیراخلاقی است.

رنامه‌های ماهواره‌ای با عادی جلوه دادن روابط زنان و مردان، سعی در تغییر الگوهای رفتاری بر مبنای اخلاق و دین در میان جوامع هدف دارند. این برنامه‌ها از مفاهیمی چون خانواده و تعهد، تقدس زدایی می‌کنند و گناه را امری عادی جلوه می‌کنند

یکی از پیامدهای اجتماعی ورود مار خوش خط و خالی به نام ماهواره در منازل قبح زدایی از روابط غیر شرعی میان زنان و مردان در سطح جامعه است. برنامه‌های ماهواره‌ای با عادی جلوه دادن روابط زنان و مردان، سعی در تغییر الگوهای رفتاری بر مبنای اخلاق و دین در میان جوامع هدف دارند. این برنامه‌ها از مفاهیمی چون خانواده و تعهد، تقدس زدایی می‌کنند و گناه را امری عادی جلوه می‌کنند.به این وسیله دختران و پسران را به روابط خارج از چارچوب ازدواج دعوت می‌کنند و جوانان نیز پس از مدتی به چنین روابطی گرایش پیدا می‌کنند. افزایش روابط خارج از بنیان خانواده نیز خود باعث کاهش ازدواج در جامعه و افزایش سن ازدواج می‌شود.

جوانان دیگر برای پاسخگویی به نیازهای خود به سراغ ازدواج که الزامات فراوانی دارد، روی نمی‌آورند و از طریق روابط آزاد، جای خالی همسر و زندگی خانوادگی را پر می‌کنند. افزایش سن ازدواج در جامعه منجر به افزایش جنایت، خشونت، تجاوز و بسیاری دیگر از نابهنجاری‌ها می‌شود که همه و همه ناشی از القای الگوی زندگی غربی از سوی برنامه سازان به اعضای جامعه هدف است.

افزایش پوشش‌های نامناسب و بدحجابی در جامعه

یکی دیگر از مؤلفه‌های برنامه‌های ماهواره‌ای، رواج مد و پوشش‌های نامناسب است. بد پوششی و استفاده ابزاری از زنان در برنامه‌های ماهواره‌ای موج می‌زند. برنامه سازان بیگانه سعی در القای پوشش و مدهایی دارد که مردم عادی کشورهای خودشان در کوچه و خیابان هیچ گاه از چنین ظواهری استفاده نمی‌کنند و چنین پوشش و آرایش‌هایی تنها مربوط به سالن‌های مد و خوانندگان و هنرپیشگان شان است. کشورهای غربی با ساخت چنین برنامه‌هایی می‌خواهند تصویری ساختگی از غرب و مردم آن به خورد جهانیان دهند تا از این طریق مردم کشورهای هدف را از مسائل بنیادین و اساسی زندگی دور کنند و به سمت سطحی گرایی و مد پرستی سوق دهند.

برخی از بینندگان داخلی ماهواره در کشور ما نیز با تماشای این برنامه‌ها، ارزش خود را بر اساس نوع پوشش تلقی می‌کنند و این باعث رواج بد حجابی و استفاده مردم از لباس‌های نامناسب برای جلب توجه می‌شود. با توجه به اینکه زنان و جوانان گرایش بیشتری به این مسایل دارند، شهر پر می‌شود از جوانان و زنان که به تقلید از هنرپیشگان غربی، با پوشش نامناسب در انظار حاضر می‌شوند و با رفتارشان خانواده و ارزش‌های اجتماعی را زیر سئول می‌برند.

مصرف بی رویه لوازم آرایش

علاوه بر موارد فوق، یکی از مؤلفه‌های هنرپیشگان و مانکن‌های ماهواره‌ای، آرایش غلیظ و نابهنجار است در حالی که شهروندان معمولی کشورهای غربی هیچ گاه در خیابان و یا محیط‌های کار از چنین آرایش‌هایی استفاده نمی‌کنند و تنها در مجالس و میهمانی‌ها با چنین ظاهری حضور پیدا می‌کنند. اما برنامه سازان ماهواره‌ای با فریب مخاطبان این مفهوم را به طور معکوس انتقال می‌دهند تا از این طریق مردم تصور کنند که غربی‌ها در رفت و آمده‌ای روزمره خودشان از چنین آرایش‌هایی استفاده می‌کنند و با تقلید از آن‌ها، آرایش‌های غلیظ را برنامه روزانه خود قرار دهند.

از سوی دیگر رواج آرایش‌های غلیظ و نابهنجار در میان زنان و دختران جوان جامعه ما، منجر به افزایش نابهنجاری‌های اجتماعی و ناامنی زنان و دختران در سطح شهرها می‌شود. به هر رو برنامه‌های ماهواره‌ای باعث قبح زدایی از روابط غیر شرعی میان زنان و مردان نامحرم، افزایش بد پوششی، بدحجابی و آرایش‌های غلیظ و زننده در سطح جامعه می‌شود و از این طریق بنیان‌های جامعه را به لرزه در می‌آورد که برای کنترل این سیل برنامه‌های ماهواره‌ای، صدا و سیمای کشور ما باید با حرکتی جهادی و با تولید برنامه‌های جذاب و مخاطب پسند، مردم را از برنامه‌های آسیب‌زای ماهواره جدا و به خود جذب کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد