ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»» تداخل دو جنس مخالف در هم

تداخل دو جنس مخالف در هم

ازدواج ، دو دنیای فکری متفاوت را کنارهم می آورد. حال انسان چگونه انتظار دارد که شریک زندگیش همانند خودش فکر کند ، آنگونه که او می پسندد رفتار کند و ...؟


ازدواج

به زندگی گذشته ی خود مراجعه کنید و گذشته ی خود را با دقت  بررسی کنید ؛ از ابتدای زندگی چه امکانات و چه محدودیتهایی داشتید ؟ برخورد دیگران خصوصا والدینتان با شما چگونه بوده است ؟ از کدام یک از رفتار آنان خوشتان نمی آمد و کدام برای شما مطلوب بود ؟ مدارسی که در آن بزرگ شدید ، چه فشارهایی را بر شما تحمیل می کردند و از طرف دیگر چه آموزشهایی را به شما داده اند ؟ خصوصیات اخلاقی شما مجموعه ای است از آن چه بر شما گذشته است ؛ امکانات و محدودیت ها ، ملایمات و ناملایمات ، فراخی ها و فشارها ، برخوردهای مهربانانه و خشونت بار دیگران و ... ، همه و همه در شکل گیری شخصیت شما موثر بوده است. در نتیجه دنیای درونی شما ، مخصوص خود شماست .

در ازدواج ، دو دنیای متفاوت کنارهم قرار می گیرند ؛ اعتقادات متفاوت ، نگرشها و ارزشهای متفاوت ، رفتار متفاوت و ... . حال که چنین است ، چگونه انتظار دارید که همسرتان مانند شما فکر کند ؟ آن طور که شما دوست دارید رفتار کند ؟ مواردی که برای شما مهم است برای او هم مهم باشد ؟

امام صادق علیه السلام می فرمایند که اگر مردم می دانستند که خداوند متعال چگونه این مخلوقات را خلق کرده است ، هیچ کس ، کس دیگری را سرزنش نمی کرد. (1)

تحمل تفاوت ها و تکیه بر تفاهمات عاملی بسیار مهم در شیرینی زندگی است و به مرور باعث خواهد شد که اختلافات کمتر شده تفاهمات بیشتر گردد ؛ شیرینی روز افزون زندگی.

 

تمرینی در جهت نزدیک کردن دو دنیای فکری به یکدیگر (2) :

** تصویر ذهنی خود را از یک رابطه ی زناشویی ارضاء کننده و ایده آل در قالب جملاتی مثبت ، بنویسید ( هم شما و هم همسرتان) (3) .

** برای هر یک از جملات بر حسب اهمیتی که برای شما دارند ، نمره ای از 1تا 5 در نظر بگیرید.(1، نشان دهنده « خیلی مهم » و 5، نشان دهنده « نه چندان مهم» می باشد.)

** دو جمله ای که بیش از بقیه برایتان مهم هستند را با کشیدن دایره ای دور آن ها مشخص کنید .

** مواردی را که فکر می کنید رسیدن به آن برای هر دوی شما مشکل ترین خواهد بود را با علامت * مشخص کنید .

 دقت کنید که انتقال افکار و احساسات ممکن است باعث آسیب روحی گردد لذا می بایست که به طرز محبت آمیزی انجام شود تا چنین اثری نداشته باشد

** حال به همراه یکدیگر تصویر ذهنی مشترکی را مثل زیر ترتیب دهید . اول مواردی را بنویسید که برای هر دوی شما مهمتر هستند و بر سر مهمتر بودنشان توافق دارید. مواردی که رسیدن به آن ها برای هردویتان مشکل است را نیز مشخص کنید . در انتهای آمار ، مواردی را که برای هیچ کدام از شما چندان مهم نیستند ، بنویسید . چنان چه مواردی وجود دارند که در گذشته موجب بروز درگیری و اختلاف میان شما شده اند ، ببینید که آیا می توانید به صورت مشترک بر سرجمله ای به توافق برسید که هردوی شما را راضی کند یا نه . چنان چه به توافق نرسیدید ، آن جمله را از لیست مشترکتان حذف کنید .

مریم

تصویر ذهنی مشترک

علی

1

با یکدیگر خوش می گذارنیم

1
1

اختلافتمان را با صلح و آرامش حل و فصل می کنیم

1
1

روابط جنسی ما ارضاء کننده و زیباست

1
1

بچه هایمان شاد و خوشحالند و احساس امنیت می کنند

1
2

به یکدیگر اعتماد داریم

1
1

از لحاظ جنسی به یکدیگر وفادار هستیم

1
4

نیازهای عمیق یکدیگر را ارضا می کنیم

2
2

از امنیت و ثبات اقتصادی خوبی برخوردار هستیم

3
3

نزدیک پدر و مادرمان زندگی می کنیم

4
5

عقاید ونگرش های سیاسی مشابهی داریم

5

 

**  سعی کنید که اقلا هفته ای یک بار این لیست را با هم مرور کنید و در رابطه ی آن با هم صحبت کنید . یادآوری شدن تفاهمات و بر قرار شدن گفتگویی سالم، بسیار در کم شدن اختلافات موثر خواهد بود.

 

دقت کنید که انتقال افکار و احساسات ممکن است باعث آسیب روحی گردد لذا می بایست که به طرز محبت آمیزی انجام شود تا چنین اثری نداشته باشد

 

 

دکتر محمد حسین بهفر

بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 1 + ارسال نظر
پری نقره ای چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:12 http://silvernpixie.blogfa.com

ندگی بافتن یک قالیست

نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی

نقشه را اوست که تعیین کرده

تو در این بین فقط می بافی

نقشه را خوب ببین

نکند آخر کار، قالی زندگی ات را نخرند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد