ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»» راه اندازی شبکه بیسیم خانگی

راه اندازی شبکه بیسیم خانگی

مقدمه:

وای فای

از وقتی کار جدی با کامپیوتر رو شروع کردم به مباحث شبکه علاقه مند شدم اما به واسطه رشته تحصیلیم هیچ وقت به طور جدی در موردش مطلب نخونده بودم و اطلاعات کسب نکرده بودم تا اینکه با دهکده آی تی آشنا شدم و از مطالب خوب جناب شمسی محضوض شدم وتصمیم گرفتم یک شبکه wireless خانگی در منزل راه بندازم. با وجودی که 28 اسفند بود اما رفتم از بازار رضا (تهران) و یک Access point DLink 1150 گرفتم.

لوازم:

خب من تو خونه اینارو داشتم:

1) Desktop computer with LAN card
2) VAIO laptop with wireless LAN card
3) Lenovo laptop with wireless LAN card
4) Printer Canon LaserJet
5) ADSL on Asus AM602 modem with LAN and USB output

چرا شبکه بی سیم وقتی میشه از مودم ADSL وایرلس استفاده کرد؟

این سوالی بود که برای منم پیش اومد اما خودم جوابشو پیدا کردم! تا اونجا که من می دونم مودم نمی تونه نقشه شبکه رو ایفا کنه و نمی شه روش پرینتر و فایل share کرد.

من چه کردم!؟

اول access point رو با کابل شبکه وصل کردم به PC و تنظیماتشو با توجه به دفترچه راهنماش انجام دادم. دو توصیه مهم:

1) پیشنهاد می کنم طوری تنظیم کنید که IP ها اتوماتیک باشه.

2) حتما رو شبکه password بذارید که همسایه ها سو استفاده نکنن خدایی نکرده!

بعد مودم ADSL رو با کابل USB به PC وصل کردم. اینجوری PC نقش Server رو تو شبکه ایفا می کنه. بعد با یکی از لپتاپ ها شبکه رو پیدا کردم و بهش کانکت شدم. بعد تو Server رفتم به آدرس زیر:

Start/control panel/network connections

رو connection شبکه راست کلیک کردم بعد properties رو زدم بعد رفتم به قسمت advanced و گزینه allow other network users to through this computer network connection رو تیک زدم. حالا اینترنت هم رو شبکه share شد! اگه نشد یه restart بکنین درست می شه!

چه جوری file و printer رو share کردم؟

تا اونجایی که فهمیدم نمیشه فایل رو share کرد و شما باید فولدر رو شیر کنید. یک سیستم برای share کردن جناب شمسی توضیح دادن که یکم سخته من یه پیشنهاد دیگه دارم.

اول رو فولدر مورد نظر راست کلیک کردم بعد sharing and security رو زدم بعد share this folder on network رو تیک زدم و صبر کردم تا تموم شه! رو آیکون شبکه کنار ساعت دوبار کلیک کردم صفحه جدیدی که باز شد رفتم تو قسمت support و IP دستگاه رو یادداشت کردم. بعد از یک کامپیوتر دیگه رفتم تو run و عبارت IP\\ وارد کردم مثلا اینجوری 192.168.0.1\\ و enter رو زدم صبر کردم تا صفحه باز بشه به همین سادگی دسترسی پیدا کردم.

چیزی که بیش از همه حال داد بهم این بود که یکی از لپتاپ هام CD-Rom نداشت و من با share کردن DVD-Rom از روی PC این مشکل رو حل کردم.

برای share کردن printer هم اول رفتم به آدرس زیر:

Start/control panel/printers and faxes

بعد رو پرینتر راست کلیک کردم sharing رو زدم و share this printer رو تیک زدم. بعد از یک کامپیوتر دیگه با استفاده از run و وارد کردن IP کامپیوتری که از روش پرینتر رو share کردم دیدم که یک گزینه اضافه شده به اسم printers and faxes رفتم توش و رو پرینتر share شده راست کلیک کردم و connect رو زدم.
فقط یک نکته که در همه شبکه ها هست و واضح اینکه همیشه سرور باید روشن باشه مگر اینکه نخواین از شبکه استفاده کنین.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد