ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»{$$ پهلوان ایرانی قوی‌ترین مرد جهان شد/ نقره انوشیروانی

آخرین شب مسابقات هفتادونهمین دوره
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان به میزبانی پاریس
دو ورزشکار ایرانی در شب پایانی رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان خوش درخشیدند.

گروه ورزشی مشرق - آخرین شب مسابقات هفتادونهمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان به میزبانی پاریس امشب از ساعت ۱۹ با حضور دو وزنه بردار ایران برگزار شد که دو مدال طلا و برنز را برای کشورمان به همراه داشت.
قهرمان فوق سنگین ایران با مهار وزنه 214 کیلوگرم علاوه بر ثبت رکورد جهانی به نام خود و جمهوری اسلامی ایران نشان طلای این حرکت را به خود اختصاص داد.
در حرکات یکضرب بهداد سلیمی ابتدا وزنه ۲۰۱ کیلویی را بالای سر برد در ادامه وی وزنه ۲۰۹ کیلوگرمی را هم مهار کرد و برای سومین مرتبه درخواست وزنه ۲۱۴ را کرد که در واقع این وزنه رکورد جهان بود و از پس آن هم به خوبی برآمد تا رکورد جهان به طور رسمی یک کیلوگرم افزایش پیدا کند.
پیش از این حسین رضازاده رکورد ۲۱۳ کیلوگرم را در سال ۲۰۰۳ به ثبت رسانده بود.
وزنه بردار اوکراین با مهار وزنه 200 کیلوگرم دوم شد و سجاد انوشیروانی دیگر ملی‌پوش ایران نیز با مهار وزنه ۱۹۸ کیلویی به مدال برنز یکضرب رسید.
در حرکات دوضرب نیز سجاد انوشیروانی ابتدا کار را با وزنه ۲۲۸ آغاز کرد و در مهار آن موفق بود. وی برای بار دوم وزنه وزنه ۲۳۳ کیلویی را درخواست کرد که در مهار آن هم موفق بود.
انوشیروانی برای بار سوم درخواست وزنه 241 کیلویی کرد. سجاد در مهار این وزنه نیز موفق بود تا با مهار آن به مدال نقره دوضرب و مجموع برسد.
بهداد سلیمی نیز کار را با مهار موفق ۲۴۱ کیلوگرم آغاز کرد. وی برای مرتبه دوم وزنه 250 کیلوگرم را بالای سر برد و در انتخاب سوم وزنه 260 کیلوگرم را انتخاب کرد تا رکورد مجموع دنیا را ارتقا دهد ولی موفق نشد و در نهایت به مدال طلای مجموع نیز دست یافت.
ایران در مجموع به مقام سوم مسابقات قهرمانی جهان رسید که در تاریخ این رشته بی سابقه بود.
 
در ادامه کارنامه تیم ملی وزنه برداری در این مسابقات را می خوانید:
شروعی ناامید کننده برای وزنه برداری ایران اولین شرکت کننده ما در این رقابت ها با عملکردی نه چندان امیدوار کننده در رقابتهای جهانی وزنه برداری به کار خود پایان داد.
سجاد بهروزی به عنوان یکی از وزنه برداران خوب تیم ایران در پایان رقابتش در وزن 69 کیلوگرم با رکورد 321 کیلوگرم به کار خود پایان داد تا در مجموه عنوانی بهتر از نهمی بدست نیاورد.
او در یک ضرب با رکورد 145 کیلوگرم هفتم شد، اما در دو ضرب دو بار در مهار وزنه 182 کیلوگرم ناکام ماند تا در این بخش سه وزنه بردار برتر گروه B شرایطی بهتر از او داشته باشند و بهروزی در مکان سیزدهم دو ضرب قرار گیرد. او در مجموه با رکورد 321 کیلوگرم، در مکان نهم قرار گرفت.

رستمی بعد از 12 سال ایران راصاحب طلا کرد
کیانوش رستمی با قهرمانی در دسته 85 کیلوگرم رقابتهای جهانی وزنه برداری، مدالی طلایی تاریخی را برای ایران را زنده کرد.
رستمی در پایان رقابتهای جهانی وزنه برداری در دسته 85 کیلوگرم درحالی قهرمان رقابتها شد که به بالابردن وزنه‌ای به غیر از وزنه نخستش در دوضرب نیاز نداشت. او در یک ضرب با مهار وزنه 173 کیلوگرمی برنز گرفت، در دوضرب تنها در همان حرکت اول با رکورد 209 کیلوگرم به مدال طلا رسید و در مجموع با رکورد 382 کیلوگرم قهرمان جهان شد تا با دو مدال طلا و یک برنز یک ضرب، 28 امتیاز طلایی را برای ایران به دست آورد.
او دو بار پیاپی به رکوردهای جوانان و بزرگسالان جهان با 219 کیلوگرم حمله کرد که در این راه موفق نبود.

حاشیه های رقابت کیانوش رستمی• هفتمین روز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان در سالن وزنه برداری دیزنی لند پاریس، جایی که کیانوش رستمی در آن مسابقه داشت، حال و هوای خاصی داشت، چراکه یکی از پرامیدترین وزنه برداران تیم ملی فرانسه در این دسته رقابت داشت و به دلیل تعطیلی ملی فرانسه، سالن رقابتها مملو از تماشاگران فرانسوی شده بود. پخش آهنگهای ملی فرانسوی که با همراهی مردم در سالن پخش می ‌شد نیز شرایط بسیار خاصی را در سالن رقابتها بوجود آورده بود.
• همانند سجاد بهروزی، کوروش باقری و حسین رضازاده در کنار جورج زالای کسانی بودند که کیانوش رستمی را در این رقابت هدایت می کردند.
• از نکات بسیار جالب این رقابت، لهجه کردی کوروش باقری در کنار تخته بود که رستمی را راهنمایی می کرد چراکه هردوی اینها از اقوام کرد در استان کرمانشاه هستند.
• از جالبترین نکات این رقابت، حضور آندری ریباکو، رکورددار جوانان و بزرگسالان جهان در گروه B رقابتها بود که در یک ضرب با رکورد 178 کیلوگرم به کار خود پایان داده بود. البته رکورد او در دوضرب 190 کیلوگرم بود. حرکت یک ضرب او از بهترین حرکات یک ضرب بود که در مجموع با همین رکورد به مدال طلای یک ضرب رسید.
• از مهمترین اتفاقهای حرکت دوضرب دسته 85 کیلوگرم، حذف یونگ لو، قهرمان المپیک پکن بود که سه بار پیاپی در مهار وزنه 205 کیلوگرمی ناکام بود.
 
رستمی طلای خود را به رهبر انقلاب تقدیم کرد 
کیانوش رستمی قهرمانی خود در جهان وزنه برداری را تقدیم رهبر معظم انقلاب و مردم ایران کرد و گفت: خیلی خوشحالم از اینکه توانستم دل مردم را شاد کنم.
این قهرمان شایسته کرمانشاهی که با قدرت و با کسب دومدال طلا و یک برنز روی سکوی قهرمانی دسته 85 کیلوگرم رقابت‌های جهانی 2011 پاریس ایستاد، دلیل موفقیت خود را وزنه‌های مناسبی دانست که کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری برای او انتخاب کرد.
رستمی گفت: باقری با انتخاب وزنه‌های مناسب شرایطی را ایجاد کرد تا حریفانم نتوانند در راه قهرمانی سد راهم شوم و از این نظر وظیفه خود می‌دانم که از تلاش‌های سرمربی تیم ملی تقدیر و تشکر کنم.
وی افزود: بسیار خوشحالم از اینکه توانستم عضوی موثر برای تیم ملی کشورم باشم و در راه حضوری قوی و کامل در المپیک 2012 لندن، صاحب امتیاز لازم شوم.
وی تصریح کرد: قول می‌دهم که با قدرت وآمادگی بیشتری برای حضور در المپیک آماده شوم و کشورم را در این بازیها صاحب مدالی خوشرنگ سازم.

نه رستمی به آلمان‌ها
این پیشنهاد اغوا کننده مالی در شرایطی مطرح شد که کیانوش رستمی، خود را برای حضور در رقابت های دسته 85 کیلوگرم مسابقه های جهانی فرانسه آماده می کرد.
تیم ملی وزنه برداری آلمان که به دنبال آسیب دیدگی 'اشنایدر' قهرمان بازی های المپیک 2008 پکن، وزنه بردار دیگری را در اختیار ندارد، از طریق یکی از مربیان خود به 'کیانوش رستمی' پیشنهاد داد که با پذیرش تابعیت این کشور، در بازی های المپیک 2012 لندن برای تیم آلمان وزنه بزند.
این پیشنهاد اغوا کننده مالی در شرایطی مطرح شد که کیانوش رستمی، خود را برای حضور در رقابت های دسته 85 کیلوگرم مسابقه های جهانی فرانسه آماده می کرد اما ملی پوش جوان ایران بدون اینکه لحظه ای درنگ کند، به این درخواست پاسخ منفی داد.

مقام پنجمی ابراهیمی درگروه B دسته 94 کیلوگرم
اصغر ابراهیمی که عنوان باسابقه‌ترین وزنه بردار تیم ایران را یدک می کشد در رقابت‌های گروه B دسته 94 کیلوگرم قهرمانی جهان در فرانسه عملکردی پایین‌تر از حدانتظار داشت و به عنوان پنجمی این دسته بسنده کرد.
ابراهیمی در حرکت یکضرب پس از مهار وزنه 175 کیلوگرم، وزنه 181 کیلوگرم را انتخاب کرد اما 2 بار پیاپی در مهار آن ناموفق عمل کرد تا پس از "انتقام زایروف" از آذربایجان در مکان دوم وزنه برداران این گروه بایستد.
ابراهیمی در حرکت دوضرب هم ابتدا در مهار وزنه 201 کیلوگرمی موفق بود اما این بار وزنه 208 کیلویی سد راه او شد تا در نهایت با حدنصاب 376 کیلوگرم (175 در یکضرب و 201 در دوضرب) در میان وزنه برداران گروه B و C در مکان پنجم بایستد.
ابراهیمی در حالی در مسابقات جهانی پاریس با حدنصاب 376 کیلوگرم به کار خود پایان داد که در بازی‌های آسیایی گوانگجو با مجموع 393 کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود.

دو مدال برنز بر گردن سعید محمدپور سعید محمدپور در پایان رقابت دسته 94 کیلوگرم مردان دنیا به عنوان سومی دست یافت و 23 امتیاز ارزشمند برای ایران به دست آورد.
 محمد پور، وزنه بردار جوان دسته 94 کیلوگرم ایران با مهار وزنه 181 کیلوگرم در یک ضرب در مکان چهارم ایستاد. او در دوضرب با بالای سر بردن وزنه 221 کیلوگرمی سوم شد و در مجموع با رکورد 402 کیلوگرم به عنوان سومی دست یافت. بدین ترتیب او با دو مدال برنز برای تیم ایران 23 امتیاز کسب کرد.

** حاشیه های رقابت سعید محمدپور
• محمدپور با 18 سال سن جوانترین وزنه بردار گروه بود.
• وزنه 181 کیلوگرم که بهترین رکورد او در یک ضرب محسوب می شد، درحقیقت بهترین رکورد یک ضربی است که تا کنون داشته و با مهار آن رضازاده دوان دوان در پشت صحنه به سوی او دوید و در آغوشش کشید.
• از نکات جالب این رقابت نیز راهنمایی های رضازاده از کنار تخته و آن هم به زبان ترکی بود که پس از بلند کردن وزنه توسط محمدپور فریاد می کشید " ساخلا، ساخلا". محمدپور نیز همانند رضازاده اردبیلی است.
• تماشاگران زیادی نیز برای تشویق او به سالن آمده بودند و پس از اینکه محمدپور "یاعلی" می گفت، برخی تماشاگران فریاد می کشیدند " علی یارت".

نصیرشلال و براری به ترتیب ششم و دهم شدند
وزنه‌برداران دسته ۱۰۵ کیلوگرم ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۱ پاریس ششم و دهم شدند.
در حرکات یک ضرب براری با مهار وزنه ۱۷۰ کیلویی در مرتبه اول و ناکامی در مهار وزنه ۱۷۵ کیلویی در دفعات دوم و سوم به مقام پانزدهم رسید. در همین دسته نواب نصیرشلال دیگر وزنه‌بردار ایران با مهار وزنه‌های ۱۷۵ و ۱۸۰ و ناکامی در بالای سر بردن وزنه ۱۸۵کیلویی به مقام هفتم یک ضرب رسید.

نظرات 1 + ارسال نظر
نرگس دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:34 http://nargesflowers.blogfa.com

احسنت به تمامی ورزشکاران که پرچم ایران و ایرانی را در جهان طنین انداز میکنند. خوشا به غیرت این غیور مردان ایران زمین.
خدا پشت و پناهشون در همه عرصه ها.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد