ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»{$$ اختلاف اصلاح طلبان در انتخابات

 اختلاف اصلاح طلبان در انتخابات


بادامچیان در گفت و گوی اختصاصی با تبیان:

اصولگرایان برای پیوستن اعضای جبهه پایداری آمادگی دارند


اسدالله بادامچیان

در حالی که تنها چهار ماه تا انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقیست، اصولگرایان بیش از پیش برای رسیدن به وحدت و ارائه لیست واحد به تکاپو افتاده اند. اما آنچه قدری این راه را برای آنها دشوار می نماید اعلام موجودیت تشکلی است که برای پیوستن به جمع اصولگرایان شروطی را تعیین کرده؛ شروطی که هنوز هم از سوی جبهه متحد اصولگرایان پذیرفته نشده است. همین موضوع نگرانی هایی را در بین فعالان سیاسی اصولگرا برانگیخته است چراکه این تفرق بین گروه های مختلف اصولگرا امکان پراکندگی آرای اصولگرایان را فراهم می کند؛ موضوعی که قطعا مطلوب نظر سران اصولگرا نخواهد بود.

اسدالله بادامچیان، قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و از نمایندگان اصولگرای مجلس نسبت به پیوستن جبهه پایداری به جبهه متحد اصولگرایان ابراز امیدواری می کند و می گوید که بحث غالب در میان اعضای این تشکل نیز همین است که جدا ماندن آنها از جبهه متحد اصولگرایان دور از وحدت خواهد بود.


او در ادامه می افزاید که لازمه وحدت، تنازل از مواضع و رسیدن به برآیند مشترک است و در صورت وجود چنین اراده ای در اعضای جبهه پایداری این وحدت به زودی محقق خواهد شد.

بادامچیان البته تاکید می کند تفرق موجود در بین اصولگرایان به دلیل نداشتن موقعیت اجتماعی از سوی اصلاح طلبان و پراکندگی و اختلاف آنان به نفع رقیب اصلاح طلب نخواهد بود.

من اصلاح طلبان را دارای موقعیت اجتماعی مناسب نمی دانم زیرا آنها حرف جدیدی ندارند و وقتی یک مجموعه تا این حد دچار پراکندگی و اختلاف است نمی تواند چندان در انتخابات موثر باشد

مشروح گفت و گوی سایت اطلاع رسانی تبیان با اسدالله بادامچیان در پی می خوانید:

-ارزیابی شما از وضعیت اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس چیست و آیا فکر می کنید تشکل های اصولگرا تا چهار ماه آینده به وحدت دست پیدا خواهند کرد یا خیر؟

در انتخابات مجلس چند عامل فضای سیاسی حاکم بر کشور، برنامه های انتخاباتی و نامزدها موثرند؛ اگر فرضا نامزدهای مورد نظر جبهه متحد اصولگرایان با نامزدهای جبهه پایداری هماهنگ باشند، وحدتشان برقرار خواهد شد اما در مقابل اگر آنها از هم فاصله داشته باشند و هر کدام بخواهند نامزدهای جداگانه ای برای انتخابات داشته باشند وحدت پدید نخواهد آمد.

اسدالله بادامچیان

اگر هم جبهه متحد اصولگرایان در بخشی از کاندیداهای خود با جبهه پایداری اشتراک داشته باشند آنوقت وحدت بر مشترکات پدید می آید.

در رابطه با برنامه های انتخاباتی نیز مهم این است که برنامه های جبهه پایداری و یا هر گروه دیگری با برنامه جبهه متحد اصولگرایان تا چه اندازه همخوانی دارد. اگر این برنامه ها با یکدیگر همخوانی داشته باشند طبیعی است وحدت پدید خواهد آمد.

اما انچه در این میان بسیار تعیین کننده است، فضای سیاسی کشور در زمان انتخابات است. اگر فضای سیاسی به نحوی باشد که وحدت گروه های سیاسی اصولگرا را بطلبد و برخی بخواهند این وحدت را رعایت نکنند در آن صورت وحدت پدید نخواهد آمد.

-در همین راستا چه توصیه ای به اعضای جبهه پایداری دارید؟

من امیدوارم دوستان ما در جبهه پایداری نیز به جبهه متحد اصولگرایان بپیوندند. به نظر من بحث غالب در میان اعضای این تشکل نیز همین است که جدا ماندن آنها از جبهه متحد اصولگرایان ولو کم باشد دور از وحدت خواهد بود و از سوی دیگر اصرار آنها برای دستیابی به برخی موارد مورد نظرشان به جایی نخواهد رسید چرا که با فضای سیاسی کشور همخوان نیست. ضمن این که مردم و صاحبان نفوذ سیاسی هم وحدت را می پسندند و آهنگ ولایت هم وحدت است لذا ما امید داریم که این وحدت تحقق یابد.

اسدالله بادامچیان
-چقدر امکان ارائه لیست جداگانه از سوی جبهه پایداری را محتمل می دانید؟

البته من نمی دانم دقیقا هدف اصلی این افراد چیست؟ آیا آنها می خواهند خودشان مستقل وارد انتخابات شوند و نامزدهای خود را اعلام کنند یا نه. لذا این سوال را باید از خودشان بپرسید. ما در جبهه متحد اصولگرایان این آمادگی را داریم که هر موقع اعضای جبهه پایداری بخواهند به ما بپیوندند البته نه به گونه ای که تحمیل شرایط باشد. برخی می گویند که وحدت را می خواهند اما معتقدند که وحدت باید به محوریت آنها انجام شود. ما معتقدیم لازمه وحدت تنازل از مواضع و رسیدن به برآیندی مشترک است. لذا اگر دوستان ما در جبهه پایداری اراده ای این چنین داشته باشند به زودی به وحدت دست پیدا خواهیم کرد.

-آیا فکر نمی کنید که تفرق موجود در بین تشکل های اصولگرا به نفع رقیب اصلاح طلب آنها خواهد بود؟

من اصلاح طلبان را دارای موقعیت اجتماعی مناسب نمی دانم زیرا آنها حرف جدیدی ندارند و وقتی یک مجموعه تا این حد دچار پراکندگی و اختلاف است نمی تواند چندان در انتخابات موثر باشد. البته نهایتا هر کدام از جناح ها بتوانند افراد بهتری را معرفی می کنند و مردم از بین آنها انتخاب خواهند کرد. اگر هم کسی معرفی شود که مورد پسند مردم نباشد مردم به فرد یا افراد دیگری رای خواهند داد.

سارا کیان

بخش سیاست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد