ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»{$$ کپسول هایی برای زندگی مشترک

کپسول هایی برای زندگی مشترک


داشتن هزار امید و آرزو برای شروع یک رابطه زناشویی لازم است اما کافی نیست. برای ادامه زندگی و تبدیل شدن نهال آن به یک درخت تنومند باید از آن مراقبت کرد. این مراقبت نیز باید دائمی و پر از انرژی باشد؛ مثل روزهای اول آشنایی.  

رانندگی در خیابان را بدون داشتن گواهینامه و دانستن قوانین راهنمایی و رانندگی تصور کنید، قطعا غیرممکن و به نوعی بازی کردن با جان خود و دیگران است. حالا حکایت زندگی مشترک است، زندگی مشترک هم مانند رانندگی، قوانین و قواعدی دارد که اگر می‌خواهید خوشبخت باشید باید این قوانین را اجرا کنید...

شناخت خود را از جنس مخالف بیشتر کنید

کپسول هایی برای زندگی مشترک

گاهی زن و مرد همدیگر را دوست دارند اما قواعد یک ارتباط خوب با همسرشان را بلد نیستند و این مساله از عدم شناخت جنس مخالف نشأت می‌گیرد. خیلی اهمیت دارد که قبل از ازدواج، ویژگی‌های جنس مخالف را بشناسید. بسیاری از هیجانات، احساسات، افکار و عواطف در بین زن و مرد متفاوت است و شما باید آنها را بشناسید تا بتوانید رفتار مناسبی با همسرتان داشته باشید. بنابراین همه‌چیز را از دریچه نگاه مردانه و زنانه خود تحلیل نکنید.

 

به دنبال کشف ارتباط موثر با همسرتان باشید

قبل از هر چیز باید بدانید زندگی مشترک تنهابودن در کنار یکدیگر نیست، احساس همدلی و یکرنگی و درک متقابل باید در وجودتان شکل بگیرد و در رفتارتان نمود پیدا کند. حتما شنیده‌اید که می‌گویند زن و شوهر باید با هم دوست باشند اما زندگی مشترک فراتر از دوستی است، درواقع ازدواج باید زمانی شکل بگیرد که زن و مرد نقاط مشترکی داشته باشند، احساس دوستی و محبت نسبت به یکدیگر در آنها شکل بگیرد و از یکدیگر احساس رضایت داشته باشند و ارتباط موثری با هم برقرار کنند. بنابراین شکل‌گیری این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند که زندگی مشترکتان لذت‌بخش‌تر شود.

 

خودخواه نباشید و خودخواهانه رفتار نکنید

برخی افراد تصور می‌کنند، زمانی که ازدواج کردند باید از تمام علایق و خواسته‌هایشان دست بکشند و فقط در اختیار زندگی مشترک باشند. این تصور درست نیست. ممکن است یک فرد در کنار کار حرفه‌ای که انجام می‌دهد، علاقه زیادی به ورزش تنیس داشته باشد و روزانه چند ساعت را به آن اختصاص بدهد، حالا این فرد ازدواج کرده است، تکلیف تنیس‌بازی روزانه‌اش چیست؟ جواب این سوال مرز بین خواسته‌های شخصی و زندگی مشترک را مشخص می‌کند. توجه کنید، قرار نیست زمانی که ازدواج کردید، تنها علایق همسرتان را برآورده کنید و این کارتان را نتیجه عشق بدانید. این کار یک دیکتاتوری است که معنی آن هرگز تفاهم نیست. کافی است به کمک همسرتان برای اوقاتتان برنامه‌ریزی کنید ولی نباید فراموش کنید شما دیگر تنها نیستید. شما وظیفه دارید در عین حال که به علایق خود می‌پردازید اوقاتی را برای زندگی مشترکتان و در کنار همسرتان بگذارید و توجه کنید که برنامه‌ریزی‌تان باید در جهت احساس رضایت و تفاهم بین یکدیگر باشد.

احترام گذاشتن به همسر و خانواده همسرتان یکی از مهم‌ترین قوانینی است که نباید آن را فراموش کنید. اشتباه نکنید. احترام گذاشتن با پذیرفتن عقاید مخالف یکی نیست

احترام فراموش نشود!

احترام گذاشتن به همسر و خانواده همسرتان یکی از مهم‌ترین قوانینی است که نباید آن را فراموش کنید. اشتباه نکنید. احترام گذاشتن با پذیرفتن عقاید مخالف یکی نیست. زمانی که زندگی مشترکتان را شروع کردید، از همان ابتدا اصل را بر پایه احترام به عقاید و علایق همسرتان بگذارید و هرگز نگذارید حتی به صورت غیرمستقیم به عقاید همسرتان توهین شود. خیلی طبیعی است که شما با همسرتان اختلاف سلیقه داشته باشید اما این به این معنا نیست که به او بی‌احترامی کنید. این مساله در مورد خانواده همسرتان نیز صادق است. ممکن است شما با مادرشوهر خود اختلاف‌نظر داشته باشید و حتی بسیاری از رفتارهای او را نپسندید اما نباید با این استدلال، مجوز بی‌احترامی به آنها را صادر کنید. احترام و درک متقابل به این معناست که شما به عقاید دیگران احترام بگذارید، حتی اگر مخالف نظر شما باشد البته باید بدانید احترام گذاشتن این نیست که شما هم مانند آنها رفتار کنید.

 

درک متقابل داشته باشید!

زمانی که میزان درک متقابل زوجین از یکدیگر کم می‌شود، خشم و عصبانیت به وجود می‌آید و اگر این خشم به مرور زمان زیاد شود، به نفرت تبدیل می‌شود که آفت زندگی مشترک است. تصور کنید همسرتان خسته از سر کار برگشته است و نیاز به استراحت دارد و در مقابل شما مصرانه از او می‌خواهید که با او به خرید بروید، شاید همسرتان حرف شما را گوش کند اما یک احساس خشم نسبت به شما در وجودش شکل می‌گیرد که رفتارهای مشابه می‌تواند آن را تشدید کند، بنابراین سعی کنید شرایط یکدیگر را درک کنید.

 

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید!

کپسول هایی برای زندگی مشترک

یکی از ویژگی های زنان که مردان را شیفته خود می ‌‌کند، اعتماد به نفس آنان است. در یک رابطه، خاصیت فرسایشی ضعیف بودن و عدم اعتماد به نفس، قابل کتمان نیست. نگران افزایش سن خود نباشید. بسیاری از زنان با افزایش سن و متعاقبا افزایش وزن دچار نگرانی و سردرگمی می شوند که مبادا دیگر جذابیتی برای شوهران خود نداشته باشند. همین نگرانی به مرور سبب عدم اعتماد به نفس می شود.‌ ‌

اما بررسی‌ ها حاکی از آن است که اغلب مردان صرف‌نظر از وضعیت فیزیکی همسرشان، کمبود یا فقدان نیازهای عاطفی موجب آزارشان می‌شود.

بنابراین به خود و علایق تان احترام بگذارید. به جای اینکه شوهرتان همه چیزتان شود و او مجبور باشد تمامی نیازهای شما را مرتفع سازد، در طول روز یا هفته زمانی را به کارهای مورد علاقه‌ خود همچون مطالعه، ملاقات با دوستان قدیمی، ورزش و... اختصاص دهید. توجه و تلاش خود را بر روی سلامتی و اعتماد به نفس خود متمرکز کنید و مطمئن باشید که با این رفتارها او را بیش از پیش شیفته‌ خود خواهید ساخت! با این شرط که از حد تعادل نگذرید.

 

به او توجه کنید!

این کار سخت، آسان است! اگر عادت کرده اید بی ‌توجهی ‌ها و ابراز علاقه ‌نکردن خود را با گفتن «تو که می ‌دونی ‌ چقدر دوست دارم، من نمی تونم جور دیگه ای رفتار کنم» توجیه کنید، لحظه‌ ‌‌ای درنگ کنید و بیندیشید. توجه کردن به او به طرز معجزه ‌آسایی وی را مجذوب شما می ‌کند. بنابراین زمانی که همسر عزیزتان صحبت می‌ کند دست از کار بکشید و با او تماس چشمی برقرار کنید و همه‌ توجهتان را به او هدیه کنید.

کارهایتان را فراموش نکنید اما برای لحظاتی که او به توجه تان نیاز دارد خود را وقف او کنید. درپایان، به اندازه همه‌ عمرتان وقت دارید که به فعالیت‌ های خود برسید.

 

احساسات خود را پنهان نکنید!

با پنهان کردن خشم و مطرح نکردن مسائل و مشکلات، هم خود را با افکار منفی شکنجه می کنید و هم باعث خدشه ‌دار شدن رابطه زناشویی تان می شوید.

زمانی که به همسرتان به مثابه یک انسان امین اعتماد میکنید و صادقانه از احساساتتان حرف می زنید او را در رویایی شیرین فرو می ‌برید. بنابراین به جای اینکه دائما با شراره خشمتان او را بسوزانید یا خودخوری کنید، با احترام و مهربانی مسائل را حل و فصل و کام هر دویتان را شیرین کنید

بگویید که قدر او را می دانید!

وقتی گرد زمان بر زندگی زناشویی می‌ نشیند، اگرچه همه چیز از خوبی، خارج از حد تصور باشد، زن و شوهر دیگر از هم تشکر نمی کنند یا کمتر تشکر می‌ کنند. حتی اگر همسرتان اطمینان داشته باشد که شما از زندگی تان رضایت خاطر دارید، باز هم دوست دارد که به طور واضح این حس رضایتمندی را ببیند و بشنود و نقش او در زندگی شما و در خانه‌ مشترکتان کمرنگ نشود. بنابراین همه روزه دلیلی برای تشکر از او بیابید و آن را در قالب جمله ای ساده و زیبا بیان کنید. مثلا به او بگویید: «از موفقیت در کارت خوشحالم و اطمینان دارم که توانایی حمایت از‌ خانواده ‌ات را هم داری.» از اینکه با او ازدواج کرده اید ابراز خرسندی کنید و از شیوه زندگی او تعریف کنید. زمانی که به او می گویید" از اینکه فرزندمان را به کلاس شنا می بری ممنونم " به او می‌ فهمانید که به نقش پدری او هم اهمیت می ‌دهید.

روابط عاشقانه ‌تان را از دست ندهید!

"کی وقت داره قرار بذاره بره بیرون؟ کی حوصله داره کلمات عاشقانه بنویسه؟ اون که غریبه نیست. هر لباسی که بپوشم براش فرقی نمی‌ کنه!» این اشتباهی است که بسیاری از زوج‌ های میانسال مرتکب آن می شوند.

بنابراین سعی کنید به خاطر بیاورید در روزهای اول زندگی مشترکتان چه کارهای رمانتیکی انجام می‌ دادید که حالا فراموش کرده‌ اید. یک متن عاشقانه می نوشتید و در جیبش می گذاشتید، او را به شام دعوت می ‌کردید، در سالگرد ازدواجتان لباس مورد علاقه او را می پوشیدید، هر چند وقت یک بار آلبوم خاطراتتان را مرور می کردید و شاید ده ها کار دیگر که منحصر به رابطه شما بوده است. اگر خودتان بخواهید امروز هم می تواند یکی از آن روزها باشد!

 

اختلاف نظر ها را رفع کنید!

کپسول هایی برای زندگی مشترک

ارتباط زناشویی در زندگی زوجین نقش موثری بازی می کند. زوج ها باید مسائل و مشکلات خود را در این مورد حل کنند و به نیازهای یکدیگر احترام بگذارند؛ به طور قطع نیازهای زناشویی طرفین فراز و فرودهای بسیاری دارد و ممکن است اختلاف نظرهایی در این رابطه به وجود بیاید اما تلاش خود را بکنید تا نقاط مشترکی برای این رابطه بیابید. بنابراین به نیاز جنسی خود و همسرتان همچون نیازهای دیگر احترام بگذارید و این رابطه را به رابطه‌ ای سرشار از انرژی و احساس تبدیل کنید. هرگز تنبیه همسرتان دلیل امتناع از رابطه‌ جنسی نباشد.

 

زندگی مشترکتان اولویت چندم شماست؟!

به نظر می‌ رسد که برخی از زوج ها یا نمی‌ خواهند یا فراموش می کنند که زندگی مشترک باید اولویت اولشان باشد و پس از مدت کوتاهی آن قدر درگیر مشغله های زندگی ‌‌شوند که هم خود را از یاد می برند و هم همسرشان را. بنابراین به خاطر داشته باشید که در زندگی زناشویی، شما و  ‌ همسرتان از همه کس و همه چیز مهم ‌ترید. گاهی اوقات برای کودکتان پرستار بگیرید یا از خانواده خود یا همسرتان  خواهش کنید که چند ساعتی از فرزندتان مراقبت کنند و با همسرتان به رستوران یا پارک بروید. شب‌ ها کودکتان را زود بخوابانید تا زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهید.

 

آیا توجهی به فعالیت‌هایش دارید؟

توجه کردن به فعالیت ‌ها و سرگرمی های همسر لزوما به معنای همکاری و مشارکت در آن امور نیست بلکه با مطرح کردن چند سوال ساده راجع به آنها می توانید دقت و توجه خود را نسبت به کارهای همسرتان نشان دهید. تصور کنید که همسر عزیزتان از راه رسیده و با اشتیاق از تدبیرش در محل کار که مانع از یک افتضاح کاری بزرگ شده تعریف می کند. به نظر شما چه احساسی به او دست می ‌دهد زمانی که با سردی رفتارتان مواجه می‌ شود؟ بنابراین به علایق او احترام بگذارید و با مطرح کردن سوال، به او این اطمینان را بدهید که دغدغه هایش را دوست دارید؛ مثلا زمانی که برای تماشای مسابقه فوتبال هیجان خاصی دارد از او بپرسید که آیا این مسابقه یکی از بازی های حساس لیگ محسوب می شود؟

 

 

فرآوری: ملک دار

بخش خانواده ایرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد