ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»{$$ جواب روتر چیست ؟ و به چند دسته تقسیم می شود ؟

روتر به دودسته تقسیم میکنن :

روتر های سخت افزاری:( که یک دستگاه صرفآ برای ما کار routing رو انجام میده,وبرای کارش هیچ احتیاجی به یه کامپیوترنداره,بلکه خودش درست مثل یک کامپیوتر Ram,CPU,System-Board,Slot,… داره و البته سیستم عامل مخصوص به خود که به
اسم IOS هم اون رو میشناسن . یه روتر سخت افزاری درست مثل یه کامپیوتر محل های برای اضافه کردن کارت های جانبی و ... رو داره .

روترهای نرم افزاری : ( که در واقع بک روترسخت افزاری شبیه-سازی شده هستن.) ازنظر کارکردی عملآ کار یک روتر نرم افزاری رومیکنن ولی خیلی مزایا و کارها هست که فقط توسط یک روتر واقعی ( سخت-افزاری) قابل انجام هست ... . روترهای نرم افزاری رو همون سیستم عامل ها شبیه سازی میکنن . و در واقع میشه گفت که یک سیستم عامل رو (توسط امکاناتی که خودش بما داده , مثلآ Routing and Remote access در ویندوزهای سرور مایکروسافت . ) جوری تنظیم میکنن که کار یک روتر رو برای ما انجام بده.

در یک سیستم عامل مثل ویندوز 2000 سرور,این کار به راحتی نصب 2 عدد کارت شبکه و
راه-اندازی یک سرویس هست ! ولی در سیستم عاملی مثل یونیکس/لینوکس با کمی دردسر بیشتر هم همراه خواهد بود .

کار یک Router چیست؟
روترها همونطور که از اسمشون پیداست )Routerمسیر یاب ) کارشون مسیر یابی برای
بسته ها (Packet)ی اطلاعات در شبکه هست .روتر میگرده و بطور مثال کوتاه ترین مسیر رو برای رسیدن این متن از سرور ما به کامپیوتر شما , کوتاه ترین مسیر رو از بین هزاران-هزار
کامپیوتر متصل به اینترنت پیدا میکنه.البته این کار به این سادگی که شنیدین نیست و بر عکس یک کار پیچیده هست که فقط روتر ها اون کار رو بلدن , به کسی هم یادش نمیدن. J یه روتر همچنین میتونه دو شبکه مجزا رو که هر کدوم nodeهای خودشون دارن رو به هم وصل کنه .

یه روتر همچین میتونه مثلآ بصورت به Access Server عمل کنه . این اکسس سرور دقیقآ همون چیزی هست که شما وقتی شماره ISP رو میگیرید , ارتباط شما رو با سرور اونجا برقرار میکنه . IP هم که شما بعنوان Server-IP و یا Default-Gateway در گزارش IPConfigمی بینید.

در واقع IP همون Access Servere که یه روتر هست که به اون ابزاری ( کارت جانبی) اضافه کردن که کنترل و مدیریت مودم ها رو به عهده داره .

البته حتمآ میدونید که , این اکسس سرور نیست که به شما ip میده یا شما رو تغذیه یکنه ....
البته این ها تنها کارهایی نیستن که یه روتر میکنه, بلکه کارهای بسیار زیاد و قابلیتهای مفید دیگری هم هستن که خارج از حوصله این متنه.

Routerدستور کار خودش رو از کجا تهیه میکنه ؟
خوب ... . وقتی یه مدیر شبکه میخواد یه کاربر برای سرورش تعریف کنه, کامیوتری رو به شبکه اش اضاف کنه با مثلآ یه میل-سرور راه اندازی کنه , خیلی راحت میشینه پشت سرورش ( فرض میکنیم( Win2000 AS وبکمک Active-Directory service کابر جدید و کامپیوتر جدید رو به دامین (Domain) اضافه میکنه , و با نصب Exchange server میل سرورش رو هم راه میندازه.

ولی یه روتر که هیچکدام از این چیرها رو نداره... !!!! نهایت لطفی که ممکنه جناب روتر
بما کنه اینه که IOS prompt رو در اختیار ما بذاره که اون هم بصورت Text-Base هست,یعنی شما فقط با چیزی شبیه محیط Dos سر و کار دارید.

حتمآ با ناراحتی تمام پیش خودتون این فکر رو میکنین که :" لعنتـــــــــی ... باید بشینم همه چی رو دونه دونه و با زیررو کردن قسمت های مختلف و زمخت و خشک ISO , وارد کنم ... " .

خوب این هم روشی هست واسه خودش.ولی احمقانه ترین کاری هست که یه admin
ممکه انجام بده !!!

این کار مثل این میمونه که بشینی تموم تنظیمات active-directory رو از طریق ابزارهای اغلب تحت داس microsoft active-directory support tools انجام بدی , اون هم از روی همون سرور !!!!!!!

ولی خوشبختانه راه دیگری هم هست که اون , همونStartup-Config روتر ماست .

این startup-config فایلی هست که برای یک روتر , دقیقآ همانند یک Command.com/Autoexec.bat/Config.sys برای سیستم عامل داس عمل میکنه . البته اضافه کردن command.com به لیست این مثال بنا به دلایلی درست نیست , ولی به همون دلایل هم (بعدآ خواهید دونست چرا ... ) میشه این رو حساب کرد

برچسب ها : جواب روتر چیست ؟ و به چند دسته تقسیم می شود ؟,جواب روتر چیست ؟ و به چند دسته تقسیم می شود ؟, جواب روتر چیست ؟ و به چند دسته تقسیم می شود ؟ ,جواب روتر چیست ؟ و به چند دسته تقسیم می شود , روتر چیست ؟ توضیحات کاملی از روتر,
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد