ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»{$$ چرا بعضی سایت‌ها پربازدید‌ترند؟

چرا بعضی سایت‌ها پربازدید‌ترند؟

طراحی سایت


یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران وب‌سایت‌ها، جذب بازدیدکننده برای وب‌سایتشان است. هر نوع وب‌سایتی که در نظر بگیرید، با هدف افزایش مخاطب، ایجاد شده است. از یک وب‌سایت شخصی تا وب‌سایت‌های بزرگ تجاری. اگر بخواهم در یک کلمه، مهم‌ترین دلیل افزایش بازدیدکننده یک وب‌سایت را بیان کنیم، چیزی نخواهد بود جز «محتوای وب‌سایت».

یک فروشگاه، شرکت یا حتی سازمان برای معرفی خدمات و سرویس‌های خود به مردم و جذب آنها به خدماتش، از راه‌های گوناگونی استفاده می‌کند.

برای مثال یک فروشگاه شاید برای جذب خریداران بیشتر دست به حراج فصلی بزند؛ یا یک شرکت برای معرفی خود در جامعه از طریق تبلیغ گسترده در رسانه‌ها، توجه مردم را به خود جلب کند؛ اما همین شرکت‌ها، سازمان‌ها و فروشگاه‌ها کمتر به فکر معرفی خود در فضای وب و جذب مخاطبان به سوی خود از این راه هستند. در واقع در حال حاضر مدیران و صاحبان یک سایت معتقدند که طراحی یک سایت و فعال شدن آن در فضای مجازی پایان کار است و می‌توانند بعد از این مراحل منتظر بازخورد گسترده‌ای از سوی کاربران باشند، اما به باور کارشناسان و فعالان این حوزه، پایان کار طراحی یک سایت نیست. چرا که بسیاری از سایت‌های ایرانی در حال حاضر با بودجه‌ای کلان طراحی شده‌اند و شاید در ابتدای فعالیت، از بازدید خوبی هم از سوی کاربران مواجه بوده‌اند؛ اما به دلیل عدم توجه به محتوا و مخاطب به مرور زمان روبه فراموشی رفته‌اند.

 

بی‌توجه به بازدیدکننده

طراحی سایت

اگر نظر کوتاه به سایت‌های ایرانی فعال در فضای مجازی بیندازید، قطعا شاهد این موضوع خواهید شد که به غیر از چندین سایت مطرح که بازدیدکنندگان ثابت و بالایی دارند، سایر سایت‌ها تقریبا به شکل یک ویترین در فضای مجازی حضور دارند و بازدیدکنندگان آنها شاید شامل مدیران همان سایت باشد!

یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران وب‌سایت‌ها، جذب بازدیدکننده برای وب‌سایتشان است. هر نوع وب‌سایتی که در نظر بگیرید، با هدف افزایش مخاطب، ایجاد شده است. از یک وب‌سایت شخصی تا وب‌سایت‌های بزرگ تجاری. اگر بخواهم در یک کلمه، مهم‌ترین دلیل افزایش بازدیدکننده یک وب‌سایت را بیان کنیم، چیزی نخواهد بود جز «محتوای وب‌سایت».

 

چه نوع سایتی بازدید بیشتری دارد؟

طراحی سایت

رضا لعالی مدیرعامل شرکت هایپر مدیا، یکی از طراحان تخصصی وب‌سایت در حوزه رسانه، محتوای سایت در ایران را به دو دسته سیاسی و غیرسیاسی (اجتماعی، اقتصادی، اطلاع‌رسانی، تفریحی و..) تقسیم می‌کند و می‌گوید: «در ایران یک سایت سیاسی که از یک جریان خاصی سیاسی هم پیروی می‌کند از بازدیدکنندگان بالایی برخوردار است، چرا که به دلیل دسترسی به یک سری منابع خاص می‌تواند خبر‌های داغ و دسته اولی را منتشر کند. همین خبر‌ها باعث می‌شود طرفداران این جریان خاص یا مخالفانش برای کسب یک خبر دسته اول به این سایت مراجعه کنند.» وی در ادامه می‌افزاید: «غیر از این سایت‌ها که از بازدیدکنندگان بالایی برخوردار هستند، سایت‌های دیگری مثل سایت‌های اطلاع‌رسانی ارگان‌های مهمی چون دولت، سازمان تامین اجتماعی و... نیز به دلیل انتشار اخبار مورد نیاز مردم، بازدیدکنندگان ثابتی دارند.»

به باور این فعال فضای مجازی، برخی از مدیران سایت‌ها هیچ‌گاه در برنامه طراحی سایت، مخاطب را در نظر ندارند و همیشه سعی می‌کنند آن چیزی که در ذهن دارند را پیاده کنند و اگر هم کمی حرفه‌ای باشند، به محتوا توجه می‌کنند. در پایان کار هم تازه به این نتیجه می‌رسند که باید به دنبال مخاطب یا بازدیدکننده از سایتشان باشند.

لعالی گفته‌های جالب دیگری هم در خصوص این‌که توجه به نظر بازدیدکننده بر عهده چه کسی است، دارد: «شرکت‌هایی که کار طراحی یک سایت را برعهده می‌گیرند، اگر کمی با تجربه باشند، باید قبل از طراحی سایت، راه‌های جذب مخاطب به یک سایت را به صاحبان آن سایت توضیح دهند؛ اما از آن‌جا که بیشتر شرکت‌های طراحی سایت در کشور به مسائل فنی بیشتر توجه دارند، تنها پیشنهادی که به مدیران یک سایت می‌دهند، پیشنهادات فنی برای بهبود کارآیی سایت است.» وی در ادامه تاکید می‌کند که اگر مدیران یک سایت هم نسبت به محتوای سایت خود برای جذب بازدیدکننده حساس باشند، شاید به دلیل این‌که نمی‌دانند از این محتوا کی و کجا استفاده کنند، نمی‌توانند در جذب بازدیدکننده موفق عمل کنند.

جذب بازدیدکننده برای یک سایت تنها مربوط به طراحی یا محتوای آن، خلاصه نمی‌شود؛ چرا که تقویت زیرساخت‌هایی مانند پهنای باند کافی و داشتن فضا و دامنه اینترنتی استاندارد هم در این زمینه تأثیرگذار است.

 

افت و خیز بازدید از سایت

در حال حاضر به جز سایت‌های پربیننده و سایت‌های سازمانی که بازدیدکنندگان ثابتی دارند، سایت‌هایی هم هستند که در یک زمان با افزایش بازدیدکنندگان و در زمانی دیگر با کاهش بازدید مواجه هستند.

مهدی رودکی، متخصص در زمینه دانش seo، به وجود آمدن افت‌وخیز بازدیدکنندگان یک سایت را به مدیریت غلط یک سایت ارتباط می‌دهد و می‌گوید: «در ابتدای طراحی یک سایت اکثر مدیران انتظار دارند آن‌چه در ذهن دارند را پیاده کنند و بعد از پیاده‌سازی، وقتی سایت با مشکل مواجه می‌شود، دوباره می‌خواهند طراحی سایت را تغییر دهند. همین امر باعث فرار کاربران می‌شود. چون با یک طراحی ثابت و محتوای استاندارد روبه‌رو نیستند.»

رودکی می‌افزاید: «در فضای اینترنت سایت‌هایی هستند که مدیران آنها برای رقابت با سایت‌های پربیننده ممکن است یک خبر دست اول منتشر کنند و بازدیدکننده‌ای را هم به طرف خود جذب کنند؛ اما بعد از این حرکت، آنها به فکر محتوای جدیدتر و جذاب‌تر نیستند و همین امر باعث می‌شود که مراجعه به سایت‌ آنها با افت‌و‌خیز همراه باشد.» به باور وی این سایت‌ها تنها به فکر جذب بازدیدکننده با انتشار یک خبر هستند؛ چه دروغ و چه راست و به سایر بخش‌ها از جمله محتوای دیگر سایت توجه ندارند. براساس اظهارات فعالان این حوزه، در حال حاضر استاندارد مشخصی برای جذب بازدیدکنندگان از یک سایت وجود ندارد و در کل نمی‌توان برای آن هم استانداردی به وجود آورد. محمود بشّاش، محقق و کارآفرین حوزه وب، معتقد است که نمی‌توان استاندارد مشخصی در این خصوص تعریف کرد. به باور وی پارامترهایی هستند که قابل بررسی هستند؛ ولی این‌که بتوان براساس یک استاندارد، مثلا تعداد بازدیدکننده یک وب‌سایت را تخمین زد، وجود ندارد.

 

از جست‌وجوگرها کمک بگیرید

بر اساس آمارها، بیش از هشتاد درصد بازدیدکنندگان هر وب‌سایت، از طریق موتورهای جست‌وجو به وب‌سایت هدایت می‌شوند. در واقع همین موتور جست‌وجو‌ها هستند که می‌توانند مراجعه کاربران به یک وب‌سایت را افزایش یا کاهش دهند. براساس آمارها، کاربران در جست‌وجوهای خود به آن دسته از سایت‌هایی برای مراجعه اعتماد می‌کنند که در رده نخست تا دهم نتایج جست‌وجو باشند. رودکی به عنوان یک "SEOکار"، با بیان این‌که جذب کاربران به سایت از طریق موتور جست‌وجو در ایران مورد توجه قرار نمی‌گیرد، می‌گوید: «در حال حاضر می‌توان از طریق تبلیغات در سایت‌های پربیننده یا ارسال ای‌میل باعث جذب مخاطب به یک سایت شد؛ اما شاید یکی از مؤثرترین راه‌ها برای راهنمایی کاربر به یک سایت حضور در رتبه‌بندی‌های جست‌وجوگرها از جمله گوگل باشد. اما در ایران به این تخصص کمتر توجه می‌شود.»

به گفته مهدی رودکی در حال حاضر در کنار "برنامه‌نویس وب" و "گرافیک‌کار وب"، "سئوکار"هایی وجود دارند که کارشان مدیریت جذب مخاطب است! آنها با مجموعه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، باعث می‌شوند یک سایت در بهترین رتبه جست‌وجوگر قرار بگیرد. اما متأسفانه در ایران بازار سئوکارها به دلیل نبود آموزشگاه‌های تخصصی برای آموزش این رشته، چندان رونق ندارد.

براساس اظهارات وی هر سایت هم به کمک سئو نمی‌تواند در رتبه‌های اول جست‌وجوگر قرار بگیرد و در این زمینه هم رقابت سختی وجود دارد و تنها کسانی می‌توانند در این رقابت پیروز باشند که ظاهر سایت استاندارد و محتوای قوی داشته باشند.

محمود بشّاش، اما با مخالفت بر تمرکز روی رده‌بندی در موتور جست‌وجوها اظهار می‌کند که چرا ما می‌گوییم که محتوای یک وب‌سایت برای افزایش ترافیک آن حیاتی است؟ قطعا منظور این نیست که این محتوا خوراک موتورهای جست‌وجو باشد. اتفاقا اگر مدیر وب‌سایت هدف اصلی خود را موتورهای جست‌وجو قرار دهد، زشت‌ترین و نامقبول‌ترین وب‌سایت ممکن را ایجاد خواهد کرد.

بشّاش تصریح می‌کند که محتوای وب‌سایت برای بازدیدکننده وب‌سایت مهم است. بازدیدکننده‌ای که ببیند محتوای اصیل و به‌روز در یک وب‌سایت وجود دارد، حتما آن وب‌سایت را به طور مرتب بازدید خواهد کرد. پس مدیران وب‌سایت باید حتما این موضوع را سرلوحه تمامی فعالیت‌های افزایش بازدید وب‌سایت خود قرار دهند.

 

افزایش بازدید از یک سایت می‌تواند به عوامل زیر وابسته باشد:

نحوه طراحی وب‌سایت (User Experience)

زبان برنامه‌سازی وب‌سایت

پارامترهایی که به شرکت میزبانی‌کننده وب‌سایت مربوط است

میزان فعالیت وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی

محبوبیت وب‌سایت از نظر لینک‌های ورودی به وب‌سایت

قابلیت نمایش وب‌سایت در دستگاه‌های موبایل

نبود وب‌سایت در لیست فیلترینگ کشور

منبع: دنیای اقتصاد

کلمات کلیدی : چرا سایت من پر بازدید است ؟ ,چرا سایت ما پر بازدید نیست,چرا بازدید سایت من کم است,چرا بازدیدکننده های سایت من کم است,دلیل کم بودن بازدیدکننده,عوامل افزایش بازدید سایت,پربازدیدترین سایت

نظرات 18 + ارسال نظر
سیما سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 http://khabetalkh.blogfa.com/

سلام عزیزم با افتخار لینک شدی
منو با عنوان همبازی قدیمی دنیای کودکی بلینک

mehdi سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 15:24 http://www.barane30.blgfa.com

سلام ترانه خوب وبلاک خیلی پرمخاطبی داری امید وارم دراین کار موفق باشی اکر میخواهید مرا لینک کنید به همین اسم لینک کنید
راستی من همون وبلاک نمازم

امینی سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 15:35 http://heehaw.blogfa.com

سلام به ترانه آنلاین ما شما رو لینک کردیم ایشاالله موفق باشین و امیدوارم نظرات شما رو تو وبلاگمون بازم ببینیم.

f.m سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 16:25 http://my-nice-day.blogfa.com

سلام دوست خوبم،ممنون که به وبلاگم سر زدی
وبلاگت قشنگ بود
لینک شدی ،لطفا مرا با نام "روز های قشنگ من"لینک کن
تا بعد

رها سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:54 http://http://boqz0man.blogfa.com/

سلام من لینکتون کردم تو وبلاگم اما شما منو لینک نکردین.
به اسم "a girl with no blog" لینک کنید

shldhv سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 18:29 http://http://omran376.blogfa.com/

سلام دوست عزیز.من شما را لینک کردم.شماهم منو بلینک باهمون اسم.راستی سایته دیگمم اگه دوست داشتی بلینک منم لینکت میکنم باز توسایتم www.amiri99.blogfa.com

شکیل چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:56 http://shakil36.blogfa.com

الو سلام
بابا مارو راهنمایی کنید چه جوریه اینجا؟
از اسمش معلومه خوبه ولی خدایی گم شدم نتونسم مطلب بخونم

mostafa چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 14:54

سلام دوست عزیز شما لینک شدید
منو با
بهترین های پی سی لینک کنید

ثمین چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 15:29 http://satiny.blogfa.com

سلام. لینک کردمتون. شما هم با نام فقط چند لحظه لینکم کنید. ممنون

مونا چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 16:39 http://gejalarsharkisi.blogfa.com

سلام
لینکت کردم با اسمی که خواسته بودی.

mj چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:53 http://iloveaida.blogfa.com/

سلام عزیزم من شما لینک کردم شما اه با نام eshgham vagheis منو لینک کن

کیانا چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 22:20 http://www.maite000william.blogfa.com

سلام.من از وبلاگ مایته و ویلیام هستم.اسم سایتتو لینک کردم.حالا لطفا تو هم منو با عنوام مایته و ویلیام لینک کن...
ممنونم...

الهه پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 http://elahe1993.blogfa.com

سلام ممنون که به وبم اومدی لینکت کردم منو با اسم الهه ناز لینک کن ..........

نو یسا پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 http://navisa-pagejozve.blogfa.com

سلام ممنون که به وبم نظر دادی من تورو باعنوان وبلاگت لیکن میکنم توهم منو باعنوان وبلاگم بلکین

سارینا پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 13:52 http://http://sarina-alone70.blogfa.com/

سلام شمارو لینک کردم وبت عالیه اینجا همه چی در همه!!!! به این اسم لینکم کن عجیجم

زهرا پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 16:51 http://zahraland.blogfa.com

سلام عزیزم...من شما رو لینک کردم...شما هم منو به اسم مدل لباس و عکس های روز بلینک...بای.

ورتا پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 19:33 http://lonely girl.blogfa.com

سلام وب خیلی خوبی داری و خیلی از مشکلات منو حل کرد لینکت کردم

مریم پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 19:47 http://nafas-20.blogfa.com

سلام وب جالبی داری.به اسم ستاره آنلاین لینکت کردم.اگه دوس داشتی وبلاگ مارو به اسم دوست داشتن پاستیلی لینک کن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد