ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»{$$ قیمت پراید چرا 10میلیونی شد؟

قیمت پراید چرا 10میلیونی شد؟


هفته گذشته اتفاقی بی‌سابقه در بازار خودرو کشور رخ داد و طی آن، قیمت پراید هم دو رقمی شد، تا بازار عملا با خودروهای زیر 10میلیون تومان خداحافظی کند.


پراید
یک اتفاق بی‌سابقه

هفته گذشته اتفاقی بی‌سابقه در بازار خودرو کشور رخ داد و طی آن، قیمت پراید هم دو رقمی شد، تا بازار عملا با خودروهای زیر 10میلیون تومان خداحافظی کند.

هرچند هنوز قیمت پراید در نمایندگی‌ها زیر 10میلیون تومان است، اما از آن‌جاکه سایپا درخواست افزایش قیمت برای این محصول داده و چندی دیگر باید کیسه هوا (ایربگ) نیز روی آن نصب شود، به احتمال فراوان این خودرو طی سال آینده در نمایندگی‌ها نیز افزایش قیمت خواهد داشت.

اما چرا و چگونه قیمت پراید دو رقمی شد؟

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت پراید به ده‌میلیون تومان، نامتعادل بودن عرضه و تقاضای آن در بازار است؛ به نحوی که با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش تقاضا از سویی و نگرانی مشتریان از افزایش قیمت این خودرو در سال آینده، از سوی دیگر، به نوعی تقاضا برای تنها خودروی زیر ده‌میلیونی را افزایش داده است. به تعبیری دیگر، عرضه نمی‌تواند به پای تقاضای موجود در بازار برسد و همین عامل سبب شده پراید هم قیمتی دو رقمی را تجربه کند.

هرچند سایپایی‌ها عنوان کرده‌اند عرضه پراید ادامه دارد و افزایش قیمتی نیز در نرخ کارخانه‌ای آن اعمال نشده، اما به هر حال اوضاع به شکلی پیش رفته که این خودرو هم اکنون ده‌میلیونی شده است. آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، اگر عرضه پراید در این روزهای پایانی سال، متناسب با میزان تقاضای آن بود، این خودرو به این زودی‌ها قیمت دو رقمی را تجربه نمی‌کرد.

سایپا: پراید زیر ده‌میلیون تومان می‌ماند!

البته سایپایی‌ها به تازگی اعلام کرده‌اند تمام سعی خود را انجام می‌دهند تا قیمت رسمی پراید، زیر ده‌میلیون تومان بماند. در حال حاضر به گفته خودروسازان هزینه تولید افزایش یافته و سال آینده نیز بیشتر خواهد شد و همچنین استاندارد کیسه هوا هم برای پراید به اجرا در خواهد آمد، که مجموع اینها نشان می‌دهد سایپا کار بسیار سختی برای تثبیت قیمت پراید در محدوده زیر ده‌میلیون تومان دارد.

تعیین نرخ پراید، هم‌گام با نرخ بازار!

همچنین اگر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با روش تعیین قیمت خودرو بر اساس حاشیه بازار موافقت کند، آنگاه نرخ کارخانه‌ای پراید متناسب با قیمت بازار آن تعیین می‌شود و این موضوع در نهایت، ورود رسمی پراید به جمع دورقمی‌ها را رقم خواهد زد.

منبع: دنیای‌اقتصاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد