ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»{$$ قدرتمندترین نیرو در جهان !

قدرتمندترین نیرو در جهان !

علت اصلی همه ناموفقیت‌های ما جهل ماست. ما خداوند را نمی‌شناسیم و به همین علت برای اموراتمان به همه متوسل می‌شویم جز خدا، ما برای رهایی از مشکلاتمان به همه رو می‌اندازیم جز خدا .


دعا

تمام عالم در ید قدرت نامتناهی خدایی یکتاست که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت او نیست اگر خدای دیگری هم بود و خدا می‌خواست باران ببارد و او اراده می‌کرد که الآن باران نبارد چقدر درگیری و مشکلات پیش می‌آمد ؟

اگر قدرتی دیگر در اداره دنیا دخالت داشت آیا تزاحم و تضاد بین این دو خدا خللی در نظم آفرینش به وجود نمی‌آورد؟

فقط خدای یکتاست که اراده می‌کند و با فرمان او کن فیکون می‌شود خداوند وجود هر چه را اراده کند می‌گوید باش پس موجود می‌شود .

گفتن کلمه کن نه صوتی است که در گوش‌ها نشیند و نه فریاد است که شنیده شود بلکه کلام او همان فعل اوست که ایجاد می‌کند و پیش از آن موجود نبوده و اگر از قدیم موجود بود خدای دومی نیز وجود داشت.

إِذَا أَرَدْنَاهُ أَنْ نَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ

[فرمان ما درباره چیزی چون] به وجود آمدنش را [اراده کنیم، فقط این است که به آن می‌گوییم : باش، پس] بی‌درنگ [موجود می‌شود (نحل/40)]

حال اندکی بیندیشید خدایی با آن همه قدرت آیا نمی‌تواند ما را نجات دهد؟ آیا نمی‌تواند ما را هدایت کند؟ نمی‌تواند گره های کار ما را بگشاید؟

خدا حکم می‌کند و حکم او بدون هیچ گونه مانعی تحقق می‌یابد چون را ه نفوذ آن هم از روبرو گشوده است زیرا او سریع الحساب است.

 

کائنات فرمان بردار اویند

همه دنیا در دست یک قدرت است الله احد. قرآن کریم نسبت به کمال و اقتدار و توانایی خدا بر بندگان می‌فرماید :

وَهُوَ الْقَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِه وَهُوَ الْحَکِیمُ الْخَبِیرُ

اوست که بر بندگانش چیره می‌باشد، و او حکیم و آگاه است. (انعام/18)

و هیچ چیز نه در آسمان‌ها و نه در زمین است که خدا را ناتوان سازد چرا که او همواره دانای تواناست.

برای روشن شدن مطلب به نمونه های قدرت خدا در قرآن می‌پردازم تا با بیان قدرت او بدانید که باید از چه کسی طلب کنید که شما را یاری کند.

علت اصلی همه نا موفقیت‌های ما جهل ماست. ما خداوند را نمی‌شناسیم و به همین علت برای اموراتمان به همه متوسل می‌شویم جز خدا، ما برای رهایی از مشکلاتمان به همه رو می‌اندازیم جز خدا
نمونه‌هایی از قدرت خدا

حضرت عزیر

خداوند حضرت عزیر را صد سال می‌راند و دوباره زنده کرد حضرت عزیر هنگام گذر به قریه ای ویران و خالی از ساکنان ازچگونه زنده شدن دوباره آن‌ها سۆال کرد.

أَنَّیٰ یُحْیِی هَٰذِهِ اللَّهُ بَعْدَ موت‌ها

گفت: خدا چگونه اینان را پس از مرگشان زنده می‌کند . (بقره/259)

قادر سبحان او را می‌راند و بعد از صد سال دوباره زنده کرد. عزیر در حیات دوباره ضمن مشاهده سالم بودن طعام خود به دستور خداوند نظاره گر حیات مجدد مرکب خویش شد و چون قدرت خدا بر احیا و میراندن برای او آشکار گردید گفت اکنون می‌دانم که خدا بر هر چیزی تواناست.

 

حضرت سلیمان

یکی از مصادیق قدرت الهی قدرت فوق‌العاده حضرت سلیمان و کارگزاران دستگاه او است. دانستن منطق حیوانات، تسخیر باد، داشتن جنود قدرتمند و کارگزاران فوق‌العاده ای که یکی از آنان می‌توانست تخت عظیم ملکه سبا را از فاصله دور قبل از آن که حضرت سلیمان از جای خود برخیزد، حاضر کند؛ و دیگری که صاحب علمی از کتاب بود گفت من پیش از آن که چشم بر هم زنی آن تخت را نزد تو می‌آورم.

حضرت یوسف
حضرت یوسف

قرآن کریم فراز و نشیب‌های فراوانی از زندگی حضرت یوسف نقل می‌کند مانند نجات از دست برادران حسود، بیرون آمدن از چاه و رهایی از کید زنان مصری به ویژه همسر عزیز مصر و خلاصی از زندان و سرانجام رسیدن به مکنت و قدرت و آمدن پدر و مادر و برادران پیش او .

خدای سبحان در خلال بیان این ماجراها و متمکن ساختن یوسف و دادن تأویل رخدادها و تعبیر خواب به او، به قدرت لایزال الهی و سبب مهم غلبه و احاطه خدا بر کار خویش تصریح می‌کند و چنین می‌فرماید:

وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَیٰ أَمْرِهِ ؛و خدا بر کار خود مسلّط است (یوسف/21)

زیرا لازمه قدرت مطلق این است که شخص قادر به همه اوضاع و بر کار خویش چیره باشد.

 

جنود خدا مطیع و رام بنده خاص خدا

تمام کائنات و زمین و آسمان مسیر هدایت را برای کسانی که در اطاعت محض خدا باشند هموار می‌کند. اگر کسی بخواهد بنده خوب خدا باشد و اراده کند و تصمیم بگیرد که در مقابل شیطان بایستد نیت کند که به خاطر رضای خدا از هوس‌های دلش اطاعت نکند خداوند همه کائنات را به یاری و کمک او می‌فرستد.

بسیار دیده شده جوانانی که با سختی دین خود را حفظ می‌کنند در صحنه گناه پاروی هوسشان می‌گذارند، سعی می‌کنند نماز اول وقتشان به تأخیر نیفتد و بالواقع در این مأموریت الهی و امتحان بزرگ شرمنده خدا و رسولش نگردند، خداوند راه‌های دیگری را بر اینان می‌گشاید و جنود خود را به کمک اینان می‌فرستد.

این دنیا مانند رود خانه ای عظیم است که شناگر اگر در مسیر رودخانه شنا کند به دریای بزرگ و پهناور می‌رسد و در صورت شنا در خلاف جهت رودخانه او را نه تنها به دریا نمی‌رساند بلکه باعث غرق شدن او می‌گردد. آری اطاعت محض ما در مقابل خداوند مانند شنا در مسیر رودخانه است که ما را به سلامت به مقصد می‌رساند

اگر می‌خواهید باب پیروزی بر شما گشوده شود باید از خداوند تبعیت کنید. وقتی قدرت به دست اوست بندگان خویش را قدرتمند می‌سازد و خوشبختی و سعادت در گرو اطاعت خداست.

این دنیا مانند رودخانه ای عظیم است که شناگر اگر در مسیر رودخانه شنا کند به دریای بزرگ و پهناور می‌رسد و در صورت شنا در خلاف جهت رودخانه او را نه تنها به دریا نمی‌رساند بلکه باعث غرق شدن او می‌گردد. آری اطاعت محض ما در مقابل خداوند مانند شنا در مسیر رودخانه است که ما را به سلامت به مقصد می‌رساند.

 

آسان و سخت در بارگاه او معنا ندارد

شفای سرماخوردگی و بیماری‌های لاعلاج نزد او یکسان است.

وَ هُوَ الَّذِی یَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ وَهُوَ أَهْوَنُ عَلَیْه وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَیٰ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْض وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ

اوست که مخلوقات را می‌آفریند سپس آنان را [پس از مرگشان] باز می‌گرداند؛ و این [کار] برای او آسان‌تر است؛ و برترین وصف‌ها در آسمان‌ها و زمین ویژه اوست؛ و او توانای شکست‌ناپذیر و حکیم است.(روم/27)

تعلق قدرت الهی به همه اشیا یکسان است و آن چه به نظر آسان یا دشوار می‌آید در برابر قدرت بیکران الهی یکنواخت است .

با زبان مردم سخن گفته شده تا امکان برپایی قیامت بهتر برای همگان تفهیم شود وگرنه ذات اقدس الهی برتر از آن است که اشیا در برابر قدرت او متفاوت باشند و اعاده حیات برای او آسان‌تر از احیای ابتدایی آن‌ها باشد.

علت اصلی همه ناموفقیت‌های ما جهل ماست. ما خداوند را نمی‌شناسیم و به همین علت برای اموراتمان به همه متوسل می‌شویم جز خدا، ما برای رهایی از مشکلاتمان به همه رو می‌اندازیم جز خدا .

هیچ گاه خالصانه و عاشقانه و با معرفت فقط و فقط و فقط از خدا نخواستیم که دستمان را بگیرد چون نعوذبالله با اعمالمان نشان می‌دهیم که همه را قدرتمند می‌بینیم اما سر تعظیم در مقابل قدرت نامتناهی عالم سر فرود نمی‌آوریم ما بنده همه هستیم الا خدای احد و واحد.

اندکی بیاندیشیم اکنون فرصت اتصال است با تمام وجودت به او بگو که بنده ای فقیر و حقیر و مسکین هستی و جز او کسی را نمی‌شناسی تا کمکت کند. لحظه ای درنگ کن و خالصانه از او بخواه تا در این دنیا ایمانت را حفظ کند و سعادت جاودان به تو عطا کند.

صدایش را بشنو : بنده من، بیا دوستت دارم من همین نزدیکی‌ها و مشتاق بازگشت توأم. خودم ضامن سعادت تو می‌شوم بیا با ما آشتی کن.

                                                                                                                                                            



مریم خندابی

بخش قرآن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد