به اعتقادات هم احترام بگذاریم

درود و سلام
سلامی سرشار از عشق به تو
کلام اول:همدیگر را دوست داشته باشیم.به هم عشق بورزیم. باهر جبهه وهر فرقه وهرگروهی. یادمان نرود ما همه جز من! انسانیم . به هم دوستی هدیه بدهیم .
به اعتقادات هم احترام بگذاریم و توهین نکنیم.

برگزاری سالگرد 'قتل عام' ارامنه


در تظاهرات امسال در تهران حدود هشت هزار نفر از ارامنه شرکت داشتند
در تظاهرات امسال در تهران حدود هشت هزار نفر از ارامنه شرکت داشتند

ارامنه تهران روز چهارشنبه، بيست و چهارم آوريل، در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران مراسم هشتاد و هفتمين سالگرد کشتار ارامنه در سال 1915 را برگزار کردند.

شرکت کنندگان در اين مراسم که تعداد آنها به هشت هزار نفر می رسيد، با سردادن شعارهايی چون "مرگ بر دولت فاشيستی ترکيه" ، "عدالت، عدالت" فرياد برحق ما است" و "ای شهيد ارمنی راهت ادامه دارد" از مقابل کليسای سرکيس مقدس تا دفتر سازمان ملل متحد راهپيمايی کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، تظاهرکنندگان در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران قطعنامه ای نيز صادر کردند که در آن عزم و اراده جمعی را لازمه اجرای عدالت برای "ملتهای مظلوم" دانستند.

ايرنا همچنين گزارش داده است که ارامنه اصفهان نيز با تجمع در کليسای "وانک" و عبور از محلات ارمنی نشين و سر دادن شعار، سالگرد کشتار ارامنه را گرامی داشتند.

ارامنه معتقدند که در طول سالهای 1915 تا 1919 ميلادی، دولت عثمانی در يک اقدام برنامه ريزی شده دست به قتل عام يک ميليون و پانصد هزار نفر از مردم ارمنستان زد و اوج اين قتل عام روز 24 آوريل 1915 بود.

پس از آن واقعه، ارامنه در سراسر جهان پراکنده شدند و هم اکنون بيشتر جمعيت ارامنه جهان در خارج از سرزمين مادری خود به سر می برند.

ارامنه ساکن کشورهای مختلف، هر سال در روز بيست و چهارم آوريل، سالگرد اين "قتل عام" را برگزار می کنند.

در ارمنستان نيز هر سال در محل بنای يادبودی که برای قربانيان کشتار سال 1915 در شهر ايروان، پايتخت، بنا شده، در روز 24 آوريل مراسمی بر پا می شود.

روبرت کوچاريان رئيس جمهور ارمنستان، روز چهارشنبه در اين مراسم گفت که ارامنه سراسر جهان انتظار دارند که آنچه او آنرا "جنايت عليه بشريت" خواند در سطح بين المللی محکوم شود.

او گفت انگيزه اين درخواست، انتقام نيست بلکه هدف جلوگيری از تکرار چنين فاجعه ای است.

درخواست ارامنه

ارامنه انتظار دارند که اين کشتار، که به عقيده آنها اولين نسل کشی در قرن بيستم است، رسما از سوی ترکيه به عنوان "قتل عام" شناخته شود.

اما ترکيه از پذيرفتن واژه "قتل عام" خودداری می کند و رقم کشته شدگان را در حدود 300 هزار نفر می داند و معتقد است که اين تعداد در جريان نا آراميهای دوره سقوط امپراطوری عثمانی کشته شدند.

اين کشور شواهدی در رد ادعای ارامنه ارائه می دهد و می گويد که موضوع بايد به دست مورخان سپرده شود.

عدم پذيرش کشتار ارامنه به عنوان قتل عام، باعث شده است که هيچگونه رابطه ديپلماتيکی بين ارمنستان و ترکيه وجود نداشته باشد.

اعمال فشار ترکيه

ارامنه سالها است که سعی دارند با ارائه شواهد و مدارک، کشورهای مختلف و نهادها و سازمانهای بين المللی را ترغيب کنند که کشتار سال 1915 را رسما به عنوان قتل عام بشناسند اما تاکنون تنها تعداد انگشت شماری از کشورها و سازمانها اين "قتل عام" را به رسميت شناخته اند.

در ژانويه سال 2001، پارلمان فرانسه لايحه ای را تصويب کرد که طبق آن کشتار ارامنه در سال 1915 به عنوان قتل عام شناخته شد.

ترکيه در اعتراض به اين اقدام سفير خود را از فرانسه فرا خواند و قرارداد خود را با شرکتهای فرانسوی لغو کرد.

اتحاديه اروپا نيز که ترکيه شديدا مايل به پيوستن به آن است از اين کشور خواسته است کشتار ارامنه را به صورت رسمی و علنی به عنوان قتل عام بشناسد.

اما ترکيه، که يکی از متحدان غرب و قدرتهای مهم منطقه به شمار می رود تاکنون موفق شده است که با اعمال نفوذ، از به رسميت شناخته شدن "قتل عام" ارامنه در بسياری کشورها از جمله بريتانيا و آمريکا جلوگيری کند.

بيل کلينتون رئيس جمهور سابق آمريکا در سال 2000 با تصويب قطعنامه ای از سوی مجلس نمايندگان اين کشور که کشتار ارامنه را رسما "قتل عام" معرفی می کرد مخالفت کرد.

در ژانويه سال 2001 نيز در جريان مراسم يادبود قربانيان قتل عام يهوديان در جنگ جهانی دوم، که در لندن برگزار شد، از کشتار ارامنه در سال 1915 رسما سخنی به ميان نيامد.

توی دنیای مجازی لااقل آدم باش

در این دنیای مجازی باید
همه را دوست داشت و به همه محبت کرد ، بدون داشتن درخواستی
رابطه دوستی را محبت بین دو انسان دانست و به جنسیت توجه نکرد
اینجا دنیای مجازیست ، همانجایی که با کثیف کردن دنیای واقعی ، ساختیم
اینجا نه من تو را می شناسم و نه تو من را
اینجا زندگی جاریست ، خیلی ها مثل من ، به اینجا خو کرده اند
شاید مجازی باشد ولی تعلق پذیر است پس نیازی به نقش آفرینی نیست
اینجا که می آیی ، خودت باش
انسان باش....


انسان باش..

تشیع پیکر شهید روبرت آودیسیان

پیکر شهید روبرت آودیسیان از جانبازان ارامنه دوران دفاع مقدس بعد ازظهر امروز پس از تشییع در قطعه شهدای آرامستان ارامنه تهران به خاک سپرده شد.

شهید روبرت آودیسیان که در سال ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود در سال ۱۳۶۴ و در خدمت مقدس سربازی در منطقه گیلانغرب بر اثر ترکش مجروح و به درجه جانبازی نایل شد.

شهید آودیسیان بر اثر اصابت ترکش یک چشم خود را از دست داد و گردن، کمر، پای چپ و کتف وی آسیب و همچنین بر اثر موج انفجار به شنوایی وی نیز صدمه وارد شد.

سرانجام این جانباز والامقام پس ازسال ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحات، در ششم مرداد، مصادف با ۱۹ رمضان دعوت حق را لبیک گفت و به کاروان شهدا پیوست.


پیامبر اسلام(ص) در تورات و انجیل.......Margare Muhamed......Մարգարե Մուհամեդ

در تورات یهودیان، سِفر (کتاب) پیدایش בְּרֵאשִׁית (برشیت) یا Genesis (جنِسیس)، باب17، آیۀ20، به ظهور پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمّد מאדמאד(مادماد / مئدمئد) (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و دوازده امام شیعه (علیهم السّلام) که همگی از نسل و دودمان حضرت اسماعیل (علیه السّلام) هستند، چنین اشاره شده است:

خدا به ابراهیم(ع) فرمود:

«و دربارۀ اسماعیل، شنیدم (دعای) تو را، پس برکت دهم او را و پربرکت سازم او را به محمّد מאדמאד و دوازده مرد بزرگ (امامان شیعه) که از نسلش پدید آیند؛ و بدهم او را امّتی عظیم!»

- متن عِبری آیه (که مثل عربی و فارسی، از راست به چپ خوانده می شود):

Hebrew:

וּלְיִשְׁמָעֵאל, שְׁמַעְתִּיךָ--הִנֵּה בֵּרַכְתִּי אֹתוֹ וְהִפְרֵיתִי אֹתוֹ וְהִרְבֵּיתִי אֹתוֹ, בִּ "מְאֹדמְאֹד"  שְׁנֵים-עָשָׂר נְשִׂיאִם יוֹלִיד, וּנְתַתִּיו לְגוֹי גָּדוֹל.

- متن ساده، بدون اِعراب گذاری عِبری:

ולישמעאל שמעתיך--הנה ברכתי אתו והפריתי אתו והרביתי אתו, ב "מאדמאד" שנים-עשר נשיאם יוליד, ונתתיו לגוי גדול.

English:

And as for Ishmael, I have heard thee; behold, I have blessed him, and will make him fruitful with “Mochamed”; twelve princes shall he beget, and I will make him a great nation.

* در انجیل Ευαγγέλιο (اِوانگلیو یونانی) Gospel (گاسپل انگلیسی):

در انجیل، نام پیامبر اسلام(ص)، به تعبیر «ستوده تر» Περικλητος (پریکلیتوس یونانی) یا Praised (پـِرِیْـزْد انگلیسی)  معادل «احمد» است؛ هرچند می تواند معادل «محمّد» (ستوده) نیز باشد.

- انجیل یوحنا The Gospel of John  یا  το Ευαγγέλιο του Ιωάννη (تُ اِوانگلیو تو یوآنـّی)، باب 14، آیات 16و17:

حضرت عیسی مسیح(ع) در وصیّت خود به پیروانش می فرماید:

«16: و من از خداوند خواهم خواست، و او نیز بشما عطا خواهد فرمود پس از من آن «ستوده تر» (احمد / محمد) را، که تا همیشه با شما بماند (دین جاودانۀ اسلام)؛ 17: او همان روح راستی و حقیقت است، که جهان تحمّل پذیرش آنرا ندارد! زیرا که آنرا نمیشناسد! و امّا شما او را میشناسید، زیرا که (دین و راه و رسم) او ماندگار خواهد بود با شما و در میان شما».

- متن انجیل انگلیسی:

- The Gospel of John, in English, 14:16-17

16: I will ask the God, and He will give you The Praised One (= Ahmad / Muhammad) , that He may be with you forever; 17: that is the spirit of truth, whom the world cannot receive, because it does not see Him or know Him, but you know Him because He abides with you and will be in you.

- متن انجیل یونانی:

- The Gospel of John, in Greek (το Ευαγγέλιο του Ιωάννη) 14:16-17

16: Κι εγώ θα παρακαλέσω τον θεό και θα σας δώσει άλλον Παράκλητος (= Περικλητος = Αχμέντ / Μοχάμεντ), για να είναι μαζί σας στον αιώνα; 17: το Πνεύμα της αλήθειας, που ο κόσμος δε δύναται να το λάβει, γιατί δεν το βλέπει ούτε το γνωρίζει. Εσείς το γνωρίζετε, γιατί μένει κοντά σας και θα είναι μέσα σας.

- و اینها همگی همان چیزی است که خداوند تعالیٰ در قرآن کریم فرموده است:

«وَ إِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْ‌یَمَ یَا بَنِی إِسْرَ‌ائِیلَ إِنِّی رَ‌سُولُ اللَّهِ إِلَیْکُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَ‌اةِ وَ مُبَشِّرً‌ا بِرَ‌سُولٍ یَأْتِی مِن بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ؛ فَلَمَّا جَاءَهُم بِالْبَیِّنَاتِ قَالُوا هَـٰذَا سِحْرٌ‌ مُّبِینٌ!» ﴿سورة الصّفّ: 6﴾

«و هنگامی که عیسی بن مریم به بنی اسرائیل گفت: من همانا رسول خدا به سوی شما هستم و به حقانیّت کتاب تورات که پیش روی من است تصدیق می‌ کنم و نیز (شما را)مژده می‌دهم که بعد از من رسول بزرگواری که نامش (در انجیل من) احمد است بیاید؛ چون آن رسول ما با آیات و معجزات به سوی خلق آمد گفتند: این سِحری آشکار است!»

And when Jesus son of Mary said, 'Children of Israel, I am indeed the Messenger of God to you, confirming the Torah that is before me, and giving good tidings of a Messenger who shall come after me, whose name shall be Ahmad.' Then, when he brought them the clear signs, they said, 'This is a manifest sorcery.' (Quran, Chapter 61 As-Saf : Verse 6).

« أَ وَ لَمْ یَکُن لَّهُمْ آیَةً أَن یَعْلَمَهُ عُلَمَاءُ بَنِی إِسْرَ‌ائِیلَ؟! » ﴿سورة الشّعراء: 197﴾

« آیا این برای آنان نشانه‌[ی صدق‌] نیست که علمای بنی ‌اسرائیل آن را [از پیش‌] می ‌شناسند؟! »

Is it not a sign to them that the learned men of the Israelites know it? (Quran, Chapter 26 Ash-Shu'araa': Verse 197).

« وَ رَ‌حْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ؛ فَسَأَکْتُبُهَا لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَ الَّذِینَ هُم بِآیَاتِنَا یُؤْمِنُونَ * الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّ‌سُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذِی یَجِدُونَهُ مَکْتُوبًا عِندَهُمْ فِی التَّوْرَ‌اةِ وَ الْإِنجِیلِ یَأْمُرُ‌هُم بِالْمَعْرُ‌وفِ وَ یَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنکَرِ‌ وَ یُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَ یُحَرِّ‌مُ عَلَیْهِمُ الْخَبَائِثَ وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَ‌هُمْ وَ الْأَغْلَالَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ. فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُ‌وهُ وَ نَصَرُ‌وهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ‌ الَّذِی أُنزِلَ مَعَهُ، أُولَـٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ » ﴿سورة الأعراف: 156و157﴾

« و رحمت من همه موجودات را فرا گرفته و البته آن را برای آنان که راه تقوا پیش گیرند و زکات می‌دهند و به آیات ما می‌ گروند حتم و لازم خواهم کرد. * هم آنان که پیروی کنند از آن رسول (ختمی) و پیغمبر امّی که در تورات و انجیلی که در دست آنهاست (نام و نشان و اوصاف) او را نگاشته می‌ یابند که آنها را امر به هر نیکویی و نهی از هر زشتی خواهد کرد و بر آنان هر طعام پاکیزه و مطبوع را حلال، و هر پلید منفور را حرام می‌ گرداند، و احکام پر رنج و مشتقی را که چون زنجیر به گردن خود نهاده‌اند از آنان برمی‌دارد (و دین آسان و موافق فطرت بر خلق می‌آورد). پس آنان که به او گرویدند و از او حرمت و عزت نگاه داشتند و یاری او کردند و نوری را (قرآن را) که به او نازل شد پیروی نمودند، آن گروه، به حقیقت، رستگاران عالـَم هستند.»

And My mercy embraces all things, and I shall prescribe it for those who are godfearing and pay the alms, and those who indeed believe in Our signs, (156) those who follow the Messenger, the Prophet of the common folk, whom they find written down with them in the Torah and the Gospel, bidding them to honour, and forbidding them dishonour, making lawful for them the good things and making unlawful for them the corrupt things, and relieving them of their loads, and the fetters that were upon them. Those who believe in him and succour him and help him, and follow the light that has been sent down with him - they are the prosperers. (Quran, Chapter 7 Al-A'raf : Verses 156-157 ).

 

به کدامین گناه......؟؟؟؟؟!!!!!!!


شایان ذکر است که این خبر از سوی خبر گزاریهای معتبر جهان تائید نشده است

کریسمس ارمنی مبارک Merry Armenian Christmas!

ՇնորհավորհայերենՍուրբԾնունդ!

Merry Armenian Christmas!

(Հունվարվեցերորդ = 6րդ)

                                                           (January sixth = 6th)

 

تبریک ششم ژانویه ، عید کریسمس هموطنان ارامنه:

(Christmas یاNoël  = ولادت حضرت عیسی مسیح علیه السّلام)

* ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) به روایت علاّمه مجلسی – أعلی اللهُ مقامَه:

(از اثر فارسی آن مرحوم: حیاة القلوب، ج‏2، ص1071- 1075) :

« باب بیست و هشتم در بیان قصص حضرت روح اللّه عیسى بن مریم علیه السّلام است و در آن چند فصل است‏:

فصل اول در بیان ولادت آن حضرت:‏

حق تعالى مى‏ فرماید:

« إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهاً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ »

« یادآور وقتى را که گفتند ملائکه - و از ابن عباس منقولست که جبرئیل گفت - اى مریم! بدرستى که خدا بشارت مى‏دهد تو را به کلمه‏ اى از جانب خود که نام او مسیح است یعنى عیسى پسر مریم که روشناس (سرشناس و نیکنام بین مردم) و صاحب جاه و قدر و منزلت است در دنیا و آخرت، و از مقرّبان درگاه الهى است ».

و عیسى علیه السّلام را براى آن «کلمه خدا» مى‏ گویند که به لفظ «کـُن» (موجود باش!) بى ‏پدر آفریده شد، یا براى آنکه بشارت دادند به او پیغمبران گذشته، یا براى آنکه به کلام او حق تعالى مردم را هدایت نمود؛ و او را «مسیح» گفتند براى آنکه مسح کرده شده بود از جانب خدا به میمنت و برکت و پاکى از گناهان، یا براى آنکه او را بعد از ولادت مسح کردند به روغن زیت (زیتون)، یا آنکه جبرئیل علیه السّلام بال خود را بر آن حضرت مالید (مسح کرد) بعد از ولادت، (تا این) که تعویذ او گردد از شرّ شیطان، یا براى آنکه دست بر سر یتیمان مى ‏کشید (سر آنها را به نوازش، مسح می کرد)، یا براى آنکه به مسح آن حضرت، کوران بینا مى ‏شدند و بیماران شفا مى ‏یافتند.

« وَ یُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَ کَهْلًا وَ مِنَ الصَّالِحِینَ »

« و سخن خواهد گفت با مردم در گهواره و در سنّ کهولت- که نزدیک به سنّ پیری است- و از جمله پیغمبران شایسته خواهد بود ».

« قالَتْ رَبِّ أَنَّى یَکُونُ لِی وَلَدٌ وَ لَمْ یَمْسَسْنِی بَشَرٌ »

« مریم گفت: پروردگارا! چگونه خواهد بود مرا فرزند؟ و حال آنکه دست بر من نگذاشته است بشرى! »  

« قالَ کَذلِکِ اللَّهُ یَخْلُقُ ما یَشاءُ إِذا قَضىٰ‏ أَمْراً فَإِنَّما یَقُولُ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ »

« ملک(فرشته) گفت: چنین است خدا مى ‏آفریند هر چه را مى‏ خواهد، چون مقدّر کرد امرى را پس همین است که مى‏ گوید مَر او را که: باش! پس آن، مى ‏باشد و موجود مى‏ شود»

« وَ یُعَلِّمُهُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ التَّوْراةَ وَ الْإِنْجِیلَ »

« و تعلیم خواهد نمود او را کتاب - یعنى چیزى نوشتن (کتابت) یا همه کتابهاى آسمانى (را) - و حکمت و دانائى، خصوصاً تورات و انجیل (را) »

« وَ رَسُولًا إِلى‏ بَنِی إِسْرائِیلَ أَنِّی قَدْ جِئْتُکُمْ بِآیَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ »

« و حال آنکه او رسول خواهد بود بسوى بنى اسرائیل و خواهد گفت به ایشان: بدرستی که آمده‏ام بسوى شما با آیتى و معجزه‏ اى چند از جانب پروردگار شما »

« أَنِّی أَخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ فَأَنْفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طَیْراً بِإِذْنِ اللَّهِ »

« و این آیت (و معجزه) آن است که مى‏ سازم از براى شما از گِل مانند هیئت مرغ، پس زنده مى‏ شود و مرغى مى ‏گردد به امر خدا »

« وَ أُبْرِئُ الْأَکْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أُحْیِ ِ الْمَوْتیٰ‏ٰٰ بِإِذْنِ اللَّهِ »

« و شفا میدهم کور مادرزاد و پیس را، و زنده میگردانم مرده را به امر خدا »

« وَ أُنَبِّئُکُمْ بِما تَأْکُلُونَ وَ ما تَدَّخِرُونَ فِی بُیُوتِکُمْ، إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَةً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ »

« و خبر میدهم شما را به آنچه میخورید و آنچه ذخیره میکنید در خانه‏ هاى خود، بدرستى که در اینها علامت و حجت بر حقّیّت من هست اگر هستید شما ایمان ‏آورندگان »

« وَ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ لِأُحِلَّ لَکُمْ بَعْضَ الَّذِی حُرِّمَ عَلَیْکُمْ وَ جِئْتُکُمْ بِآیَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُونِ. إِنَّ اللَّهَ رَبِّی وَ رَبُّکُمْ فَاعْبُدُوهُ هذا صِراطٌ مُسْتَقِیمٌ ».

« و حال آنکه تصدیق ‏کننده ‏ام مَر آنچه را پیش از من نازل شده، که آن تورات است و مبعوث گردیده ‏ام براى اینکه حلال گردانم براى شما بعضى از آنچه را که حرام شده بود بر شما در شریعت حضرت موسى(ع)، و آورده ‏ام بسوى شما معجزه‏ ها از جانب پروردگار شما، پس بپرهیزید از عذاب خدا و اطاعت نمائید مرا. بدرستى که خدا پروردگار من و پروردگار شما است، پس بپرستید او را، این راهیست راست ».

( آیاتى که مرحوم علامه مجلسی از ابتداى فصل تا اینجا آورده و توضیح و تفسیر نموده است، آیات 45- 51 سوره آل عِمران می باشند).

- تشابه آشکاری مشاهده می شود بین مراسم جشن عید و چراغانی کریسمس ما مسیحیها و مراسم جشن عید و چراغانی نیمه شعبان شیعیان (ولادت امام زمان، حضرت مهدی – عجّلَ اللهُ فرجَه – که مادر گرامی ایشان، نرجس خاتون علیهَا السّلام نیز خود از تبار و نژاد مسیحیان روم بودند و نیز، هم شیعیان و هم مسیحیان ، اعتقاد به ظهور منجی بشریّت در آخِر الزّمان داریم – به امید آنکه آن روز را جشن بگیریم)

یلدا مبارک

سلام به دوستان گلم


اول هدیه شب یلدا را ازم قبول کنید بعد بهم ایراد بگیرید که چرا کم میام

روی لینک زیر کلیک کنید

http://www.persiancards.com/clip-viewyalda.htm

آنگاه که تولد دختری بی گناه مایه ننگ عربها بود و زندگی برای دخترکان ساعتی بیشتر به طول نمی انجامید.
هزاران سال قبل ترش نیاکانمان بلندترین شب سال،شب تولد مینو، شب چله (یلدا)
الهه زن و میترا، الهه خورشید
را شب زنده داری و پای گوبی میکردند.
شادباش این شب
و همه شبهای پر ستاره ایرانی پیشاپیش پیشکش شما

سالها به این حال و احوال گران بر فقیران گذرد .
روزگار بی نان و نمک ایام برسفره یتیمان گذرد .
یکی با زر و زیور رنگین از زندگی خرامان گذرد.
و آن یکی سخت جان کندو از عمرناکام بر دنیا گذرد.

رسم است که دارا بیند و همچنان بی خبر از آن گذرد.
بینوا را لیل و نهار هردو با قهر نداری یکسان گذرد.
نوای طبل و دوهل شب همه شب ازکوی یار دارا گذرد.
تنگ دست رافرق نکند که یلدا چه سان برچرخ ثریا گذرد.

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی توسط مربی خانم

دارای مدرک روش تدریس از

دانشگاه کمبریج انگلستان،

متخصص در ترجمه ی انواع فیلمها و سریالها و

برنامه های مستند – کتابی که آموزش داده می شود

American English Fileبه همراه یک کتاب Story

( بیان داستان به روانتر

شدن مکالمه و همچنین سرعت بخشیدن در امر یادگیری کمک فراوانی

می کند)

هر جلسه دو ساعت می باشدکه هزینه هر جلسه 30000

تومان میباشد .

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس

pianist.leila@yahoo.com

ایمیل بفرستید.

اوباما كشتار ارامنه را یکی از وحشیگریهای قرن بیستم خواند

اوباما با محكوم كردن كشتار ارامنه در دوران حكومت عثمانی آن را یكی از بدترین وحشیگری های قرن بیستم خواند.

وی بدون استفاده از واژه نسل كشی در سخنان خود به طور تلویحی از تركیه خواست نقش خود را در این حادثه ناگوار تاریخی بپذیرد.


وزارت امور خارجه تركیه  در بیانیه ای اعلام كرد ، تركیه اینگونه اظهار نظرها را كه نوعی پیچیده كردن رویدادهای تاریخی است، مشكل آفرین می داند و از آن اظهار تاسف می كند.


در ادامه بیانیه وزارت خارجه تركیه آمده است: اینگونه اظهارنظرهای شخصی افراد ، به تلاش ها برای عادی سازی روابط میان تركیه و ارمنستان آسیب وارد می آورد ، ما از هم پیمان مهمی چون آمریكا انتظار داریم بر افزایش تنش ها میان دو كشور دامن نزند ، بلكه با روشی سازنده در جهت بهتر شدن این روابط تلاش كند.

مسیحیت و حجاب (زنان مسیحی در کجا حجاب دارند )؟؟؟

این سوالیست که بیشتر دوستان از من میکنند و بعضا" از نداشتن حجاب از من ناراضیند

پاسخ به این دوستان گلم (پاسخ توسط انجمن)

عیسای مسیح هرگز در بارۀ حجاب سخن نگفته است! پس اگر در بارۀ حجاب سخن نگفته باشد، الزاما در بارۀ حفظ آن و چگونگی آن و یا تایید یا نکوهش آن نیز سخن نگفته است. در چهار انجیل که تماما یک انجیل میباشد و ما در آن شرح حال عیسی مسیح، تولد و زندگی و تعالیم و مرگ و قیام و بازگشت او را داریم، شما هرگز از دهان ایشان نمی خوانید که در خصوص حجاب زن سخن گفته باشد.

پاسخ ریشه‏ ایی به این سوال از یک سوال ریشه‏ ایی آغاز میشود؟ چرا زنان باید حجاب داشته باشند؟ آیا خداوند در ابتدای خلقت زنان را با حجاب خلق کرد؟ برعکس در کتاب پیدایش باب 1 ایۀ 25 میخوانیم:" و آدم و زنش هر دو برهنه بودند و خجالت نداشتند." اما بلافاصله پس از ورود گناه به ذات انسان این را میخوانیم:" آنگاه چشمان هر دوی ایشان باز شد و فهمیدند که عریانند پس برگهای انجیر به هم دوخته سترها برای خویشتن ساختند." ( پیدایش 3: 7)
حجاب برای چیست؟ برای پوشش زنان. پوشش برای چه؟ برای اینکه موجب تحریک جنس مخالف نباشند؟ آیا حجاب زنان میتواند شهوت مردان را فروبنشاند؟ شهوت مرد در کجاست؟ وقتی به عمق این سوالات دقت کنید به یک امر مشترک میرسید: گناه انسان. از اینرو عیسی خداوند نه در بارۀ حجاب زنان بلکه در بارۀ آنچه باعث شهوت و زنا میشود سخن میگوید.( هم در مورد مردان و هم زنان) او میفرماید:" هر کس به زنی نظر شهوت اندازد همان دم در دل خود با او زنا کرده است." ( متی 5: 28)). زنا در کجا روی داده است؟ در دل. پس دل باید عوض شود. دل باید مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد نه پوشاک جسمانی.
 به زن حجاب دار نیز میتوان با شهوت نظر کرد و زنان حجاب دار نیز در پی شهوات دل خود خواهند رفت. پس حجاب مانع شهوت دل نیست. زیرا اگر قدرت گناه به مراتب بیشتر از شریعت میباشد، و شریعت هم نمیتواند شما را مانع شود که گناه نکنید، دیگر پوشاک انسانی چگونه میتواند مانع آن گردد؟! پس چشمان ما باید پاک شود تا دل ما پاک شود و چشمان ما پاک ببیند. عیسی خداوند میفرماید:" چراغ بدن چشم است پس هر گاه چشمت بسیط باشد تمام بدنت روشن بود. اما اگر چشم تو فاسد است تمام جسدت تاریک میباشد." ( متی 6: 22)
پس عیسی مسیح حجاب زن را نمیینید بلکه شهوت دل انسان گناهکار را، و عیسی مسیح برای همین دلِ انسانِ گناهکار بر روی زمین آمد تا بر روی صلیب بمیرد. او نه حجاب را گذاشت نه برداشت، او سنگ زاویه‏ایی در هستی است که هر کس به او ایمان قلبی آورد، در تقدس و پاکی بسر میبرد. و هر کس به او ایمان نیاورد در دلِ گناهکار خود باقی خواهد ماند و حجاب هرگز مانع شهوترانی آن نمیگردد.

حکم تقلید

در زمانهای قدیم یک آخوند به روستائی رسید.
با دیدن مسجد قدیمی آن روستا متوجه شد که مردم این روستا مسلمان هستند
و با خوشحالی به نزد کدخدا رفت و اعلام کرد که میتواند پیش نماز آن روستا باشد.
کدخدا که سالها بود نماز نخوانده بود و نماز جماعت را که اصولا در عمرش ندیده بود،
با خودش فکر کرد که اگر به این مرد روحانی بگویم که من نماز بلد نیستم که خیلی زشت است،
بنابراین بدون آنکه توضیحی بدهد، موافقت کرد.
همان شب او تمام اهالی را جمع کرد و برایشان موضوع آمدن پیش نماز را شرح داد
و در آخر گفت که قواعد نماز را بلد نیست و پرسید چه کسی از میان شما این قواعد را میداند؟
نگاه های متعجب مردم جواب کدخدا بود.
دست آخر یکی از پیرترین اهالی روستا گفت “تا آنجا که من میدانم برای مسلمان بودن لازم نیست خودت چیزی بلد باشی،
کافیست هرکاری که پیش نماز کرد، ما هم تقلید کنیم”

با این راه حل، خیال همه اسوده شد و برای اقامه نماز به سمت مسجد قدیمی حرکت کردند.

مرد روحانی در جلوی صف ایستاد و همه مردم پشت سرش جمع شدند.
آقا دستها را بیخ گوش گذاشت و زمزمه ای کرد، مردم هم دستها را بالا بردند
و چون دقیقا نمیدانستند آقا چه گفته است، هرکدام پچ پچی کردند.
آقا دستها را پائین انداخت و بلند گفت الله اکبر، مردم هم ذوق زده از آنکه چیزی را فهمیدند فریاد زدند الله اکبر.
باز آقا زیر لب چیزی خواند، مردم هم زیر لب ناله میکرند.
آقا دستهایش را روی زانو گذاشت و چیزی گفت، مردم هم دستهایشان را روی زانو گذاشتند
و ناله ای کردند، آقا دوباره سرپا شد و گفت الله اکبر، مردم هم سرپا شدند و فریاد زدند الله اکبر.
آقا به خاک افتاد و چیزهائی زیرلب گفت، مردم هم روی خاک افتادند و هرکدام زیر لب چیزی را زمزمه کردند.

اقا دو زانو نشست، مردم هم دو زانو نشستند.

در این هنگام پای آقا در میان دو تخته چوب کف زمین گیر کرد و ایشان عربده زدند آآآآآآآآخ،
مردم هم ذوق زده فریاد کشیدند آآآآآآآآآآخ.
آخوند در حالی که تلاش میکرد خودش را از این وضعیت خلاص کند، خود را به چپ و راست می انداخت
و با دستش تلاش میکرد که لای دو تخته چوب را باز کند، مردم هم خودشان را به چپ و راست خم میکردند
و با دستانشان به کف زمین ضربه میزدند.

آخوند فریاد میکشید “خدایا به دادم برس” و مردم هم به دنبال او به درگاه خدا التماس میکردند.

آقا فریاد میکشید “ای انسانهای نفهم مگر کورید و وضعیت را نمیبینید؟”
مردم هم دنبال آقا همین عبارت را فریاد میزدند.
آقا از درد به زمین چنگ میزد و از خدا یاری میخواست، مردم هم به زمین چنگ زدند و از خدا یاری خواستند.

باری بعد از سه چهار دقیقه، آقا توانست خود را خلاص کند


و در حالیکه از درد به خود میپیچید، نگاهی به جمعیت کرد و از درد بی هوش شد.


جمعیت هم نگاهی به هم کردند و خود را روی زمین انداختند و آنقدر در آن حالت ماندند تا آخوند به هوش آمد.


آن مرد روحانی چون به این نتیجه رسید که به روستای اشتباهی آمده است، بدون توضیحی روستا را ترک کرد و رفت.

اما از آن تاریخ تا امروز مراسم نماز جماعت در آن روستا برقرار است.


البته مردم چون ذکرهای بین الله اکبرها را متوجه نشده بودند، آنها را نمیگویند،


در عوض مراسم انتهای نماز را هرچه با شکوه تر برگزار میکنند


و تا امروز دوازده کتاب در مورد فلسفه اعمال آخر نمازشان چاپ کرده اند.


البته انحرافات جزئی از اصول در آن روستا به وجود آمده و در حال حاضر آنها به بیست و دو فرقه تفکیک شده اند،


برخی معتقدند برای چنگ زدن بر زمین، کفپوش باید از چوب باشد، برخی معتقدند، چنگ بر هرچیزی جایز است.


برخی معتقدند مدت بیهوشی بعد از نماز را هرچقدر بیشتر کنی به خدا نزدیکتر میشوی


و برخی معتقدند مهم کیفیت بیهوشیست نه مدت آن.


باری آنها در جزئیات متفاوتند ولی همه به یک کلیت معتقدند


و آن این است که یک عده باید مرجع باشند و بقیه تقلید کنند

باز باران

باز باران با ترانه

با تمام بی کسی ها


میخورد بر مرد تنها


میچکد بر فرش خانه


باز می آید صدای چک چک غم ....


باز ماتم من به پشت شیشه ی تنهایی افتاده


.نمیدونم...نمیفهمم کجای قطره های بی کسی زیباست؟؟


نمیفهمم چرا مردم نمیفهمند


که آن کودکی که زیر ضربه های شلاق باران سخت میلرزد کجای ذلتش زیباست

گروه آریان


چشم انتظار

 

قرارمان باران بود
ساعت دلدادگی
کنار عشق
یادت هست ؟
من آمدم
باران هم
و رنگین کمان
برای عشق
تمام قطره ها را
در انتظارت قدم زدم
و خیابان را
تا تمام شهر
به جستجوی تو بودم
تو امّا نیامدی
نمی دانم اشک بود یا باران
چیزی بر گونه ام سر می خورد
و روی کفش هایم می چکید
که می گفت
تو در خواب من جا مانده ای
و من
  ...
چشم هایم را
به ملاقات آورده بودم
همیشه  
این گونه از رؤیای تو
تنها
به خانه بر می گردم

فارسی به انگلیسی, فارسی به فارسی


http://www.farsilookup.com/

درود

حتما برای شما هم پیش اومده که موقع کار با اینترنت،یه هو،یه واژه ای رو می بینید یا کارتون به واژه ای گیر می کنه که معنی اش رو نمی دونید. یه سایت وطنی خوب و درست و درمون بهتون معرفی می کنم که حتما کارتون رو راه می ندازه.
فارسی به فارسی،فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی رو داره.
http://www.farsilookup.com/


جزئیاتی از زندگی رهبر ارکستر اپرا هومن خلعتبری

هومن خلعتبری، پیانیست ایرانی و رهبر ارکستر اپرا است. هومن خلعتبری آموزش پیانو را از ۶ سالگی نزد نیره اسکویی(رضائی) آغاز نموده و بعدها از محضر لیلی سرکیسیان و ملیک اصلانیان در پیانو، هارمونی و کنترپوان نزد فریدون ناصری، آهنگسازی نزد احمد پژمان و اصول رهبری ارکستر از توماس کریستین داوید و حشمت سنجری بهره برد .


وی موسیقی ایرانی را زیر نظر مهربانو توفیق(سه تار) و موسیقی جهانی را زیر نظر شریف لطفی، هوشنگ کامکار و کامبیز روشن روان آموخت و در سال ۱۳۷۵ از دانشکده موسیقی دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد.

او طی سالهای ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۵ پیانیست ارکستر سمفونیک تهران، آسیستان گرگین موسسیان درگروه کر ارکستر سمفونیک تهران، پیانیست ارکستر و گروه کر فرهنگسرای بهمن زیر نظر مهدی شمس نیکنام وآسیستان توماس کریستین داوید درارکستر فیلارمونیک جوانان انستیتوی فرهنگی اتریش در تهران بود. ضبط و اجرای پیانو در موزیک فیلم‌های مختلف و ۲ سی دی «بارون بارونه » با ویلن حسین یوسف زمانی و «ای وطن» یا تار کیوان ساکت و آواز فاضل جمشیدی از یادگارهای آن دوره می‌باشد.

وی در سال۱۳۷۶ برای ادامهٔ تحصیلات خود به اتریش رفته و در دانشگاه هنر شهر گرتس، رهبری گروه کر را تحت نظر Rupet Huber ، johannes Prinz ، رهبری ارکستر را تحت نظر، A.Tamayou ، R.Armanian،Martin Sighard و رهبری اپرا را نزد Wolfgan Bozic ، G.Fruhman تحصیل کرده و دو رشتهٔ رهبری کر و رهبری ارکستر را به پایان رسانیده‌است. وی همچنین در ان برهه از راهنمائی‌های نصیر حیدریان استفاده فراوان برده‌است.

او به دلیل علاقۀ ویژۀ به معرّفی موسیقی مدرن، به اجرای آثار آهنگسازان معاصر همّت گماشته و بسیاری ازاین آثار را نیز برای نخستین بار اجرا و ضبط کرده است.

او در کنار رهبری ارکسترهایی مانند ارکستر فبلارمونیک ماریبور، ارکستر دو له سیته ی پاریس، ارکستر فیلارمونیک برنو، ارکستر فیلارمونیک زومبتای و همچنین رهبری اپرا در سالنها و کشورهای مختلف اروپایی، به عنوان تکنواز پیانو نیز در اروپا، ایالات متحده، کانادا، آسیا شرکت جسته است که از تازه ترین اجراهای او می توان به رهبر ارکستر ماریش فیلارمونیک(چک) میشود اشاره کرد.
وی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ او آسیستان ارکستر و رهبر کر فستیوال اپرائی junger Künstler Graz در شهر گرتس در جنوب اتریش بوده و از سال ۱۳۸۳یکی از بنیانگذاران، مدیر هنری و رهبر فستیوال بین الملی موسیقی کلاسیک قصر کیرشتتن « Internationaler Klassikfestival Schloss Kirchstetten »در شمال اتریش می‌باشد

گستره رپرتوار وی در رهبری ارکستر و رهبری کر، حاصل روحیه ی انتخابگر اوست و شامل طیف وسیعی از سبکهای مختلف موسیقی مانند کلاسیک ( اپرا و سمفونی)، موسیقی مدرن و آتونال می باشد .در حیطه موسیقی ایرانی، رهبری موسیقی ارکسترال و گروه نوازی ایرانی به این شیوه ی نوین و معرفی آن، در اجرای جدیدترین اثر حمید متبسم، یعنی پروژه ی موسیقایی سیمرغ با تکخوانی همایون شجریان، برای اولین بار در جهان، یکی از نکات درخشان این گستره ی وسیع میباشد.
 

دردناک‌ترین حادثه در کربلا به روایت کارشناس آمریکایی

پروفسور چلکوفسکی محقق آمریکایی در گفت‌وگو با فارس درباره حادثه کربلا و ویژگی‌های آن سخن گفته است. او تشنگی کودکان و طلب آب از حضرت عباس را دردناک‌ترین حادثه در کربلا می‌داند.
خبرگزاری فارس: دردناک‌ترین حادثه در کربلا به روایت کارشناس آمریکایی
پروفسور پیتر ج. چلکوفسکی (Peter J. Chlkowski)، دانشمند آمریکایی لهستانی‌تبار، از دانشمندان متخصص فرهنگ ایران است که هم‌اکنون استاد رشته‌های مطالعات خاورمیانه، شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی در گروه مطالعات اسلامی و خاورمیانه دانشگاه نیویورک است.
وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، روایت جالبی از داستان کربلا دارد:

* شرق‌شناسی که جذب محرم شد

فارس:
آقای چلکوفسکی لطفاً خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید.


چلکوفسکی: من پیتر چلکوفسکی شهروند آمریکایی هستم. لیسانس خود را در سال 1958 در رشته واژه‌شناسی شرقی از دانشگاه جگیلونیان شهر کراکوف لهستان دریافت کردم و در مدرسه درام همان شهر به تحصیل در رشته هنرهای تئاتری بپرداختم. در سال 1959 به لندن رفتم و در سال 1962 در مقطع فوق لیسانس در رشته تاریخ خاورمیانه اسلامی از مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی فارغ‌التحصیل شدم. در حال حاضر هم بیش از 40 سال است که استاد مطالعات اسلامی و خاورمیانه در دانشگاه نیویورک هستم. بخش عمده‌ای از تحقیقات و مطالعات من مربوط به اسلام شیعی و به‌طور خاص محرم و واقعه کربلا است و در این حوزه تاکنون ۳ کتاب و مقالات متعددی درباره امام حسین و واقعه کربلا نوشته‌ام.


فارس: علت سفر شما به ایران چه بود؟

چلکوفسکی: همان‌طور که گفتم در مقطع لیسانس زبان‌شناسی مشرق زمین خوانده بودم و در ادامه در یکی از دانشگاه‌های انگلیس مطالعات خاورمیانه را ادامه دادم و به همین دلیل با ایران آشنا شدم، به همین دلیل ایران را برای ادامه تحصیل در رشته ادبیات زبان فارسی انتخاب کردم.

* جایی که با محرم آشنا شدم...
فارس: شما یکی از معروف ترین محققان غربی در حوزه محرم و عاشورا هستید. از آشنایی خود با محرم بگویید.

چلکوفسکی: درباره آشنایی با محرم و عاشورا باید بگویم که قبل از اینکه به ایران سفر کنم چیز زیادی درباره محرم نمی دانستم و زمانی که برای ادامه تحقیقاتم به شهر رشت سفر کردم مصادف بود با ماه محرم و آنجا با یک اجرای تعزیه مواجه شدم. آنجا خیلی شیفته این مراسم شدم و باید اعتراف کنم که یک شبه عاشق محرم شدم. این نمایش برای من که هنرهای نمایشی در لهستان خوانده بودم فوق‌العاده بود. از آن زمان شروع کردم به تحقیق و نوشتن درباره تعزیه و محرم. از این نمایش به قدری هیجان‌زده و شگفت‌زده شده بودم که از آن روز به تحقیق درباره عاشورا و محرم پرداختم.

* هنر تعزیه مرا با محرم آشنا کرد

چیزی که در ابتدا من را به عاشورا و محرم علاقه‌مند کرد - به دلیل اینکه اطلاعی از واقعه عاشورا نداشتم - هنر تعزیه بود. رسم و اجرای فوق العاده ای است. اینکه نقش‌ها دیالوگ خود را با شعر بیان می‌کردند و رنگ‌هایی به‌کار می‌رفت که آدم خوب‌ها و آدم بدها با آن تفکیک شده بودند. من درباره تعزیه تحقیقات گسترده‌ای در کشورهای مختلف دنیا کرده‌ام و ماحصل تحقیقاتم را در یکی از کتابهایم آورده‌ام.

* تعزیه امام حسین در منطقه کارائیب در قرن 19

فارس:
امکان دارد یکی از مواردی که در مورد تعزیه و محرم در کشورهای دیگر بررسی کرده‌اید، بگویید؟


چلکوفسکی: در قرن 19 میلادی در منطقه کارائیب، انگلیسی‌ها کارگران سیاه‌پوست را در مزرعه‌های نیشکر به خدمت گرفته بودند و آنها را استثتمار می‌کردند و این کارگران سیاه پوست با انگلیسی ها درگیر شدند ولی از ادامه کار زیر سلطه انگلیسی ها که برای آنها به معنای بردگی بود کنار کشیدند و فرار کردند. به همین خاطر انگلیسی ها برای جبران نیروی کار در مزرعه های نی شکر هزاران نفر را از هند به این منطقه آوردند. جمعیت هندی هایی که به این منطقه آمده بودند مراسم عاشورا را برای دور هم جمع شدن و نشان دادن خود به مردم بومی منطقه انتخاب کردند با وجود اینکه اکثر آنها مسلمان و شیعه نبودند.

این مراسم در این منطقه رفته رفته بومی شد و به با نام تجا که شکل تغییر یافته تعزیه بود برگزار شده است. در این مراسم حسینه های خواصی که ارتفاع سقف آن بسیار بلند بود برپا می شود و از رنگ های متنوعی استفاده میشود.


*فرهنگ عاشورا ایران را در جنگ 8 ساله پیروز کرد

فارس:
 تاثیر محرم را در میان مردم ایران چگونه دیده اید؟

چلکوفسکی: مردم ایران و در کل شیعیان، واقعه عاشورا را بزرگترین مصیبت تاریخ بشریت می‌دانند. در ایران علاوه بر اینکه فرهنگ عاشورا در تکیه ها و در ماه محرم گرامی داشته می شود در شئون مختلف زندگی مورد توجه قرار می‌گیرد. جمله هر روز عاشوراست و هر روز کربلا است در جنگ 8 ساله تاثیر زیادی در مبارزه سربازان ایرانی داشت و همین مساله باعث انگیزه آنها برای ادامه مبارزه میشد. و اتفاقا همین فرهنگ بود که باعث پیروزی سربازان ایرانی شد. من مسلمان یا شیعه نیستم ولی خیلی مجذوب این فرهنگ شده‌ام.

فارس: آیا بررسی فرهنگ عاشورا تاثیری بر خود شما هم داشته؟
چلکوفسکی: با مرور واقعه کربلا بارها تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و اشک درچشمانم جمع شده است؛ ولی به خود اجازه نداده‌ام که گریه کنم چراکه من محقق هستم و نباید تحت تاثیر احساساتم قرار بگیرم.

* شیفته شخصیت حضرت عباس هستم

فارس: چه کسی در واقعه عاشورا شما را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است؟چلکوفسکی: من به‌صورت خاص شیفته شخصیت "حضرت عباس" هستم. من مقالات زیادی را درباره ایشان نوشته و چاپ کرده‌ام و متون زیادی را درباره مراسمی که به حضرت عباس مرتبط می‌شود، جمع‌آوری کرده‌ام.

* حضرت عباس به روایت چلکوفسکی

فارس: اگر بخواهید حضرت عباس را برای مخاطبان آمریکایی معرفی کنید، چه می‌گویید؟

چلکوفسکی: عباس جنگ‌آور، آزادی‌خواه و مدافع شجاع و بی‌باکی است که از حسین و خانواده‌اش محافظت کرد.
عباس فردی است که شما در فارسی به آن می‌گویید پهلوان. عباس پهلوان واقعی بود. او از حسین و خانواده او تا آخرین لحظه محافظت می‌کند. او زمانی که می‌رود برای کودکان آب بیاورد دستانش را از دست می‌دهد بعد مشک را به دهان می‌گیرد و زمانی که می‌بینند او ایستادگی می کند و به راه خود ادامه می‌دهد، او را می‌کشند.


* دردناک‌ترین حادثه کربلا به روایت کارشناس آمریکایی

فارس:
دردناک ترین حادثه کربلا از نظر شما کدام حادثه است؟

چلکوفسکی: تشنگی کودکان در خیمه‌ها و طلب آب از عباس داستان دردناکی دارد که مرا واقعاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فارس: مردم ایران همه علاقه زیادی به حضرت عباس دارند و مراسم زیادی با نام ایشان برگزار می‌شود...
چلکوفسکی: من عاشق مراسمی هستم که نذر حضرت عباس می‌کنند. مانند سفره حضرت عباس. من بسیار در آیین سفره حضرت عباس دقت کرده‌ام و مشاهده کرده‌ام که چقدر زنان شیعه و زنان ایرانی اعتقاد به این رسم دارند ولی متاسفانه من هیچ‌گاه نتوانستم در این مراسم شرکت کنم چون این مراسم را زنان برپا می‌کنند. من شاهد بوده‌ام زنانی را که نذر سفره حضرت عباس کرده‌اند و حاجت گرفته‌اند. برای مثال زنی که بچه‌دار نمی‌شد و از این طریق توانست حاجت خود را بگیرد.

روز تاسوعا چگونه گذشت ؟

روز تاسوعا روزیست که شمر بن ذى الجوشن با نامه ابن زیاد در باب قتل امام حسین علیه السلام وارد کربلا شد.
ابن سعد بر حسب آن نامه ، مهیاى قتل آنحضرت شد. لاجرم وقت عصر بود که لشکر خود را بانگ زد که : یا خیل الله ارکبى و بالجنة ابشرى .

جنود نامسعود او سوار شد ورو به سپاه سید الشهداء آوردند در حالیکه آن حضرت در پیش خیمه ، شمشیر خود را در بر گرفته بود و سر بزانو نهاده بود و بخواب رفته بود. جناب زینب چون هیاهوى لشکر را شنید، بنزد برادر دوید، عرض کرد: برادر مگر صداهاى لشکر را نمی شنوید که نزدیک شده اند. پس حضرت سر از زانو برداشت و خواهر را فرمود که ای خواهر اکنون رسولخدا را در خواب دیدم که بمن فرمود: تو بسوى من خواهى آمد.

حضرت زینب تا این خبر را شنید، طپانچه بر صورت زد و واویلا گفت . حضرت فرمود که ای خواهر ویل و عذاب از براى تو نیست ، صبر کن و ساکت باش ، خدا ترا رحمت کند.
پس جناب عباس را فرستاد تا تحقیق کند چه مطلب شده چون معلوم کرد که بناى قتل است ، آنشب را حضرت از ایشان مهلت خواست که قدرى نماز و دعا و استغفار بجا آورد و بالجمله این روز، روز اندوه و حزن اهل بیت ع است .

شیخ کلینى از جناب صادق علیه السلام روایت کرده که آنجناب فرمود: تاسوعا روزى بود که جناب حسین علیه السلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتال آنحضرت اجتماع کردند و ابن مرجانه و عمر سعد خوشحال شدند بسبب کثرت سپاه و بسیارى لشکر که براى آنها جمع شده بود و جناب حسین ع و اصحابش ضعیف شمردند و یقین کردند که یاورى از براى آن حضرت نخواهد آمد و اهل عراق او را مدد نخواهند نمود. پس فرمود پدرم : فداى آن ضعیف غریب .

1.محاصره خیمه ها در کربلا

امام صادق علیه السلام فرمودند: تاسوعا روزی بود که حسین علیه السلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتل آن حضرت اجتماع نمودند،و پسر مرجانه و عمر سعد به خاطر کثرت سپاه ولشکری که برای آنها جمع شده بود خوشحال شدند،وآن حضرت و اصحابش را ضعیف شمردند ویقین کردند که یاوری از برای او نخواهد آمد واهل عراق حضرتش را مدد نخواهند نمود.1

2. آمدن امان نامه برای فرزندان ام البنین علیها السلام در این روز شمر ملعون برای حضرت عباس علیه السلام و برادرانش امان نامه آورد . 2آن لعین خود را نزدیک خیام با جلالت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام رسانید وبانگ برآورد:"أین بنو اختنا": "پسران خواهر ما کجایند"؟ ولی آن بزرگواران جواب ندادند.امام حسین علیه السلام فرمودند:جواب او را بدهید اگر چه فاسق است.
حضرت عباس علیه السلام در جواب فرمودند:چه می گویی؟شمر گفت:من از جانب امیر برای شما امان نامه آورده ام. شما خود را به خاطر حسین علیه السلام به کشتن ندهید. حضرت عباس علیه السلام با صدای بلند فرمود:"لعنت خدا بر تو وامیر تو (و برامان تو ) باد . ما را امان میدهید در حالیکه پسر رسول خدا را امان نباشد"؟!3

3.در خواست تأخیر جنگ از سوی امام حسین علیه السلام در عصر تاسوعا امام علیه السلام برای به تعویق انداختن جنگ یک شب دیگر مهلت گرفتتند.4چون عمر سعد لشکر را آمادۀ جنگ با امام علیه السلام نمود ومعلوم شد که قصد جنگ دارد،حضرت به برادرش عباس علیه السلام فرمود تا یک شب دیگر مهلت بگیرد.آنها ابتدا قبول نکردند،ولی بعد قبول نمودند که شبی را صبر کنند.5

4.آمدن لشکر تازه نفس به کربلا در این روز لشکر مجهزی به دستور ابن زیاد از کوفه وارد کربلا شد،وشمر نامه ابن زیاد را آورد.6

5.خطابه امام حسین علیه السلام برای اصحابش در عصر این روز امام حسین علیه السلام در جمع یاران خطبه ای قرائت فرمودند، و اصحاب اعلام وفاداری نمودند.

6. یک شب مهلت برای راز و نیاز پس حضرت عباس ( علیه السلام ) نزد سپاهیان دشمن بازگشت و ازآنها شب عاشورا را برای نماز وعبادت مهلت خواست عمربن سعد درموافقت با این درخواست مردد بود وسرانجام ازلشکریان خود پرسید که : چه باید کرد ؟
عمروبن حجاج گفت : سبحان الله اگراهل دیلم ( کنایه ازمردم بیگانه ) و کفارازتو چنین تقاضائی می کردند سزاوار بود که با آنها موافقت کنی .
قیس بن اشعث گفت : درخواست آنها را اجابت کن بجان خودم سوگند که آنها صبح فردا با توخواهند جنگید .
ابن سعد گفت : بخدا سوگند که اگربدانم چنین کنندهرگز با درخواست آنها موافقت نکنم .
و عاقبت فرستاده ابن سعد به نزد حضرت عباس بن علی ( علیه السلام ) آمد و گفت : ما به شما تا فردا مهلت می دهیم اگرتسلیم شدید شما را به نزد عبیدالله بن زیاد خواهیم فرستاد واگر سرباززدید ، دست ازشما برنخواهیم داشت .

چه دختر زیبایی همراه با ترجمه فارسی

Two old gentlemen lived in a quiet street in Paris. They were friends and neighbours, and they often went for walks together in the streets when the weather was fine

Last Saturday they went for a walk at the side of the river. The sun shone, the weather was warm, there were a lot of flowers everywhere, and there were boats on the water

The two men walked happily for half an hour, and then one of them said to the other, 'That's a very beautiful girl

'Where can you see a beautiful girl?' said the other. 'I can't see one anywhere. I can see two young men. They are walking towards us

The girl's walking behind us,' said the first man quietly

'But how can you see her then?' asked his friend

The first man smiled and said, 'I can't see her, but I can see the young men's eyes



دو پيرمرد با شخصيت در يك خيابان آرام در پاريس زندگي مي‌كردند. آن‌ها دوست و همسايه بودند، و اغلب در روزهايي كه هوا خوب بود براي پياده‌روي به خيابان مي‌رفتند.

شنبه‌ي گذشته براي پياده‌روي به كنار رودخانه رفتند. خورشيد مي‌درخشيد، هوا گرم بود، تعداد زيادي گل در همه جا روييده بود، و قايق‌هايي كه در آب بودند.

دو مرد با خوشحالي يك ساعت و نيم قدم زدند، و در آن هنگام يكي از آن‌ها به ديگري گفت، چه دختر زيبايي.

اون يكي گفت: دختر زيبا كجاست كه مي توني ببينيش؟ من نمي‌تونم ببينمش. فقط دو تا مرد جوان را دارم مي‌بينم كه روبري ما در حال قدم زدن هستند.

مرد اولي به آرومي گفت: دختر داره پشت ما راه مياد

دوستش گفت: پس چگونه مي‌توني اونو ببيني

مرد اولي لبخند زد و گفت: من اونو (دخترو) نمي‌تونم ببينم، اما چشماي آن دو مرد جوان رو كه مي‌تونم ببينم.

داستان آقای رابینسون ودندانپزشک با ترجمه فارسی

Mr Robinson never went to a dentist, because he was afraid:'

but then his teeth began hurting a lot, and he went to a dentist. The dentist did a lot of work in his mouth for a long time. On the last day Mr Robinson said to him, 'How much is all this work going to cost?' The dentist said, 'Twenty-five pounds,' but he did not ask him for the money.

After a month Mr Robinson phoned the dentist and said, 'You haven't asked me for any money for your work last month.'

'Oh,' the dentist answered, 'I never ask a gentleman for money.'

'Then how do you live?' Mr Robinson asked.

'Most gentlemen pay me quickly,' the dentist said, 'but some don't. I wait for my money for two months, and then I say, "That man isn't a gentleman," and then I ask him for my money.


آقاي رابينسون هرگز به دندان‌پزشكي نرفته بود، براي اينكه مي‌ترسيد.
اما بعد دندانش شروع به درد كرد، و به دندان‌پزشكي رفت. دندان‌پزشك بر روي دهان او وقت زيادي گذاشت و كلي كار كرد. در آخرين روز دكتر رابينسون به او گفت: هزينه‌ي تمام اين كارها چقدر مي‌شود؟ دندان‌پزشك گفت: بيست و پنج پوند. اما از او درخواست پول نكرد.

بعد از يك ماه آقاي رابينسون به دندان‌پزشك زنگ زد و گفت: ماه گذشته شما از من تقاضاي هيچ پولي براي كارتان نكرديد.

دندان‌پزشك پاسخ داد: آه، من هرگز از انسان‌هاي نجيب تقاضاي پول نمي‌كنم.

آقاي رابينسون پرسيد: پس چگونه‌ زندگي مي‌كنيد.

دندان‌پزشك گفت: بيشتر انسان‌هاي شريف به سرعت پول مرا مي‌دهند، اما بعضي‌ها نه. من براي پولم دو ماه صبر مي‌كنم، و بعد مي‌گويم «وي مرد شريفي نيست» و بعد از وي پولم را مي‌خواهم.

یک آهنگ می تواند لحظه ای جدید را بسازد

 

www.pix2pix.org



One flower can wake the dream
یك گل میتواند بهار را بیاورد

One tree can start a forest
یك درخت می تواند آغاز یك جنگل باشد

One bird can herald spring
یك پرنده می تواند نوید بخش بهار باشد

One smile begins a friendship
یك لبخند میتواند سرآغاز یك دوستی باشد

One handclasp lifts a soul
یك دست دادن روح انسان را بزرگ میكند

One star can guide a ship at sea
یك ستاره میتواند كشتی را در دریا راهنمایی كند

One word can frame the goal
یك سخن می تواند چارچوب هدف را مشخص كند

One vote can change a nation
یك رای میتواند سرنوشت یك ملت را عوض كنند

One sunbeam lights a room
یك پرتو كوچك آفتاب میتواند اتاقی را روشن كند

One candle wipes out darkness
یك شمع میتواند تاریكی را از میان ببرد

One laugh will conquer gloom
یك خنده میتواند افسردگی را محو كند

One hope will raise our spirits
یك امید روحیه را بالا می برد

One touch can show you care
یك دست دادن نگرانی شما را مشخص میكند

One voice can speak with wisdom
یك سخن میتواند دانش شما را افزایش دهد

One heart can know what's true
یك قلب میتواند حقیقت را تشخیص دهد


One life can make a difference
یك زندگی میتواند متفاوت باشد

You see, it's up to you
شما می بینید پس تصمیم با شماست

تسلیت به خواهر عزیزم تیترا اوانسیان

متاًسفانه

خبر درگذشت ناگهانی روبیک اوانسیان پدر دوست وخواهر عزیزم تیترا اوانسیان

عضو محترم انجمن را شنیدیم.


انجمن این ضایعه را به دوست و همراه پرتلاش انجمن تسلیت گفته و برای  

باز ماندگان آن مرحوم آرزوی صبر و سلامتی دارد.

نفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــس

تــــوی این دنیـــا هر کسی داره یه چیزی میکشه.

یکی "درد" می کشه ؛


یکی "زجر" می کشه؛


یکی" نقاشی" می کشه ؛


یکی" سیگار "می کشه؛


یکی "داد" می کشه؛


یکی" سوت "می کشه ؛


یکی" ناز" می کشه ؛


یکی" تریاک" می کشه ؛


خلاصه میون اینهمه کشیدنـــــــــــی


مــ ـ ـ ــن


فقط می خوام


ღ♥ღ نفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــس ღ♥ღ


بکشم...



جمکران مسیحیان کاتولیک

کلیسای شهر لورد مقدس ترین مکان مذهبی برای مسیحیان کاتولیک در اروپاست که مانند جمکران در ایران سالانه هزاران زائر به نیت های مختلف را به سوی خود می کشاند. نزدیک به 10 هزار نفر از زائرین این کلیسا بیمارانی هستند که روی صندلی چرخدار یا مستقیما روی بستر در مراسم مذهبی لورد شرکت می کنند.

سالانه 6 میلیون نفر از شهرک لورد در فرانسه ( در جنوب غرب تولوز) زیارت می کنند.
 بر اساس نوشته روزنامه گاردین 7000 نفر  شفا گرفته اند. کلیسا تنها 2500  مورد را رسما به عنوان شفای معجزه آسا پذیرفته است.66 مورد هم از نظر علمی توضیح ناپذیر اعلام شده است.غار ماسایی هم در این شهر قرار دارد که  حضرت مریم (ع) در سال 1858 در این غار بر دخترى روستایى به نام «برنادت سوبیرو» 18 بار ظاهر شد و در آن، چشمه اى را براى شفاى بیماران جارى ساخت،
غار ماسایی یکى از مهمترین اماکن زیارتى جهان مسیحیت محسوب مى شود



تصویر واقعی برنادت در سال ۱۸۵۸ زمانی که ۱۴ سال داشت



غار ماسابی و جمعيت زائران



انجمن در غار ماسابی



بيماران در غار ماسابي



غار ماسابی



بدن برنادت در تابوت
 تابوت و البسه اين بانوي مقدس چندين بار تعويض شده است


خدایا.....

خـ‗__‗ـدایـ ‗__‗ـا . . . 


یـ‗__‗ـا فریـ‗__‗ـاد در گـلـ‗__‗ـویم را بگیـ‗__‗ـر یـ‗__‗ـا بغـ‗__‗ـض گـلـ‗__‗ـوگیـ‗__‗ـرم را . . .


هـ‗__‗ــرکـ‗__‗ـدام راه دیـگـ‗__‗ـری را بستـ‗__‗ـه


سال 1390 مبارک

یا مقلب­القلوب والابصار


یا مدبرالیل والنهار



یا محول الحول والاحوال



حول حالنا الی احسن­الحال





ای دگرگون کننده احوال کائنات؛

و ای هستی بخش بی زوال!

عقربه های قلبم را با دقیقه دقیقه ذکر نامت

و ثانیه ثانیه یاد بزرگی ات کوک کن!



حول حالنا الی احسن الحال...



حالی نه برای امشب، نه برای این ماه، برای همیشه مان

برای سالی که پیش روی ماست...
قلبتان سرشار از عشق،روزهایتان بهاری و کامیابیتان بی انتها باشد ...



سال نو مبارک
_______________

زمان تحویل سال وقتی دستات رو بالا می بری ،برای همه دعا کن. برای همه ...

راز هفتم

باید خویشتن را دوست بدارید قبل از آنکه به دیگری عشق بورزید یا از

دیگران محبت قبول کنید!

 
عشق ورزیدن به خود آغاز یک داستان عاشقانه طولانی است! (اسکار وایلد)
 
جستجوی ما برای عشق باید راه را به درون ما بگشاید و یاریمان دهد تا با همراه درونیمان ارتباط برقرار کنیم. مهمترین رابطه شما، رابطه با خودتان است. مهمترین رابطه ای که نیاز به التیام دارد، رابطه با خودتان است. آن کسی که واقعاً به عشقش نیاز دارید، خودتان هستید!
 
وقتی عاشق می شوید عشقی که در درون احساس و تجربه می کنید، عشق خودتان به خودتان است! عشق از بیرون به شما تزریق نمی شود! تنها اتفاقی که هنگام عاشق شدن در شما روی می دهد این است: شما با دیدن برخی نشانه ها در بیرون از وجودتان به خود اجازه می دهید تا عشق خود را ابراز کنید و احساس زیبای عشق را در وجودتان سرازیر نمایید!
 
شما ازعشق خود سرمست می شوید نه عشق کس دیگر! تنها کاری که طرف مقابل انجام می دهد این است: او با ابراز عشقش نسبت به شما به شما کمک می کند تا با عشق درون خود ارتباط برقرار کنید!
 
شما به وصال می رسید و غرق لذت می شوید  اما نه با کسی در بیرون بلکه با منبع عشقی در درون خودتان و وصل اینگونه اتفاق می افتد!
 
شما سرچشمه عشق خود هستید. این شمایید که تصمیم می گیرید چه موقع آن را احساس کنید یا نکنید، اما عشقی که همیشه احساس می کنید عشق خودتان است. هیچکس نمی تواند عشقی را که در درونتان وجود ندارد به شما بدهد!
 
حال که می دانید منبع عشق در درون خودتان است  فقط کافی است به خود اجازه دهید تا همیشه عاشق باشید بدون اینکه منتظر بهانه ای برای عشق ورزیدن بمانید!
 
اگر یاد بگیریم عاشق خود باشیم می توانیم عشق واقعی را برای اولین بار تجربه کنیم! قبل از ایجاد هر گونه رابطه باید سرشار از عشق باشیم!
 
عشق چیزی نیست که بتوان از کسی گرفت. عشق حالتی است که از دل می جوشد و شما را در برمی گیرد!
 
عشق ورزیدن به خود یعنی به خود اجازه دهید تا عشق خود را احساس کنید و عاشق خود باشید!
 
هر وقت لذتی را حس می کنید، هر وقت سعادتی را احساس می کنید، هر وقت عشق یا محبت در قلبتان موج می زند، با افتخار بدانید که این عشق متعلق به خودتان است. بدانید که این عشق خداوندی است!
 
بدانید که شما خود عشق هستید!
 
عشق شما کمک می کند تا دیگران نیز خودشان را دوست بدارند!
 
وقتی بدانید چگونه خود را از درون پر کنید می توانید با قلبی پر از عشق و رضایتی خود جوش به روابط بیرونی خود پا بگذارید. در این حالت دیگران عشق شما را خواهند یافت و به آن پاسخ خواهند گفت!
 
اگر کسی قادر به عشق ورزیدن به خود نباشد شما نیز نمی توانید در او احساس عشق برانگیزید. او دوست داشتن شما را درک نخواهد کرد!
 
عشق شما می تواند عشق شخص دیگری را صدا بزند و آن را از خواب سنگین بیدار سازد اما نمی تواند تنهایی کسی را پر کند!
 
برای دوست داشتن خود شرط نگذارید!
 
وقتی به صورت شرطی خود را دوست می دارید در واقع خودتان را از منبع عشق درونی تان محروم می کنید!
 
دوست داشتن خود یعنی خود را همانطور که هستید بپذیرید. یعنی خود را در درد و لذت، در وحشت و شجاعت، در شکست و پیروزی دوست داشته باشید! یعنی با خود مهربان باشید و هرگز خود را به خاطر احساساتتان سرزنش نکنید!
 
دوست داشتن خود یعنی افتخار به شهامت خود برای گام نهادن در جاده رشد و تعالی! دوست داشتن خود یعنی به خاطر اینکه اینچنین روی تزکیه و تهذیب خود می کوشید به خود افتخار کنید! به خاطر تمام پیشرفتهایی که در زندگی انجام داده اید به خود افتخار کنید!
 
یعنی به خاطر خواندن کتابی مثل این کتاب و برای سایر گامهایی که در جهت بهتر شدن برمی دارید به خود افتخار کنید! به خاطر داشتن مشکلات، برخورد صادقانه با آنها و تسلیم آنها نشدن به خود افتخار کنید!
 
وقتی منبع لایزال عشق درون خود را کشف کنید، به آزادی بی انتهایی دست می یابید: آزادی عاشق بودن بدون توجه به شرایط زندگی، آزادی نوشیدن از جام عشق خود، چشیدن حلاوت آن و جشن گرفتن برای معجزه حضور آن در قلبتان!

تغییرات بزرگ همیشه از نیروی داخلی آغاز میشود

When the egg breaks by an

external power, a life ends.

 وقتی تخم مرغ بوسیله یک نیرو از خارج میشکند، یک زندگی بپایان میرسد.

When the egg breaks by an internal power, a life begins.

وقتی تخم مرغ بوسیله نیروئی از داخل میکشند، یک زندگی آغاز میشود

Great changes always begin with that internal power.

تغییرات بزرگ همیشه از نیروی داخلی آغاز میشود.

 

عکسهای جنجالی سپیده خواننده جدید