جشنواره گل و گياه، ماهيان زينتي و مشاغل خانگي در اصفهان

 

 

 

 

 

 

 

مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان:

پانزدهمين جشنواره گل و گياه، ماهيان زينتي و مشاغل خانگي برگزار مي شود

مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان از برگزاري پانزدهمين جشنواره گل و گياه، ماهيان زينتي و مشاغل خانگي در اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، سيد رضا حکيم فعال با اعلام اين مطلب اظهار داشت: پانزدهمين جشنواره گل و گياه، ماهيان زينتي و مشاغل خانگي با هدف توسعه فرهنگ مصرف گل و گياه، گياهان دارويي و ارتقاء سطح نشاط و شادابي در بين شهروندان و همچنين معرفي توليد کنندگان داخلي در راستاي حمايت از توليد ملي از اول اسفندماه در محل بازار مرکزي گل و گياه اصفهان واقع در خيابان همدانيان آغاز و ۲۹ اسفندماه خاتمه مي يابد.
وي با بيان اين که برگزاري اينگونه جشنواره ها باعث تقويت و ايجاد فرهنگ شهروندي خواهد شد، افزود: اين جشنواره با حضور توليدکنندگاني از سراسر کشور از اول اسفندماه همه روزه حتي روزهاي تعطيل از ساعت ۸صبح الي ۱۳و ۱۵ الي ۲۱ شب داير مي باشد و شهروندان مي توانند اقلام مورد نياز خود را تهيه نمايند.
مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري تصريح كرد: در اين بازار انواع گل و گياه آپارتماني، درخت، درختچه، گل هاي باغچه و ديگر محصولات باغي ارائه مي شود.
حكيم فعال با تاكيد بر اين كه سازمان ميادين همواره حامي توليدات خانگي با کيفيت بالا و قيمت مناسب است لذا مکان هاي لازم را در اختيار توليد کنندگان براي عرضه مستقيم محصولات خود قرار مي دهد تا شهروندان اقلام مورد نياز خود را با بهترين كيفيت و قيمت مناسب از اين بازارها تهيه نمايند.

شهر براي نوروز ۹3خانه تكاني مي شود

مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان :
شهر براي نوروز ۹3خانه تكاني مي شود
خبرگزاری ایمنا: مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با اشاره به خانه تكاني شهر عنوان كرد: شهر اصفهان با فعالیت تمامی نیروهای سازمان خدمات موتوری از اسفندماه سال جاري به صورت ۲۴ ساعته برای سال جدید آماده می شود.

به گزارش ایمنا، حمید رضا صبور با بیان این مطلب گفت: در روزهای پایانی سال حجم زباله تولید شده دو برابر می شود از اين رو شهرداری با بکارگيري کليه تجهيزات، امکانات نسبت به نظافت و زيبايي شهر اقدام مي كند.
وي با اشاره به اينكه در آستانه نوروز به دليل خانه تكاني شهروندان حجم كار شهرداري بالاست، افزود: نظافت شهري به صورت ۲۴ ساعته انجام مي شود تا براي نوروز شهري زيبا تحويل مردم و مسافران داده شود.
مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري اصفهان در خصوص نظافت رودخانه زاينده رود تصريح كرد: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ نفر نظافت رودخانه زاينده رود را انجام مي دهند اما در ايام نوروز تعداد نيروها افزايش مي يابد.

كاشت و واكاري درختان سطح شهر تا قبل از پايان سال انجام شود

رييس كميسيون اقتصادی و امور گردشگري شوراي اسلامي شهر اصفهان؛

كاشت و واكاري درختان سطح شهر تا قبل از پايان سال انجام شود
 
خبرگزاري ايمنا: رييس كميسيون اقتصادی و امور گردشگري شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: با توجه به اينكه به پايان سال 92 نزديك مي شويم لازم است واكاري و كاشت درختان جديد در محل هايي درختان آن به هر طريقي از بين رفته اند انجام شود.
به گزارش ايمنا، سيد كريم داودي با اعلام اين مطلب اظهار داشت: توجه به مباحث فضاي سبز يكي از دغدغه هاي اصلي مديريت شهري اصفهان است لذا با توجه به پايان سال و آغاز سال جديد لازم است در محدوده هايي كه درختان از بين رفته و فاقد درخت مي باشند ترميم، واكاري و كاشت درخت صورت گيرد.
وي با بيان اينكه سالانه بايد يك ميليون اصله درخت در سطح شهر كاشته شود افزود: فضاي سبز اصفهان از ويژگي هاي خاصي برخوردار است لذا طي مدت باقي مانده بايد ترميم، واكاري و كاشت درختان در سطح شهر انجام شود.
رييس كميسيون اقتصادی و امور گردشگري شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: واكاري و كاشت درخت تا قبل از پايان سال امري مهم و ضروري است كه بايد در دستور كار شهرداري و سازمان پارك ها قرار گيرد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مترو در بودجه

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مترو در بودجه سال آینده

تین نیوز | عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از پیش بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه متروی اصفهان در بودجه سال آینده خبر داد.

 
 عباس حاج رسولیها با اعلام این مطلب و با بیان اینکه از ۱۵ روز گذشته جلسات نهایی بررسی بودجه هر روز با حضور اعضا تشکیل می شود تا لایحه بودجه طبق قانون در زمان مشخص به تصویب برسد اظهار داشت: امسال همانند سال های گذشته بودجه تغییر چندانی ندارد و به نظر می رسد به جز چند تغییر جزیی همان کلیات که شهرداری به شورا ارسال کرده به تصویب برسد.

وی با اشاره به بودجه های پیش بینی شده برای مترو در بودجه سال آینده تصریح کرد: از آنجایی که عدم تخصیص بودجه دولتی مترو نشان داد توان دولت برای تخصیص اعتبار به مترو محدود است، شهرداری برای سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این مبلغ در کنار ۵۵۰ میلیارد اوراق مشارکت، ۱۵۰ میلیارد تومان سهم صندوق توسعه ملی و ۹۵ میلیارد تومانی که دولت در بودجه سال ۹۳ کشور پیش بینی کرده می تواند اتفاقات خوبی را در این بخش رقم بزند.

عباس حاج رسولیها با اشاره به تلاش ۷ ماهه معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات برای تدوین لایحه بودجه عنوان کرد: کارشناسی قوی برای بودجه ریزی شهر انجام شد و همه امور با برنامه و طبق روال سال های گذشته انجام گرفت تا بدون کمبود به همه بخش ها آنطور که نیاز است نگاه شود.

وی در ادامه اظهار داشت: فرایند بودجه ای که کلانشهر اصفهان از ابتدا تا انتها طی می کند در کمتر کلانشهری دیده می شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تنظیم بودجه را بر اساس منشور بودجه که از سوی شورا ارائه می شود دانست و خاطرنشان کرد: ۲ ماه قبل از آغاز فرایند تدوین بودجه این منشور از سوی شورا ارائه می شود و بر مبنای آن بودجه تنظیم می شود.

حاج رسولیها با تاکید بر توجه ویژه به محلات محروم در بودجه سال آینده تصریح کرد: رسیدگی به محلات محروم یکی از اولویت های شهرداری می باشد که از چند سال پیش در بودجه شهرداری گنجانده شده و امسال نیز ادامه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هیچ کدام از مناطق ۱۵ گانه شهر خالی از منطقه کم برخوردار نیست، همانطور که منطقه حصه در منطقه ۱۰ و زینبیه در منطقه ۱۴ محروم هستند همت آباد در منطقه ۶ و بخش هایی از منطقه ۵ نیز کم برخوردارند که نیاز به کمک ویژه داشته و رسیدگی به همه این مناطق در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد خیابان های پیش بینی شده در طرح تفصیلی به نتیجه رسیده و در آینده نزدیک اعتبارت سنگینی جهت توسعه معابر شهر در بخش توسعه ریلی هزینه می شود و همین مساله مترو را به نتیجه می رساند.

تهدیدی دیگر برای میراث جهانی اصفهان

احداث خیابانی موازی با میدان نقش جهان 

 تهدیدی دیگر برای میراث جهانی اصفهان


مدیریت شهری اصفهان قرار است خیابانی موازی با میدان نقش جهان را به عرض 16 متر نزدیک به مسجد شیخ لطف الله، احداث کند این درحالی است که پیش از این ساخت برج جهان نما و ایجاد خیابان استانداری تهدید دیگری برای این میدان ثبت شده در فهرست میراث جهانی و خروجش از این فهرست بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میدان نقش جهان در اردیبهشت ۱۳۵۸ جزو نخستین آثار ایرانی بود که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید. این میدان (میدان امام خمینی یا میدان امام) میدان مرکزی شهر اصفهان است که در مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد و بناهای تاریخی مانند عالی‌قاپو، مسجد امام (شاه)، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه بخش های مختلف آن را تشکیل می دهند.

طول این میدان از شمال به جنوب بیش از ۵۰۰ متر و عرض آن حدود ۱۶۵ متر است. ولی از مدتها پیش شهرداری اصفهان در حال تملک و آزادسازی قسمتی از محله قدیمی پشت مسجد شیخ لطف الله است تا به منظور ایجاد دسترسی محلی، خیابانی موازی ضلع شرقی میدان نقش جهان ایجاد کند.

خط آبی رنگ میدان نقش جهان، خط سبز رنگ خیابان حافظ و نشاط ،خط زرد  خیابان درحال احداث و نقاط سیاه رنگ نیز بناهای واجد ارزش

را نشان می دهد

این خیابان جدید الاحداث که از یک سمت به خیابان نشاط و از سمت دیگر به خیابان حافظ منتهی می شود فاصله بسیار نزدیکی تا میدان و مسجد شیخ لطف الله دارد. در مسیر این خیابان که قرار است "آقانور نجفی" نامیده شود، تعدادی زیادی از بناهای واجد ارزش تاریخی وجود دارد که با احداث این خیابان نه تنها این بناها بلکه بافت قدیمی این بخش از شهر اصفهان نیز از بین می رود.

موضوع احداث خیابان موازی با میدان نقش جهان با عرض 16 متر آن هم در نزدیکی مسجد شیخ لطف الله، توسط مهدی حجت، قائم مقام سازمان میراث فرهنگی پیگیری شد. او در چند ماه گذشته نماینده ای را برای بررسی موضوع به این محدوده فرستاد و دستور توقف عملیات احداث خیابان را صادر کرد. اما اکنون با غیبت او در سازمان میراث فرهنگی، مسئولان شهری اصفهان دوباره این موضوع را در دستور کار قرار داده و اقدام به تملک بناهای موجود در راسته این خیابان کرده اند.

موافقت مدیرکل میراث اصفهان و مخالفت قائم مقام سازمان

برخلاف نظر  قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، مسئولان اداره میراث فرهنگی اصفهان نیز در احداث این خیابان نه تنها مخالفتی نکرده اند بلکه با مسئولان شهری تنها بر سر احداث دو متر اختلاف نظر دارد چرا که شهرداری قصد احداث خیابانی به عرض 16 متر را دارد ولی مسئولان میراث فرهنگی اصفهان با 14 متر موافق هستند!

در این باره، مصلحی رئیس میراث فرهنگی اصفهان نه تنها هنوز پاسخی به خبرنگار مهر نداده است بلکه ارائه پاسخ را منوط به اجازه روابط عمومی سازمان می داند.

احداث خیابانی موازی با میدان نقش جهان درحالی در دستور مدیریت شهری اصفهان کار قرار گرفته که هر نوع دستکاری اطراف میدان نقش جهان به عنوان بخش های حامی این مجموعه، موجب خدشه به حریم درجه یک این بنای ثبت شده در فهرست جهانی خواهد شد.

از سوی دیگر، احداث خیابان اطراف میدان نقش جهان مانند خیابانی که در ضلع غربی کشیده شده، وضعیت مطلوب میدان را به هم می زند. چرا که میدان نقش جهان در مدت 400 سال اخیر ماهیتی در شهر پیدا کرده که در یک تعادلی از نقطه نظر شهری قرار گرفته است. زمانی که خیابانی برای دسترسی سریع به آن باز شود باعث به هم خوردن آن تعادل خواهد شد.  به عنوان مثال احداث خیابان استانداری باعث شده این خیابان بیشتر مورد توجه باشد تا میدان نقش جهان. از سوی دیگر در اطراف خیابان استانداری تعدادی موزه نیز راه اندازی کرده اند و  خود به خود توجه ویژه ای که باید به میدان شود به سمت خیابان استانداری معطوف شده است.

رفته رفته این اتفاق باعث می شود تا مغازه داران به سبب اینکه قیمت املاکشان در خیابان بیشتر است، مغازه داخل بازار میدان را به انبار تبدیل کنند و از مغازه ای که در این خیابان دارند استفاده نکنند به این ترتیب بازار میدان نقش جهان به انبار تبدیل شده و کم کم به سمت نابودی می رود. این در حالی است که احداث خیابانی به موازات میدان نقش جهان دوباره توجه کارشناسان یونسکو را درباره ثبت جهانی این میدان بیشتر خواهد کرد.

حمل و نقل اصفهان

راه آهن اصفهان درآمدزاترين راه آهن کشور است/ سهم ۴ درصدی راه آهن استان در جابجایی مسافر
مدیرکل راه اهن استان اصفهان:
راه آهن اصفهان درآمدزاترين راه آهن کشور است/ سهم ۴ درصدی راه آهن استان در جابجایی مسافر
 
تین نیوز |   مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: اداره کل راه آهن استان با داشتن ۹ درصد از کل شبکه خطوط ریلی کشور، یکی از درآمدزاترین نواحی راه آهن کشور محسوب می شود.
 
 حسن ماسوری با اشاره به سهم ۴ درصدی راه آهن استان اصفهان در جابجایی مسافر و ۲۵ درصدی در حمل بار، اظهار داشت: نواحی راه آهن اصفهان، یزد و هرمزگان با در برگرفتن ۳۴ درصد از طول خطوط ریلی کشور، سهم ۷۶ درصدی از کل درآمد راه آهن کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی جایگاه این اداره کل را با توجه به موقعیت استان جایگاه ویژه ای دانست و تاکید کرد: راه آهن استان به سبب میزان تناژ تخلیه مواد اولیه رتبه نخست، تعداد صدور بارنامه برای واگن های خالی و باردار رتبه نخست، رتبه سوم تن کیلومتر بارحمل شده و رتبه پنجم میزان جابجایی مسافر را در راه آهن کشور دارا است.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان خاطرنشان کرد: راه آهن در توسعه و رشد اقتصادی استان نقش بسزایی دارد. 
وی به تشریح ظرفیت ها و بسترهای فراهم شده در این اداره کل برای تحقق برنامه های مدون راه‎آهن کشور در راستای سند چشم انداز 20 ساله اشاره کرد و گفت: مهمترین طرح ها و پروژه های اجرا شده و اقدامات صورت گرفته در راستای خدمت رسانی مطلوبتر از سوی این اداره در سال گذشته و امسال بوده است.

ماسوری افزایش  ۱۰۰درصدی حمل بار را از جمله اهداف و برنامه های این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: بازگشایی ایستگاه های ده آباد،گز، مدآباد و ریز از جمله اقدامات و برنامه های اداره کل راه آهن استان اصفهان است.
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه:
50 دستگاه اتوبوس برای ورود به اتوبوس‌رانی اصفهان در حال ساخت است
 
تین نیوز |  مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: 50 دستگاه اتوبوس برای ورود به ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان در حال ساخت است و این اتوبوس‌ها در ماه‌های نخست سال آتی وارد این ناوگان می‌شود.

سید عباس روحانی در پاسخ به این سؤالی مبنی بر ایکه آیا برنامه‌ای برای افزایش تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر در دستور کار خود ندارید، اظهار کرد: در حال حاضر قراردادی برای خرید 50 دستگاه اتوبوس در اصفهان منعقد شده است.
 
وی اضافه کرد: این اتوبوس‌ها خریداری شده است و ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان در راستای توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر تلاش می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به زمان ورود اتوبوس‌های خریداری شده برای فعالیت در سطح شهر تصریح کرد: 50 دستگاه اتوبوس برای ورود به ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان در حال ساخت است و این اتوبوس‌ها در ماه‌های نخست سال آتی وارد این ناوگان می‌شود.
 
وی به اعتبارات اختصاص داده شده برای خرید هر یک از این اتوبوس‌ها اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری برای خرید هر دستگاه اتوبوس 370 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده است.
 
روحانی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 200 دستگاه اتوبوس در بخش ملکی و خصوصی در سطح شهر اصفهان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 65 میلیارد تومان برای نو‌سازی و خرید اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه بخشی از این اعتبارات برای خرید اتوبوس‌های 18 متری اختصاص داده می‌شود، بیان کرد: همچنین در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 10 میلیارد تومان برای باز‌سازی اتوبوس‌های فرسوده موجود در سطح شهر پیش‌بینی شده است.
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 دستگاه اتوبوس فرسوده در شهر اصفهان وجود دارد،خاطر نشان کرد: این اتوبوس‌ها نیاز به خروج از سیستم حمل و نقل دارند، اما امکان باز‌سازی برخی از اتوبوس‌های فرسوده موجود در سطح شهر وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه باز‌سازی اتوبوس‌های فرسوده به صورت مداوم در اصفهان در حال انجام است،گفت: برخی از اتوبوس‌های موجود در سطح شهر نیز به دلیل عدم کیفیت لازم باید از رده خارج شوند.
 
تصویب مسیر رینگ چهارم ترافیكی در وزارت و راه شهرسازی
 
تین نیوز |  شهردار اصفهان اعلام كرد: مسیر رینگ چهارم ترافیكی در كمیسیون ماده ۲۱۵ وزارت و راه شهرسازی به تصویب رسیده و ردیفی برای این رینگ در سال آینده اختصاص یافته است.

 
دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد با اعلام این مطلب گفت: رینگ چهارم شهر به طول ۷۸كیلومتر است كه ۴۱كیلومتر آن در محدوده شهر 
اصفهان و مابقی در شهرهای اطراف از جمله فلاورجان، درچه، خمینی شهر، دولت آباد، خوراسگان و برخی نقاط دیگر می‏باشد .

وی با بیان این که رینگ چهارم ترافیکی دارای ۲۰تقاطع غیر همسطح است اذعان داشت: رینگ چهارم به منظور حفاظت از حریم شهر و اراضی كشاورزی و نیز جلوگیری از توسعه ناموزن شهر احداث می شود همچنین 
با اجرایی شدن این طرح مشکل تردد خودروهای سنگین داخل شهر به صورت زیربنایی مرتفع خواهد شد.

دكتر سقاییان نژاد افزود: رینگ چهارم ترافیكی كنار گذر شمال شرق را نیز شامل می شود كه بیشتر در منطقه خوراسگان مطرح می باشد؛ این مسیر از تقاطع غیر همسطح كارخانه قند آغاز به سمت بزرگراه خاتون آباد ، بلوار فرزانگان، سه راه نقشینه ، خیابان لوله و میدان استقلال منتهی و متصل می شود.

شهردار اصفهان با تاكید بر این كه همه هم و غم مدیریت شهری 
احداث رینگ حفاظتی شهر است ادامه داد: با وزارت راه وشهرسازی برای اجرای این طرح هماهنگی های لازم انجام شده و مسیر حلقه چهارم ترافیكی در كمیسیون ماده ۲۱۵ وزارت و راه شهرسازی به تصویب رسیده و ردیفی برای این رینگ در سال آینده اختصاص یافته است.

وی اظهار امید واری كرد: شهرداری با تعامل سازمان راه و شهرسازی 
عملیات اجرایی كنار گذر شمال شرق هرچه سریعتر شروع شود تا ورود خودرو به شهر محدودتر شود همچنین این مهم تاثیر بسزایی در كاهش آلودگی هوا دارد.

دكتر سقاییان نژاد با بیان این كه امید است عملیات اجرای احداث حلقه چهارم ترافیكی در سال آینده تحقق عینی پیدا كند تصریح كرد: بخشی از این حلقه در منطقه ۱۲ است به همین منظور حدود یك هكتار زمین در این منطقه برای این طرح آزادسازی شده همچنین برای احداث تقاطع غیر همسطح میدان استقلال نیز برنامه ریزی برای سال آتی شده است.

وی اضافه كرد: ردیف بودجه ای در مناطق مختلف شهرداری برای احداث رینگ چهارم در سال آینده تخصیص یافته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: امید است سال آینده عملیات اجرای تقاطع های غیر همسطح اشكاوند، استقلال، كنار گذر شمال شرق و كارخانه قند آغاز شود .

دهمین نمایشگاه خودرو اصفهان

گزارش کامل دهمین نمایشگاه خودرو اصفهان

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» نیما کیمیایی در حاشیه دهمین نمایشگاه خودرو اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  سیف خودرو با حضور خود در دهمین نمایشگاه خودرو اصفهان به دنیال ورود به بازار خودروهای وارداتی است به همین دلیل فروش ویژه برخی خودروهای سوبارو ژاپن را با قیمت های ویژه آغاز کرده است.

مشاور ارشد فروش و برندینگ سیف خودرو با اعلام خبر تصریح کرد: تمامی این خودروها مدل 2014 است و در فول ترین حالت ممکن به خریداران عرضه می شود.

وی افزود: سیف خودرو 45 درصد از ارزش خودرو را به صورت پیش پرداخت از خریداران دریافت می کند. همچنین 30 درصد مابقی قیمت خودرو را نیز 1 ماه بعد او مابقی نیز هنگام تحویل خودرو و بدون احتساب کارمزد از خریدران گرفته می شود.

نام خودرو

قیمت

سوبارو لگاسی

141 میلیون و 38 هزار تومان

سوبارو امپرزا

117 میلیون و 452 هزار تومان

سوبارو فارستر

141 میلیون و 38 هزار تومان

سوبارو ایکس وی

127 میلیون و 358 هزار تومان

فروش ویژه محصولات کرمان خودرو با شرایط ویژه
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» کرمان خودرو بعد از رونمایی از خودرو جک j5 اتوماتیک با حضور در نمایشگاه خودرو اصفهان فروش ویژه انواع محصولات خود مانند لیفان 620، لیفان ایکس 60، جک j5 اتوماتیک و جک j5 دنده ای را با شرایط مختلف آغاز کرده است.

گفتنی است کرمان خودرو با حضور در سالن شیخ بهایی دهمین نمایشگاه خودرو اصفهان و نمایش خودروهایی با برند های متفاوت تعداد زیادی از علاقه مندان به خرید خودرو را به بازدید از این نمایشگاه وا داشت.

برای اطلاع از جزئیات فروش محصولات کرمان خودرو می توانید به سالن شیخ بهایی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مراجعه کنید.

نمایش خودرو ام جی در نمایشگاه خودرو اصفهان

به گزارش پیگاه خبری «عصرخودرو»،به گزارش روابط عمومی مدیا موتورز این شرکت قصد دارد چهار محصول MG 6، MG 6 GT، MG 6 magnette و MG 350 را در این نمایشگاه به معرض نمایش بگذارد.
بر اساس این گزارش این شرکت همچنین قصد دارد خودرو MG 3 را که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود را نیز به نمایش بگذارد.
مدیا موتورز همچنین شرایط ویژه ای را برای فروش محصولاتش در نظر گرفته است.

حضور قدرتمند رامک خودرو همراه با فروش ویژه

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» بنابر اعلام رامک خودرو این شرکت برای خریداران در این نمایشگاه در کنار شرایط اقساطی متنوع تخفیف های میلیونی نیز برای اصفهانی ها در نظر گرفته است.

علاقه مندان برای خرید خودروهای این شرکت می توانند به سالن شیخ بهایی در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان مراجعه کنند.

جیلیران

لادا

مرتب خودرو

دیار خودرو

مدیران خودرو

کیاموتورز


دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو

10 برند برتر در دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو اصفهان

10 برند برتر در دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو اصفهان

دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو از 23 تا 26 بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان و با حضور 13 مشارکت کننده معتبر و برتر صنعت خودرو برگزار می شود.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان مدیا موتور نمایندهMG Rover ، سیف خودرو نماینده سوبارو، کرمان موتور تولیدکننده خودروی لیفان، رامک خودرو نماینده سانگ یانگ کره، راهبر شارویژن نماینده خودروی لادا، نیرو خودرو، مرتب خودرو نماینده هیوندای، جیلران موتور واردکننده خودروی جیلی، مدیران خودرو واردکننده خودروی MVM و گروه صنعتی ایران خودرو 10 برند برتری هستند که در سه سالن نمایشگاهی و در 8500 مترمربع فضای نمایشگاهی دایر می شوند.

گفتنی است گروه صنعتی ایران خودرو به طور کامل و با تمامی زیر مجموعه های خود در نمایشگاه امسال حضور دارد و یکی از سالن ها و بخشی از فضای باز نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.

استان های اصفهان و تهران دو استان مشارکت کننده در این نمایشگاه هستند. ساعات بازدید نمایشگاه، 15 الی 22 است. 

گفتنی است بخش قطعات خودرو از این نمایشگاه تفکیک شده و اردیبهشت ماه 93 با عنوان دهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو( طراحان، قطعه سازان و مجموعه های وابسته) برگزار خواهد شد.

بازارهای روز کوثر ۱۰ و ۱۱ افتتاح شد

تعداد بازارهای روز کوثر شهرداری به ۱۷بازار می رسد


بازارهای روز کوثر ۱۰ و ۱۱ افتتاح شد؛

تعداد بازارهای روز کوثر شهرداری به ۱۷بازار می رسد
خبرگزاری ایمنا: مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: دهمین و یازدهمین بازار روز کوثر امروز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت امام حسن عسگری(ع) به بهره برداری رسید.

به گزارش ایمنا، سید رضا حکیم فعال با بیان این مطلب گفت: دهمین بازار روز کوثر در در ابتدای بزرگراه شهید آقابابایی و انتهای خیابان شیخ طوسی قرار دارد که امروز در اختیار شهروندان منطقه ۱۰ قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی و تجهیز بازار روز کوثر ۱۱ نیز در منطقه تکمیل شده است، افزود: یازدهمین بازار روز در خیابان امام خمینی (ره) در نزدیکی پارک قلمستان امروز افتتاح شد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال شهروندان از بازارهای روز کوثر تصریح کرد: اکنون در مجموع ۱۳ بازار روز کوثر در شهر اصفهان فعال است و ۴ بازار روز نیز در دست احداث می باشد.
حکیم فعال با بیان اینکه با افتتاح ۴ بازار در دست احداث، تعداد بازارهای روز به ۱۷ عدد می رسد، تاکید کرد: در این بازارها، شهرداری تمام مایحتاج عمومی و سبد کالاهای مورد نیاز خانواده ها را با ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف نسبت به دیگر فروشگاه های موجود در شهر اصفهان عرضه می کند. 

راه اندازی بازار روز کوثر ۱۰ به منظور تامین رفاه مردم
شهردار منطقه ۱۰ اصفهان با اشاره به احداث بازار روز کوثر ۱۰ گفت: بازار روز کوثر ۱۰ در انتهای خیابان شیخ طوسی و بزرگراه شهید اردستانی احداث شده است.
مهندس مسعود نریمانی با بیان اینکه بازار روز کوثر ۱۰ در فضایی به مساحت هزار و ۶۰ مترمربع اجرايي شده است، افزود: بازارهای روز کوثر به منظور تامین رفاه شهروندان راه اندازی شده از این رو اقلام و کالاهای این نوع بازارها با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می شود. 

عرضه اقلام با ۱۰ الی ۵۰ درصد تخفیف
شهردار منطقه ۲ اصفهان نیز به احداث بازار روز کوثر ۱۱ در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: بازار روز کوثر ۱۱ در خیابان امام خمینی(ره) ، خیابان(شهید رضایی) بابک در نزدیکی پارک قلمستان احداث شده است.
محمدحسین جعفری با بیان اینکه این بازار روز کوثر ۱۱ در فضایی به وسعت هزار و ۷۰۰ مترمربع ایجاد شده است، افزود: ۸۵۰۰ قلم کالا از
اجناس مختلف شامل میوه، سبزیجات، گوشت، نان، مواد پروتئینی، خشکبار، آجیل و غیره در بازار روز کوثر ۱۱ ارائه می شود.
وی با بیان اینکه اقلام توزیع شده در این بازار روز با ۱۰ الی ۵۰ درصد تخفیف ارائه می شود، تصریح کرد: امروز این بازار روز به صورت رسمی افتتاح شد و شهروندان می توانند از روز ۲۳ بهمن ماه از این فروشگاه خرید کنند.
شهردار منطقه ۲ اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازار روز کوثر ۱۱ اولین بازار روز منطقه ۲ محسوب می شود، محدوده گسترده ای را می تواند پوشش دهد. 

پارکینگ شمالی زیرگذر میدان امام علی(ع) به بهره برداری می رسد

شهردار منطقه ۳ اصفهان؛
پارکینگ شمالی زیرگذر میدان امام علی(ع) به بهره برداری می رسد
خبرگزاری ایمنا: شهردار منطقه ۳ از بهره برداری از پارکینگ شمال زیرگذر میدان امام علی(ع) در ورودی خیابان عبدالرزاق خبر داد.
 
به گزارش ایمنا، منصور نجفی با اعلام این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه کار ساختمانی پارکینگ اولیه میدان امام علی(ع) با ظرفیت ۲۷۰ دستگاه در شمال زیر گذر در ورودی خیابان عبدالرزاق به اتمام رسیده است.
وی افزود: این پارکینگ در سه طبقه احداث شده و در حال حاضر در مرحله نصب علایم و خط کشی می باشد و امید است در ایام دهه فجر این پارکینگ به بهره برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
شهردار منطقه ۳ تصریح کرد: احداث پارکینگ در منطقه 3 به صورت وِیژه انجام شده به طوری که زمینی به وسعت ۱۲ هزار متر با ظرفیت حدود یک هزار دستگاه خودرو در کمر زرین پیش بینی شده و طرح آن در مرحله نهایی است.
نجفی اذعان داشت: این طرح جزو پروژه های سال آینده منطقه 3می باشد و پس از اجرا در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

ورود اولین پورشه 6 درب به ایران

وجود صدها خودروی پورشه در کشور حتی باعث تعجب جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس در سفر اخیرش به تهران نیز شد و وی با مقایسه این خودروها با کمبود دارو در کشور، از این موضوع تعجب کرده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وجود صدها خودروی پورشه در کشور حتی باعث تعجب جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس در سفر اخیرش به تهران نیز شد و وی با مقایسه این خودروها با کمبود دارو در کشور، از این موضوع تعجب کرده بود.

،طی سالهای اخیر و با افزایش تب ورود خودروهای لوکس غربی به کشور، پورشه سواران دارای برندی خاص در جامعه شده و با استفاده از جذابیت ها و قیمت خودروی خود، تلاش کردند نام این محصول گران قیت را تبدیل به نشانی از یک طبقه خاص مرفه در کشور کنند و فخر سوار شدن بر خودروی یک میلیاردی را ملموس تر بچشند و بچشانند.

تاکنون مدلهای مختلفی از این خودروی گران قیمت وارد بازار ایران شده است که می توانید قیمت آنها را اینجا مشاهده کنید که عمده قیمت آنها بین 650 میلیون تا 1 میلیارد و 100 میلیون تومان است.

وجود صدها خودروی پورشه در کشور حتی باعث تعجب جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس در سفر اخیرش به تهران نیز شد و وی با مقایسه این خودروها با کمبود دارو در کشور، از این موضوع تعجب کرده بود.

ورود اولین پورشه 6 درب به ایران+تصاویر


اما حالا تصاویری از جدیدترین خودروی پورشه در ایران منتشر شده است که نشان می دهد یکی از اهالی شهر اصفهان توانسته است مجوز ورود، ترخیص و حتی پلاک گذاری یک دستگاه خودروی پورشه 6 درب را که می توان آنرا از جمله خاص ترین خودروهای موجود در کشور دانست، بگیرد.

ورود اولین پورشه 6 درب به ایران+تصاویر


این پورشه خاص و شاسی بلند که شباهت بسیاری به پورشه های "کاین" موجود در داخل کشور دارد را می توان آخرین نمونه وارد شده از این اتومبیل لوکس به ایران دانست و در عین حال باید منتظر فعال شدن دیگر رقبای طبقه پورشه سواران به این رقابت جدید ماند

پنجمین همایش ادیان توحیدی

 

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی با اشاره به اینکه تفاوت های دینی، مذهبی و قومی مردم ایران، جلوه های زیبای وحدت است نه عامل تفرقه و این تفاوت ها فرصت است نه تهدید، گفت: اگر وحدت ملی و حضور پیروان تمامی ادیان توحیدی نبود، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نمی رسید.

پنجمین برف اصفهان در سال 92


فاز دوم تله كابين صفه بزودي به بهره برداري مي رسد

فاز دوم تله كابين صفه بزودي به بهره برداري مي رسد
 
خبرگزاری ایمنا: شهردار منطقه ۵ اصفهان گفت: عمليات اجرايي فاز دوم تله کابین صفه در حال تكميل است و بزودي در اختیار شهروندان قرار مي گیرد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا عصارزادگان با اعلام این مطلب اظهار داشت: فاز دوم تله کابین صفه به طول 800متر حدفاصل گردنه باد و قلعه شاه دژ در دست اجراست و بزودي در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وی افزود: باتوجه به بارش هاي اخير و شرايط سخت كار در ارتفاع عمليات احداث فاز دوم تله كابين صفه به تاخير افتاد و اميد است تا يك ماه آينده تكميل و به بهره برداري برسد.
شهردار منطقه 5 ادامه داد: فاز دوم تله كابين صفه با ۱۰ کابین ۶ نفره قادر است بازدیدکنندگان را از ایستگاه شماره دو به ایستگاه سوم و به قله کوه صفه در مجاورت قلعه تاریخی شاه دژ انتقال دهد.
عصارزادگان بيان داشت: با بهره برداري از فاز دوم تله كابين صفه همه شهروندان حتي افراد سالمند، معلولان و جانبازان ها نيز مي توانند از بام اصفهان، شهر گنبدهاي فيروزه اي را مشاهده كنند. 

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان

اکیپ ها و ماشین آلات خدمات موتوری در آماده باش 24 ساعته
خبرگزاری ایمنا: مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از آماده باش ناوگان خدمات موتوری جهت تامین ایمنی تردد شهروندان خبر داد و گفت: نيروها و ماشين آلات خدمات موتوري در آماده باش 24 ساعته مي باشند.
به گزارش ایمنا، حمیدرضا صبور با اعلام این مطلب اظهار داشت: همراه با بارش برف در اصفهان، تمام اکیپ ها و ماشین آلات خدمات موتوری از جمله دستگاه نمک پاش، تانکرهاي حاوی محلول آب نمک، گریدل و کمپرسور در حال فعالیت و ارائه خدمات جهت تامین ایمنی شهروندان در سطح شهر می باشند.
وی افزود: حدود 110 نفر از نيروهاي خدماتي به همراه ماشين آلات خدمات موتوري جهت تردد آسان شهروندان در سطح شهر اقدام به نمك پاشي و شن پاشي در معابر نموده و اين اقدامات در برخي معابر همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در صورت اعلام نياز مناطق 15 گانه به انجام اقداماتي همچون نمك پاشي و شن پاشي در معابر منطقه، نيروهاي لازم اعزام شده و اقدامات لازم در جهت تسهيل در تردد شهروندان صورت مي گيرد.
صبور تاكيد كرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل در زمينه آبگرفتگي و مسدود شدن کانال ها و جوي ها و یخ زدگی معابر مي توانند مراتب را به سامانه ۱۳۷ شهرداري اصفهان جهت پیگیری اطلاع دهند.

برف مدارس اصفهان را به تعطيلي كشاند

مدارس برخی نقاط استان اصفهان روز سه شنبه به علت بارش برف و لغزنده بودن معابر تعطیل است.

به گزارش بولتن نیوز،مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: فردا مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه ( راهنمایی) شهرستان ها و مناطق اصفهان، نجف آباد، برخوار، شاهین شهر، خمینی شهر، پیربکران، فلاورجان، مبارکه و مهردشت تعطیل است.

حمید رضا سیاحیان افزود: دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی شهرستانهای شهرضا، دهاقان و سمیرم نیز روز سه شنبه تعطیل هستند.

بهزیستی استان اصفهان نیز اعلام کرد: مهدهای کودک و مراکز توانبخشی روزانه معلولان نیز در همه نقاط استان جز شهرستانهای آران و بیدگل، نطنز، کاشان و اردستان فردا ( دوشنبه ) تعطیل است.

بارش برف از ظهر روز دوشنبه در استان اصفهان آغاز شده است.

در آينده نزديك شاهد توسعه و رشد کيفي در شهر جديد بهارستان خواهيم بود

 

مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان:

در آينده نزديك شاهد توسعه و رشد کيفي در شهر جديد بهارستان خواهيم بود

محمودزاده تاکيد کرد: در کنار توسعه شهر بهارستان بايد به فکر هويت فرهنگي و شهري نيز بود.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، محمود محمودزاده مدير کل راه و شهرسازي استان در آئين توديع و معارفه مديرعامل شهر جديد پروژه‌هاي در دست اقدام شهر بهارستان را مهم ارزيابي کرد و گفت: با تکميل پروژه مسکن مهر بهارستان جمعيت اين شهر به 100 هزار نفر خواهد رسيد.
وي در ادامه اظهار داشت: با افزايش جمعيت شهر بهارستان و ترانزيتي بودن، اين محور ظرفيت چنين بار ترافيکي را ندارد و بايد در جهت تکميل هر چه سريعتر پروژه متروي اصفهان- بهارستان تلاش نمود.
مديرکل راه و شهرسازي و رئيس هيت مديره شهرهاي جديد استان اصفهان گفت: در سال آينده شاهد جهش کيفي و رشد و توسعه شهري در اين شهر خواهيم بود.
محمودزاده تاکيد کرد: در کنار توسعه شهر بهارستان بايد به فکر هويت فرهنگي و شهري نيز بود.
مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان به اقدامات انجام شده توسط اين اداره کل در خصوص رفع نقاط پرحادثه در جاده قلعه‌شور اشاره کرد و ادامه داد: تعداد سه پيمانکار در اين محور مشغول ساماندهي مسير مي‌باشند.

کليه محورهاي استان اصفهان باز و تردد با رعايت جوانب احتياط برقرار است

 

 

 

 

 

 

 

در پي بارشهاي شبانه‌روز گذشته در استان اصفهان

کليه محورهاي استان اصفهان باز و تردد با رعايت جوانب احتياط برقرار است

بارش برف از صبح ديروز از سمت شمال استان اصفهان آغاز و به تدريج به سمت غرب و مرکز کشيده شده و بارشها همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، فرزاد دادخواه مديريت راهداري اداره کل راه و شهرسازي استان گفت: از زمان شروع بارشها تعداد 65 اکيپ راهداري دائم و 35 اکيپ موقت مجهز به کليه امکانات و تجهيزات مربوطه با تلاش بي‌وقفه نسبت به عمليات برف‌روبي و يخ‌زدايي راهها اقدام و همچنان در حال انجام وظيفه مي‌باشند.
وي ادامه داد: کليه محورهاي استان اصفهان باز و تردد با رعايت جوانب احتياط برقرار است.
دادخواه به استفاده کنندگان از راههاي استان توصيه کرد از سفرهاي غيرضروري در زمان بارش برف اجتناب و در صورت لزوم با به همراه داشتن زنجير چرخ و تجهيزات زمستاني و ضمن کسب اطلاع از آخرين وضعيت راهها از طريق مرکز مديريت راههاي اين اداره کل با شماره تلفن‌هاي سامانه گوياي 141، تلفن همراه 09133288000، تلفنهاي 6686446،6697373 نسبت به سفر اقدام نمايند.

بارش برف پروازهای فرودگاه اصفهان را به تاخیر انداخت

اصفهان- ایرنا- به علت بارش برف و کاهش دید افقی پروازهای فرودگاه اصفهان عصر دوشنبه به تاخیر افتاده است.

هادی سلامی معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های استان اصفهان به ایرنا گفت: در صورت تداوم بارش برف به علت کاهش دید افقی، احتمال لغو پروازهای فرودگاه شهید بهشتی اصفهان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به دستگاه های موجود با دید زیر 800 متر ،پرواز ها لغو می شود.

وی گفت: تا این لحظه پروازی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان لغو نشده اما تا اطلاع ثانوی تاخیر اعلام شده است.

وی گفت: طبق اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان این بارش تا اواخر شب ادامه خواهد داشت و ممکن است پروازها لغو شود.

همچنین بارش برف که از ساعاتی قبل در استان اصفهان آغاز شده راه های این استان را لغزنده کرده است.


اطلاعیه

اصلاحات را به امید سازندگی به دست توانمند دکتر حسن روحانی دوباره تدبیر خواهیم کرد.

همایش سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعالین سیاسی حامی دولت تدبیر و امید و سخنرانی حجت الاسلام یونسی

زمان ۱۷ بهمن

مکان سپاهان شهر تالار حامی

تجهیز و آماده سازی بناهای تاریخی اصفهان

تجهیز و آماده سازی بناهای تاریخی اصفهان در آستانه نوروز 93

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در آستانه نوروز 93 کلیه بناهای تاریخی تجهیز  و آماده سازی می شوند .

به گزارش اداره روابط عمومی و امور فرهنگی استان اصفهان" محسن مصلحی "دراولین جلسه ستاد نوروی استان  اصفهان افزود : کار تمیز کاری و مرمت بناهای تاریخی به خصوص بناهای شاخص در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی اظهار داشت : چاپ بروشور ، نقشه و کاتالوگ و بنرهای مرتبط از دیگر اقداماتی است که در آستانه عید نوروز صورت خواهد گرفت.

وی به ساماندهی راهنمایان بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود : در جهت راهنمایی مسافران نوروزی در بناهای تاریخی از دانشجویان رشته های جهانگردی دانشگاههای شیخ بهایی و جامع علمی کاربردی به عنوان راهنمای افتخاری استفاده خواهد شد.

وی به ایجاد نمایشگاهها و بازاچه های صنایع دستی و گردشگری در شهرستانها اشاره کرد و افزود : این نمایشگاهها و بازارچه ها با همکاری بخش خصوصی و اسپانسر ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شدکلیه برنامه های ستاد نوروزی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور استاندار و اعضای اصلی مطرح و تصمیم گیری شود.

مسابقات بولینگ قهرمانی استان به مناسبت دهه فجر

 

افتتاح 60 پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

تین نیوز | همزمان با سی و پنجمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی، 60 پروژه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان شامل57 پروژه راهداری و راهسازی، 3 طرح توسعه و عمران شهری با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد ریال و بیش از 14 هزار واحد مسکن مهر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمود محمودزاده مدیر كل راه و شهرسازی استان ضمن گرامیداشت دهه مبارك فجر با اعلام این خبر افزود: در دهه فجر امسال تعداد 60 پروژه عمرانی، راهسازی و راهداری به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی با اشاره به اقدامات و فعالیتهای این اداره کل گفت: 234 کیلومتر راه احداثی، 201 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و 84 کیلومتر راه روستایی که مهمترین آنان شامل: کنارگذرآران وبیدگل، باند دوم محور زرین‌شهر- شهرکرد، باند دوم طالخونچه-شهرضا، باند دوم اصفهان- اردستان، باند دوم موته-گلپایگان، کمربندی خمینی‌شهر، کمربندی جنوبی سمیرم، چهارخطه اصفهان- ورزنه و ... می‌باشد آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن اشاره به فعالیت های حوزه راهداری این اداره کل در رفع نقاط پرحادثه گفت: عملیات ارتقاء سطح ایمنی تردد در حدود 12 هزار کیلومتر از راههای استان اصفهان به صورت خط‌کشی، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، آرام‌سازی و آشکارسازی انجام شده است.
 
وی همچنین اظهار داشت: در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این اداره كل تکمیل، احداث و ساماندهی10 دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح، 2دستگاه پل عابرپیاده و تصویب 3 طرح جامع شهری شهرهای گلشن، شاپور آباد، گلپایگان را به مردم شهید پرور استان تقدیم می‌نماید.
 
مهندس محمودزاده با بیان اینکه 14 هزار و 19 واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح و بهره‌برداری است خاطرنشان کرد: از این تعداد 10 هزار و 269 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 2 هزار و250 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 1500واحد در بافت فرسوده تحویل متقاضیان خواهد شد. وی میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان را 3084 میلیارد ریال عنوان کرد.
 
مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان اعتبار هزینه شده در بخش راهسازی، راهداری و توسعه و عمران شهری را بالغ بر 1300 میلیارد ریال ارزیابی کرد.
 

افتتاح يکي از بزرگترين مجموعه هاي فرهنگي ورزشي استان در آبفاي اصفهان

 

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

افتتاح يکي از بزرگترين مجموعه هاي فرهنگي ورزشي استان در آبفاي اصفهان

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مجموعه باران به عنوان يکي از بزرگترين و مجهزترين مجموعه هاي فرهنگي ورزشي استان به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، هاشم اميني با اشاره به افتتاح مجموعه فرهنگي ورزشي باران گفت: مجموعه فرهنگي ورزشي باران در زميني به مساحت 3 هزار و 250 مترمربع با ظرفيتي معادل 5 هزار نفر و با هزينه اي بالغ بر 40 ميليارد ريال احداث گرديد که اين پروژه در ضلع جنوبي شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عملياتي شد.
وي گفت: با توجه به طراحي ويژه ي اين مجموعه، سازه آن متمايز از مجموعه هاي فرهنگي ورزشي در سطح استان مي باشد.
اميني با اشاره به برخي ويژگي هاي اين مجموعه گف: ساختمان اداري اين مجموعه در فضاي معلق در هوا احداث شده که اين امر به جهت استفاده بهينه از فضا در دستور کار قرار گرفت .
وي گفت: برخورداري از نور طبيعي کنترل شده از ديگر ويژگي هاي اين مجموعه است.
اميني نماي اين مجموعه را جنگلي معرفي کرد و افزود: نماي شرقي مجموعه فرهنگي ورزشي باران با استفاده از سنگ هاي تراورتن قهوه اي نماي درختي مي باشد و همچنين با استفاده از رنگ هاي رزيني تراسل حداقل گرد و غبار معلق در هوا جذب سازه اين پروژه مي شود.
وي به چگونگي تجهيز اين پروژه پرداخت و عنوان کرد: اين پروژه از معدود مجموعه هاي فرهنگي ورزشي در سطح استان است که کف آن با استفاده از پارکت هاي آلماني پوشش داده شده که در استانداردهاي تعريف شده استفاده از اين پارکت هاي سفارش شده است درحاليکه بسياري از مجموعه ها هم اکنون از کف پوشش هاي پلاستيکي استفاده مي کنند که سالهاست بهره گيري از اين نوع کف پوش ها منسوخ شده است.
رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به مقاوم بودن اين سازه در مقابل حوادث غيرمترقبه پرداخت و اعلام کرد: مصالح و سازه هاي اين پروژه مقاوم به حوادثي همچون زلزله هستند و همچنين اين پروژه به نوعي طراحي شده که 2 سري پله اضطراري براي وقوع حوادث غيرمترقبه درنظر گرفته شد.
اميني گفت: در اين مجموعه ورزشي مي توان 4 تيم به طور همزمان با يکديگر به رقابت بپردازند و با استفاده از شبکه لن کامپيوتري با ارتباط فيبر نوري مسابقات به صورت زنده پخش شود.
وي گفت: جايگاه VIP هم براي مهمان ويژه درنظر گرفته شده و درب ورود و خروج بازيکنان مهمان ويژه، معلولين و تماشاگران جداگانه مي باشد.
اميني احداث مجموعه فرهنگي ورزشي باران در زمينه ايجاد نشاط سازماني بهتر و بيشتر دانست و اظهار داشت: ايجاد خدمات رفاهي ورزشي موجب افزايش نشاط سازماني ميان پرسنل مي شود که مطمئناً افزايش نشاط سازماني تأثير بسزايي در ارتقاي بهره برداري کارکنان دارد اين درحاليست که ساير اقشار جامعه هم مي توانند از اين امکانات و خدمات مجموعه فرهنگي ورزشي باران استفاده نمايند.

حضور سرمایه گذاران کره جنوبی در اصفهان

 

حضور سرمایه گذاران کره جنوبی در اصفهان و شروع فعالیت مشترک

استاندار اصفهان در ديدار با رئيس مجلس کره جنوبي و هيئت همراه، با اشاره به ظرفيت هاي استان در زمينه هاي مختلف، خواستار گسترش روابط و تعميق مناسبت هاي فيمابين شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار با رئیس مجلس کره جنوبی تمایل خود را برای حضور سرمایه گذاران این کشور در اصفهان و انجام فعالیت های مشترک با این سرمایه گذاران، ابراز نمود.

استاندار اصفهان افزود: استان اصفهان این آمادگی را دارد که با استان های کره جنوبی همکاری های گسترده تری داشته باشد.

وی اظهار داشت: اصفهان پایتخت تمدن ایران اسلامی و یکی از بزرگترین و پرقدرت ترین استان های کشور است که شدیدا مورد علاقه مهمانان ایران است.

زرگرپور ضمن بیان اینکه برای بازدید از اصفهان حداقل یک هفته فرصت نیاز است، یادآور شد: تا کنون چندین بار برای شرکت در اجلاس‌های  بین‌المللی به کشور کره سفر کرده است و افزود: شما دارای کشوری زیبا و مردمی بسیار خونگرم هستید.

وی ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری ها با این کشور، خاطر نشان کرد: اصفهان صنعتی ترین استان ایران است که 70 درصد فولاد و 50 درصد سیمان و مصالح ساختمانی کشور در آن تولید می شود.

مدیرارشد استان ویژگی های بیشمار اصفهان را برشمرد و افزود: اصفهان دارای مجموعه ای از نیروگاه ها، صنعت پتروشیمی، دانشگاه های بسیاربزرگ و مراکز علمی پیشرفته همچون رویان است.

وی ادامه داد: استان اصفهان با مردمی خونگرم، خلاق و هنرمند، دارای درصد بالایی از صنایع دستی ممهور به مهر اصالت یونسکو بوده و آثار تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان نمونه و الگوی همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی است، اعلام نمود: هفته آینده اجلاس بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اصفهان استانی صنعتی، هنری، معنوی و تاریخی است و امیدوار هستیم که این ویژگی ها باعث افزایش مناسبات و همکاری های بین المللی گردد. 

رئيس مجلس کره جنوبي نيز در اين ديدار، آمادگي کشورش را براي برقراري ارتباطات بيشتر بالاخص در زمينه صنعتي و گردشگري با استان اصفهان، اعلام نمود.

وی ضمن تشکر از مهمان نوازی مدیریت استان، افزود: از زیبایی های اصفهان بسیار شنیده بودم و اکنون این فرصت به دست آمد که این زیبایی ها را تجربه کنم.

وی با اشاره به ضرب المثل کره‌ای "شهرت بزرگ نادرست نیست" اظهار داشت: به راستی اصفهان از نظر علمی، فناوری ، فیزیکی و تاریخی نصف جهان است و شهرت اصفهان به این نام واقعی بوده است.

رئیس مجلس کره خواستار ارتباط بیشتر و افزایش مناسبات شد و تصریح کرد: لازم است پرواز مستقیم از سئول به اصفهان دایر شود.

وی از تمایل برای حضور شرکت های کره ای در اصفهان سخن گفت و افزود: با توجه به تفاهم نامه قبلی بین کره و اصفهان که اسناد تاریخی آن موجود است، برقراری ارتباط بیشتر با استان های صنعتی مثل اصفهان برای دولت کره از اهمیت برخوردار است.

افتتاح 3 مجتمع رفاهی و 12 دوربین کنترل سرعت در دهه فجر

◄اصفهان، رتبه برتر حمل‌ونقل کالا در کشور/ افتتاح 3 مجتمع رفاهی و 12 دوربین کنترل سرعت در دهه فجر
اصفهان، رتبه برتر حمل‌ونقل کالا در کشور/ افتتاح 3 مجتمع رفاهی و 12 دوربین کنترل سرعت در دهه فجر
تین نیوز | مدیر كل جدید حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان با بیان اینکه رتبه برتر حمل و نقل بار در اختیار این استان قرار دارد، از افتتاح 3 مجتمع بین راهی در بزرگراه اصفهان - یزد و بهره برداری از 12 دوربین کنترل سرعت در دهه فجر خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی در دیدار خود با مدیر مسئول روزنامه نسل امروز به تشریح اقدامات و اعلام وضعیت حمل و نقل جاده ای در استان پرداخت و در سخنانی اظهار داشت: استان اصفهان بدلیل قرارگیری در مركز كشور و در مسیر 4 كریدور شمال به جنوب و غرب به شرق و با توجه به وجود كارخانه های مهمی همچون فولاد مباركه ، پالایشگاه ، ذوب آهن و صدها كارخانه كوچك و بزرگ ،توانسته حرف اول را در زمینه تناژ كالای حمل شده و  رتبه اول در تعداد پایانه بار و مسافر به خود اختصاص دهد.

وی با اعلام این كه سالانه بیش از 80 میلیون تن كالا از استان اصفهان به دیگر نقاط كشور جابه جا می شود، اذعان كرد: اصفهان رتبه اول حمل و نقل كالا را در كشور از آن خود كرده و سالانه در زمینه حمل مسافر نزدیك به 120 میلیون مسافر از استان اصفهان جا به جا می شوند.

امانی با ابیان اینکه "نوسازی ناوگان را از نیازهای اصلی در زمینه توسعه و ارتقاء صنعت حمل و نقل در كشور است" خاطر نشان کرد: با توجه به توسعه و پیشرفت كمی و كیفی حمل ونقل در كشور نوسازی ناوگان ها  باید بیش از پیش در دستور كار قرار گیرد تا شاهد نوسازی ناوگان در حمل و نقل كالا و مسافر در كشور باشیم .
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان با اشاره به جایگاه حمل‌ونقل استان به عنوان قطب حمل و نقل كشور گفت : با تلاش در بحث زیرساختهای حمل و نقل استان و كمك بخش خصوصــــی می توان به احداث شهرك حمل و نقل در شهرستان اصفهان دست یافت .

وی در ادامه بیان داشت: استان اصفهان با دارا بودن 33 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دارای رتبه اول در احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی است ،و قرار است به مناسبت دهه فجر 3 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و 12 دوربین كنترل سرعت و پاسگاه پلیس راه نائین - یزد به بهره برداری برسد.

اطلاعیه

انا لله و انا الیه راجعون

بازگشت همه بسوی اوست قابل توجه دوستان و همکاران گرامی مطلع شدیم همشیره مکرمه جناب آقای بانک معاون محترم کل نهاد ریاست جمهوری به لقا حق پیوستند.مراسم تشیع جنازه آن مرحومه:روز سه دوشنبه مورخ ۷/۱۱/۹۲ ساعت ۹ صبح در اصفهان چهارباغ خواجو نبش بانک ملت کوچه حکیم نظامی انتهای کوچه سمت چپ پلاک ۳۲

بارش دوباره برف و مناظر زیبای شهر

راه اندازی خط پرواز مستقیم اصفهان – بخارست

راه اندازی خط پرواز مستقیم اصفهان – بخارست

تین نیوز | عضو مجمع پارلمانی ناتو و نماینده استان هونودوا مجلس سنای رومانی بر لزوم راه اندازی خط پرواز مستقیم اصفهان – بخارست (رومانی ) تاکید و اعلام کرد: برای توسعه و گسترش صنعت توریسم بین دو کشور راه اندازی خط پرواز مستقیم بین دو شهر اصفهان و بخارست بسیار حائز اهمیت است.
هارلانبیه واکتسیو در دیدار با مشاور عالی شهردار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از سفرش به اصفهان گفت: برای اولین بار است به این شهر زیبا سفر می کنم و بسیار خوشحالم مردم اصفهان به خصوص شهرداری این شهر با گشاده رویی از من و هیات همراه استقبال کردند لذا دنبال راهکارههایی برای استحکام و تقویت روابط هستیم.
وی با بیان این که در سفرم به اصفهان متوجه این واقعیت شدم که دیدگاه و نگرشم به این شهر و ایران بسیارمثبت شده است اذعان داشت: من عضو کمیته های مختلف پارلمان رومانی هستم بنابراین با توجه به جایگاهم توانستم از ایران و اصفهان اطلاعات بیشتری کسب کنم و علاقه ام به این شهر بیشتر شود .
نماینده استان هونودوا مجلس سنای رومانی ادامه داد: فقط از خشکی رودخانه زاینده رود بسیار ناراحت شدم و به دنبال راهکارههایی برای رفع معضل خشکی این رودخانه خواهیم بود؛هرچند که این شهر دارای جاذبه های زیادی است.
وی اصفهان را شهر موزه و شهر نمایشگاهی معرفی و تصریح کرد: به طورحتم با گسترش صنعت توریسم گردشگران از زیبایی ها و جاذبه های دیدنی این شهر یادداشت برداری می کنند و البته خواهرخواندگی اصفهان و رومانی در این زمینه نقش آفرینی می کند.
عضو مجمع پارلمانی ناتو اضافه کرد:باتوجه به این که اصفهان دارای جاذبه های منحصر به فردی است توریست و گردشگران زیادی را از کشور رومانی به خود جلب می کند و به طورحتم شهروندان رومانی خواهان سفر به ایران
به خصوص اصفهان هستند تا با فرهنگ، هنر و تمدن غنی این شهر اشنا شوند.
وی از برگزاری نمایشگاه های متعدد و فصلی در رومانی و اصفهان خبرداد و اذعان داشت: با برپایی این نمایشگاه ها می توان فرهنگ دوشهر را در معرض دید عموم قرارداد.
هارلانبیه واکتسیو تقویت خطوط هوایی بین اصفهان و بخارست پایتخت رومانی را در توسعه صنعت گردشگری مهم خواند و افزود: راه اندازی خط پرواز مستقیم اصفهان – بخارست را به عنوان نماینده پارلمان و سناتور رومانی و عضو کمیته و اتحادیه شنگن عملیاتی خواهم کرد.
وی با بیان این که کشور رومانی از موقیعت خاص در اتحادیه اروپاست اظهارداشت: برای توسعه و گسترش صنعت توریسم بین دو کشور راه اندازی خط پرواز مستقیم بین دو شهر اصفهان و بخارست بسیار حائز اهمیت است.

عمليات اجرايي باغ ژاپني در كوهستان صفه تا يك ماه آينده آغاز مي شود

عمليات اجرايي باغ ژاپني در كوهستان صفه تا يك ماه آينده آغاز مي شود


شهردار منطقه ۵ اصفهان:
عمليات اجرايي باغ ژاپني در كوهستان صفه تا يك ماه آينده آغاز مي شود
خبرگزاري ايمنا: شهردار منطقه ۵ اصفهان گفت: طرح باغ ژاپني كوهستان صفه تكميل شده و عمليات اجرايي آن تا يك ماه آينده آغاز مي شود.
 
File:07. Japanese Garden Pano, Cowra, NSW, 22.09.2006.jpg
به گزارش ايمنا، حميدرضا عصارزادگان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: احداث باغ ژاپني در كوهستان صفه يكي از مهمترين برنامه هاي شهرداري منطقه ۵ در سال جاري مي باشد كه عمليات اجرايي آن تا يك ماه آينده آغاز مي شود.
وي افزود: طرح اين پروژه تكميل شده و بعد از تعيين پيمانكار ظرف يك ماه آينده عمليات اجرايي آن آغاز و تا پايان سال جاري به بهره برداري رسيده و در اختيار شهروندان قرار می گيرد.
گفتنی است؛ باغ ژاپنی (به ژاپنی: 日本庭園)‏ نام سبکی خاص از باغسازی است که در آن از عناصر موجود در طبیعت به نحو شگرفی استفاده می‌شود.
معمولاً در ترکیب باغ‌های ژاپنی از ترکیب گیاهان رنگارنگ و متنوع با عناصری همچون پله‌های سنگی، برکه های کم‌عمق، حصارهای سنگی، نرده‌هایی از خیزران (بامبو)، پل های چوبی و یا سنگی بر فراز برکه‌ها و جزایر مصنوعی آکنده از گل و گیاه استفاده می‌شود.
File:NijojoGarden3303.jpg

شهر رویاها در یک روز برفی