توجه

خبر جدید برای علاقه مندان  به فیس بوک

از این به بعد سایت فیس بوک رو بدون فیلتر باز کنید

www.f1.fbprx.com

 دیگه وی پی ان  یا فیلتر شکن نیاز ندارین

این سایت برای 500 نفر کار کرده و هیچ مشکلی نداشته  اگه مشکلی بود توی قسمت نظرات بنویسید

صفحه کلید مجازی

براي استفاده از صفحه كليد مجازي سيستم عامل، در Run تايپ كنيد osk
استفاده از اين صفحه كليد براي جلوگيري از ثبت كليدهاي فشرده شده توسط نرم‌افزارهاي جاسوسي مناسب است.

ذره بین ویندوز

برا اجراي ذره بين ويندوز دستور magnify را در Run تايپ كنيد. حالا قسمت بالاي Desktop شما به ذره بين تبديل مي‌شود. با استفاده از پنجره Magnifier Setting كه همزمان باز مي‌شود مي‌توانيد تنظيمات دلخواه خود را اعمال كنيد.

اولویت بندی برنامه ها در ویندوز

در ويندوز اين امكان وجود دارد كه برنامه‌اي كه براي شما اهميت بيشتري دارد با اولويت بيشتري اجرا شود.
براي اين كار با نگه داشتن كليد هاي Ctrl, Alt, Del وارد Windows Task Manager شويد. سپس به زبانه Processes برويد و روي برنامه مورد نظر خود راست كليك كنيد. در قسمت Set Priority مي‌توانيد اولويت برنامه را از Normal به مقادير كمتر يا بيشتر تغيير دهيد.

تنظیمات پوشه ها و فایلها

ابتدا وارد Control Panel شويد و آن را به حالت ‍Classic درآوريد(در سمت چپ روي Switch to Classic View در صورت وجود كليك كنيد).
و سپس Folder Option را انتخاب كنيد.

ادامه نوشته

ساخت یک فولدر کاملاٌ مخفی

برای مخفی کردن فایلها یا فولدرها در ویندوز از hidden استفاده می شود اما اگر کسی که نمی خواهیم به اطلاعات ما دست یابی پیداکند کمی کامپیوتر بلد باشد می تواند آنها را به طریقی که بعداً توضیح خواهم داد پیدا کند. اما ما در اینجا روشی را توضیح می دهیم که هیچ کس نمی تواند آنها را پیدا کند .

ادامه نوشته

فیلتر و پروکسی

کلمه پروکسي که امروزه زياد شنيده مي شود و همه جا مترادف با فيلتر و محدوديت بيان مي شود .

اما فيلتر چيست ونحوه کار آن به چه صورت است ؟
Proxy Server معمولا به عنوان بخشي از ديوار آتش سرويس دهندگان اينترنت مورد استفاده قرار مي گيرد و نحوه کار آن به اين صورت است :

وقتي که کاربر در يک شبکه محلي مي خواهد به يک سرويس دهنده اينترنت دست رسي داشته باشد يک در خواست از کامپيوتر به سرويس دهنده 
Proxy مي فرستد . سپس سرويس دهنده Proxy اطلاعات را از سرويس دهنده اينترنت به کامپيوتر درون شبکه داخلي مي فرستد .

و به صورت دقيق تر 
Proxy بسته هاي اطلاعات يعني اطلاعات در حال عبور از شبکه را مورد کنترل و برسي قرار مي دهد 0(اطلاعات در حال عبور شامل IP فرستنده و دريافت کننده همچنين Protocol مورد استفاده براي ارسال بسته هاي اطلاعاتي و اطلاعاتي از اين قبيل مي باشد )و مي تواند انتقال بسته هاي مشخص را از اينترنت به شبکه داخلي و برعکس را مسدود کند.

اين مطالب يک تعريف بسيار ساده از پروکسي است .

اگر می خواهید از دست فیلتر سایتها راحت بشید چند تا ترفند یادتون می دم.سیستم فیلتر مخابرات به این صورت هست که آدرس سایت ( url ) رو فیلتر می کنه اگر شما یه جای آدرس سایت در قسمت نوار آدرس ip سایت رو وارد کنید فیلتر از بین میره به این صورت که از منوی start گزینه ی run رو انتخاب کرده و دروانجا عبارت cmd رو تایپ کنید تا ئارد داس ویندوزی بشه حالا اگر جلوی خط فرمان بنویسید. ping yahoo.com ( بدون www )

آی پی یاهو رو بهتون می ده شما از این طریق می تونید آی پی هر سایتی رو به دست بیارید و وارد اون سایت بشید . نکته آی پی عددی چهار قسمتی است مانند ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱

راه دوم استفاده از proxy هست که شامل یک عدد ip ویک عدد port است و همه سایتها رو باز می کنه برای این کار ار منوی  tools گزینه  internet options رو انتخاب کرده به سربرگ connections رفته برروی lan settingsکلیک می کنیم در پنجره ی ظاهر شده در قسمت proxy server با کلیک روی چک باکس موجود قسمت پروکسی رو فعال کرده و آی پی و پورت رو وارد می کنیم. برای به دست آوردن پروکسی های جدید می توانید آی دی iran_proxy رو در یاهو مسنجر خود add کنید تا به شما جدید ترین پروکسی ها رو بده.

راه سوم که صد در صد عملی و راهت تر است  با استفاده از مرورگر touchnet است که با کلیک روی ادامه ی مطالب آموزش آن را مطالعه نمایید.

ادامه نوشته

رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک cd

شايد برايتان پيش اومده باشه که مثلا يه برنامه داريد که حجمش از 700 مگابايت بيشتر باشه . و مي خواهيد اونو رايت کنيد در اين مواقع مي بايست اون برنامه رو فشرده کنيد که البته شايد باز هم اون برنامه تو سي دي جا نشه .

 با اين ترفند مي تونيد بر روي سي دي هاي معمولي حتي تا 1 گيگا بايت اطلاعات ذخيره کنيد .

ابتدا مي بايست ببينيد رايتر شما over burning ساپورت مي کنه يا نه . براي تست اين کار مراحل زير را دنبال کنيد :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کليد هاي ترکيبي Ctrl + R را فشار دهيد . تو اين پنجره ببينيد که در قسمت Recorder information ،رو به روي عبارت Over burn عبارتsupported نوشته شده است يا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما مي تو نيد از اين ترفند استفاده کنيد حال به منوي File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنيد سپس در قسمت Expert features دقت کنيد که عبارت enable over burn فعال باشد .در زير همين گزينه مقدار مجاز over burn رو به دقيقه مشخص کنيد حال به منوي File رفته و گزينه New را انتخاب کنيد و در قسمت Multisession گزينهNo Multisession را انتخاب نماييد .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو بهDisc at Once تبديل کنيد .

حال مي توانيد سي دي خود را رايت کنيد مقدار رايت هم بستگي خيلي زيادي به رايتر داره .

9 نکته ی امنیتی

هر روزه اخبار جديدي در مورد حملات و تهديدات کامپيوتري در رسانه هاي مختلف انتشار مي يابد. اين تهديدات شامل ويروس هاي جديد و يا انواع هک و نفوذدر سيستم هاي کامپيوتري است. انتشار اين گونه اخبار باعث شيوع اضطراب و نگراني در بين کاربراني مي شود که به صورت مستمر از کامپيوتر بهره مي گيرندو يا اطلاعاتي ارزشمند بر روي کامپيوترهاي خود دارند.

 

در اين مقاله سعي شده چند نکته که در رابطه با امنيت کامپيوتر اهميت اساسي دارند به صورت مختصر شرح داده شوند. يک کاربر در صورت رعايت اين نکات مي تواندتا حدود زيادي از حفظ امنيت سيستم کامپيوتري خود مطمئن باشد. در رابطه با بعضي از نکات که توضيحات بيشتري لازم بوده، مقالات جامع تري معرفي گرديده اند.

ادامه نوشته

50 ترفند internet explorer

اينترنت اکسپلورر يا مرورگر وب ميکروسافت پر کاربرد ترين مرور گر وبي است که مليونها نفر از سراسر جهان به وسيله آن به جستجو در اينترنت مي پردازند. اين نرم افزار در عين سهولت استفاده که رمز موفقيت آن نيز مي باشد رمز و رازهاي فراواني را نيز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگي اينترنتي شما راحت تر و دلپذير تر مي گردد. 149 راز در مرور گر وب ميکروسافت را جاي ديگري نخواهيد يافت! پس فرصت را از دست ندهيد. برای خواندن متن  روی ادامه ی مطلب کلیک کنید.

ادامه نوشته

خنثی کردن ممنوعیت راست کلیک در سایتها

حتمالا شما هم به سايتهايي مراجعه كردين که هنگام راست کليک اخطار ميده ,كه نمي تونيد از منوهاي راست كليك استفاده كنيد . البته اين روش هاي جلوگيري از راست كليك اصلا مفيد نيستن چون به هر حال كل صفحات سايت همراه با محتوي سايت توسط مرورگر در داخل History ثبت ميشن . روش هاي زيادي وجود داره : 1. ساده ترين راه غير فعال كردن Java Script هست . 2.دو تا کليک (راست و چپ) رو با هم فشار بدين و با هم بلند کنيد (اين روش در بعضي از سايت ها كار نمي كنه) 2. در صفحه راست كليك كنيد , دكمه راست كليك رو هم چنان پايين نگه داريد و بعد Esc را بزنيد تا اخطار ناپديد شود . دكمه راست كليك رو رها كنيد , حالا مي تونيد از منو هاي راست كليك استفاده كنيد . 3. راه ديگه اينه كه عكس يا هر چيز ديگه رو كه در سايت هست و احتمالا شما راست کليک رو براي برداشتن اون ميخواين انجام بدين رو به صورت Drag and Drop در بالاي مرورگر ( جايي كه آدرس هاي اينترنتي رو وارد مي كنيد ) بكشيد (بكشيد و رها كنيد)

فشرده سازی با روشی منحصر به فرد

ويندوز XP دو نوع فشرده سازي را در اختيار کاربر قرار مي دهد در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستيد ميتوان با کيلک راست بر روي فايل يا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزينه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP

ادامه نوشته

دو راه جالب جهت نفوذ به ويندوز XP بدون رمز عبور!

يکي از مشکلات ويندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password مي باشد .

همانطور که همه شما مي دانيد xp امکان جالب switch user را دارد که مي توان محيط را براي کار userهاي مختلف فراهم کرد .

ادامه نوشته

محافظت از فايل ها و پوشه هاي محرمانه توسط File Securer 3.55

File Securer يك ابزار فوق العاده قوي هست كه براي محافظت از فايل ها و پوشه هاي شما طراحي شده ! ...

ادامه نوشته

ادامه کار با سیستم هنگام از دست دادن هارد دیسک ، خراب شدن ویندوز و ... بدون ناراحتی

اگر هارد دیسک سیستم شما سوخته است و تا مدتی نمی توانید از کامپیوتر خود استفاده کنید زیاد ناراحت نباشید زیرا بدون هارد دیسک هم می توان از تمام امکانات یک کامپیوتر بهره برد ! سیستم عامل Knoppix نیاز به نصب مستقیم بر روی هارد ندارد و فقط فایلهای راه انداز خود را در حافظه سیستم قرار می دهد .برای استفاده ازاین سیستم عامل کافیست با تغییر در بایوس PC  آن را به بوت CD-ROM تغییر دهید از این پس با قرار دادن CD پس از چند لحظه به سیستم عاملKnoppix وارد می شوید .از جمله امکاناتی که Knoppix بدون نیاز به هارد دیسک در اختیار شما قرار میده عبارتند از : ...

ادامه نوشته

پارتیشن بندی هارد دیسک

يد. در اينجا سوالي مبني بر (Save to cmos and exit (Y/N از شما پرسيده مي شود. كليد Y را فشار دهيد دهيد تا سيستم دوباره Restart شود. بعد از Restart سيستم سه پيغام زير ظاهر ميشود: ...

ادامه نوشته

ارسال فایل بدون اینترنت

HyperTerminal  برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد. 

شايد شما هم مانند من از ارسال فايلها توسط ابزار ذخيره سازي (مانند 
CD، ديسك و...) خسته شده ايد در اين قسمت قصد داريم به بررسي يكي از قابليتهاي جذاب و كمتر شناخته شده ويندوز كه توانايي بالايي در ارسال و دريافت فايلهاي مختلف به نام Hyper Terminal بپردازيم. ...

ادامه نوشته

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

ایجاد سیستم یکپارچه امنیتی :

با رعایت همه نکات زیر امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :

ادامه نوشته

چگونه ویندوز خود را همیشه سالم نگه داریم

حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب يک نرم افزار به هر دليل سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي شما آسيب ديده است حتي ممکن ويروسي شدن سيستم و يا پاک شدن چند فايل سيستمي علت بالا نيامدن ويندوز باشد....

ادامه نوشته

تغيير اطلاعات پيش فرض نام و شرکت

هنگام نصب هر برنامه جديد يک نام و شرکت از شما دريافت می شود .در برخی برنامه ها با
اين نام و مشخصات از اطلاعات موجود در سيستم شما دريافتms setup استفاده از ويژگی
و کار شما را در ورود اطلاعات آسان می کند . در صورت اشتباه بودن اين اطلاعات از طريق
اين ويژگی می توانيد اطلاعات مزبور را تصحيح کنيد...

ادامه نوشته

ترفند ویندوز


اگر دوست دارید عکسهای داخل کامپیوتر خود را تغییرفرمت دهید و به فرمت مورد علاقه خود تبدبل
کنید ونمی خواهید برنامه اضافی رو روی کامپیوترخود بریزید بهتر است که به برنامه نقاشی ویندوز
رفته وعکس مورد نظر را با ابن برنامه باز کنید بعد برای ذخیره با فرمت دلخواه در منوی فایل گزینه
فرمت دلخواه خود را save as typeرا انتخاب کنید و سپس درپنجره بازشده ازلیست save as...
انتخاب کنید و عکس را ذخیره کنید

ترفند کامپیوتر

run پاک کردن فرامين ذخيره شده در قسمت
ایجاد کنید سپس "Persistent"جدید با نام DWORD وارد رجیستری شوید سپس یک مقدار
مقدار آن را مطابق مقادير زير وارد کنيد و برای اعمال تغییرات سیستم را مجددا راه اندازی کنید...

ادامه نوشته

ترفند جدید

فعال باشه تا نیاز نباشه هر دفعه numlock خیلی وقتها شده که می خواهید وقتی ویتدوز بالا می آید
که ویندوز بالا می آید آن رو روشن کنید حالا برای اینکه این دکمه با بالا آمدن ویندوز خود کار روشن
شود با ید به رجیستری رفته و کلید زیر را پیدا کنید ...

ادامه نوشته

ترفند رجیستری

را Active Desktop با تغيير گزينه های رجيستری ويندوز می توانيد بطور انتخابی ويژگی های
در ويندوز کنترل کنيد برای این کار ابتدا رجیستری را باز کنید سپس کلید را باز کنید
1جديد بر مبنای گزينه های زير ايجاد کرده و برای محدود کردن آن مقدار DWORD يک مقدار
را وارد کنيد و برای غير فعال کردن محدوديت مقدار 0 وارد کنید ....

ادامه نوشته

آموزش کامپیوتر

Active Desktop محدوديت تغيير در تنظيمات ...

ادامه نوشته

ترفند1

شماره سریال جادوئی جهت نصب ویندوزXP

آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال می شود و شما شماره سریال جادویی سایت پسورد۳۵ را که در زیر قرار داده شده است را وارد کنید:

Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8

ترفند2

روشن کردن کامپیوتر در زمان دلخواه :
وارد محیط setup شوید.
بعد بدنبال گزینه Power Management Setup بگردید.
حالا گزینه PWron/Resume by alarm را پیدا کنید.
گزینه فوق را از حالت غیر فعال به فعال تغییر دهید.
حالا گزینه date alarm در زیر فعال شده و می توانید تاریخ خود را ثبت کنید.
زمان را می توانید با گزینه Time alarm ثبت نمایید.
با فشردن کلید F10 و ذخیره اطلاعات و تغییرات کامپیوتر خود را خاموش کنید و فقط سیم برق کامپیوتر به پریز باشد حال در تاریخ و تایم مورد نظر شما کامپیوتر بصورت اتوماتیک روشن می شود.

ترفند3

جلوگیری از فراموش کردن پسورد ویندوز:

با این کار شما در واقع یک نسخه پشتیبان(backup) از پسوردتان تهیه می کنید.
برای این کار شما به یک دیسکت خام (بهتر است فرمت شده باشد) احتیاج دارید.
مراحل زیر را انجام دهید:

ادامه نوشته

ترفند4

خنثی کردن قفل کلیک راست:
در برخی از سایت ها یا وبلاگ ها برای امنیت بیشتر مطالب و جلوگیری از کپی رایت کلیک راست را قفل می کنند.
برخی از روش های خنثی کردن قفل کلیک راست:
۱- نگه داشتن کلیک وسط موس و بعد کلیک راست کردن.
۲- نگه داشتن کلیک چپ موس و بعد کلیک راست کردن.
۳- زدن کلیک راست وبعد زدن کلید esc یا enter و….
۴- کلیک راست کردن با کیبورد.

ترفند5

ساختن Folder بدون نام :
بر روی فولدر مورد نظر راست کلیک کنید rename رو انتخاب کنید.کلید alt رو نگه دارید و عدد ۰۱۶۰ یا ۲۵۵ رو تایپ کنید و کلید alt رو رها کنید و Enter کنید.