پیام مدیر وبلاگ

 

با عرض سلام خدمت طرفداران این وبلاگ از تون ممنونم که این وبلاگ و

واسه دیدن انتخاب کرده اید امید وارم از مطالبش خوشتون بیاد لطفا برای دسترسی سریع 

 وآسان به مطالب وب از موضوعات وب سایت  استفاده کنید ممنون.


گزینه ی ایران امروز روی میز رفت


با این گزینه ی روی میز ما


22بهمن(1)


آیا آمریکا جرئت میکند باز گزینه


های خود را روی میز می آورد؟؟؟

گزارش تصویری: رونمایی از نسل جدید موشک بالستیک ایرانی



نسل جدید موشک بالستیک برد بلند زمین به زمین بارانی و موشک هدایت لیزری هوا به سطح و سطح به سطح به نام «بینا» روز دوشنبه با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.








رئیس جمهور در قاب تلویزیون حرف می زند

طبق اعلام رسانه‌ها قرار است امشب دكتر حسن روحاني در گفتگوي

 تلويزيوني بعد از خبر 21 با مردم سخن بگويد.

تراکتورسازی با شکست فولادخوزستان فینالیست شد


اولین برد شاگردان اولیویرا / تراکتورسازی با شکست فولادخوزستان فینالیست شد

تیم فوتبال تراکتورسازی با پیروزی مقابل فولاد خوزستان به مرحله فینال جام حذفی رسید.

به گزارش فارس، تراکتورسازی و فولاد خوزستان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام به مصاف یکدیگر رفتند. تراکتورسازی با نتیجه یک بر صفر مقابل حریف خود به پیروزی رسید.

 

سعید دقیقی در دقیقه 76 نیمه دوم تک گل تراکتورسازان را وارد دروازه حریف کرد.

تراکتورسازی با این پیروزی به فینال رسید و منتظر مشخص شدن حریف خود در دیدار استقلال و مس کرمان است که از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

بعد از انتخاب تونی اولیویرا به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی این تیم در اولین بازی خود به پیروزی رسید.

تراکتورسازان تبریزی با شکست نفت مسجدسلیمان و راه آهن به این مرحله رسیده بودند.

قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا فغانی بود. وی به مهدی بدرلو از فولاد و حامد لک از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.

اتحاد قریب الوقوع گروه های تروریستی منطقه


با توجه به متحد شدن گروه های تکفیری همچون داعش و النصره و جیش الاسلام می توان خطری بزرگ برای اسلام و کشورهای خاورمیانه تصور کرد. این در صورتی است که این گروه ها اعلام می کنند با اتحاد خود می توانند حکومت اسلامی بر اساس قرآن و سنت نبوی تشکیل دهند.
اتحاد قریب الوقوع گروه های تروریستی منطقه
 فروپاشی ارتش آزاد مقدمه ای برای فروپاشی ائتلاف ملی سوریه به ریاست "احمد الجربا" مهره سعودی است. ائتلافی که همه به دنبال آن بودند تا به عنوان یک تشکیلات سیاسی میانه رو برای مذاکره با نظام سوریه و یا جایگزین کردن آن مطرح شود و در این بین "بندر بن سلطان" (رئیس دستگاه اطلاعات عربستان) با روی کار آوردن گروهی به نام "جیش الاسلام" قصد دارد این گروه را تبدیل به قدرتی در منطقه کند.

ارتش اسلام موسوم به "جیش الااسلام " اواخر سپتامبر ۲۰۱۳ از ادغام ۴۳ تشکیلات مسلح تشکیل شد و عربستان مُجدانه پیگیر مساله آموزش نظامی نیروهای این گروه مسلح است و در این خصوص پاکستان به درخواست عربستان برای آموزش دادن به هزاران نیروی این گروه موافقت کرد و از این نیروها حمایت تسلیحاتی نیز خواهد کرد.......


ادامه نوشته

بیعت قبیله شمر با مزدوران داعش + تصاویر


بیعت قبیله شمر با مزدوران داعش + تصاویر

مرجع : شبکه اطلاع رسانی افغانستان

پس از آنکه تروریست‌های گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام بر منطقه الشرقیه مسلط شدند سران خود را به قبایل مختلف الرقه فرستادند تا از آنان بیعت بگیرند.
بیعت قبیله شمر با مزدوران داعش + تصاویر
به گزارش افکارنیوز،با شدت گرفتن درگیری میان سران گروه‌های تکفیری بر سر حکومت بر مناطق "فتح شده!" سران گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش از عشایر الوهب ـ قبیله شمر ـ در شهر الرقه بیعت گرفتند.

پس از آنکه تروریست‌های داعش بر منطقه الشرقیه مسلط شدند سران خود را به قبایل مختلف الرقه فرستادند تا از آنان بیعت بگیرند.

در تصاویری که پایگاه‌های خبری وابسته به تروریست‌های تکفیری منتشر کرده‌اند یکی از سران آنها برای عشایر منطقه سخنرانی کرده و پس از بیعت گرفتن در ضیافت ناهار آنها شرکت می‌کنند.

‫فعالان سیاسی منطقه معتقدند بسیاری از عشایر منطقه الشرقیه با کسانی که بر این منطقه مسلط شوند بدون نگاه به هماهنگی عقیدتی و یا سیاسی عشایر با حاکمان آن منطقه، بیعت می‌کنند‬. چرا که معتقدند، هر که با آنهاست، با آنهاست و هر که علیه آنهاست، علیه آنهاست.‬

‫برخی دیگر نیز معتقدند درگیری‌های سابق میان عشایر منطقه الرقه‬ به شکلی جدید بازظهور یافته است‬

‫در نتیجه بخشی از عشایر منطقه‬ با داعش بیعت کرده‌اند‬ تا از این طریق از شر عشایر دیگری که با جبهه النصره هم پیمان شده‌اند، رهایی یابند‬.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201402/201402032045062122.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201402/201402032045061152.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201402/201402032045064092.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201402/201402032045062162.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201402/201402032045061879.jpg

بارش بی سابقه برف در ایران به رسانه های بیگانه کشید

بارش بی سابقه برف در ایران به رسانه های بیگانه کشید

بارش برف سنگین و ورود سرمای بی سابقه به ایران، در رسانه های خارجی نیز بازتاب داشته است..

بارش بی سابقه برف در ایران به رسانه های بیگانه کشید
گروه بین الملل: سرمای بی سابقه کشور و ورود توده هوای پرفشار به ایران، این روزها ایران را سفیدپوش کرده است. بالاخره زمستان با نمایش گذاشتن این سرمای بی سابقه، چهره واقعی خود را نشان داد. البته این بار این سرما کمی فراتر از سال های قبل رفته و در برخی مناطق کشور به خصوص شهرهای شمالی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. شدت بارش برف به گونه ای بود که ارتفاع برف در برخی از مناطق کشور به چندین متر رسیده است.

به گزارش افکارنیوز، بارش برف سنگین و ورود سرمای بی سابقه به ایران، در رسانه های خارجی نیز بازتاب داشته است.

روزنامه دیلی استار با اشاره به قطع برق ۴۸۰هزار منزل مسکونی در شمال ایران و کاهش فشار گاز می نویسد: ایران دارای منابع عظیم گاز است که به میزانی کم صادرات به ترکیه دارد اما به نظر می رسد ایران توانایی تولید کافی گاز به میزان مورد نظر خود را ندارد. شمال ایران به شدت به واردات گاز از ترکمنستان وابسته است. با این وجود مشخص نیست که کاهش فشار گاز به علت افزایش تقاضا بوده است یا کاهش عرضه و فشار گاز.


آژانس فرانس پرس نیز در گزارشی از بارش برف در ایران می نویسد: سنگین ترین بارش برف در طی ۵دهه گذشته درشمال ایران، منجر به قطع برق و گیرافتادن روستاییان شمالی شده است. تهران نیز در روز یکشنبه سرمای منفی ۷ درجه زیر صفر را تجربه کرد که سردترین شب سال برای پایتخت ایران بود و برخی از مدارس شمال تهران در روز دوشنبه تعطیل شدند. انتظار می رود که موج جدید بارش برف از شب دوشنبه از جنوب غربی وارد ایران شود.

بی بی سی انگلیسی نیز ضمن پوشش دادن این وضعیت نوشته است: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به کمک مردم گرفتار شده در استان های مازندران و گیلان رفته اند. در بسیاری از جاده های این مناطق راه ها بسته شده اند. حسن روحانی، رییس جمهور ایران نیز به تمامی دستگاه ها و وزارتخانه ها دستور داده است تا از کمک رسانی اضافی به مناطق گرفتار شده دریغ نکنند.

طنز/ حافظ کنون که دیس کانکتی چرا می‌خند؟

طنز/ حافظ کنون که دیس کانکتی چرا می‌خند؟

طنز و کاریکاتور > طنز - امیر وفایی در روزنامه قانون نوشت:

بالاخره یکی از کودکان فال فروش پشت چراغ قرمز موفق شد رکورد سال‌ها فال ناپذیری ما را بشکند. به خاطر یک فال 200 تومانی از پنجره آویزان شده بود و چیزی نمانده بود خودش را بیندازد زیر ماشین. آشفته و عصبانی از شکسته شدن این رکورد دست نیافتنی، فال را باز کردم تا حداقل پولم را دور نریخته باشم. در تفسیر فال جناب حافظ آمده بود: «دوست عزیز، کمتر از اینترنت استفاده کن. فضای مجازی تو را از اصل زندگی دور می کند. باطن انسان‌ها در شبکه‌های اجتماعی قابل تشخیص نیست. اگر خواهان کسب تجربه واقعی هستی به مسافرت برو.» واقعا غافلگیر شدم. فکر می کردم داخل فال همچنان بساط بده و بستان مِی بین حافظ و ساقی برقرار باشد اما خواجه این بار مبحث جدیدی را باز کرده بود. این نشان می دهد ایشان همه وقتش را در می‌کده تلف نمی کرده و گاهی هم سری به نت‌کده‌ها می زده. در آن دوران اعضای نت‌کده‌ها رابطه خوبی با می‌کده‌ای‌ها نداشتند و به محض اینکه یک می‌کده‌ای وارد نت‌کده می شد دسته جمعی می خواندند: «از نت‌کده بیرون شو... از نتکده بیرون شو.»


فردای آن روز فال دیگری خریدم که در بخشی از تفسیرش آمده بود: «دوستی در فضای مجازی از تو درخواست پول می کند، مشکل او را حل کن.» برای علاقه‌مند کردن نسل جوان به فال حافظ موارد دیگری هم در تفاسیر غزلیات ایشان مورد استفاده قرار گرفته که برخی از آنها عبارتند از:


1- ممکن است وی‌چت‌ات در هفته آینده فیلتر شود، اما آگاه باش ای فرزند که سختی‌های دنیا زودگذر هستند.
2- بزودی دختر شایسته ای تو را add می کند. با تاخیر 48 ساعته اکسپت کن. اما وقتی آمد در چت پیغام داد "ممنون بابت اکسپت" جوابش را نده. او به این ضدحال نیاز دارد.

3- وقت آن رسیده که یک استتوس خالی‌بندی بگذاری و بنویسی می‌خواهی دی اکتیو کنی. در آنفرند کردن آنهایی که این استتوس را نه لایک می‌زنند و نه کامنت می گذارند تردید نکن. این کار آینده زندگی‌ات را دگرگون می کند.
4- جنابعالی کمی در مقابل ابروهای پیوسته ضعیف هستید. حتی المقدور به پیج این‌گونه افراد سرک نکشید.

5- بلوتوث خود را در مترو روشن بگذار. چیزهای خوبی برای شما می رسد.
6- مدتی است کسل و بی حوصله شده اید. فیلترشکن خود را عوض کنید.
7- اگه نکته مصرع دوم بیت اول رو گرفتی لایک کن .

***

حیف که کاغذ فال را انداختم دور و الان هرچه فکر می کنم یادم نمی آید کدام شعر حافظ را این طور تفسیر کرده بودند. یک چیزی در این مایه‌ها بود:


***
چشمم به استتوست و گوشم به صوت چت
تا بوق سگ به پیج تو من پرسه می زنم
بر روی عکس تازه ات کلیک راست می کنم
محکم به save as to desktop ضربه می زنم
اینترنت رقیب دو مگ و بنده دایال آپ
آری چنین لگد به دایره بسته می زنم
حافظ کنون که دیس کانکتی چرا می خند؟
ساقی به وی‌چت آمده و ضجه می زند

بدعت وهابیون همچنان قربانی می‌گیرد

بدعت وهابیون همچنان قربانی می‌گیرد

"جهاد نکاح" به عراق رسید/ دستگیری زنی که دختران را برای

داعش و القاعده به دام می‌انداخت

خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی عراق از دستگیری زنی که دختران عراقی را به‌بهانه بدعت جدید وهابیون به‌نام جهاد نکاح به دام تروریست‌های القاعده و داعش می‌انداخت، خبر دادند.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری «المسله»؛ نیروهای امنیتی عراق امروز پنج‌شنبه یک زن را در غرب این کشور دستگیر کردند که تحت دروغ بزرگی به‌نام جهاد نکاح، دختران و زنان عراقی را به دام می‌انداخت تا آنها را در  اختیار تروریست‌های القاعده و گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) قرار دهد.

یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار فاش کرد نیروهای امنیتی یک زن عراقی به‌نام عایشه الدلیمی را در منطقه البوبالی واقع در شرق استان الانبار دسگیر کردند که دختران و زنان در سنین مختلف را به‌بهانه جهاد دروغین نکاح در دام خود گرفتار می‌کرد و آنها را در اختیار تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های مسلح در شهرهای غرب عراق قرار می‌داد.

این در حالی است که عملیات مشترک ارتش و عشایر عراق علیه تروریسم در صحرایی که بین عراق و کشورهای سوریه، اردن و عربستان و استان‌های همجوار این مرزها قرار دارد، همچنان ادامه دارد.

فتوای دروغین جهاد نکاح که بدعت جدید وهابیون به شمار می‌رود، منتسب به محمد العریفی از مبلغان وهابی است که دختران عرب را با تکیه بر این دروغ بزرگ برای رفتن به سوریه و ارتکاب فحشا با تروریست‌های تکفیری به‌نام جهاد ادعایی خود تشویق می‌کرد، البته العریفی اخیراً صدور چنین فتوایی را انکار کرده بود.

گفته می‌شود در سفری که وی به لندن داشته است، مورد حمله چندین جوان قرار می‌گیرد و آنها با کفش و لگد وی را به‌خاطر صدور چنین فتواهای ضداسلامی و غیرانسانی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.


من را بکشید، من یک شیعه هستم !


احساس خود را با مشاهده این تصویر بیان کنید
 
 
 
 
دلنوشته ی خود را در نظرات پایین صفحه ارسال فرمایید  .

خاطرات زنانی که از جهاد النکاح بازگشته اند

خاطرات زنانی که از جهاد النکاح بازگشته اند

 

اعترافات چند تن از زنان سوری که از جهاد النکاح برگشته‌اند


خاطرات مردانی که همسران خود را برای جهاد نکاح آماده ساخته اند!


تجاوز همزمان چند مرد به یک زن به بهانه فتوای جهاد النکاح


تجاوز به مردانی که نمی گذارند با زنانشان همبستر شوند!!


ببنید که پیروان سقیفه برای پیروز شدن در جنگ با بشار اسد و جبهه ی مقاومت، از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند..

 

 

ادامه نوشته

واکنش محمود کریمی به ماجراهای اخیر

واکنش محمود کریمی به ماجراهای اخیر


محمود کریمی در اولین اظهارنظر عمومی خود پس از ماجراهای اخیر، در سخنانی با اعلام اینکه در ماجرای خبرسازیها پیرامون تیراندازی، با اتهام زنی به او ظلم شده است، عنوان کرد از آنها که طلب حلالیت کرده اند گذشته و برای مسببین این ماجرا طلب مغفرت میکند.

 
به گزارش رجانیوز، محمود کریمی در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم ص و امام صادق ع که با استقبال پرشور محبان اهل بیت ع در گلزار شهدای امامزاده علی اکبر چیذر برگزار شده بود، به حاشیه سازی های اخیر اشاره کرده و گفت: ما از امثال بی بی سی و رادیو اسراییل، توقع رذالت و دروغ داریم. آنها از من محمود کریمی و روضه خوانها و هیاتی ها توقع دروغ ندارند، این یعنی چی؟ یعنی دشمن هم از ما توقع پاکی و عصمت دارد و این یعنی دستگاه سیدالشهدا ع و هیات های معصومین علیهم الصلاة و السلام، ما را به جایی میرسانند که دشمن هم توقع عصمت از ما دارد.
 
این مداح محبوب اهل بیت ع که با حالتی پر نشاط و آرام سخن میگفت در ابتدای سخنانش با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام عنوان کرد: حضرت در حدیثی می فرمایند: در مورد آنچه که به تو می بندند و تهمتی که به تو می زنند، ناراحت مباش. چون اگر راست  گفته باشند موجب میشود عقوبت آن کار را در دنیا ببینی تا در روز قیامت عقاب تو خفیف تر شود و اگر دروغ و اشتباه بگویند، کانت حسنة لاتعملها، حسنه ای برای تو خواهد بود که اصلا انجامش نداده ای.
 
وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین ع افزود: ایشان فرمودند انصاف اختلافات را از بین میبرد. اگر ما در مملکت خودمان همه منصفانه نقد کنیم و منصفانه حرف بزنیم، اختلافات از بین میرود. بی انصافی سیدالشهدا ع را به شهادت رساند. آنهایی که سیدالشهدا ع را کشتند بی انصاف بودند.
 
وی با اشاره به حاشیه سازی های اخیر ادامه داد: البته من از این ماجرا ناراحت نیستم، چون در زمره کانت حسنه لاتعملها قرار می گیرد اما دو موضوع را باید عرض کنم برای دوستانی که اذیت شدند و شاید دلشان لرزید، از آنها عذرخواهی می کنم، چون موضوع من باعث شد که شما ناراحت شوید.

این مداح اهل بیت ع به حمایتهای صورت گرفته نیز اشاره کرده و افزود:از همه ی دوستانی هم که از دستگاه سیدالشهدا ع حمایت کردند علی الخصوص از حاج آقا منصور ارضی، حاج سعید حدادیان، حاج محمدرضا طاهری، حاج رضا هلالی و ... تشکر میکنم. از قول اهل بیت ع تشکر میکنم؛ چون آنها پای دستگاه سیدالشهدا ع به میدان آمدند.

وی ادامه داد: آن افرادی هم که بی اطلاع یه اخباری را منتشر کردند و از من حلالیت خواستند، حلال کردم و از کسی به دل نمی گیرم. برای آنهایی هم که دنبال موضوعی گشتند تا جنجال درست کنند، از خداوند متعال طلب مغفرت میکنم.

وی در پایان سخنان خود نیز اضافه کرد: یک موضوعی هم درباره ی خودمان عرض کنم. یک گل را وقتی از یک گلدان کوچک خارج می کنند، و در یک گلدان بزرگتر قرار می دهند، تا چند روزی پژمرده است، همه فکر میکنند که این گل مرد، ولی بعد از ده روز دوباره شکوفاتر میشود چون جایش بزرگتر شده گلش هم بیشتر خواهد شد. مولا گلدان ما را عوض کرد و این امتحان و آزمایش من و شماها بود. ما از امثال بی بی سی و رادیو اسراییل، توقع رذالت و دروغ داریم. آنها از من محمود کریمی و روضه خوانها و هیاتی ها توقع دروغ ندارند. این یعنی چی؟ یعنی دشمن هم از ما توقع عصمت و پاکی دارد. یعنی دستگاه سیدالشهدا ع و هیات های معصومین علیهم الصلاة و السلام، ما را به  جایی میرسانند که دشمن هم توقع عصمت از ما دارد. این خودش خیلی حُسن است، خیلی چیزها دستگیرمان شد، انشاالله که از این امتحان سربلند بیرون آمده باشیم.

وی به مذاکرات اخیر هم اشاره کرده و گفت: همه میدانید من هیچ وقت جناحی حرف نزدم. "جناح ما، جناح حضرت آقاست"، خدایا مذاکرات ایران با پنج بعلاوه یک را اگر به نفع ملت ما، به نفع جمهوری اسلامی هست زودتر به نتیجه برسان و اگر نیست زودتر تمام کن.

 

پادشاه شن‌ها

داستان «پادشاه شن‌ها» که برملاکننده جنایت‌ های بنیان‌گذار عربستان سعودی و افشاگر سیاست‌

 های امپریالیسم غربی است، همه چیز را درباره «عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن آل سعود»، از جمله

سفر او بعد از تبعید در کویت و دیگر موارد مرتبط را توضیح می دهد.
پادشاه شن ها؛ افشاگر توطئه و جنایات آل سعود

ادامه نوشته

نظرات پیشگوی‌عرب‌ درباره‌ حوادث خاورمیانه

نظرات پیشگوی‌عرب‌ درباره‌ حوادث خاورمیانه


نظرات پیشگوی‌عرب‌ درباره‌ حوادث خاورمیانه
«لیلی عبداللطیف» پیشگوی سرشناس لبنانی که پیشگویی‌های وی گاهی وقت‌ها سر و صداهای زیادی در کشورهای عربی ایجاد کرده است؛ در گفت‌وگو با تلویزیون «ال‌.بی.سی‌.آی» لبنان، تحولات مختلفی را در حوزه‌های مختلف برای سال 2014 پیشگویی کرد. تیترهای پیش‌گویی‌های وی در حوزه بین‌الملل به شرح زیر است:



• ترور شخصیت‌های سیاسی در لبنان.



• درگذشت یکی از شخصیت‌های مذهبی بزرگ.



• بیروت در سال 2014 شاهد تشکیل کابینه نخواهد بود.



• ریاست جمهوری میشل سلیمان تمدید نخواهد شد. او اداره کشور را به شخص دیگری واگذار می‌کند.



• «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان باعث انتقال این کشور به ساحل امن خواهد شد. او باید مراقب سلامتی خود باشد.



• میشل عون رئیس جمهور لبنان نخواهد بود.



• «جان قهوچی» رئیس جمهور لبنان خواهد شد.



• رابطه «ولید جنبلاط» با غرب آشفته خواهد شد، با «سید حسن نصر الله»‌ نشستی خواهد داشت و دچار بیماری خواهد شد.



• سید «حسن نصر الله» در پیروزی جدیدی شریک خواهد بود ولی یکی از نزدیکانش را از دست خواهد داد.



• «تمام سلام» کابینه را تشکیل نمی‌دهد و او را در مجلس می‌بینیم.



• «سعد حریری» تا مدت‌ها به لبنان بر نخواهد گشت و با «بری» دیدار خواهد کرد.



• مفتی جدیدی برای جمهوری لبنان انتخاب خواهد شد.



• ایران در تولید برق (در لبنان) مشارکت خواهد کرد.



• ده‌ها کشته در زمین‌لرزه‌ای در لبنان.



• کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به اقتصاد لبنان کمک خواهند کرد.



• شیعیان به خاطر از دست دادن یک شخصیت دینی سیاه پوش خواهند شد.



• لبنان شاهد انفجارهای بیشتری خواهد بود.



• ارزش یورو کاسته می‌شود.



• افزایش بهای جهانی نفت.



• مایکل شوماخر هیچ‌گاه به هوش نخواهد آمد.



• تلاش برای ترور رئیس جمهور فرانسه.



• بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مقابل مجلس امت سخنرانی خواهد کرد. او را در لباس نظامی می‌بینیم.



• سازندگی سوریه آغاز می‌شود.



• کنفرانس ژنو 2 برگزار می‌شود و گفت‌وگوهای جدی آن زمینه ساز حل بحران خواهند بود.



• بشار اسد کناره گیری نخواهد کرد.



• یکی از عناصر اخوان المسلمین مصر در زندان خواهد مرد.



• صدور حکم حبس برای حسنی مبارک.



• «السیسی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود ولی او را در سمت وزیر دفاع می‌بینیم.



• جمال مبارک از زندان آزاد می‌شود.



• سرنگونی دولت لیبی.



• کنترل بنغازی لیبی به دست القاعده می‌افتد.



• سیف الاسلام قذافی اعلان پیروزی می‌کند.



• رئیس جمهور آفریقای جنوبی در بازگشت هواداران قذافی ایفای نقش می‌کند.



• قطر از سیاست فاصله می‌گیرد.



• سرنگونی کابینه تونس و رسیدن چیگرایان به قدرت.



• «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به عربستان سعودی سفر می‌کند.



• پرچم ایران به فضا می‌رسد.



• پیشرفت علمی جدید در ایران.



• امنیت و آرامش به یمن بر می‌گردد.



• افزایش هرج و مرج در آمریکا.

• «ولادیمیر پوتین» شخصیت سال 2014 در روسیه.