تاریخچه

این مایه افتخاروخوش اقبالی است
عرش از تب وتاب رنگ قرمز خالی است
آبی است تمام اسمان ای گل من
شاید که خدای ما هم استقلالی است


تاریخچه ی استقلال: این باشگاه در سال 1323 ه ش. با نام باشگاه دوچرخه سواران تاسیس گردید.مؤوسسان این باشگاه با نام های میرزایی،نواب،خشایار و جاناپور تاسیس گردید.بازیکنان این باشگاه برای اولین بار با لباس های آبی به داخل زمین رفتند.در سال 1325 فقط سه تیم دارایی،شاههین و سرباز قدرت اصلی فوتبال بودند که استقلال به آنها پیوست.در سال 1328 نام باشگاه به باشگاه تاج تغییر نام داد و در همان سال قهرمان باشگاه های کشور شد. در سال 1349 در ورزشگاه شهید شیرودی(امجدیه سابق) تیم استقلال اولین قهرمانی آسیا را بدست آورد.با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تیم تاج به استقلال تغییر نام پیدا کرد.در سال 1370 استقلال برای دومین بار قهرمان آسیا شد. اسطوره های استقلال:ناصر حجازی،منصور پورحیدری،پرویز قلیچ خانی،جلال طالبی،غلامحسین مظلومی،ایرج دانایی فرد،حسن روشن و... مربیان خارجی از ابتدا:زدارکو رایکوف،ولادیمیر جکیچ،بونژاک،یوگنی سوکومورخوف،جکیچ دلیچ،لئونیذ بیلفسکی و رولند کوخ که بیشترین سابقه حضور به مدت 8 سال مربیگری را رایکوف دارد. 

مختصری از زندگینامه

اسطوره فوتبال استقلال 


ناصر حجازی در 28/9/1328 در تهران متولد شد.او دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در دهه 1350 بود و دو قهرمانی در جام ملتهای آسیا،یک قهرمانی در بازی های آسیایی وشرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد.او همچنین همراه تیم تاج(استقلال) قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاههای آسیا را تجربه کرده است.فدراسیون بین المللی فوتبال ناصر حجازی را دومین دروازه بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده است.وی در سال 1356 مدرک لیسانس خود را دریافت کرد و پس از سالها دروازه بانی به سمت مربیگری نیز نائل آمد.ناصر حجازی از جمله بااخلاق ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است.وی در 2/3/1390 بر اثر بیماری در گذشت.یادش گرامی و نامش پرآوازه باد.

تاریخچه لیگ برتر در ادامه مطالب...  

ادامه نوشته

نتیجه بازی استقلال و سایپا روز یکشنبه 20 بهمن 92

نتیجه بازی استقلال و سایپا روز یکشنبه 20 بهمن 92
نتیجه پایانی دیدار دو تیم استقلال تهران و سایپا در روز یکشنبه 20 بهمن ماه 1392 و از هفته 26 لیگ برتر فوتبال ایران را به همراه جدیدترین جدول لیگ برتر در سایت نمناک مشاهده می کنید. تاریخ انتشار : 20 بهمن 1392 بازدید : 672 نفر
استقلال تهران و سایپای البرز از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و تیم استقلال با دو گل تیم سایپا را شکست داد.
آرش برهانی با زدن گل در این بازی یکصدمین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند.


نتیجه پایانی بازی استقلال و سایپا:
استقلال تهران      2     -     0      سایپای البرز
آرش برهانی '55                             
بوبکر کبه '74                         
کارت های زرد بازی:
استقلال: سیاوش اکبرپور '40 , آندرانیک تیموریان57 

استقلال حذف شد؛ مس برای نخستین بار به دیدار نهایی جام حذفی رسید

استقلال حذف شد؛ مس برای نخستین بار به دیدار نهایی جام حذفی رسید

بر خلاف دیدار نخست، دومین دیدار که در ساعت ۱۷ (دو ساعت و نیم اختلاف با دیدار نخست) در تهران آغاز می‌شد، رقابت دو تیم صدر و ته جدولی، البته در لیگ بر‌تر بود، نه رقابتی تنگاتنگ که نشود برنده‌اش را حدس زد؛ یک سو استقلال بود که خود را در آستانه قهرمانی در لیگ بر‌تر می‌بیند و سوی دیگر مس بود که گویا سقوط به لیگ پایین‌تر را پذیرفته است.

میزبانی استقلال هم به کمک این ظن می‌آمد که استقلال بتواند به آسانی از مس بحران زده گذشته  و خود را به دیدار نهایی برساند، ولی بر خلاف انتظار این تیم مس بود که بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه هفت بازی با ضربه کاشته لوسیانو ادینهو به گل رسید.

با این گل شاگردان قلعه نویی به خود آمدند و حملات استقلال هم آغاز شد تا امیر حسین صادقی بتواند در دقیقه ۱۲ ضربه ایستگاهی فرستاده شده را با ضربه سر به تور دروازه تیمی که مدتی در آن عضویت داشته رسانده و همه چیز را به تساوی بکشاند.

مس قعرنشین استقلال را حذف کرد و در فینال به تراکتور رسیدپس از این گل، باز هم حمله در دستور کار استقلال و ضد حمله در متن برنامه بازی مس قرار داشت؛ اما رد و بدل شدن دو گل زودهنگام احتیاط دو تیم را هم افزایش داده بود تا تجمع در میانه میدان و دل بستن به ارسال‌های بلند به سیاست غالب بازی در دقایق میانی نیمه نخست تبدیل شود.

پس از افت بازی، ‌در دقیقه ۴۴ بود که شوت ادینیو یخ بازی را آب کرد که این توپ را هم رحمتی به زحمت دفع کرد تا در ‌‌نهایت نیمه نخست با تساوی یک بر یک تمام شود.

در نیمه دوم بازی به جز چند شوت به دروازه و درگیری‌های میانه میدان اتفاق خاصی نداشت و گویا دو تیم از‌‌ همان ابتدای نیمه دوم خود را برای رفتن بازی به وقت اضافه آماده کرده بودند با این حال در دقایق پایانی همه چیز عوض شد و ادینیو در دقیقه ۸۵ با استفاده از ضد حمله تیمش گل دوم خود و مس را به ثمر رساند تا تیمی که برای بقا در لیگ بر‌تر تلاش می‌کند با برتری دو بر یک در این دیدار به فینال جام حذفی راه پیدا کند.

ترکيب تيم استقلال:

سيد مهدي رحمتي، اميرحسين صادقي، حنيف عمران زاده، هاشم بيک زاده، عليرضا واحدي نيکبخت، پژمان نوري، جي لويد ساموئل، آندرانيک تيموريان، سياوش اکبرپور، مهرداد اولادي و محمد قاضي

سرمربی: امیر قلعه نوعی

ترکیب تیم مس:
 4

حسن رودباريان، ميلاد جهاني، محمد آبشک، احمد رضا زنده روح، پويا سيف پناهي، هادي تاميني، مجتبي ترشيز، فرهاد سالاري پور، فرزاد حسين خاني، مصطفي شجاعي و ادينيو

سرمربی: لوکا بوناچیچ

قلعه نویی: من اشتباه کردم
  • هم به مردم کرمان و باشگاه مس این برد را تبریک می‌گویم. تیم ما شادابی لازم را از نظر نیروی بدنی نداشت و تحلیل رفته بودیم و شرایط سنی ما بالاست.
  • در جام حذفی همیشه شگفتی وجود دارد. در حد و  اندازه استقلال نبودیم. لوکا خوب مهره چینی کرده بود و روزنه‌ها را بسته بود.
  • تغییراتی دادیم تا هجومی شویم. شاید اشتباه من بود؛ دقیقه 60 می‌خواستم سیستم را هجومی کنم اما احتیاط کردم. من اشتباه کردم. برای مس آرزوی موفقیت می کنم.
  • ادینهو نیمه اول خیلی خوب بود اما درنیمه دوم کاری نکرد دفاع باتجربه ما باید کاری می‌کرد. شاید اگر یک کرنر می زدیم و گل می‌شد همه می‌گفتند چه کار خوبی کرد.
  • از دقیقه 70 به بعد روی مسابقه حاکم بودیم اما پاس‌های یکی مانده به آخر مان را بد دادیم. باید زودتر تعویض می‌کردم؛ من مقصر بودم
  • این باخت روی تیم تاثیر می‌گذارد و شکست از نظر روحی و روانی به تیم ما ضربه می‌زند. ما حذف شدیم و باید به لیگ برگردیم و جایگاه‌مان را با وجود شرایط سخت از دست ندهیم.
  •  اگر خسرو حیدری را داشتیم شرایط ما فرق می‌کرد. هرچقدر بازیکنان را جابجا کردیم جای حیدری پر نشد. باید خسرو زودتر برگردد.
بوناچیچ: از روز بد استقلال به خوبی استفاده کردیم
  • فکر کنم امشب از روز بد استقلال به نحو احسن استفاده کردیم. ما تیمی را شکست دادیم که از نظر فنی و کیفی بسیار بالاتر از ما است و بهترین استفاده را از روز بد استقلال داشتیم.
  • بدون استرس لیگ برتر، به تهران آمدیم و به دنبال یک بازی تاکتیکی بودیم تا مقابل گسترش در لیگ هم همین طور باشیم. با لیاقت و شایستگی به دیدار نهایی رسیدیم.
  • چرا خبرنگاران سوال نمی پرسند؟ بارسلونا و والنسیا هم دیدید که 3 بر دو بارسا باخت، توپ گرد است. نمی‌دانم چرا ترسیدید سوال کنید فوتبال همین است.


بدین ترتیب مس ۲۵ بهمن در دیدار نهایی جام حذفی به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت. میزبان این دیدار مس کرمان است.

برای مشاهده جدول جام حذفی در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید

نتایج هفته بیست و پنجم لیگ 93-92

نگاهی می‌اندازیم به نتایج، ترین‌ها و اتفاقات رقم خورده در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر:

مس کرمان یک - استقلال یک

ملوان 2 - نفت تهران صفر

سایپا صفر - فولاد صفر

تراکتورسازی صفر - داماش صفر

استقلال خوزستان صفر - فجرسپاسی صفر

راه‌آهن سورینت صفر - صبای قم صفر

ذوب‌آهن صفر - گسترش فولاد صفر

پرسپولیس 2 - سپاهان صفر

نتایج هفته بیست و چهارم لیگ برتر

ساعت  سه شنبه 01 بهمن
14:30 گسترش فولاد 1 - 0 پرسپولیس
14:30 نفت تهران 2 - 1 سایپا
15:30 فولاد 1 - 0 مس
ساعت  یکشنبه 06 بهمن
14:30 ملوان 1-1 تراکتورسازی
14:30 صبای قم 3-2 داماش گیلان
14:30 فجر سپاسی 0-1 راه آهن سورینت
14:30 سپاهان 3 -1 استقلال خوزستان
16:55 استقلال 1 -1 ذوب آهن

نتیجه بازی استقلال ذوب آهن 6 بهمن

تساوي خانگي استقلال مقابل ذوب‌آهن


ديدار تيم‌هاي استقلال و ذوب‌آهن با نتيجه تساوي يک بر يک به اتمام رسيد.


هفته بيست‌وچهارم ليگ برتر فوتبال ايران از ساعت 14:30 امروز (يک‌شنبه) با برگزاري ديدار استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادي پيگيري شد که اين مسابقه در نهايت با نتيجه يک بر يک مساوي به پايان رسيد.

* نيمه اول

* دقيقه 5 اولين خطر روي دروازه‌ها ايجاد شد و بعد از چند رفت‌وبرگشت ضربه محکم اکبر ايماني از بالاي دروازه استقلال به بيرون رفت.

* تا دقيقه 10 اين نيمه استقلال هيچ حمله و خطري روي دروازه ذوب‌آهن ايجاد نکرده بود و در دقيقه 11 برهاني در محوطه جريمه صاحب توپ شد که پرچم کمک داور به نشانه آفسايد بالا رفت.

* دقيقه 14 خسرو حيدري دچار مصدوميت شد و ديگر نتوانست به بازي ادامه بدهد. در ادامه و در دقيقه 17 مهرداد اولادي جايگزين خسرو حيدري شد.

* تا دقيقه 21 جدي‌ترين خطرات بازي ارسال‌هاي بي‌هدف بازيکنان 2 تيم بود که راهي جز بيرون دروازه نداشت.

* دقيقه 23 بعد از چند رفت‌وبرگشت و روي اشتباه مدافعان استقلال ميلاد غريبي با ضربه سر توپ را به بياتي‌نيا رساند و مهاجم کهنه‌کار ذوب‌آهن در داخل محوطه جريمه دروازه استقلال را باز کرد تا يخ بازي آب شود.

* دقيقه 28 اميرحسين صادقي برخوردي با مدافعان ذوب‌آهن داشت و چند دقيقه‌اي مصدوم شد.

* دقيقه 29 ضربه خطرناک قاسم حدادي‌فر با فاصله کمي از کنار دروازه مهدي رحمتي بيرون رفت.

* دقيقه 32 تبريزي در يک موقعيت تک به تک مي‌توانست براي دومين بار دروازه استقلال را باز کند اما مهدي رحمتي مانع گلزني مهاجم ذوب‌آهن شد.

* دقيقه 37 و روي ارسال آندرانيک تيموريان محمدرضا خانزاده در آستانه باز کردن دروازه تيم خودشان بود که ضربه اين بازيکن به کرنر رفت.

* دقيقه 44 بياتي‌نيا باز هم با پاس غريبي در موقعيت گل قرار گرفت که اين بازيکن ضربه نهايي را با بي‌دقتي به بيرون زد.

* نيمه دوم

* دقيقه 46 و با آغاز نيمه دوم عليرضا نيکبخت‌واحدي جايگزين کارواليو برزيلي شد.

* دقيقه 49 ميلاد غريبي در يک موقعيت تک به تک توپ را به دستان مهدي رحمتي کوبيد. يک دقيقه بعد از اين موقعيت قاسم حدادي‌فر از داور مسابقه کارت زرد دريافت کرد.

* دقيقه 53 ضربه آزاد ميلاد غريبي با فاصله کمي از بالاي دروازه به بيرون رفت.

* دقيقه 54 بياتي‌نيا، مهاجم ذوب‌آهن از داور بازي کارت زرد گرفت.

* دقيقه 63 ضربه اميرحسين صادقي از داخل محوطه جريمه با اختلاف زياد از بالاي دروازه بيرون رفت.

* دقيقه 71 اکبر ايماني روي حرکت و پاس خوب غريبي مي‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما ضربه بازيکنان ذوب‌آهن از داخل محوطه جريمه به آسمان رفت.

* دقيقه 74 ايمان باصفا به جاي آرش برهاني براي استقلال و اسماعيل فرهادي به جاي اکبر ايماني براي ذوب‌آهن وارد زمين شدند.

* دقيقه 82 بازيکنان ذوب‌آهن موقعيت 4 به يک را به راحتي از دست دادند.

* دقيقه 83 ضربه روي پاي محمد قاضي را مياتوويچ دفع کرد. يک دقيقه بعد حنيف عمران‌زاده با يک ضربه سر مي‌توانست دروازه ذوب‌آهن را باز کند اما باز هم دروازه‌بان ذوب‌آهن توپ را به کرنر فرستاد.

* دقيقه 85 بالاخره حملات استقلال نتيجه داد و حنيف عمران‌زاده روي ارسال تيموريان با ضربه سر دروازه ذوب‌آهن را باز کرد تا بازي به تساوي کشيده شود.

نتیجه بازی استقلال ذوب آهن در جام حذفی





دیدار استقلال و ذوب آهن با ارائه یک بازی سرد از سوی دو تیم با برتری یک بر صفر آبی پوشان همراه شد تا آنها راهی نیمه نهایی رقابت های جام حذفی شوند.

 
نیمه نخست دیدار ذوب آهن و استقلال از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال ایران با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. تک گل این دیدار جی لوید ساموئل از روی نقطه پنالتی در دقیقه 42 به ثمر رساند. در این دیدار دو تیم بازی سرد و کسل کننده ای را به نمایش گذاشتند و در روزی که آبی پوشان خوب نبودند، از تک فرصتشان به خوبی بهره بردند و راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شدند.

به گزارش ایسنا، در نیمه اول دو تیم بیشتر سعی در محک زدن یکدیگر داشتند و استقلالی ها تلاش داشتند تا با ارسال از جناحین شانس گل زدنشان را بیازمایند اما مدافعان ذوب آهن مانع از ایجاد موقعیت آنها روی دروازه خودشان می شدند. بهترین فرصت آبی پوشان در نیمه نخست ارسال پاس در عمقی بود که تیموریان از میانه های میدان برای بیگ زاده در دقیقه 26 ساخت و این بازیکن استقلال با تعلل فراوان و درحالی که در مصافی تک به تک با میاتوویچ بو، توپش را با فاصله ای قابل توجه به اوت زد. در آن سوی میدان نیز میلاد غریبی می توانست در دقیقه 29 دروازه آبی پوشان را باز کند. این بازیکن در داخل محوطه جریمه استقلال و در شرایطی بسیار مناسب صاحب توپ شد و ضربه اش با واکنش بسیار خوب مهدی رحمتی راهی به درون دروازه استقلال پیدا نکرد.

در دقیقه 42 این دیدار خطای محمد ایران نژاد روی عمران زاده یک ضربه پنالتی را به سود استقلال به ارمغان آورد که این ضربه را ساموئل با ضربه ای دقیق به گوشه دروازه ذوب آهن فرستاد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر استقلال به پایان برسد.

در نیمه دوم این تیم ذوب آهن بود که بیشتر بر بازی سوار بود. شاگردان تقوی تلاش زیادی کردند تا به گل برسند اما دفاع متمرکز استقلال مانع از تهدید جدی دروازه آنها شد. با این حال فشار ذوب آهنی ها یک بار در دقیقه 63 به نتیجه رسید و حدادی فر در موقعیتی مناسب از پشت محوطه جریمه استقلال اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او با اختلاف از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد. در ادامه این محسن بیاتی نیا بود که درون محوطه جریمه استقلال اقدام به شوتزنی کرد اما ضربه او نیز با اختلاف زیاد از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.

بهترین فرصت ذوب آهن را در این دیدار در دقیقه 88 قاسم حدادی فر از روی نقطه پنالتی از دست داد. نفوذ پژمان قرمزی به محوطه جریمه استقلال با سرنگونی این بازیکن همراه بود و در این هنگام فغانی یک ضربه پنالتی برای ذوب آهن اعلام کرد که این ضربه را حدادی فر زد و رحمتی با واکنشی مناسب دفع کرد.

در این نیمه آبی پوشان بیشتر تلاش داشتند تا توپ را در میانه های میدان حفظ کنند و در نهایت آنها موفق شدند تا با کسب پیروزی در این دیدار به مرحله بعدی رقابت های جام حذفی راه یابند.

استقلال با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و باید در آن مرحله برابر مس کرمان به میدان برود.

کارت های زرد: غلام نژاد، صادقی و تیموریان از استقلال و صلصالی، عشوری و تبریزی از ذوب آهن.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی،امیر حسین صادقی،حنیف عمران زاده،هاشم بیگ زاده، مجید غلام‌نژاد،خسرو حیدری،پژمان نوری،جی لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان،سیاوش اکبرپور (آرش برهانی 75) و محمد قاضی (مهرداد اولادی 65).

ترکیب ذوب آهن: میلان میاتوویچ، محمد صلصالی، کارلوس سانتوس، محمد خانزاده، محمد ایران نژاد (پژمان قرمزی 82)، سینا عشوری، اکبر ایمانی (اسماعیل فرهادی 61)، مرتضی تبریزی، قاسم حدادی فر، میلاد غریبی و محسن بیاتی نیا.

نتیجه بازی دربی استقلال و پرسپولیس روز جمعه 27 دی 92

نتیجه بازی دربی استقلال و پرسپولیس روز جمعه 27 دی 92


نتیجه بازی دربی استقلال و پرسپولیس روز جمعه 27 دی 92

نتیجه نهایی بازی پرسپولیس و استقلال تهران دربی 78 تهران در روز جمعه 27 دی ماه 1392 از هفته 23 لیگ برتر فوتبال ایران را در سایت نمناک همراه با جدیدترین جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال کشور مشاهده می کنید.

تاریخ انتشار : 27 دی 1392
بازدید : 578 نفر

هفتاد و هشتمین دربی پایتخت ایران امروز پنج شنبه 27 دی ماه 1392 در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران از هفته 23 لیگ برتر فوتبال کشور با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

مظفری زاده داور این دیدار پس از پایان دیدار از دنیای داوری خداحافظی کرد.

بازی پرسپولیس و استقلال در دربی 77

نتیجه نهایی بازی پرسپولیس و استقلال:

پرسپولیس تهران      0      -      0       استقلال تهران

کارت زرد بازی:

پرسپولیس: پیام صادقیان '8 , محمد نوری '36 , حمیدرضا علی عسگر '77

استقلال: پژمان نوری '8 , حنیف عمران زاده '51 , هاشم بی; زاده '70 , مجید غلام نژاد '92

مراسم انتخاب برترینهای فوتبال 2013 جهان؛

مراسم انتخاب برترینهای فوتبال 2013 جهان؛
مراسم بهترين بازيکن جهان در زوریخ سوئیس برگزار شد و کریستیانو رونالدو توپ طلای 2013 جهان را پس از 5 سال مجدداً به دست آورد.
** این مراسم در قالب برنامه دنيای فوتبال از شبکه ورزش سیما بصورت زنده درحال پخش است.
به گزارش مشرق،
مراسم بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2013 از ساعت 21 به وقت تهران و با اجرای رودگولیت و فرناندا لیما آغاز شد و به ترتیب بهترین های فوتبال جهان در سال 2013 معرفی خواهند شد.

3 نامزد کسب توپ طلا و مربیان نامزد بهترین مربی جهان در نشست خبری پیش از مراسم شرکت کردند.

ریبری: بودن در کنار دو بازیکن بزرگ برایم افتخارآمیز است
به گزارش مشرق، فرانک ریبری یکی از سه بازیکن نهایی برترین فوتبال جهان در سال 2013 است که طی مراسمی در شهر زوریخ قرار است برنده آن تا ساعاتی دیگر اعلام شود.


فرانک ریبری در نشست خبری خود قبل از مراسم توپ طلای جهان گفت: من سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و توانستم همراه بایرن مونیخ افتخارات زیادی کسب کنم که برای من بسیار مهم بودند. همچنین توانستم همراه تیم ملی فرانسه به جام جهانی 2014 صعود کنیم که این‌ها دو اتفاق به یادماندنی برای من در سال 2013 بود. اینکه در بین سه نامزد نهایی برترین بازیکنان فوتبال جهان قرار دارم یک اتفاق خیلی خوب برای من است و به آن افتخار می‌کنم. در کل 2013 سال بسیار خوبی برای من بود. هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی. قرار گرفتن در کنار دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای من افتخار است.

او ادامه داد:‌ دوست دارم در سال 2014 نیز بتوانم به همراه بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه به افتخارات مهمی دست پیدا کنم. سال آینده باید همراه تیم ملی فرانسه در جام جهانی باشیم که برای ما بسیار مهم است و دوست دارم که در آن بازی‌های خوبی را از خود نشان دهم.

رونالدو: زندگی بدون بردن توپ طلا هم ادامه دارد
به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو یکی از سه نامزد نهایی دریافت توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 پیش از آغاز مراسم اهدای توپ طلا در نشستی خبری شرکت کرد.

او درباره احساسش از حضور در مراسم بهترین‌های فوتبال جهان گفت:‌ خیلی خوشحالم که اینجا هستم. می‌دانستم که یکی از سه نامزد نهایی برترین‌های فوتبال جهان خواهم بود. هر کدام از ما می‌توانیم برنده این عنوان شویم. اگر من بتوانم به این عنوان دست پیدا کنم خیلی فوق‌العاده خواهد بود اما اگر هم نتوانم اتفاقی نیفتاده و زندگی در جریان خواهد بود.

رونالدو درباره رابطه‌اش با سپ‌بلاتر گفت: آن موضوع گذشته‌ است. ما تلفنی با هم صحبت کردیم و سوء تفاهم‌ها برطرف شده است. حضور در بین سه نامزد نهایی توپ طلای فوتبال جهان مزد یک سال زحمت و تلاش شماست. امیدوارم که سال دیگر هم اینجا باشم.

مهاجم پرتغالی رئال مادرید درباره تمجید لیونل مسی از او گفت: من آدمی هستم که همیشه دوست دارم رقابت کنم از اینکه در فوتبالم با لیونل مسی و فرانک ریبری رقابت می‌کنم افتخار می‌کنم. ما همه سعی می‌کنیم که برای باشگاه‌هایمان تمام تلاش خود را انجام دهیم. این می‌تواند هم به سود ما باشد هم به سود فوتبال.

رونالدو درباره اوزه بیو که چندی پیش درگذشت نیز گفت: از اینکه در کنار اوزه بیو بودم افتخار می‌کنم. او همیشه نصیحت‌های قابل توجهی به من می‌کرد و همیشه از این نصیحت‌ها در راه رسیدن به موفقیت استفاده می‌کردم. او همیشه به عنوان یک انسان بزرگ در ذهن من باقی می‌ماند. درگذشت او باعث ناراحتی زیاد من شد.

رونالدو در پایان درباره حضور در جام جهانی 2014 گفت: پیش‌بینی می‌کنم که جام جهانی بسیار فشرده‌ای را در پیش داشته باشیم. بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌ها در جام جهانی حضور دارند و مطمئنم که رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار خواهد شد. خوشحالم که توانستم همراه پرتغال یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی باشیم.

مسی: برای رسیدن به آرزوهایتان با تمام توان تا پایان بجنگید
به گزارش مشرق، لیونل مسی یکی از سه نامزد توپ طلای فوتبال جهان در مراسم برترین‌های فوتبال جهان در زوریخ شرکت کرد و درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

فوق ستاره آرژانتینی درباره حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل گفت: جام جهانی بالاترین رویداد فوتبالی برای هر بازیکن است. این که در جام جهانی حضور داری، خیلی خوب است. همه از ما انتظار موفقیت در جام جهانی را دارند. تیم ما انگیزه زیادی برای جبران آن چه در آفریقای جنوبی رخ داد را دارد و می‌خواهیم در جام جهانی 2014 آن‌ را جبران کنیم. امیدوارم که بتوانیم در جام جهانی عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم.

مسی در ادامه درباره کریستیانو رونالدو رقیبش در کسب توپ طلای فوتبال جهان گفت:‌ آنچه کریستیانو رونالدو با باشگاهش و تیم ملی‌اش انجام داده است، قابل ستایش بوده فرقی ندارد که ما در دو تیم مخالف هستیم و همیشه با هم رقابت داریم. چیزی که واضح این است که همیشه باید بازیکنانی را که خوب هستند، ستایش کنیم و من کریستیانو رونالدو را برای آنچه در سال 2013 انجام داد، ستایش می‌کنم.

مسی درباره هفتمین حضورش در جمع‌ برترین‌های فوتبال جهان گفت: هیچ وقت به این دست مسایل فکر نمی‌کنم. تمرکز من روی موفقیت با بارسلونا و کسب قهرمانی با تیمم است. برای من موفقیت با تیمم از کسب جوایز فردی بااهمیت‌تر است. از اینکه توانسته‌ام از لحاظ فردی و تیمی جوایز مختلفی را در سال‌های مختلف کسب کنم، خوشحالم. همین که امسال در بین سه نامزد نهایی برترین‌های فوتبال جهان هستم به خودی خود برای من یک جایزه است. امیدوارم که به اندازه کافی خوش‌شانس باشم که یک توپ طلای دیگر را کسب کنم.

مسی در پایان به فوتبالیست‌های جوانی که می‌خواهند فوتبال را دنبال کنند، پیشنهاد کرد برای رسیدن به سطح بالای فوتبال جهان سخت‌کوش باشند. آنچه که من به بازیکنان جهان پیشنهاد می‌کنم این است که برای رسیدن به آرزوهایتان با تمام توان تا آخر بجنگید.

تیم برگزیده فوتبال جهان در سال 2013

به گزارش مشرق، اسامی 11 بازیکن تیم منتخب فیف‌پرو - فیفا در سال 2013 در مراسم اهدای توپ طلای فیفا در سال 2013 در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس اعلام شد.

بازیکنان تیم منتخب فیف‌پرو - فیفا در سال 2013 که به شیوه 3-4-4 بازی می‌کند، به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان: مانوئل نویر

مدافعان: فیلیپ لام، تیاگو سیلوا، سرخیو راموس، دنی آلوس

هافبک‌ها: آندرس اینیستا، ژاوی هرناندس، فرانک ریبری

مهاجمان: لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، زلاتان ابراهیموویچ 

کلوپ: هاینکس سزاوار کسب جایزه برترین مربی سال است
به گزارش مشرق، مراسم توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 تا دقایقی دیگر در زوریخ سوئیس برگزار خواهد شد و در این میان برترین مربی سال 2013 هم انتخاب خواهد شد.

یورگن کلوپ که خود به عنوان نامزد برترین مربی سال در این مراسم حضور دارد، اظهار داشت: حضور در این مراسم خوشحال کننده است و این یک افتخار بزرگ برای من است که اینجا حضور دارم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم یوپ هاینکس بتواند جایزه برترین مربی سال را به دست آورد و او از همه بیشتر سزاوار کسب این عنوان است.

یورگن کلوپ در کنار هاینکس و فرگوسن نامزد کسب برترین مربی مرد سال 2013 هستند.

ژاک روگ جایزه ریاست فیفا را دریافت کرد
به گزارش مشرق، در مراسم اهدای بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2013،  ژاک روگ جایزه ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا را دریافت کرد.

سیلویا ناید برترین مربی زن سال 2013 شد
به گزارش مشرق، مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و برترین مربی زن سال 2013 انتخاب شد.

رالف کلرمن (ولفسبورگ)، سیلویا ناید (آلمان)، پیا سانداژ (سوئد) نامزدهای این بخش بودند که سیلویا ناید از آلمان این عنوان را کسب کرد. جایزه وی را روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلیس به وی اهدا کرد.

یوپ هاینکس برترین مربی فوتبال جهان شد
به گزارش مشرق، مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و یوپ هاینکس موفق شد عنوان برترین مربی فوتبال جهان در سال 2013 را بدست آورد.
الکس فرگوسن و یورگن کلوپ هم در این بخش نامزد بودند.



هاینکس: 10 سال پیش رویای چنین افتخاری را هم نمی‌دیدم
به گزارش مشرق، یوپ هاینکس، سرمربی فصل گذشته بایرن مونیخ پس از دریافت جایزه‌اش به عنوان بهترین سرمربی فوتبال دنیا در سال 2013 گفت: بی‌نهایت خوشحالم و قدران موقعیتی هستم که به من داده شد، موقعیتی که باعث شد در اینجا حضور پیدا کرده و این جایزه را کسب کنم. کسب این جایزه در پایان دوران کاری‌ام برای من ارزش فراوانی دارد. معمولاً در ورزش‌های تیمی مانند فوتبال رو به راه کردن اوضاع کاری بسیار سخت است. موفقیتی که بایرن مونیخ در فصل گذشته به دست آورد تنها به خاطر حضور من نبود بلکه به لطف تلاش تمامی اعضای باشگاه بود. همه کنار هم کار کردند تا بایرن این دوره موفق را تجربه کند.

هاینکس افزود: ما در تیم‌مان بازیکنان طراز اول و بزرگی داریم که شاهد ارائه بازی‌های حیرت‌آوری از سوی آنها بودیم. البته کادر فنی هم تاثیر خود را گذاشت. می‌خواهم از همه کسانی که در کنار یکدیگر تلاش و به من کمک کردند تا این تیم قهرمان را بسازم تشکر کنم. شاید 10 سال پیش من حتی رویایی چنین روزی را هم نمی‌دیدم. از بودن در این مراسم احساس شعف می‌کنم. از همه شما بسیار متشکرم.

جایزه بازی جوانمردانه سال 2013 به تیم ملی افغانستان رسید
به گزارش مشرق، در مراسم اعلام برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 جایزه بازی جوانمردانه سال به تیم ملی افغانستان رسید.

ایبراهیموویچ جایزه پوشکاش را به دست آورد
به گزارش مشرق، فیفا در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013، جایزه پوشکاش که به زیباترین گل اختصاص دارد را به زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم تیم ملی سوئد به خاطر گل زیبایش به تیم ملی انگلیس در یک بازی دوستانه اهدا کرد. جایزه زلاتان را جولیو سزار، دروازه‌بان تیم ملی برزیل اهدا کرد.
در این بخش نیمار ستاره تیم ملی برزیل و نمانیا ماتیچ از صربستان هم نامزد بودند. (فیلم سه گل نامزد زیباترین گل سال)

نخستین توپ طلای افتخاری جهان در دستان پله
به گزارش مشرق، فیفا برای اولین بار جایزه برترین بازیکن گذشته فوتبال جهان را به پله اسطوره فوتبال برزیل اهدا کرد. او پس از حضور روی سن بابت این تقدیر گریست.

فیفا در سال 2000 پله را به عنوان فوتبالیست قرن برگزید. پله موفق شد 3 بار قهرمان جام جهانی شود ولی هرگز موفق به دریافت توپ طلا نشد چرا که در آن زمان این جایزه وجود نداشت!

آنجرر برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال 2013
به گزارش مشرق، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در زوریخ سوییس برگزار شد و نایدین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آلمان به عنوان برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال 2013 انتخاب شد.

رونالدو توپ طلای 2013 را به دست آورد

به گزارش مشرق، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 امشب (دوشنبه) در مراسمی در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و در آن کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب شد تا برای دومین بار در طول دوران بازیگری خود توپ طلا را َاز آن خود کند.

رونالدو که پیش از این در سال 2008، زمانی که توپ طلا به تنهایی توسط نشریه فرانس فوتبال ارائه می‌شد، این افتخار را کسب کرده بود، به لطف گل‌های پرشمارش در سال 2013  که او را به گلزن‌ترین مهاجم دنیا تبدیل کرد توانست توپ طلای فیفا را از آن خود کند. این در حالی است که او در فصل گذشته نتوانست هیچ افتخار تیمی را به همراه کهکشانی‌ها کسب کند.

کاپیتان تیم ملی پرتغال در سالی که گذشت 63 گل به ثمر رساند که مهم‌ترین آنها 4 گلی بود که در دور پلی‌‌اف مرحله انتخابی 4 جام جهانی در ترکیب تیم ملی کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازی رفت در لیسبون یک گل و در بازی برگشت در استکهلم 3 گل زد تا به تنهایی تمام گل‌های پرتغال را در دور پلی‌آف به ثمر رسانده باشد.

به این ترتیب کریستیانو رونالدو به سلطه لیونل مسی بر فوتبال جهان که 4 سال اخیر به طور پیاپی توپ طلا را تصاحب کرد پایان داد.

نتیجه بازی استقلال و استقلال خوزستان روز شنبه 21 دی 92

نتیجه بازی استقلال و استقلال خوزستان روز شنبه 21 دی 92


نتیجه بازی استقلال و استقلال خوزستان روز شنبه 21 دی 92

نتیجه پایانی بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان را در روز شنبه 21 دی ماه 1392 از هفته 22 لیگ برتر فوتبال کشور به همراه جدیدترین جدول لیگ برتر را در سایت نمناک مشاهده می کنید.

تیم های فوتبال استقلال تهران و استقلال خوزستان از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه آزادی و از ساعت 16:40 به مصاف یکدیگر رفتند.

در پایان این دیدار تیم استقلال تهران با تک گل محمد قاضی توانست سه امتیاز این دیدار را کسب کند.

بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان

نتیجه نهایی بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان:

استقلال تهران        1       -       0       استقلال خوزستان

محمد قاضی '76       

نتایج کامل بازی‌های هفته 21 لیگ برتر فوتبال

نتایج کامل بازی‌های هفته 21 لیگ برتر فوتبال

این بازی‌ها در روزهای جمعه و شنبه برگزار شد.

۱۳۹۲ جمعه ۱۳ دی

15:00 نفت تهران 0 - 0 پرسپولیس
15:00 فولاد 2 - 0 استقلال خوزستان
15:00 ملوان 1 - 1 ذوب آهن

۱۳۹۲ شنبه ۱۴ دی

14:30 فجرسپاسی 0 - 0 تراکتور سازی
14:30 سایپا 2 - 2 مس
15:00 سپاهان 1 - 0 صبای قم
15:00 گسترش فولاد 2 - 1 داماش گیلان
15:00 استقلال 1 - 0 راه آهن سورینت

 

نتیجه بازی استقلال و راه آهن روز شنبه 14 دی 92

نتیجه بازی استقلال و راه آهن روز شنبه 14 دی 92

نظری استقلال را به سطر رساند...

از هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور دو تیم تهرانی استقلال و راه آهن از ساعت 15 در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند.

این مسابقه با تک گل مهدی نظری به سود استقلال تهران به پایان رسید.

در پایان این دیدار مهدی نظری به عنوان فنی ترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 

بازی استقلال و راه آهن

نتیجه نهایی بازی استقلال و راه آهن:

استقلال تهران      1          -          0        راه آهن سورینت

مهدی نظری '66       

نتیجه بازی استقلال ملوان در جام حذفی 8 دی

مرحله یک هشتم جام حذفی فوتبال
استقلال با شکست ملوان ۱۰ نفره حریف ذوب‌آهن شد/ حنیف بالاتر از قو پرید

تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل ملوان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.

تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملوان انزلی رفت و با نتیجه دو بر صفر به به پیروزی رسید. به این ترتیب استقلال حریف ذوب آهن در مرحله یک چهارم شد.

حنیف‌ عمران‌زاده در دقایق ۱۲ و ۶۷ با دو ضربه سر گل استقلال را به ثمر رساند.

علیرضا فغانی داور مسابقه به مجید غلام‌نژاد، حنیف‌ عمران‌زاده و سیاوش اکبرپور از استقلال و مازیار زارع از ملوان کارت زرد نشان داد.

داور همچنین سیدجلال رافخایی مهاجم ملوان را در دقیقه ۳۶ به دلیل اعتراض مکرر از زمین اخراج کرد.

فغانی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان رونالدینیو؛ ستاره برزیلی  را نیز از میدان اخراج کرده بود و این مرتبه کارت قرمزش را به رافخایی نشان داد.

*ترکیب تیم استقلال:

سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری( از دقیقه ۸۵ ایمان باصفا)، پژمان نوری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مجید غلام‌نژاد( از دقیقه ۴۶ علیرضا نیکبخت‌واحدی)، حنیف عمران‌زاده، آندرانیک تیموریان، جی‌لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور( از دقیقه ۵۹ محمد مهدی‌نظری) و مهرداد اولادی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

*ترکیب تیم ملوان:

ایمان صادقی، مهدی شیری، مازیار زارع، سعید عزت‌اللهی( از دقیقه ۴۲ مهدی دغاغله)، احمد آهی، احمد مهدی‌زاده( از دقیقه ۴۶ محمد پوررحمت‌الله)، سیدجلال رافخایی،شاهین ثاقبی، سعید یوسف زاده ( از دقیقه ۸۹ نیما دلاوری) عزیز معبودی و سیامک کوروشی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

نتایج هفته بیستم لیگ

ساعت  سه شنبه 03 دی
14:30 گسترش فولاد 0 - 1 صبای قم
14:30 سایپا 1 - 0 ذوب آهن
14:30 ملوان 0 - 1 پرسپولیس
15:00 مس 1 - 1 تراکتورسازی
15:00 سپاهان 3 - 0 فجر سپاسی
15:00 فولاد 0 - 0 راه آهن سورینت
15:00 نفت تهران 0 - 0 استقلال خوزستان
16:25 استقلال 1 - 0 داماش گیلان

نتیجه بازی استقلال و داماش

نتیجه بازی استقلال و داماش

00945423

آخرین دیدار هفته بیستم لیگ برتر از ساعت ۱۶ و ۲۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و داماش گیلان و در حضور حدود هزار تماشاگر برگزار شد که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. استقلال با این برد ۳۸ امتیازی شد و با دو پله صعود به رده دوم جدول رسید و به یک امتیازی پرسپولیس رسید.

حنیف عمران‌زاده در دقیقه ۴۱ با ضربه سر و روی سانتر ارسالی امیرحسین صادقی گل استقلال را به ثمر رساند.

یدالله جهانبازی داور مسابقه به حنیف‌ عمران‌زاده، امیرحسین صادقی و محمد قاضی از استقلال کارت زرد نشان داد.

داماش گیلان هم که با مشکلات فراوان خود را از رشت به تهران رسانده بود با ۲۲ امتیاز در رده دهم باقی ماند.

ترکیب تیم استقلال:

سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، ایمان باصفا،( از دقیقه ۳۰ مجید غلام نژاد) محمد قاضی و آرش برهانی( از دقیقه ۶۰ محمد مهدی نظری)

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تیم داماش :

میلاد فراهانی، ابوذر رحیمی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمد سیاه، علیرضا نظیف‌کار، محمدرضا مهدوی( از دقیقه ۶۳ امیرمحمد مظلوم)، مصطفی حاجتی(از دقیقه ۷۳ رسول سروش‌نیا)، هادی سهرابی، حمید خدابنده‌لو، روح‌الله سیف‌اللهی( از دقیقه ۷۸ امین متوسل‌زاده) و مسعود حسن‌زاده

سرمربی: افشین ناظمی

نتیجه بازی استقلال و صبا روز جمعه 29 آذر 92

نتیجه بازی استقلال و صبا روز جمعه 29 آذر 92


نتیجه بازی استقلال و صبا روز جمعه 29 آذر 92

نتیجه نهایی بازی استقلال تهران و صبای قم روز جمعه 29 آذر 92 از هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه قم را در سایت نمناک مشاهده می فرمائید.

تاریخ انتشار : 29 آذر 1392

دیدار استقلال تهران و صبای قم از هفته نوزدهم لیگ برتر با نتیجه دو بر یک به سود تیم تهرانی به پایان رسید.

نتیجه نهایی بازی صبا و استقلال:

صبای قم        1        -        2         استقلال تهران

                                                               رضا عنایتی '80               '40 محمد قاضی

                            '65 پژمان منتظری

کارت زرد بازی:

صبای قم: ابوالفضل ابراهیمی '20 , مسعود حق جو '65

استقلال: مجید غلام نژاد '18

قرعه کشی مرحله 1/8 نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه‌کشي يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا


قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا مشخص کرد که در اولين مرحله حذفي اين رقابت‌ها در فصل جاري بايد در انتظار رويارويي بارسلوناي اسپانيا با منچسترسيتي انگليس باشيم.


قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، اولين مرحله حذفي مهم‌ترين تورنمنت باشگاهي قاره اروپا امروز (دوشنبه) در مقر يوفا برگزار و 16 تيم حاضر در اين مرحله از مسابقات حريفان خود را شناختند.

براساس قرعه‌کشي انجام شده تيم‌ها طبق برنامه زير به مصاف هم مي‌روند:


* بايرلورکوزن آلمان - پاري‌سن‌ژرمن فرانسه

* گالاتاسراي ترکيه - چلسي انگليس

* المپياکوس يونان - منچستريونايتد انگليس

* منچسترسيتي انگليس - بارسلوناي اسپانيا

* شالکه آلمان - رئال مادريد اسپانيا

* آرسنال انگليس - بايرن مونيخ آلمان

* زنيت سنت پترزبورگ روسيه - دورتموند آلمان

* ميلان ايتاليا - اتلتيکومادريد اسپانيا

نتیجه بازی استقلال فجر

نتیجه بازی استقلال و فجر سپاسی شنبه ۲۳ آذر ۹۲


نتیجه بازی استقلال و فجر سپاسی شنبه 23 آذر 92

شنبه ۲۳/۰۹/۱۳۹۲ ساعت : ۱۶:۲۰
هفته ۱۸ جام خلیج فارس : استقلال ۱ – ۰ فجر سپاسی
زنده از شبکه سه

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال
بغض بیک‌زاده مقابل فجر ترکید/بازگشت آبی‌ها به کورس قهرمانی

تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل فجرسپاسی دوباره به کورس قهرمانی برگشت.

آخرین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر از ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه بین دو تیم استقلال و فجرسپاسی در ورزشگاه آزادی و در حضور  کمتر از هزار تماشاگر آغاز شد که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

هاشم بیک‌زاده در دقیقه ۸۲ روی سانتر ارسالی خسرو حیدری با ضربه سر گل استقلال را به ثمر رساند.بیک‌زاده در روزهای اخیر به دلیل اینکه گفته می‌شد در جام جهانی مامور مهار لیونل مسی است سوژه بسیاری از رسانه‌های داخلی بود.

استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و تا دقیقه ۲۵ چند فرصت خوب گلزنی به دست آورد که نتوانست از آنها استفاده کند و بعد از این دقیقه فجر یکی دو حمله روی دروازه استقلال انجام داد و سپس بازی به تعادل کشیده شد.

در در نیمه اول بازی زیبا و جذابی از هر دو تیم شاهد نبودیم.

در نیمه دوم استقلال بازی را سریع و تهاجمی شروع کرد و فجرسپاسی نیز به ضد حمله‌ها دلخوش کرده بود.

اشکان خورشیدی داور مسابقه به محمد قاضی از  استقلال و حمید جوکار از فجرسپاسی کارت زرد نشان داد.

در دقیقه ۶۴ پژمان منتظری در شش قدم فجرسپاسی صاحب توپ شد که ضربه آکروباتیک او با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه به بیرون رفت.

با این برد استقلال ۳۲ امتیازی شد و با یک پله صعود به رده چهارم صعود کرد و دوباره  به کورس قهرمانی بازگشت. فولاد خوزستان به دلیل تفاضل گل کمتر به رده پنجم سقوط کرد.

فجرسپاسی ۱۴ امتیازی هم همچنان در رده پانزدهم است.

*ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، مجید غلام نژاد،آندرانیک تیموریان، ایمان باصفا،( از دقیقه ۴۶ پژمان نوری)، خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور، محمد مهدی نظری( از دقیقه ۷۴ آرش برهانی) و محمد قاضی( از دقیقه ۴۶ مهرداد اولادی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

*ترکیب فجرسپاسی:

محمدصالح خلیل آزاد، حمید جوکار، رامتین سلیمان‌زاده، سیامک کوهنورد( از دقیقه ۶۵ مسعود ریگی)، صمد زارع، علیرضا جلیلی، هادی ایمانی، محمد نزهتی، سمیر بکریچ( از دقیقهد ۸۷ مهرداد کریمیان)، میثم خداشناس( از دقیقه ۸۴ آرمان رمضانی) و محمد حیدری.

سرمربی: محمود یاوری

نتایج هفته هجدهم لیگ

نتایج این دیدارها به شرح زیر است:

فولاد خوزستان 2 - صبای قم صفر
گل: بختیار رحمانی (28) و امید خالدی (4+90)
نفت تهران صفر - داماش گیلان صفر
ملوان صفر - راه‌آهن سورینت یک
گل: امین منوچهری (68)
 
 
در یکی از دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جمعه 2 تیم تراکتورسازی تبریز و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.
 
در این دیدار ابتدا میلاد غریبی در دقیقه 16 ذوب‌آهن را پیش انداخت اما در ادامه و در دقیقه 36 حبیب گردانی مدافع تراکتورسازی برای تیمش گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشاند. در نیمه دوم این دیدار نیز تراکتورسازی موفق شد در دقیقه 84 و از روی نقطه پنالتی توسط مهدی کیانی به گل برسد اما دقیقه 86 حبیب گردانی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نتیجه این دیدار در غیاب لوکا بوناچیچ سرمربی ذوب آهن 2 بر 2 مساوی شود.
 
با این نتیجه تراکتورسازی که صدر نشین لیگ بود، 33 امتیازی شد و به علت تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم ایستاد تا سرخپوشان تهرانی با این نتیجه صدرنشین لیگ شوند.

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا+ برنامه بازی ها

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا+ برنامه بازی ها

با برگزاری قرعه‌‌ کشی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان قاره کهن در سال ۲۰۱۴، حریفان چهار نماینده ایران در دوازدهمین دوره این دوره از این رقابت هامشخص شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قرعه‌‌ کشی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان قاره کهن در سال 2014 ، امروز در کوالالامپور، پایتخت مالزی، برگزار شد و بر اساس آن، در گروه یک، تیم های استقلال ایران، الریان قطر، الجزیره امارات و الشباب عربستان - در گروه  2  فولاد ایران، بنیادکار ازبکستان، الفاتح عربستان و برنده بازی حذفی - در گروه 3  تراکتورسازی ایران، العین امارات، الاتحاد عربستان و برنده بازی حذفی و در گروه 4  سپاهان ایران، الهلال عربستان، السد قطر و الاهلی امارات حضور دارند.

همچنین برابر تصمیم جدید مسئولان AFC، در فصل جدید لیگ قهرمانان، تیم های غرب و شرق آسیا فقط در دیدار پایانی امکان رویارویی دارند؛ پیش از این احتمال این تقابل از مرحله یک چهارم نهایی به بعد وجود داشت.

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:
گروه A: استقلال ایران، الریان قطر، الجزیره امارات و الشباب عربستان
گروه B: فولاد ایران، بنیادکار ازبکستان، الفتح عربستان و پلی‌آف یک
گروه C: تراکتورسازی ایران، العین امارات، الاتحاد عربستان و پلی‌آف 2
گروه D: سپاهان ایران، الهلال عربستان، السد قطر و الاهلی امارات
گروه E: پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی، بوریرام یونایتد تایلند، شاندونگ لوننگ تایشان چین و تیم قهرمان جام امپراطوری ژاپن
گروه F: سانفرس هیروشیما ژاپن، سنترال کاست مارینرز، اف‌سی سئول کره‌جنوبی و تیم برنده پلی‌آف
گروه G: جئونبوک هیوندای موتورز کره‌جنوبی، گوانگژو اورگرانده چین، کاوازاکی فرونتال ژاپن و برنده پلی‌آف
گروه H: اولسان هیوندای کره‌جنوبی، گویژو رنه چین، یوکوهاما اف مارینوس ژاپن و وسترن سیدنی واندررز استرالیا

برنامه دیدارهای پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
مرحله نخست پلی‌آف:
سه‌شنبه - 13/11/92
غرب آسیا:
* بازی شماره یک: السوبیق عمان - الحید بحرین
* بازی شماره 2: الشباب اردن - القادسیه کویت
* بازی شماره 3: الکویت کویت - الشورطه عراق

شرق آسیا:
* بازی شماره 4: تامپیونز روورز سنگاپور - ساوث چین
* بازی شماره 5: پونه هند - هانوی ویتنام

مرحله دوم پلی‌آف:
شنبه - 19/11/92
غرب آسیا:
* بازی شماره 6: بن یاس امارات - برنده بازی شماره یک
بازی شماره 7: الجیش قطر - نسف قارشی ازبکستان
بازی شماره 8: لخویا قطر - برنده بازی شماره 2
بازی شماره 9: لوکوموتیو تاشکند - برنده بازی شماره 3

شرق آسیا:
* بازی شماره 10: چونبوری تایلند - برنده بازی شماره 4
* بازی شماره 11: موآنگ تونگ تایلند - برنده بازی شماره 5

مرحله سوم پلی‌آف:
شنبه - 26/11/92
غرب آسیا:
* تیم اول پلی‌آف غرب آسیا: برنده بازی شماره 6 - برنده بازی شماره 7
* تیم دوم پلی‌آف غرب آسیا: برنده بازی شماره 8 - برنده بازی شماره 9

شرق آسیا:
* تیم اول پلی‌آف شرق آسیا: یجینگ گوآن چین - برنده بازی شماره 10
* تیم دوم پلی‌آف شرق آسیا: ملبورن ویکتوری استرالیا - برنده بازی شماره

برنامه کامل مرحله گروهی دوازدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
هفته نخست:
سه‌شنبه - 06/12/92

گروه A:
* استقلال ایران - الشباب عربستان
* الجزیره امارات - الریان قطر

گروه B:
* الفتح عربستان - بنیادکار ازبکستان
* برنده بازی پلی‌آف شماره یک غرب آسیا - فولاد ایران

چهارشنبه - 07/12/92
گروه C:
* العین امارات - برنده بازی پلی‌آف شماره 2 غرب آسیا
* تراکتورسازی ایران - الاتحاد عربستان

گروه D:
* السد قطر - سپاهان ایران
* الهلال عربستان - الاهلی امارات

هفته دوم:
سه‌شنبه - 20/12/92

گروه A:
* الریان قطر - استقلال ایران
* الشباب عربستان - الجزیره امارات

گروه B:
* فولاد ایران - الفتح عربستان
* بنیادکار ازبکستان - برنده بازی پلی‌آف شماره یک غرب آسیا

چهارشنبه - 21/12/92
گروه C:
* برنده بازی پلی‌آف شماره 2 غرب آسیا - تراکتورسازی ایران
* الاتحاد عربستان - العین امارات

گروه D:
* سپاهان ایران - الهلال عربستان
* الاهلی امارات - السد قطر

هفته سوم:
سه‌شنبه - 27/12/92

گروه A:
*  استقلال ایران - الجزیره امارات
* الشباب عربستان - الریان قطر

گروه C:
* برنده بازی پلی‌آف شماره 2 غرب آسیا - الاتحاد عربستان
* العین امارات - تراکتورسازی ایران

چهارشنبه - 28/11/92
گروه B:
* بنیادکار ازبکستان - فولاد ایران
* الفتح عربستان - برنده بازی پلی‌آف شماره یک غرب آسیا

گروه D:
* السد قطر - الهلال عربستان
* سپاهان ایران - الاهلی امارات

هفته چهارم:
دوشنبه - 12/01/93

گروه B:
* فولاد ایران - بنیادکار ازبکستان
* برنده بازی پلی‌آف شماره یک غرب آسیا - الفتح عربستان

گروه D:
* الهلال عربستان - السد قطر
* الاهلی امارات - سپاهان ایران

سه‌شنبه - 13/01/93
گروه A:
* الجزیره امارات - استقلال ایران
* الریان قطر - الشباب عربستان

گروه C:
* الاتحاد عربستان - برنده بازی پلی‌آف شماره 2 غرب آسیا
* تراکتورسازی ایران - العین امارات

هفته پنجم:
دوشنبه - 26/01/93
گروه C:
* برنده بازی پلی‌آف شماره 2 غرب آسیا - العین امارات
* الاتحاد عربستان - تراکتورسازی ایران

گروه D:
* سپاهان ایران - السد قطر
* الاهلی امارات - الهلال عربستان

سه‌شنبه - 27/01/93
گروه A:
* الشباب عربستان - استقلال ایران
* الریان قطر - الجزیره امارات

گروه B:
* برنده بازی پلی‌آف شماره یک غرب آسیا - فولاد ایران
* بنیادکار ازبکستان - الفتح عربستان

هفته ششم:
دوشنبه - 02/02/93

گروه C:
* العین امارات - الاتحاد عربستان
* تراکتورسازی ایران - برنده بازی پلی‌آف شماره 2 غرب آسیا

گروه D:
* السد قطر - الاهلی امارات
* الهلال عربستان - سپاهان ایران

سه‌شنبه - 03/02/93
گروه A:
* استقلال ایران - الریان قطر
* الجزیره امارات - الشباب عربستان

گروه B:
*برنده بازی پلی‌آف شماره یک غرب آسیا - بنیادکار ازبکستان
* الفتح عربستان - فولاد ایران