مدح امیرالمومنین حیدر کرار (ع)

 

یا امیرالمومنین علیه السلام

پیغمبران عرش نشین در تحیُرند
بر ساحتِ مقام شما غبطه می خورند

نوح نبی برایِ مدارایِ سرنوشت
بر بادبانِ کشتیِ خود «یاعلی» نوشت

نور محبت تو به یونس حیات داد
او را ز دخمه ی دلِ ماهی نجات داد

موسی برای معجزه ی ادعای خویش
با ذکر «یاعلی» به زمین زد عصای خویش

داوود اگر صدایِ خوشی دارد از شماست
او ذاکر بزرگترین هیئتِ خداست

لقمان نشست محضرتان و فخیم شد
او پایِ منبر سخنانت حکیم شد

یعقوب با توسلِ بر تو شفا گرفت
بر چشم، خاکِ پایِ تو را توتیا گرفت

یوسف اگر ز چاهِ حسادت رهیده شد
با یک نخ از عبایِ تو بیرون کشیده شد

باد صبایِ مُلک سلیمان، شمیم توست
قالیچه ی پرنده ی او هم گلیم توست

ذکرلبانِ صالح و ادریس یاعلی ست
پیر طریقِ بندگی أنبیا علی ست

 

زده به سرم هوای حرم

زده  به سرم


هوای حرم


به عشق ضریح تو در به درم


خدای کرم


شکسته پرم


پرم بده تا کربلا بپرم



صلی الله علیک یا عطشان یا مظلوم یا اباعبدالله (علیه السلام)





 

رزق مارا ز ازل داد حسین

 

 

رزق مارا ز ازل داد حسین (ع)

کارت ملی، سبد کالا چیست؟!

 

نان خور حضرت ارباب هستیم

احتیاجی به *حسن اقا!* نیست..!

 

 

 





 

 

یاد مهدی در دلم غوغا کند

 

یاد مهدی در دلم غوغا  کند
 
غربت او دیده را دریا کند 

 


کاش می شد غصه هایش کم شود
 
یا که اشکم برغمش مرحم شود 

 

 
درفراقش دل چه بی طاقت بود
 
حیف این مولا که درغیبت بود 

 

 
سوزم وسازم به قلب داغدار
 
عمرمن طی شد به هجران نگار 

 

 
عمر بی دیدار مهدی عمر نیست
 
زندگی بی روی مهدی مردگی است 

 

 
قلب مشتاقان همه صد پاره است
 
صاحب کون ومکان آواره است 

 

 
گریم و گویم زقلب چاک چاک
 
حجة بن العسکری روحی فداک

 

 

 

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ

اللهم عجل لولیک الفرج

 

 

 

امام هادی از ولادت تا شهادت






برای تماشای عکس با سایز اصلی بر روی گزینه ی
 save picture as  یا view image کلیک کنید.


 

 

غیر زینب چه کسی درد سرش بیشتر است؟!

 

 

غالباً آن گذری که خطرش بیشتر است

می شود قسمت آنکه جگرش بیشتر است

 

ارزش عبد در افتادن در سجاده است

سنگ فرش حرم دوست زرش بیشتر است

 

خانه ای هست در اینجا که کریم اند همه

سر این کوچه اگر رهگذرش بیشتر است

 

دل ما سوخت در این راه ولی ارزش داشت

هر که این گونه نباشد ضررش بیشتر است

 

بی سبب نیست که آواره ی هر دشت شدیم

هر که عاشق شود اصلاً سفرش بیشتر است

 

هر گدایی برسد لطف که دارد امّا

به گدایان برادر نظرش بیشتر است

 

گرچه گفتند خدیجه است ولی ما دیدیم

در جمالش که جلال پدرش بیشتر است

 

وسعت روح بدن را به بلا می گیرد

غیر زینب چه کسی درد سرش بیشتر است؟!

 

 




 
 

 

 

یوسف زهرا ز شما پر شدم / تا که اسیر تو شدم حر شدم

 

 

مداحی بسیار زیبای کربلایی حمید علیمی

 

شب چهارم محرم الحرام 1435 (حضرت حر علیه السلام)

هیئت مکتب الحسین (علیه السلام) اصفهان

 

 

دانلود مداحی یوسف زهرا ز شما پر شدم / تا که اسیر تو شدم حر شدم

 

 

 

 

دوباره کوچه ها را غم گرفته/دوباره آسمان ماتم گرفته

 

 

مداحی فوق العاده زیبای کربلایی حمید علیمی

 

شب دوم محرم الحرام 1435

 

هیئت مکتب الحسین (علیه السلام) اصفهان

 

 

 

دانلود مداحی دوباره کوچه ها را غم گرفته / دوباره آسمان ماتم گرفته

 

 

 

آخرش شاه به ما ماه محرم بخشید

 

بالحسین رمضان، کار خودش را کرده

 

آخرش شاه به ما ماه محرم بخشید

 

 



 
 

 

آیات محکمات خدا مدح حیدر است

آیات محکمات خدا مدح حیدر است

 

ذکر لب پـیمبـر ما مدح حیدر است

 

 

 

هر روز ما به مدح علی(ع) می شود شروع

 

هوهوی صبح باد صبا مدح حیدر است

 

 

 

(زیــبـا) و (با وفـا) و (خــدا) ،(شـاه لافتــی)

 

کلا تمام قافیه ها مدح حیدر است

 

 

 

دیدم همیشه وقت أذان بر لب همه

 

اشیا کل ارض وسما مدح حیدر است

 

 

 

فرقی نمی کند چه کسی با چه منصبی

 

مقصود پادشاه و گدا مدح حیدر است

 

 

 

ذکر رکوع وسجده ی ما یا علی مدد

 

درهرقنوت جای دعا مدح حیدر است

 

 

 

(زرتشتی) و (یهود) و (مسیحی) و (ارمنی)

 

تسبیح انبیا شما مدح حیدر است

 

 

 

مدح علی(ع) نوشته شده بر تمام خلق

 

هرچیز وهرکس وهمه جا مدح حیدر است

 

 

 

اصلی ترین عبادت حجّاج کعبه هم

 

درمروه و صفا و منا مدح حیدر است

 

 

 

وقتی که در بهشت کسی میزند به درب

 

در گوششان به جای صدا مدح حیدر است

 

 

 

قرآن بجز ثنای علی(ع) سوره ای نداشت

 

توحید و حمد و ناس و نسا مدح حیدر است

 

 

 

مدح علی(ع) قواعد شعر زبان ماست

 

قافیه و ردیف و هجا مدح حیدر است

 

 

 

نه مولوی و حافظ  و سعدی و فردوسی

 

دیوان تک تک شعرا مدح حیدر است

 

 ****

 

 وقت نبرد در دل میدان روی لب

 

یاران سیدالشهدا مدح حیدر است

 

 

 

شاعر: مجتبی خرسندی

 

 

 

هر جمعه که می آید و می رود دلم میگیرد



هرجمعه که می آید و می رود دلم میگیرد

تقویم دلم به جمعه می رسد دلم میگیرد


 

تکرار همین قصه ننوشته عصر جمعه است

این حالت دلگیر همین که بد دلم میگیرد


 

این حس عجیب مطلقا دست خودم نیست ولی

هرکس سخن از هجر تو می زند دلم میگیرد


 

شرمندگی بعد گناهم به خدا یک سر و سری دارد

هر دفعه دلت همین که بشکند دلم میگیرد


 

هرجمعه دعای ندبه یک خط غزل و آخر کار

نام تو به لب همین که می برد دلم میگیرد


خورشید ورای ابر غفلت دل من حساس است

باران که به پنجره، به شیشه زد دلم میگیرد


 

هر روز دلم به جمعه وصل خوش است و اما

هر جمعه که می آید و می رود دلم میگیرد ...

 

شاعر : حسین صیامی

 

چه کسانی در کودکی به پیامبری مبعوث شده‌اند؟

 

آنچه پس از جستجو در آیات قرآن کریم و روایات معصومان(ع) در مسئله بعثت پیامبران به دست آمده این است که دو پیامبر، در زمان کودکی به رسالت مبعوث شده‌اند و خداوند به آنها علم و حکمت و کتاب عنایت فرموده است.


اولین نفر، حضرت عیسی بن مریم(ع) بود که خداوند در قرآن کریم در این باره می‌فرماید: (مريم) به او اشاره كرد گفتند: «چگونه با كودكى كه در گاهواره است سخن بگوييم؟ (ناگهان عيسى زبان به سخن گشود و) گفت: «من بنده خدايم او كتاب (آسمانى) به من داده و مرا پيامبر قرار داده است.(1)


نفر دوم که در کودکی به پیامبری مبعوث شده است، حضرت یحیی بن زکریا بوده که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: (خطاب شد) اى يحيى كتاب را بقوّتت بگير و در همان سنّ كودكى به او نبوّت بخشيديم.(2)

 

در روایتی يزيد كناسى می‌‌گويد: «از امام باقر(ع) پرسيدم، آيا عيسى بن مريم زمانى كه در گهواره سخن گفت، حجت خدا بر اهل زمانش بود؟ امام فرمود: او آن زمان پيامبر و حجت غير مرسل خدا بود.(یعنى در آن زمان مأمور به تبليغ نبود.)

عرض كردم: در آن زمان و در همان حالى‌كه در گهواره بود، حجت خدا بر زكريا بوده است؟ امام فرمود: عيسى در همان حال، آيت و نشانه خدا برای مردم بود و زمانى كه سخن گفت و از جانب مادرش مریم دفاع كرد رحمت خدا براى مريم بود، و برای کسانی که سخنش را در آن حال شنيدند حجت بود.

سپس سكوت نمود و تا دو سالگی سخن نگفت، که در این دو سال، حجت خداى عز و جل بر مردم، حضرت زكريا بود، سپس زكريا درگذشت و پسرش يحيى، كتاب و حكمت را از او ارث برد، در حالی که كودكى خردسال بود.

چون عيسى هفت ساله شد و خداى تعالى به او وحى فرستاد، از نبوت و رسالت خود سخن گفت، و بر يحيى و همه مردم حجت گشت. اى ابا خالد! از روزى كه خداوند، آدم(ع) را آفريد و او را در زمين ساكن کرد یک روز زمين، خالی از حجت خدا بر مردم نبود.(3)

 

 

منابع:

1. «فَأَشارَتْ إِلَيْهِ قالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا* قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْكِتابَ وَ جَعَلَني‏ نَبِيًّا»، مریم، 29 – 30.
2. «يا يَحْيى‏ خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَيْناهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا»، مریم، 12.

3. كلينى، محمد، الكافي، محقق، مصحح، غفارى، على اكبر، آخوندى، محمد، ج 1، ص 382 - 383، دار الكتب الإسلامية، تهران، چاپ چهارم، 1407 ق.

4. سایت http://islamquest.net

 

 

 

نیست گاهی، هیچ راهی، جز به شاهی رو زدن

نیست گاهی، هیچ راهی، جز به شاهی رو زدن

با غمی سنگین رسیدن پیش او زانو زدن

 

ظهرِ گرما، صحن سقاخانه می چسبد چقدر

ضامن آهو شنیدن، بعد از آن «یا هو» زدن

 

در شلوغی‌ها دو تا آرنج خوردن بی‌هوا

مست چون جامی، به دیگر جامها پهلو زدن

 

آری آداب خودش را دارد این جا عاشقی

جز بزرگان کس ندارد منصب جارو زدن

 

امتحانی کن، ببین اینجا چه حظی می‌دهد

یاعلی گفتن به وقت دست بر زانو زدن

 

شمع‌ها ! نجوای با خورشید می‌دانید چیست؟

اشک‌های بی‌صدا باریدن و سوسو زدن

 

هفت دوری نیست حج ما فقیران، این طواف

دور هشتم دارد و چرخی به دور او زدن

 

بیت هشتم هدیه‌ای از سوی قم آورده است

بوسه بر درگاه تو از جانب بانو زدن

 

بد کشیدم طرح خود را چیز دیگر شد، ببخش

دست و دل لرزیده وقت طرح این آهو زدن 

 

شاعر: قاسم صرافان


 

 

میلاد شمس الشموس، خسرو اقلیم طوس، شاه انیس النفوس،

برشما همسنگران گرامی، تبریک و تهنیت..

 


  

 

 

فتوای مزخرف مفتی اعظم!


 
 

مفتی اعظم وهابیون؛

عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالرحمن بن محمد بن عبدالله بن باز :

 

«اعتقاد به دوران يا چرخش زمين باطل است و کسي که به اين فرضيه باور داشته باشد، کافر است، براي اينکه اين فرضيه با قرآن کريم «والجبال أوتادا» و قوله جل و علا «والى الأرض كيف سطحت» منافات دارد.

تفسير روشن آيه اين است که زمين کروي نيست و نمي‌چرخد و اين روشن است، اما البته تنها در صورت غضب خداوند، مي‌تواند چرخش يا حرکت داشته باشد، كما في قوله سبحانه: «أَأَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يَخْسِفَ بِكُمُ الْأَرْضَ فَإِذَا هِيَ تَمُورُ أَمْ أَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حَاصِبًا فَسَتَعْلَمُونَ كَيْفَ نَذِيرِ ». و وَقَوْله «وَجَعَلْنَا فِي الْأَرْض رَوَاسِي »؛ يعني زمين را با کوه‌ها، ميخکوب كرده‌ايم تا به حرکت درنيايد و آرامش مردم برهم نخورد».

«وقد ذكر الله سبحانه أن الشمس والقمر يجريان في فلك»؛ يعني خداوند از حرکت خورشيد و ماه خبر داده است و اگر زمين نيز بر محور خود مي‌چرخيد، خداوند از آن خبر مي‌داد، اما خداوند از حرکت کردن زمين خبري نداده است. بسياري از علماي دانش ستاره‌شناسي گفته‌اند: زمين مي‌چرخد و خورشيد ثابت است، اين اقوال کفرگويي و انکار کتاب و سنت سلف صالح است.

بن‌باز همچنين گفته است:
هنگامي که جوان بودم و چشمان قدرتمندي داشتم با چشمان خودم به خورشيد نگاه مي‌کردم و حرکت خورشيد را مي‌ديدم. پس اگر زمين در حال حرکت باشد، چگونه ما آن را حس نمي‌کنيم و در آرامش هستيم؟ پس چگونه کشتي‌هاي بزرگ در درياها حرکت مي‌کنند و چپ نمي‌شوند؟

عبدالكريم بن صالح الحميد نيز در كتابش «هداية الحيران في مسألة الدوران»، (ص 12ـ 32 ) با دفاع از اين فتوا به نقض نظريه چرخش زمين پرداخته و نوشته است:

برخي علوم و فرضيه‌ها فاسد و تباه‌گر و ملحدانه است؛ از جمله اين اعتقادات، باور به کروي بودن و چرخش زمين است... و باور به دوران زمين، خطايي بسيار بزرگتر از نظريه جهش و تکامل انسان از ميمون است ». ص 33: «كل دليل من الكتاب والسنة على دوران الأرض فهو تأويل باطل».


همچنين «ابن عثيمين» در کتاب «مجموع فتاوى و رسائل محمدبن صالح العثيمين»: (ج / 3 الفتوى شماره 428 صفحه 153)، به معلمان اخطار مي‌دهد که از تدريس آن بخش از درس علوم و جغرافيا که از حرکت زمين سخن گفته مي‌شود، خودداري کنند، چون اين مطلب باعث مفسده و گمراهي دانش‌آموزان است.

 

 

بوسه ی رزمندگان بر چادر

 

 

نظر شما در رابطه با عکس زیر چیست؟

 

پیشنهاد میشه قبل از درج نظرات خود، کامنتهای سایر دوستان و جواب ها رو بخونید

 



 

 

حجاب در کلام امیرالمومنین(ع)

 

امام على عليه ‏السلام :

 

صِيانَهُ المَرأةِ أنعَمُ لِحالِها وَ أدوَمُ لِجَمالها.

 

صيانت زن او را شاداب تر و زيبایی ‏اش را پايدارتر می كند.

 

غرر الحكم : 5820
منتخب ميزان الحكمة : 130




حجاب
جهاد در حمایت از حریم ولایت



 

 

شهادت امام صادق (علیه السلام)


«مدینه» همچنان مظلوم است ...

و

«بقیع» مظلوم تر!

رنج نامه نانوشته شیعه

بر خاک و سنگ مزار صادق آل‌ پیامبر

گویاتر از هر زمان به شِکْوه و شهادت ایستاده است.




وقتی کسی زمین بخورد درد می کشد
هر کس نفس زنان بدوَد درد می کشد

او هم شبیه مادر سادات فاطمه (س)
از ضربه های دست و لگد درد می کشد

با دست سفت و سخت ، کسی هم بیاید و
سیلی به صورتش بزند درد می کشد

بر ساحت مقدس زهرای مرتضی
وقتی جسارتی بشود درد می کشد

با یاد معجری که به آتش کشیده شد
آقا بدون حد و عدد درد می کشد

با دیدن بقیع ، بگویم برایتان
حتی درون قبر و لحد درد می کشد


شاعر: جعفر ابوالفتحی






 

ثواب نگریستن به قرآن کریم



در روایات اسلامی، توصیه‌ها و سفارشات فراوانی از رسول خدا(ص) و معصومین(ع) درباره تلاوت قرآن کریم و حتی نگریستن به صفحات و آیات این کتاب انسان ساز و کلام وحی شده است.

رسول خدا(ص) در پاسخ به این سوال که پیوسته نگریستن به قرآن چه فایده‌ای دارد؟ فرمودند: "هر کس پیوسته به قرآن بنگرد، تا زنده است، از بهره بینایی برخوردار می‏‌شود".(1)


امام صادق(ع) نیز درباره اینکه از رو خواندن قرآن چه ثمراتی دارد؟ می‌فرمایند:"هر کس قرآن را از رو بخواند، از بهره بینایی برخوردار است و از گناه پدر و مادرش کاسته می‏‌شود، هر چند کافر باشند".(2)


پیامبر خدا(ص) همچنین در خصوص ثواب گوش فرا دادن به تلاوت قرآن چنین فرمودند: "هرکه به یک آیه از کتاب خدا گوش دهد، برایش ثوابی دو چندان نوشته شود و هر که یک آیه از کتاب خدا تلاوت کند، روز قیامت آن آیه نوری برای او باشد".(3)

آن حضرت همچنین درباره این که تلاوت قرآن چه ثوابی دارد؟ می‌فرمایند: "بر تو باد به تلاوت قرآن و بسیاری یاد خدا؛ زیرا که آن در آسمان، برای تو نام (و آوازه) است و در زمین نور".(4)


منابع احادیث:


1- کنز العمّال، جلد 1، صفحه 536، حدیث 2406، دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 310

2- الکافی، جلد 2، صفحه 613، حدیث 1، ثواب الأعمال، صفحه 128، حدیث 1، بحارالأنوار، جلد 92، صفحه 196

3- کنزالعمّال: 2316 منتخب میزان الحکمة: 460

4- الخصال: 525 / 13 منتخب میزان الحکمة:214

  

وقت توبه ..




 

مهمانی خوب


. . . . . . . و مهمانی خوبی بود

کـــاش میزبـان هم بگوید،  مهمـــان خوبی بود ..





 
 

دعای شبهای آخر ماه رمضان



شیخ كلینى در كتاب كافى از امام صادق علیه السّلام روایت كرده: كه در دهه آخر ماه رمضان در هر شب بخوان:


أَعُوذُ بِجَلالِ وَجْهِكَ الْكَرِیمِ أَنْ یَنْقَضِیَ عَنِّی شَهْرُ رَمَضَانَ أَوْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَیْلَتِی هَذِهِ وَ لَكَ قِبَلِی ذَنْبٌ أَوْ تَبِعَةٌ تُعَذِّبُنِی عَلَیْهِ


پناه می‏ آورم به عظمت ذات كریمت، از اینكه ماه رمضان‏ از من سپرى شود، یا سپیده این شب طلوع كند و از سوى من نزد تو گناهى یا نتیجه كارى مانده باشد، كه مرا بر آن عذاب نمایى.



آخرین دوبیتی دکتر احمدی نژاد

دکتر احمدی نژاد مهمترين مأموريت دولت را زمينه‌سازی برای حاکميت امام عصر(عج) برشمردو سخن خود را با دو بيت ذير به پايان رساند:

 

 

 

عمری ز غم تو مُردم و زنده شدم / بر هر چه که بي تو بود بازنده شدم

 

زان روز که مهر تو به جانم زده شد / با عشق تو من دولت پاينده شدم

 

 




 

 

بازداشت فرد اهانت کننده به ضریح مطهر امام رضا(ع)


به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در واکنش به هتک حرمت مرقد امام هشتم شیعیان گفت: مشهد از شهرهای امن ایران است و در سفرهای اخیر که به مشهد داشتیم این امر محسوس بوده است.وزیر اطلاعات همچنین درباره اتفاقات اخیر در شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی، افزود: مردم باید نیروهای اطلاعاتی همکاری بیشتری کنند و به محض مشاهده موارد مشکوک با 113 (مرکز اطلاعات کشور) تماس بگیرند.

در همین زمینه غلامعلی صادقی در حاشیه جلسه مسوولان قضایی در مجتمع امام خمینی مشهد، گفت: فردی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سعی داشت با پرتاب شیء آتش‌زا به مضجع مطهر رضوی اهانت کند. این فرد که بطری مواد آتش‌زا به همراه داشت با تاثیر از شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند قبل از انجام هرگونه اقدامی توسط نیروهای مردمی و عزاداران بارگاه ملکوتی امام هشتم، شناسایی، دستگیر و تحویل عوامل انتظامی شد.

وی ادامه داد: طبق نظریه پزشکی قانونی فرد یاد شده دچار «اختلال روانی» بوده و اکنون با رعایت موازین قانونی تحت مراقبت قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده جهت نگهداری و سیر مراحل قانونی به مراکز درمانی اعزام خواهد شد.صادقی از والدین خواست تا بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و تاکید کرد: به ویژه والدینی که فرزندانشان دچار مشکلات روانشناختی هستند باید کنترل و نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند تا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکنند.


منبع:

http://www.shia-online.ir/article.asp?id=29871&cat=1

 

جسارت به ضریح امام رضا(ع) توسط یک وهابی


به گزارش «شیعه نیوز» در مشهد، ساعاتی قبل یک فرد وهابی که یک شیشه ای حاوی مواد آتش زا را در داخل لباس خود پنهان کرده بود در اقدامی بی شرمانه هنگامی که به نزدیکی ضریح مطهر امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) نزدیک شد با روشن کردن فیتیله آن با فندک جیبی، شیشه حاوی مواد آتشزا را به طرف ضریح مطهر پرتاب کرد .

 
خبرنگار شیعه نیوز که در صحنه حضور داشت می افزاید حدود بیست دقیقه قبل از اذان مغرب به افق مشهد مقدس، یک جوان حدود سی یا سی و پنج ساله که مشخص بود از اهالی مشهد نمیباشد از قسمت بالای سری به طرف ضریح مبارک نزدیک شد و در دو متری ضریح سریع شیشه نوشابه ای سبز رنگ که ظاهرا حاوی مواد اتش زا بود را با فندک آتش زد و به طرف ضریح مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) پرتاب نمود .
 
در ادامه این گزارش آمده است ظرف حاوی مواد آتش زا پس از برخورد با ضریح مطهر به صورت معجزه وار خاموش شد و تنها خوردهای شیشه به اطراف پرتاب شد که بر اثر آن پای برخی زوار جراحات مختصری برداشت .
 
این اقدام بی شرمانه وهابیون در سالیان اخیر بی سابقه بوده است و جا دارد سیستم نظارتی استان قدس رضوی دقت بیشتری را در این خصوص مد نظر داشته و سیستم های امنیتی کشور قاطعانه با عناصر وهابیت برخورد کرده و ریشه فتنه گری آنان را از کشور جمع آوری نمایند .
 
شایان ذکر است در سالهای اخیر برخی مولوی های وهابی که عمدتا در برخی استانهای جنوبی کشور ساکن هستند با اظهارات ضد شیعی خود جوانان ساده لوح سنی مذهب را علیه هموطنان شیعه خود تحریک مینمایند .


منبع : http://www.shia-news.com/fa/news/59437

دیدگاه دانشمندان جهان درباره ی قرآن کریم



حقّانیّت قرآن کریم که با براهین یقین‌بخش ثابت گردیده و شکوه و عظمت آن نیز با آن همه آثار و علایم روشن شده است، به شهادت دیگران نیازى ندارد، امّا حالت فیلسوفان و دانشمندانى که شدّت تشعشع آفتاب قرآن چشمان حیرت زده آنان را آن‌چنان خیره کرده که دوست و دشمن و سود و زیان را از هم نمی‌شناسند و بی‌اختیار و با اضطرار انگشت شهادت را به سوى اشعه قرآن دراز کرده و بر شکوه و عظمت آن و حتى بر حقانیّت آن گواهى می‌دهند، راستى منظره‌اى است دیدنى و خبرى است شنیدنى!(1)

به همین منظور برخى از آن مطالب فراوانى را که گفته‌اند در این‌جا برای نمونه ذکر می‌شود:
1. فرانسوا مارى ولتر (فیلسوف نام‌دار و نویسنده بزرگ فرانسوى): «من یقین دارم که قرآن و انجیل را اگر به یک فرد غیر متدیّن ارائه دهند او حتماً اوّلى را خواهد گزید؛ زیرا که کتاب محمّد در ظاهر افکارى را تعلیم می‌دهد که به اندازه کافى بر مبانى عقلى منطبق است شاید، هرگز قانونى کامل‌تر از قوانین قرآن درباره طلاق وضع نشده باشد».(2)

2. لئون تولستوى (فیلسوف و نویسنده مشهور روسى): «هر کس بخواهد سادگى و بی‌پیرایه بودن اسلام را دریابد، باید قرآن را مطالعه کند. در آن‌جا قوانین و تعلیماتى بر مبناى حقایق روشن و آشکار، صادر و احکام آسان و ساده براى عموم بیان شده است. در این کتاب، آیات فراوانى است که به خوبى بر مقام عالى دین اسلام و پاکى روح ‏آورنده آن گواهى می‌دهد!».(3)

3. ادوارد مونته (مترجم قرآن به زبان فرانسوى و استاد دانشگاه ژنو): «قرآن براى ما مسیحیان، کتابى فوق العاده سودمند است ... مطالب قرآن مقارن با اصول و قواعد معقول و توأم با تعبیرات خوش‌آیند و شگفت‌انگیز است. اصول فلسفه روحانى را به‏ زبان دینى در آن خواهید یافت [کتابى است‏] به غایت ملیح و بدیع و جالب، مانند مروارید. مسائل دینى را چنان مشروح و مدلل بیان کرده که حقاً این‌گونه بیان در عهد ظهور پیامبر عرب، حیرت‌آور است!».(4)

4. گوته (شاعر و نویسنده آلمانى): «قرآن، اثرى است که به واسطه سنگینى عبارت‌هاى آن، خواننده در ابتداى امر رمیده می‌شود و سپس مفتون جاذبه آن و بالاخره بى‏اختیار مجذوب زیبایی‌هاى بی‌پایان آن می‌گردد ... سالیان دراز کشیشان از خدابی‌خبر، ما را از پی‌بردن به حقایق قرآن مقدّس و عظمت آورنده آن دور نگه داشته‌اند ... و نزدیک است که این کتاب وصف‌ناپذیر، عالم را به خود جلب و تأثیر عمیقى در علم و دانش جهان گذاشته، در نتیجه جهان‌مدار گردد».(5)

 5. دکتر مارکس (اندیشور انگلیسى): «قرآن، شامل تمامى پیام‌هاى خدایى است که در تمام کتب مقدسه، عموماً براى جمیع ملل آمده ... و چاره‌اى جز این اعتراف ندارم که این کتاب محکم، بسیارى از اشتباهات بشر را تصحیح کرد».(6)
 

منابع:
1. احمدیان، عبد الله، قرآن‏شناسى، ص 233، نشر احسان، تهران، چاپ دوم، 1382ش.
2. فرهنگ برلیان، ص 107، به نقل از: عقیقى بخشایشى، عبد الرحیم، طبقات مفسران شیعه، ص 98، نوید اسلام، قم، چاپ چهارم، 1387ش.
3. به نقل از: جواهرى، سید محمد حسن، پرسمان علوم قرآنى، ص 28، دفتر تبلیغات اسلامى، قم، چاپ سوم، 1385ش.

4. همان، ص 28 – 29.
5. همان، ص 30؛ عذر تقصیر به پیشگاه محمّد، ص 76، به نقل از: طبقات مفسران شیعه، ص 96.
6. به نقل از: پرسمان علوم قرآنى، ص 29.
7. سایت اسلام کوئست نت - islamquest.net

تلاوت آیات هنگام تولد حضرت مهدی(عج)



آیاتی که حضرت مهدی(عج) پس از تولد، تلاوت نمودند کدام است؟

 

آیاتی را که امام زمان(عج) هنگام ولادت تلاوت کردند، آیات پنج و شش سوره قصص بود. روایت در این مورد چنین می‌گوید:

«قالت حکیمة: قرأت على أمه نرجس وقت ولادته، التوحید و القدر و آیة الکرسی، فأجابنی من بطنها بقراءتی، ثم وضعته ساجداً إلى القبلة فأخذه أبوه و قال انطق بإذن الله، فتعوذ و سمى، وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ* وَ نُمَکِّنَ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ نُرِیَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما کانُوا یَحْذَرُونَ‏».(1)

حکیمه خاتون عمه امام حسن عسکری(ع) می‌گوید؛ هنگام ولادت امام مهدی(عج) برای مادرش(نرجس) سوره‌های توحید، قدر و آیة الکرسی را قرائت نمودم و فرزند داخل رحم، پاسخ قرائت مرا داد.

پس مادرش وضع حمل کرد درحالی که بچه در حال سجده و رو به قبله بود؛ پدرش(امام عسکری) او را برداشت و به او گفت به اذن خداوند سخن بگو؛ حضرت مهدی(عج) پس از «استعاذه» و «بسم الله»، این دو آیه را تلاوت نمود: «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ* وَ نُمَکِّنَ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ نُرِیَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما کانُوا یَحْذَرُونَ».(2)

و ما بر آن هستیم که بر مستضعفان روى زمین نعمت دهیم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان گردانیم. و آنها را در آن سرزمین مکانت بخشیم و به فرعون و هامان و لشکریانشان چیزى را که از آن مى‌‏ترسیدند نشان دهیم.

 

 

 منابع:

 

1.عاملى نباطى، على من محمد بن على بن محمد بن یونس‏، الصراط المستقیم إلى مستحقی التقدیم‏، محقق، مصحح: رمضان، میخائیل،‏ ج 2، ص 209، المکتبة الحیدریة، نجف،‏ چاپ: اول‏، 1384 ق.

2. قصص، .6-5

3. سایت اسلام کوئست نت - islamquest.net

ذکر کَذَلِکَ اللّٰهُ ربّى


چرا ذکر «کذلک الله ربی» را قبل از قنوت می‌گوییم؟


سوره ی توحید دارای مضامین بلندی است که به نوعی شناسنامه خداوند است، در این سوره خداوند را به توحید و بی‌نیازی معرفی می‌کند؛ لذا عبارت «کذلک الله ربّی» تأکید و اعترافی است از طرف قاری و خواننده که خداوند همین گونه است که این سوره مبارکه معرفی می‌کند.

در روایتی آمده است که امام باقر(ع) بعد از قرائت سورۀ توحید، می‌فرمود: کذلک الله ربّی؛ یعنی خدای من همان‌گونه است که در این سوره بیان شده است.(1)

لذا فقها در باب قرائت سوره توحید در نماز گفته‌اند: مستحب است بعد از خواندن سورۀ «قل هو اللّٰه احد»، یک، یا دو، یا سه مرتبه «کَذَلِکَ اللّٰهُ ربّى» یا سه مرتبه «کَذَلِکَ اللّٰهُ رَبُّنٰا» بگوید.(2)

پس گفتن این عبارت مخصوص رکعت دوم و قبل از قنوت نیست و در هر رکعت که سورۀ توحید خوانده شود، مستحب است بعد از آن این عبارت گفته شود.

 

 منابع:

1. حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعه، ج 6، ص 71، موسسه آل البیت، قم، 1409 ق.

2. توضیح المسائل(محشی)، ج 1، ص 560.

3. سایت اسلام کوئست نت - islamquest.net

 


کمک به افراد بی نماز


کمک کردن به افراد بی نماز( فامیل و غیر فامیل ) جایز است یا خیر؟


برای مصرف زکات، موارد متعددی در قرآن کریم ذکر شده که یکی از آنها برای به دست آوردن دل دیگران است. (1)

امام باقر(ع) درباره فلسفه این مورد از زکات، چنین می‌فرماید:

« خداوند عزّ و جلّ به پیامبر گرامی اسلام دستور فرموده بودند، با کمک و دستگیری کردن با مال و بخشش نمودن به کسانی که خدا را یگانه میدانند و از پرستش بتها دست برداشته اند اما در پاره ای از احکام، معرفت به دین اسلام در دل آنها وارد نشده است، آنان را به اسلام و مسلمانى الفت دهد تا دین و مذهب به اعماق وجودشان راه یافته و بر دینى که بدان در آمده‏ و بر آن اقرار کرده‏ اند پایدار بمانند. (2)

بنابراین اگر کمک کردن به افراد بی نماز، تأیید و پشتیبانی سهل انگاری آنان به نماز نشود بلکه سبب روی آوری و گرایش آنان به نماز و دین شود نه تنها ایرادی ندارد بلکه شاید در برخی موارد، لازم باشد. در غیر این صورت، روشن است کمک به افرادی که ارتباط بهتری با خدا دارند، ارزشمندتر بوده و کمک به گناهکاران اگر موجب تشویق آنان در گناه باشد، نه تنها پاداشی نخواهد داشت بلکه شاید انسان را شریک در جرم و گناه آنان کند.

 

 منابع:

1. إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ وَ الْمَساکینِ وَ الْعامِلینَ عَلَیْها وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَ فِی الرِّقابِ وَ الْغارِمینَ وَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ ابْنِ السَّبیلِ فَریضَةً مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ عَلیمٌ حَکیمٌ، توبه، 60.

2. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، ج 2، ص 410 – 411، محمد، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق.


3. سایت اسلام کوئست نت - islamquest.net


نگین انگشتر حضرت اباعبدلله(ع)


نقش نگین انگشتر سیدالشهداء (ع) عبارت بود از « اِن اللهَ بالِغُ اَمْرِهِ » و به نقلی دو انگشتر داشتند.

برنگین یکی « لاإ لهَ إ لا الله ، عُدةٌ لِلِقأ الله » و بر دیگری « ان اللهَ بالِغُ اَمْرِهِ » بود.(سفینة البحار ، ج 1 ، ص 377)

هر دو تعبیر ، گویای روح شهادت طلب آن حضرت و مقام رضا و تسلیم او به دیدار خدا و پروردگار است. (فرهنگ عاشورا، صفحه 450)

روایت است که در دست امام صادق (ع) انگشتر جدش حسین بن علی(ع) بود و برنگین آن نوشته بود : « لا اِلهَ إ لا الله عُدةٌ لِلِقأ الله » (امالی شیخ صدوق ، ص 124) و این نیز که توحید ، سرمایه لقای الهی است ، نشان دهنده روح خداجویی و شهادت طلبی اوست.

 



     

شهادت حضرت زهرا*س*



 در مَجد و شرف یکّه و تنها هستی

در فخر تو بس ، اُمّ ابیها هستی


مریم که مقدس شده یک عیسی داشت

تو مادر یازده مسیحا هستی ...





صلی الله علی الزهرا *سلام الله علیها*


شهادت