آموزش حرکت شیرجه غلت

آموزش شیرجه غلت

آموزش حرکت شيرجه غلت

با چند قدم دور خيز، جفت زدن پاها به زمين و پرش به بالا و جلو طوريكه سر و سينه و دستها بالا و جلو كشيده باشند و بدن كاملاً باز و حالت بشقابي به خود بگيرد و تا رسيدن دستها به زمين بالانس غلت مي‌زنيم.

برای مطالعه آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید

منبع: پورتال پارکور و فری ران ایران

ادامه نوشته

Parkour And Freerunning Magazine-01

اولین نسخه از مجله " پارکور و دو آزاد "

 با همکاری جمعی از تراسورها و با پشتیبانی گروه رها منتشر شد.  

توجه:این فایل با فرمت  PDFبرای اجرای فایل به  Adobe Readerنیاز دارید.

Download

دانلود ورژن دوم برنامه اطلاعات پارکور ایران

برنامه Iran Parkour Info ورژن 2 آماده برای دانلود می باشد. این برنامه نسبت به نسخه ی قبل دارای اطلاعاتی بیشتر و ظاهری زیبا تر است. برای دانلود برنامه روی لینک های زیر کلیک کنید.

دانلود ورژن دوم برنامه اطلاعات پارکور ایران

(Iran Parkour Info (Ver 2.0


با تشکر فراوان از گروه شاهرگ و تی اچ پارکور.

وسایل لازم برای پارکور

 وسایل مورد نیاز پارکور

پوشاک و سایر وسایل پارکور بیشتر به سلیقه ی فرد بستگی داره . ولی بازم من یه لیستی رو براتون تهیه کردم که امیدوارم بدردتون بخوره  

لباس : در فصل های گرم پوشیدن لباس های آستین کوتاه و مخصوصا اگر جنسش سوزنی باشه بهترین انتخابه . سایز لباس نباید خیلی تنگ باشه که جلوی حرکت دست در تمام جهات رو بگیره و همچنین نباید خیلی هم گشاد باشه که هنگام پرش یا سایر حرکات یقه ی لباس به صورت چسبیده و مانع از تنفس تریسر بشه . در فصول سرد هم پلارهای بدون کلاه  

شلوار : شلوار پارکور بهتره که کمی گشاد باشه و سبک . همچنین جنسش باید طوری باشه که با عرق ران زیاد خیس و چسبناک نشه که مانع حرکت تریسر بشه . یکی از رایج ترین شلوار ها برای پارکور ، شلوار های نسبتا شلی هستن که برای پارکور بسیار راحت هستن . پوشیدن شلوارک ها هم هیچ ضرری نداره و چون معمولا اندازشون تا زانوهاست میتونید دویدن خیلی راحتی داشته باشید . 

 

کفش : مهمترین پوشش پارکور کفش پارکوره . کفشی که برای پارکور استفاده میکنید حتما باید این موارد رو داشته باشه : 

1  - قوس وسط پا  

2  - پاشنه ی اسفنجی یا کپسولیه چند سانتی متری  

3  - عاج های زیر کفش که برای چسبیدن بهتر به دیوار بسیار لازمه  

4  - پوشش تور مانند برای خنک بودن کفش  

 - گیره های پشت پا 

 - لبه ی جلو
کفش های Asics یکی از بهترین کفشها برای پارکور میباشن ( اگرچه اولین کفش پارکور جهان متعلق به شرکت K-Swiss است )  

 

 

سایر وسایل : از آنجایی که تریسر نباید برای عبور از موانع نیازی به زانو بند ، ساق بند ، دستکش و ... داشته باشه ما هیچ وسیله ای رو به تریسر هایی که چند ماه کار کردن پیشنهاد نمیکنیم . اما برای افراد تازه کار استفاده از زانو بند ها ، ساق بند ، بیضه بند ، دستکش های پنجه بریده و ...  میتونه خیلی موثر باشه . اما بعد از مدتی باید کم کم این وسایل رو کنار بذارن . 


منبع : هاس

چگونگی افزایش استقامت ، قدرت و انعطاف پذیری بدن

مطلبی رو كه اینبار براتون گذاشتم در رابطه با تمرینات استقامت ، قدرت و انعطاف پذیری هست كه امیدوارم براتون مفید باشه و بتونید استفاده كافی رو ببرید.


    الف – افزایش استقامت : بهترین راه افزایش استقامت دویدن یا شنا كردن روزانه به مدت 30 دقیقه با ضربان قلب چربی سوز است مشروط بر آنكه مداوم و با حوصله انجام گیرد . ورزش با دوچرخه ثابت یا نوار گردان به دلیل آن كه به راحتی می توان ضربان نبض را كنترل نمود مطمئن تر است ولی بدیهی است كه شادابی و لطافت دویدن در طبیعت آزاد را ندارد . بالا رفتن آرام از كوه ، پیاده روی نسبتاً سریع و درازمدت و بخصوص چنانچه وزنه حدود یك كیلویی در دستان باشد از روش های مفید افزایش استقامت است .
    ب – افزایش قدرت : تمرین هایی كه قدرت عضلات را افزایش می دهد و از ضعیف شدن عضلات جلوگیری می نماید اصولاً به سه گروه تقسیم می شوند :
    1 – تمرینات ایزومتریك : در این تمرینات نیرو به بدن اعمال می شود بدون آنكه مفاصل و اعضای بدن حركت نماید ، مثل آنكه با دست به دیوار فشار وارد نماییم .
    2 – تمرینات ایزوتونیك : در این تمرینات نیروی ثابتی به بدن وارد می شود و اعضای بدن این نیروی ثابت را در بدن جابجا می كند . مثل تمرین با وزنه یا قرار دادن وزنه روی شانه و نشستن و برخاستن با آن .
    3 – تمرینات ایزوكنتیك : در این تمرینات نیروی ثابت به بدن اعمال نمی شود بلكه حسب موقعیت بدن نیروی متناسبی به بدن وارد می شود و در عوض سرعت حركت اعضای بدن بطور ثابت صورت می گیرد .
    در حقیقت كار كردن برای افزایش قدرت یعنی كار كردن با وزنه به صورتی كه عضلات تحت فشار قرار گیرند . البته تمرینات ایزوكنتیك شاید بهترین روش باشد ولی دسترسی به وسایل آن مشكل است . اما روش ایزومتریك بدون كمترین وسیله خاص و روش ایزوتونیك با وسایل ساده تر قابل اجرا است . انتخاب نوع تمرینات بر حسب نیاز و امكان دسترسی به وسایل صورت می گیرد .

    1 – ایزومتریك : برتری این روش در آن است كه هنگام تقویت عضلات ، مفاصل حركتی ندارند .
    بنابراین كار عضلات موجب اختلال در مفاصل و احیاناً فشار استخوان بر استخوان نمی شود . برای مثال در دردهای كمر ، فرد به پشت می خوابد و عضلات خود را منقبض كرده و همزمان كمر خود را به زمین فشار می دهد . حال بدون آنكه مهره های بیمار حركت كند ، عضلات كمر و شكم تقویت می شود . عیب این روش آن است كه اولاً اراده قوی می خواهد و ثانیاً فشارهای انقباضی با تشخیص فرد انجام می شود و نمی توان آن را اندازه گیری و تنظیم نمود و نهایتاً انجام آن نیاز به حوصله فراوان دارد .
    2 – ایزوتونیك : تمرین های ایزوتونیك مثل كار با دستگاه های معمولی بدن سازی ، هالتر ، وزنه ، شنا روی دست و بالا رفتن از طناب ،گو اینكه به تقویت عضلات كمك می نماید ، اما به دلیل آنكه در برخی زوایای حركت مفصل ، نیروی بیش از حد وارد می كند و در برخی زوایا نیروی كمتر از حد ، اولاً ممكن است سبب آسیب دیدگی عضلات و رباط ها در برخی زوایای حركت و ثانیاً سبب عدم تقویت در برخی زوایای دیگر شود .
    3 – ایزوكنتیك : برای مفاصلی كه سالم هستند و حركت مشكل برای آنها ایجاد نمی كند ، تمرین ایزوكنتیك بهترین ورزش می باشد . دستگاه های ایزوكنتیكی مجهز به كامپیوتر كه با سرعت ثابت و نیروی متغیر كار می كنند بسیار گران قیمت می باشند و كمتر در دسترس عموم قرار دارند و در ایران بجز دو مورد یافت نمی شود و بیشتر برای اندازه گیری قدرت عضلات بكار برده می شود تا تمرین . در عمل كارخانجات سازنده از طریق این دستگاه ها ، منحنی نیروی وارده بر عضلات را یافته و بادامك متناسب با آن تغییرات را ساخته و در دستگاه های ایزو تونیك بكار می برند . این اقدام موجب ارزان شدن دستگاه ها و مشابه شدن حركت در دستگاه های معمولی مكانیكی با حركت های ایزوكنتیك شده است . علی القاعده اگر ده دستگاه داشته باشیم هفته ای سه روز و به مدت 20 دقیقه تمرین برای تقویت عضلات كافی می باشد .
    برای آنكه برای شما روشن شود كه آیا عضلات شما قوی و مناسب است ، از آزمایشات ساده ای می توانید استفاده كنید . البته اگر بتوانید از تجهیزات كامپیوتری برای اندازه گیری عضلات استفاده كنید طبعاً بهتر و دقیق تر می باشد . برای آزمایشات ساده می توان از بارفیكس استفاده نمود . اگر كمتر از 5 بار حركت بارفیكس را انجام دهید عضلات دست شما نیاز به تمرین و تقویت دارد .

    ج – افزایش انعطاف : برای داشتن انعطاف كافی باید كار از كودكی شروع شود . افزایش انعطاف مفاصل و قابلیت تغییر حالت رباط ها و عضلات در سنینی كه این عضلات و مفاصل شكل گرفته اند بسیار دشوار است . با این همه نباید تمرینات انعطافی را فراموش كرد . زیرا حداقل ، انعطاف بدن را باید به حد معمولی حفظ نمود و همچنین عدم انجام تمرینات انعطافی به خشكی تدریجی مفاصل و رباط ها می انجامد . گرم كردن ، حركات كششی و فشار روی مفاصل در حد شروع درد اما به ملایمت و آهستگی در حفظ و كسب انعطاف بسیار مفید است . حركات ورزشی مناسب كه هم انعطاف را زیاد می كند و هم به آمادگی بدن و قدرت عضلات می افزاید بسیار مفید فایده می باشند .
    خلاصه : اگر عضلات شما قوی باشد مفاصل شما هم سالم می ماند و الا دچار بیماری های مفصلی و عوارض بعدی آن خواهید شد .
    به هر حال ساده ترین روش برای تقویت قدرت ، تمرینات ایزومتریك می باشد . مثل فشار دست به میز ، فشار پا به چهارچوب در ، فشار دست به چهارچوب و انقباض ارادی عضلات ، استفاده از بارفیكس ، حركت شنای روی دست ، به تعداد 10 تا 20 بار و یك تا سه بار در روز كافی می باشد .اگر وسایل ایزوكنتیك و ایزوتونیك در دسترس باشد پرداختن به آن مفیدتر می باشد .

منبع:ارجان

برنامه غذایی برای ورزشكاران

سلام خدمت تمام پاركور كاران عزیز
یكی از بچه ها مطلبی آماده كرده كه براتون بزارم یك مطلب به درد بخور برای ورزشكاران و مخصوصا پاركور كاران كه امیدوارم به دردتون بخوره


در برنامه ریزی غذایی ورزشكاران نكات زیر را باید رعایت نمود :

1-  غذاها باید آب پز ، بخار پز و یا كبابی باشد. غذاهای سرخ كرده حتی المقدور مصرف نشود.

2-  غذاها نوعا" باید حاوی كربوهیدرات دیر جذب مثل ماكارونی ، برنج و نان باشد.

3-  مصرف كله پاچه ، سیرابی و مغز توصیه نمی شود زیرا باعث گرفتگی عضله می شود.

4-  مصرف هفته ای یك بار جگر توصیه می شود.

5-  مصرف نوشابه های گاز دار توصیه نمی شود.

6-  بهترین گوشت برای ورزشكاران گوشت گاو است و بهتر از گوشت بره ، گوسفند و گوساله است.

7-  مصرف مكمل های غذایی بدون مشورت با پزشك ورزشی توصیه نمی شود چرا كه برخی از این مكمل ها غیر استاندارد بوده و خطرناك است.

8-  مصرف آب میوه مانند سیب و انگور كه به اندازه حجم آب میوه در آن آب مخلوط شده باشد قبل از ورزش سنگین مناسب است.

9-  استفاده از ماءالشعیر بعد از تمرین مفید است.

 10- در زمان 30 دقیقه قبل از تمرین قند ساده ( شكر ) ممنوع است زیرا كارایی ورزشی را كاهش می دهد اما مصرف مایعات قندی در طی تمرین طبق دستورالعمل گفته شده مفید است.

  11- روزانه 5 وعده یا بیشتر میوه و سبزی مصرف كنید. ( یك وعده میوه : 1 تكه متوسط میوه تازه یا   نصف فنجان میوه خام یا پخته ، یك وعده سبزی : یك فنجان برگ گیاهان سبز خام )

__________________________________________________________

دستورالعمل مایعات در ورزش :

1-  محدودیتی برای مصرف مایع قبل و حین ورزش وجود ندارد.

2- 2ساعت قبل از مسابقه 2.5 فنجان آب (هر فنجان 200میلی لیتر) و 15دقیقه قبل از مسابقه 1.5فنجان آب مصرف شود (آب خالص)

3-  در طی فعالیت ورزشی هر 15دقیقه 200میلی لیتر محلول قندی حدود 5% مصرف شود (در یك لیتر60گرم شكر حل شود) قند موجود بخشی از انرژی مورد نیاز ورزش را تامین می كند.

4-  اگر زمان ورزش طولانی باشد و یا هوا گرم باشد مقدار تعریق ورزشكار افزایش می یابد و در عرق مقداری املاح بدن نیز به همراه آب نیز دفع می شود. اشاره كردیم كه مایع مصرفی در ورزش باید حاوی 5% قند باشد. سؤالی كه همواره مطرح است این است كه اضافه كردن نمك به مایع ورزشی ضرورت دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت در شرایط عادی لزومی به اضافه كردن نمك نیست و طبق مطالعات صورت گرفته هرگاه زمان ورزش بیش از یك ساعت باشد به هر لیتر مایع مصرفی 1.5گرم نمك اضافه شود.

 مطالعه نشان می دهد كه مصرف مقادیر بیشتر نمك ( و آنگونه كه برخی ورزشكاران عادت دارند قرص نمك) به هیچ عنوان مفید نیست و می تواند كارایی ورزشكار را كاهش دهد.

مایع مصرفی در ورزش بهتر است خنك (حدود5 درجه سانتیگراد) شیرین و با طعم لیمو باشد.


منبع: ارجان

حرکات کششی برای آغاز فعالیت ورزشی

حرکات کششی برای شروع ورزشی :

مطلبی رو كه امروز براتون تدارك دیدم در رابطه با طریقه صحیح حركات كششی قبل از تمرینه كه امیدوارم استفاده كامل كنید.
می دانید حركتهای نابه جا و ناگهانی اغلب باعث كش آمدگی عضلات و آسیب دیدن  به همراه كوفتگی در برخی مناطق تحت فشار بدن می شود. پس به منظور جلوگیری از این آسیبها بایستی قبل از شروع ورزش حركات كششی را انجام دهیم تا هم عضلات گرم شوند و هم برای انجام حرکات سنگین ورزشی آماده شوند.در این میان توجه داشته باشید که شروع حرکات کششی بدن به صورت منظم در نقاط مختلف آغاز شود.

درادامه نمونه ای از حرکات کششی را برایتان در نظر گرفته ایم:
(برید به ادامه مطلب...)
(برای دیدن تصاویر با وضوح بیشتر و جزییات بهتر روی عكسها كلیك كنید)

1- در حالت نشسته یا ایستاده انگشتان دست را به یكدیگر قفل كرده و دستان خود را به سمت بالا بكشید.(این حالت را می توان به راست و چپ نیز انجام داد)

ارجان پاركور
_______________________________________________________________________________

2- آرنج دست خود را با دست دیگر بگیرید و به آرامی آن را به سمت عقب بکشید.

ارجان پاركور
____________________________________________________________________________
3- روی زمین بنشینید و یک پا را به سمت جلو دراز کنید و پای دیگر را به سمت داخل جمع کنید، سپس به سمت جلو خم شوید، در این حرکت سعی کنید با دستهایتان مچ پا را بگیرید.(این حرکت را با پای مخالف نیز به همین شکل انجام دهید)


______________________________________________________________________________

4- روی زمین به روی شكم دراز بكشید و در حالی كه باسن خود را در حالت افقی نگه داشته اید به آرامی قفسه سینه خود را از زمین جدا كنید.


______________________________________________________________________________

5- به پشت روی زمین دراز بكشید و به ترتیب از راست به چپ هر كدام از پاها را به سمت قفسه سینه بكشید.

ارجان پاركور
_____________________________________________________________________________

6- در حالت نشسته مچ پاها را به سمت بدن نزدیک کنید و آنها را با 2 دست بگیرید، در ادامه سعی کنید زانوها را به سمت زمین نزدیک کنید.

_________________________________________________________________________

7- در حالت ایستاده پنجه پا را از پشت با دست بگیرید وسعی كنید پاشنه پا را به سمت باسن بكشید.


_____________________________________________________________________________
8- در حالت ایستاده به یك سمت خم شوید سعی كنید دستتان تا جای ممكن به قسمت پایین تری از پا برسد، این كار را در سمت دیگرهم تكرار كنید.

__________________________________________________________________________

9- در حالی که رو به دیوار ایستاده اید، یک پا را به سمت جلو بیاورید و کمی خم کنید و پای دیگر را (پای عقبی) در حالت کشیده از پشت قرار دهید.(دراین حالت باید کف پای عقب کاملا روی زمین قرار داشته باشد و در انجام این حرکت در ناحیه پشت پای عقب کشیدگی را احساس کنید)

_______________________________________________________________________________

10- در حالت ایستاده یا نشسته کف دست خود را بر روی پیشانی قرار دهید و در حالی نباید سر شما به سمت عقب برود، با کف دست سر را به سمت عقب ببرید. فراموش نکنید که این حالت را می توان از نقاط مختلف سر( جلو،عقب، راست وچپ) انجام داد.

لازم به ذکر است که هر یک ازحرکات کششی را باید با 30 ثانیه مکث انجام داد و بر روی هر کدام از آنها به خوبی تمرکز کرد.

نكات مهم:

* بروز ناراحتی مختصر یا كمر درد خفیف در شروع حركات کششی می‌تواند طبیعی باشد اما در صورتیكه دردهای تیز یا شدیدی بروز كرد نرمش را قطع كنید.

* قبل از شروع حرکات کششی بدن را گرم كنید (راه رفتن و …)

* كششها را به آرامی انجام دهید و هرگز سعی نکنید با فشار بیش از حد به بدن خود صدمه بزنید.

* برای انجام فعالیتهای ورزشی در سنین مختلف با پزشک خود مشورت کنید.


منبع :tebyan.net
تهیه و تنظیم : ایمان پناهی

تنفس صحیح در ورزش

تنفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد.
در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد. این موضوع به عملکرد بهتر سیستم لنفانی انسان نیز کمک می کند.

فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد.

روش صحیح تنفس
توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و از روی نظم کنترل کنید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری کنید.

سعی نکنید تا با دهان نفس بکشید. البته برای خارج کردن سریعتر هوا می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای کشیدن آن اصلا" از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم باعث می شود تا هوا به حجم نامشخص (زیاد) وارد بدن گردد بدن اینکه فیلتر شود. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد.

تنفس از دهان باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کسری انرژی کمک می کند.

روش توصیه شده اینست که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش البته بهتر است که هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا" بسته باشد. البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد. در این حالت دهان در هر دو حالت (دو و بازدم) کاملا" بسته است.

اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. برای کشیدن تنفس، نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن مدت زمانی نسبی لازم است تا حرکت ریتمیک حفظ گردد، که این موضوع در هنگام انجام تمرینات امر مهمی است. همانطور که قبلا" نیز اشاره شد، آرامش در تنفس لازم است تا حفظ گردد.

بعد از انجام تمرینات و یا هنگام استراحت بین هر تمرین، سعی کنید تا به صورت عمیق در روش زیر چند مرتبه تنفس کنید:

اگر برای مثال یک ثانیه را صرف کشیدن نفس عمیق می کنید، چهار برابر آنرا (چهار ثانیه) می بایست برای نگه داشتن نفس در بدن صبر کنید. سپس در زمان دوبرابر آن (دو ثانیه) باید نفس را بیرون دهید. این مدت زمانها بستگی به نوع نفس کشیدن شما دارد. اما نسبتها می بایست رعایت شوند. یعنی اگر دم دو ثانیه به طول انجامد، نگه داشتن آن باید هشت ثانیه طول کشد و بازدم نیز چهار ثانیه.

این نوع روش تنفس چه برای کسانی که ورزش می کنند و چه کسانی که نمی کنند، در روز سه مرتبه ده باری توصیه می شود. یعنی ده بار صبح، ده بار عصر و ده با قبل از خواب.

تغذیه نیز نباید فراموش شود. اشخاص ورزشکار می دانند که هنگام ورزش نباید معده یا روده شان پر باشد. چرا که این موضوع به غیر از مشکلاتی که به سلامت انسان وارد می کند، باعث فشار به ریه نیز می شود

منبع : www.netsport-magazine.com

آموزش حركت نيم وارو با عكس

آموزش حركت نيم وارو با عكس

آموزش حركت نيم وارو با استفاده از تصاوير آموزشي

در اين پست نحوه اجراي حركت نيم وارو و همچنين نحوه كمك كردن در انجام حركت به فرد اجرا كننده آموزش داده خواهد شد...

 

براي مطالعه به ادامه مطلب مراجعه كنيد



از حالت ايستاده دستها بالاي سر به حالت نشسته به عقب مي‌رويم بطوريكه زانوها از حالت 90 درجه خارج نشوند (زانوها به جلو خم نشوند) و دستها به جلو و سر و سينه بطور قائم باشند و با پرتاب دستها و بالاتنه بطور يكنواخت به بالا و عقب و باز شدن مفصل زانو، دستها را به زمين مي‌گذاريم و بدن به حالت قوس عقب و بالانس درمي‌آيد. كه پس از عبور از سطح قائم و نيرويي كه دستها به زمين وارد مي‌كنند و شتاب پاها بدن به دور محور عرضي خود 360 درجه به عقب چرخش مي‌كند و نيم وارو مي‌زنيم.

آموزش نيم وارو

روش هاي كمك به انجام حركت نيم وارو از راه هاي زير انجام مي شود

آموزش نيم وارو

آموزش نيم وارو

آموزش حركت نيم وارو

آموزش نيم وارو

آموزش حركت نيم وارو

 

نحوه كمك در اجراي تك:

يك دست بر روي كمر اجرا كننده و با دست ديگر پاهاي اجرا كننده را حركت مي دهيم

آموزش حركت نيم وارو

 اين بود آموزش حركت نيم وارو كه اميدواريم مورد پسند قرار گرفته باشند

توجه:
بدون داشتن يك فرد كمكي و داشتن تجربه لازم از اجراي حركت خود داري كنيد


منبع:
WWW.FREERUNER.COM

...

سلام به همه ی دوستان

از حضور همه ی شما شرمنده ام که هنوز کلیپ ندادیم.

آخه درس و مدرسه بچه های گروه شروع شده منم دانشگاه قبول شدم و نیمه دوم .یه چند ماهی بیکارم .راستی  یه پارک نزدیک شهرمون زدن که من و امید فعلا اونجا  با هم تمرین میکنیم ولی بچه های  دیگه گروه  پشت کنکور هستن  و کمتر میان تمرین. . بالا خره خودتون ببخشید. سعی میکنیم هر چه زود تر کـلیـپـمون رو درست کنیم و براتون بزاریم.

پارکور چیست؟

پارکور یک ورزش و هنر است ، هنر جا به جایی. برای مثال یک فرد عادی وقتی به یک ارتفاع می رسد دنبال پله برای پایین آمدن از آن می گردد اما یک پارکور کار از آن ارتفاع می پرد. یک آدم عادی وقتی به یک مانع می رسد مسیرش را عوض می کند اما یک پارکور کار آن مانع را با یکی از حرکات پارکور پشت سر می گذارد. البته منظورم این نیست که از این به بعد بجای از پله بالا و پایین رفتن از در و دیوار بپرید بالا و پایین و این کار در قالب ورزش انجام می شود نه زندگی روزمره !

اگر بخوام رسمی تر توضیح بدم میشه پارکور یعنی رفتن از نقطه A به B در سریعترین زمان با استفاده از توانایی های بدن انسان.

پارکور در ایران ورزش جا نیفتاده ای هست و خیلی ها تا حالا اسم آن را هم نشنیده اند و بدتر از آن عده ای درک نادرستی از این ورزش دارند مثلآ میگن این ورزش مال دزد هاست که از در و دیوار بری بالا یا عده ای فکر می کنند که پارکور جنگولک بازی ، بدل کاری ، حرکات آکروباتیک ، کلکل و… این چیز هاست که همگی اشتباه و غلط محض است.

پارکور مثل سایر ورزش ها ذهن شما رو از این دنیای کثیف آزاد می کنه و استرس رو به شدت کاهش می ده. به شما یاد میده چطوری با مشکلات زندگی مبارزه کنید. چون کم کم یاد می گیرید که نباید به خاطر وجود یک مانع مسیرتان را عوض کنید. باید مانع را از سر راهتان بردارید.

پارکور در دسته ورزش های بسیار خطرناک (Extreme) قرار نمی گیره ولی خوب ورزش خطرناکی هست و باید در آن سیاست ، صبر ، خود باوری ، شجاعت و… داشته باشید که با تمرین همه اینها را بدست میارید که در زندگی بسیار کمکتون می کنه.

واسه انجام تمرینات مطلوب پارکور باید کمی آمادگی بدنی (انعطاف و وزن مناسب و…) داشته باشید ولی با نداشتن اینها هم میتونید تمرینات پارکور را در حد خودتان انجام دهید.
عده ای فکر می کنند پارکور یعنی کله خر بودن ! میگن وقتی پله هست چرا از دیوار بپریم؟ خوب وقتی می تونید توپ رو با دست ور دارید و بدوید توی دروازه حریف و توپ رو بندازید اونجا چرا انقدر جون می کنید با پا بهم پاس می دید و… ، وقتی می تونید با هلی کوپتر یا تله کابین بروید بالای کوه چرا کوه نوردی می کنید که آخرش هم از اونجا بیفتید پایین؟
پس می بینید که ذات ورزش همین است و ذات پارکور هم مثل سایر ورزش ها گذر از موانع است. ورزشکاران بخاطر علاقه ورزش می کنند لازم نیست حتمآ با دید سود و منفعت جویی به ورزش نگاه کنید.

پارکور مثل همه ورزش های دیگه دنیایی از تکنیک و فلسفه است. یک انسان عادی وقتی از ارتفاع 4 متری بپرد بدون شک آسیب می بیند در حالی که یک پارکور کار به سادگی از آن ارتفاع می پرد بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببیند ، او با استفاده از فنون پارکور فشار وارد بر پاها را دفع می کند و صحیح و سالم می رود.

یه سری عکس از بچه های گروه Tornado

اینم یه سری از عکس های برو بچه های گروه ما.

 برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه نوشته

توضیحات درباره پارکور(Parkour)

اگر بخواهیم رسمی تر توضیح دهیم پارکور یعنی رفتن از نقطه A به B در سریعترین زمان با استفاده از توانایی های بدن انسان.
پارکور در ایران ورزش جا نیفتاده ای است و خیلی ها تا حالا اسم آن را هم نشنیده اند و بدتر از آن عده ای درک نادرستی از این ورزش دارند مثلآ میگویند این ورزش برای دزد هاست که از در و دیوار بری بالا یا عده ای فکر می کنند که پارکور جنگولک بازی ، بدل کاری ، حرکات آکروباتیک ، کلکل و… این چیز هاست که همگی اشتباه و غلط محض است.
پارکور مثل سایر ورزش ها ذهن شما رو از این دنیای کثیف آزاد می کند و استرس را به شدت کاهش می دهد. به شما یاد میدهد چطور با مشکلات زندگی مبارزه کنید. چون کم کم یاد می گیرید که نباید به خاطر وجود یک مانع مسیرتان را عوض کنید. باید مانع را از سر راهتان بردارید.
پارکور در دسته ورزش های بسیار خطرناک (Extreme) قرار نمی گیرد ولی خوب ورزش خطرناکی است و باید در آن سیاست ، صبر ، خود باوری ، شجاعت و… داشته باشید که با تمرین همه اینها را بدست می اورید که در زندگی بسیار کمکتان می کند.


برای انجام تمرینات مطلوب پارکور باید کمی آمادگی بدنی (انعطاف و وزن مناسب و…) داشته باشید ولی با نداشتن اینها هم میتوانید تمرینات پارکور را در حد خودتان انجام دهید.
عده ای فکر می کنند پارکور یعنی کله خر بودن ! میگن وقتی پله هست چرا از دیوار بپریم؟ خوب وقتی می تونید توپ رو با دست بر دارید و بدوید توی دروازه حریف و توپ رو بندازید اونجا چرا انقدر جون می کنید با پا بهم پاس می دید و… ، وقتی می تونید با هلی کوپتر یا تله کابین بروید بالای کوه چرا کوه نوردی می کنید که آخرش هم از اونجا بیفتید پایین؟
پس می بینید که ذات ورزش همین است و ذات پارکور هم مثل سایر ورزش ها گذر از موانع است. ورزشکاران بخاطر علاقه ورزش می کنند لازم نیست حتمآ با دید سود و منفعت جویی به ورزش نگاه کنید.
پارکور مثل همه ورزش های دیگه دنیایی از تکنیک و فلسفه است. یک انسان عادی وقتی از ارتفاع ۴ متری بپرد بدون شک آسیب می بیند در حالی که یک پارکور کار به سادگی از آن ارتفاع می پرد بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببیند ، او با استفاده از فنون پارکور فشار وارد بر پاها را دفع می کند و صحیح و سالم می رود.

درباره ورزش پارکور

پارکور (به فرانسوی: Parkour) یا هنر حرکت کردن (به فرانسوی: l’art du déplacement) یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان. داوید بل، بنیان گذار پارکور در فرانسه می‌گوید: جنبهٔ فیزیکی پارکور، غلبه‌کردن بر تمامی موانع پیش روست، درست مانند این‌که در شرایط اضطراری گیر کرده‌ باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست، بلکه مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفهٔ خاص خویش است. پس هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد. «کارایی» یکی از مهم ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.
به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.

                                                  لوگوی گروه ترنادو

اینم از لوگوی گروه ما


گروه پارکور ترنادو

 

برای دیدن تصویر با ابعاد


بزرگ روی آن کلیک کنید.


TORNADO Parkour Clan_2.jpg