اند احوال دعوای چین و امریکا بر سر تعرفه های تجارت

طبق گزارش رویترز، پکن برای مقابله با اقدام آمریکا، تعرفه های متقابلی را برای محصولات آمریکایی در نظر گرفته است. این تعرفه ها درست در همان روزی معرفی خواهد شد که واشنگتن تعرفه هایی را بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 34 میلیارد دلار، اعمال می کند.

طبق گزارش رویترز، پکن برای مقابله با اقدام آمریکا، تعرفه های متقابلی را برای محصولات آمریکایی در نظر گرفته است. این تعرفه ها درست در همان روزی معرفی خواهد شد که واشنگتن تعرفه هایی را بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 34 میلیارد دلار، اعمال می کند.

اقتصادی به نقل از Russia Today، یکی از منابع مطلع در پکن به خبرگزاری رویترز گفته است: اقدامات ما درست برابر با اقدامات آمریکایی هاست و این به این معنی است که اگر آن ها از 6 جولای شروع کنند، ما نیز از 6 جولای شروع خواهیم کرد... زمان اعمال تمام تصمیمات سیاسی از نیم شب شروع می شود.

در 15 ژوئن، دولت ترامپ اعلام کرد از تاریخ 6 جولای، 25 درصد بر تعرفه واردات 818 قلم از کالاهای وارداتی چینی که ارزشی معادل 34 میلیارد دلار دارد، خواهد افزود.

لو کنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در چکیده ای از اخبار روزانه اعلام کرد که کشورش آمادهٔ انجام اقدامات تلافی جویانه علیه آمریکا است؛ اما مشخص نکرد که چگونه و چه زمانی این اقدامات صورت می گیرد.

لو گفت: چین از پیش خود را آماده کرده است. به محض اینکه ایالات متحده لیست به اصطلاح تعرفه را اعمال کند، چین اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع قانونی خود انجام می دهد.

چاینا دیلی، روزنامه رسمی دولت چین که اخیراً به شدت از دولت ترامپ انتقاد کرده است، نوشته: ایالات متحده برای دهه ها در حوزه نظامی و مالی هژمونی داشته است. در حال حاضر این کشور به دنبال هژمونی اقتصادی است.

این کشور اغلب جنگ علیه کشورهای مستقل دیگری را انجام داده و از نفوذ غالب دلار آمریکا در بازارهای بین المللی برای چاپیدن سایر کشورها استفاده کرده است. در حال حاضر آمریکا تلاش می کند تا با توسل به یک جنگ تجاری و اقتصادی تمام عیار، چین را از توسعه طبیعی اش باز دارد.

این در حالی است که دیروز گزارش شده بود که برای حمایت از یوان، بانک های دولتی چین از جانب بانک مرکزی (PBOC) در حال پیش خرید دلار آمریکا بوده و بلافاصله آن را در بازار نقدی بفروش می رسانند.

پن گنگشنگ، معاون و رییس تنظیم کننده ارز خارجی بانک مرکزی چین گفته است که چین اطمینان دارد که می تواند ارزش یوان را در سطحی پایدار و معقول حفظ کند.

یکی از معامله گران در یک بانک چینی در شانگهای گفته است: این درست مثل آن می ماند که بانک های دولتی برای جلوگیری از کاهش ارزش یوان درحال جمع کردن گلوله هستند.

چین به تدریج سهم خود را از دلار کاهش داده است در عوض بر واحد پولی خود افزوده است. پکن اخیرا تجارت نفت با یوان را آغاز کرده است که به عنوان قدم اول برای به چالش کشیدن سلطه دلار آمریکا در نظر گرفته می شود. چین و روسیه در حال برنامه ریزی برای راه اندازی داد و ستد اقتصادی با روبل و یوان هستند، تا به این طریق از استفاده دلار و سایر ارزهای غربی جلوگیری کنند.

معرفی یک فونت خلاقانه‌ برای نابینایان و افراد عادی

این فوت به نام Braille Neue معرفی شده است و از ایده ترکیب الفبای انگلیسی با همان المان‌ها و علامت‌های خط بریل ساخته می‌شود. نقاط بریل روی حروف قرار می‌گیرند و این‌گونه برای رسانه‌ها ساده‌تر می‌شود یک پیغام یا متن را در فضایی کوچک‌تر منتشر کنند.

طراح خلاق توکیویی سعی کرده خط بریل را با الفبای انگلیسی و ژاپنی ترکیب کند تا هم بیشتر از گذشته در معرض دید نابینایان قرار گیرند و هم رسانه‌های چاپی بتوانند مطالبی برای نابینایان به سادگی منتشر کنند.

این فوت به نام Braille Neue معرفی شده است و از ایده ترکیب الفبای انگلیسی با همان المان‌ها و علامت‌های خط بریل ساخته می‌شود. نقاط بریل روی حروف قرار می‌گیرند و این‌گونه برای رسانه‌ها ساده‌تر می‌شود یک پیغام یا متن را در فضایی کوچک‌تر منتشر کنند.

مزیت این متن در این است که هم افراد عادی می‌توانند آن را بخوانند و هم افراد نابینا یا کم بینا قادر به درک و خوانند‌اش خواهند بود. پیش از این؛ رسانه‌های چاپی ناچار بودند یک متن خبری را دوباره به صورت بریل برای افراد نابینا پیاده‌سازی کند.

تاکاشی ابتدا از فونت و سبک طراحی الفبای Helvetica Neue الهام گرفته و بعد سعی کرده هر کاراکتر را با دستکاری و تغییر به شکلی دربیاورد که کاراکتر خط بریل نیز روی آن بنشیند و برهم تطابق داشته باشند.

این پروژه دارای دو فونت اصلی است: Braille Neue که شامل کاراکترهای زبان انگلیسی است و فونت Braille Neue Outline که هم کاراکترهای زبان انگلیسی را پشتیبانی می‌کند و هم شامل حروف زبان ژاپنی است.

فونت Braille Neue برای استفاده در مکان‌های عمومی و فضاهای بزرگ مانند بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی، راهنماهای عمومی و ... مناسب است. این فونت اجازه می‌دهد خط بریل میان مردم و جامعه بیاید و نابینایان در شهر هم بتوانند با بخش‌های مختلف تعامل داشته و اطلاعاتی را دریافت کنند.یک پزشک

پیام سرلشکر قاسم سلیمانی به رئیس جمهور حسن روحانی

این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و باید باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای این سخنان بموقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد، در خدمت هستیم.

سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی مواضع اخیر رئیس جمهوری در قبال آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را ستودنی و مایه مباهات و افتخار دانست.

در پی اعلام موضع قاطع حسن روحانی در قبال اظهارات سلطه طلبانه و تهدیدات و زیاده‌خواهی‌های مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از سخنان عزتمندانه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

متن پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیمبرادر بزرگوار جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایرانسلام علیکم

آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است.

حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید.

دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد، در خدمت هستیم.

برادرتان قاسم سلیمانی

"وگل ترنسلیت هم آپدیت شد، انگار گوگل میخواد افلاینتر بشه

مدت ها بود مترجم گوگل ترنسلیت دچار مشکلاتی بود که احتمال از بین رفتن آن با آپدیت میباشد . ولی از آن جا که این امکان در مواقع آفلاین هم اعلام شده که کاربرد دارد باید منتظر باشیم تا ببینیم مشکلات همچنان ادامه دار خواهد بود.

سرویس ترجمه گوگل اپدیتی دریافت کرده است که طی آن با هوش مصنوعی خود متون را به صورت آفلاین نیز ترجمه کند.

این شرکت اعلام کرده است که اپدیتی برای این سرویس منتشر شده است که دارای تکنولوژی ترجمه ماشینی یا NMT برای ترجمه های آفلاین است. با کمک این آپدیت، تکنولوژی میتواند بر روی دستگاه های موبایل نیز اجرا شود.

یکی از مزایای نصب این آپدیت امکان ترجمه دقیق نوشته ها و تابلوهایی است که کاربر آنها را در اماکن عمومی مشاهده می کند. برای این کار تنها کافی است کاربر دوربین گوشی را فعال کرده و در برابر نوشته های موجود بگیرد تا ترجمه آنها به زبان پیش فرض مد نظر وی صورت بگیرد.

گوگل ترنسلیت همیشه به صورت آنلاین کار میکرد، اما اکنون کاربران میتوانند در بازه ای که به اینترنت دسترسی ندارند به صورت آفلاین نیز از آن استفاده کنند.

نسخه آفلاین مترجم گوگل که از قابلیت های هوش مصنوعی برخوردار است، به 59 زبان زنده دنیا در دسترس است که از جمله آنها می توان به فارسی، انگلیسی، عربی، چینی، آلمانی و هندی اشاره کرد. حجم این بسته هوشمندساز برای هر زبان به 35 تا 45 مگابایت می رسد. این خدمات بر روی انواع گوشی های تلفن همراه در دسترس است.

این اپدیت برای هر دو ورژن اندروید و ios در دسترس است. افزوده شدن این خدمات به مترجم گوگل به طور تدریجی صورت می پذیرد و قرار است تا دو روز دیگر عموم کاربران بتوانند از خدمات مذکور استفاده کنند.

ما که امیدوارم به زودی خبر المپیکی شدن ووشو را بشنویم

وزیر ورزش و جوانان در بازدید از اردوی تیم‌ملی ووشو گفت: ووشو بیش از رشته های دیگر ما امید مدال های متعدد دارد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در بازدید از اردوی تیم ملی ووشو گفت: امیدوارم هر چه زودتر خبر المپیکی شدن ووشو را بشنویم. از همه تلاشگران ووشو از مسئولان فدراسیون گرفته تا ملی پوشان و کادر مربی گری تشکر می کنم. بارها در نشست ها و مصاحبه های مختلف قهرمانی ووشو ایران در دنیا را تبریک گفته ام. به نظر من قهرمانی در حضور تیم چین افتخار بزرگی است. او ادامه داد: نگاه مان به آینده ووشو بسیار روشن است و به اعتقاد من ووشو بیش از رشته های دیگر ما امید مدال های متعدد دارد. ووشو با بچه های با استعداد و با انگیزه جای خودش را بین جوانان باز کرده و به معنای واقعی (از صفر تا سکو) را به منصه ظهور رسانده است. ووشو هنوز المپیکی نشده ولی بسیار امیدواریم که تا المپیک 2024 این رشته به بازی های آسیایی افزوده شود. تلاش ما و مجموعه کمیته ملی المپیک، فراهم کردن همه ابزار و امکانات و تدارکات است تا تیم های ما بتوانند حضور خوبی در مسابقات مختلف به ویژه بازی های آسیایی داشته باشند و نتیجه ای بگیرند که دل مردم شاد شود. امیدورام به زودی خبر خوش المپیکی شدن ووشو را بشنویم تا همین جوانان و نوجوانان امروز را روی سکوی قهرمانی المپیک 2024 ببینیم. انتهای پیا