سمبوسه خوزستان:

معمولاً در بیشتر غذاهای جنوبی از ماهی استفاده می‌کنند و در کمتر غذایی در بین غذاهای محلی بوشهر و به طور کل جنوب کشور از گوشت قرمز استفاده می‌شود ولی اگر تمایل داشته باشید که با یکی از غذاهای جنوبی که در آن گوشت قرمز به کار می رود آشنا شوید ما طرز تهیه سمبوسه خوزستانی را به شما آموزش می دهیم که برخلاف سمبوسه های عربی و سمبوسه پیتزایی داخل مواد تشکیل دهنده آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنند.

در ادامه مواد لازم برای تهیه سمبوسه خوزستان را مشاهده می کنید و سپس طرز تهیه سمبوسه خوزستان را به شما آموزش می دهیم که البته مواد اولیه به نسبت‌های مشخصی به کار رفته اند و اگر بخواهید این غذا را برای دونفره یا بیشتر تهیه کنید باید با توجه به نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

مرغ ترش :

یکی از محبوب ترین غذاهای مازندرانی که با مرغ تهیه می شود مرغ ترش مازندرانی است که عطر و طعم بسیار دلچسبی دارد. مازندران ها و گیلانی ها روش های متفاوتی برای پخت مرغ دارند. همچنین موادی هم که داخل این نوع غذا استفاده می‌شود با هم تفاوت دارد.

مواد لازم برای تهیه مرغ ترش مازندرانی

  • سینه مرغ : 2 عدد

  • سبزی معطر (گشنیز، جعفری، برگ سیر، و سبزی‌های معطر مازندرانی: زلنگ، اناریجه، اوجی) : 150 گرم

  • گردو آسیاب شده : 1/2 پیمانه

  • پیاز : 1 عدد

  • رب انار : 3 الی 4 قاشق غذاخوری

  • نمک و فلفل و زرچوبه : به مقدار لازم

  • رب انار: به مقدار دلخواه

بریانی :

غذا های محلی اصفهان به نوعی حکم شناسنامه‌ این شهر را دارند زیرا شهر اصفهان دسرها و غذاهای محلی و آش ها و غذاهای سنتی بسیار معروف و خوشمزه‌ای دارد که معروفترین آنها بریانی، آش حلیم و تاس کباب است.

معمولاً افرادی که به دنبال اماکن گردشگری این شهر هستند حتماً غذاهای محلی آن را هم امتحان می کنند. پیشنهاد می کنیم که حتما غذاهای سنتی اصفهان را امتحان کنید تا شانس خوردن غذاهای بی نظیر این شهر را از دست نداده باشید.

این غذاها آنقدر متنوع هستند که می‌توانند هر نوع سلیقه و ذائقه ای را پوشش دهند و لذت شما از سفر به این شهر را چندین برابر می کنند.

قطعاً اسم بریانی که جزو غذاهای معروف اصفهان است به گوش شما خورده ولی غذاهای سنتی این شهر به همین جا ختم نمی‌شود. به همین منظور در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با محبوب ترین غذاهای محلی اصفهان آشنا کنیم و طرز تهیه برخی از آنها را به شما آموزش دهیم تا بتوانید حتی بدون سفر کردن به این شهرها، در خانه خود این غذاها را تهیه کرده و از خوردن آن ها لذت ببرید.