رمانتیک ترین و زشت ترین کلمه عاشقانه دنیا

با نزدیک شدن به روز عشاق یا روز والنتاین در یک نظرسنجی در لندن رمانتیک ترین کلمه دنیا انتخاب شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی - خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل از رادیو تلویزیون دولتی ترکیه، این انتخاب توسط ۳۲۰ متخصص زبان و از سوی مؤسسه انگلیسی تودی ترانسلیشن صورت گرفت.
در این نظرسنجی کلمه فرانسوی آمور (Amour) به معنای عشق به عنوان رمانتیک ترین کلمه دنیا انتخاب گردید.

عشق فرانسوی با اختلاف اندکی نسبت به کلمه Amore ایتالیایی (به معنای عشق) اول شد و زبان ایتالیایی هم عنوان رمانتیک ترین زبان دنیا را به خود اختصاص داد.

Belissima واژه مشترک ایتالیایی- اسپانیولی به معنای "بسیار زیبا" سومین واژه ای است که به عنوان رمانتیک ترین واژه دنیا برگزیده شد.

متخصصان زبان همچنین تلفظ ژاپنی جمله "عاشقت هستم" را به عنوان زشت ترین تلفظ و جمله در بین زبانهای جهان انتخاب کردند.

یک ژاپنی برای آنکه بگوید "عاشقت هستم" باید
 "واتاکوشی- وا آناتو- وو آی شیماسو " 
     
      (Watakushi-wa anata-wo ai shimasu’)
را بر زبان بیاورد.

تست خودشناسی فروید !!!

این یک تست روانشناسی است که توسط زیگموند فروید طراحی شده.

فرض کنید که در خانه هستید و پنج اتفاق زیر همزمان پیش میاد.

1- تلفن زنگ میزنه

2- بچه ی شما گریه میکنه

3-یکی داره در خونه رو می زنه و صداتون میکنه

4- لباس ها را بیرون روی طناب پهن کرده اید و بارون میگیره

5- شیر آب و در آشپز خانه باز گذاشتید و آب داره سر ریز میشه


خب حالا با این وضعیت شما به ترتیب کدوم کارها رو انجام میدید؟ یعنی از شماره ی 1 تا 5 رو با چه اولویتی انجام میدید؟

اولویت های خودتونو تعیین کنید و برای تحلیلش ادامه ی مطلب رو ببینید.

زیگموند فروید

فروید یکی از بارزترین شخصیت های علمی قرن بیستم است.

او در 6 ماه مه 1856 به دنیا آمد و در در 23 سپتامبر 1939 از دنیا رفت.

او اطریشی بود و از بنیانگذاران دانشکده روانپزشکی.

بیشترین شهرت فروید مربوط به کارهای او در زمینه روان شناسی تمایلات جنسی، رویاها و ضمیر ناخودآگاه است.
او به عنوان پدر علم روان تحلیل گری شناخته می شود.

برای دیدن اینکه هر یک از ۵ مورد بالا نشون دهنده ی چه جنبه ای از زندگی شماست به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید .

ادامه نوشته

این عکاس قطعا دیوانه است!

یک عکاس آمریکایی موقعی که در حال عکس گرفتن از غروب آفتاب در گراند کانیون آریزونا بود به صحنه جالبی از یک عکاس دیگر برخورد!
او میگوید در این موقع سه سوال برای من پیش آمده بود:
1- او چطور از این صخره بالا رفته است؟
2- چرا صخره کناری که امنیت بیشتری دارد را برای عکس برداری انتخاب نکرده است؟
3- چطور قصد برگشن دارد؟
چند لحظه بعد عکاس فوق وسایلش را جمع کرد که برگردد :
توجه داشته باشید که ارتفاع این صخره 900 متر است!
او در حالی که وسایل خود را در دست چپ گرفته بود و با دست راست صخره را نگه داشته بود، وسایل خود را به بالای صخره پرتاب کرد و بعد خود را بالا کشید! او حتی کفش مناسب هم نپوشیده و صندل به پا دارد.

جدیدترین آناتومی بدن انسان !!!

جایزه اسکار توسط فرهادی و واکنش سامی‌ یوسف!

سامی یوسف خواننده مشهور و مسلمان ایرانی الاصل در صفحه رسمی فیس بوکش در واکنش به دریافت جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی نوشت :

I can't help but express how very proud I am of IRAN for this monumental and great honour -- on receiving the Oscars 2012 award for Best Foreign Language film "A Separation"! Well done -- you never cease to amaze! Praying for Iran, her beautiful people and the entire region as a whole

نمی توانم بگویم بخاطر این افتخار بزرگ و بیاد ماندنی -دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 2012 -چقدر افتخار می کنم که ایرانی هستم .نمی توانی متعجب نباشی-برای ایران و مردمان مهربان در تمام نقاطش دعا می کنم .

حرکت ناپسند لیلا حاتمی دربرخورد با مرد فرانسوی

لیلا حاتمی در حاشیه مراسم اسکار، برخلاف عرف دینی و اعتقادات مذهبی خود به عنوان یک زن مسلمان ایرانی، با ‘لانگمن’ تهیه‌کننده فیلم ‘آرتیست’ که برنده تعدادی از جوایز اسکار شده است، مصافحه می‌کند.

به گزارش قدس انلاین به نقل از سایت اوباما، لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین، در حاشیه مراسم اسکار برخلاف آموزه‌های اسلامی و در اقدامی متناقض با حیای کهن ایرانی ترجیح می‌دهد براساس فرهنگ غربی عمل کند و به همین خاطر، با “توماس لانگمن” تهیه‌کننده فرانسوی مصافحه می‌کند و اجازه می‌دهد این مرد فرانسوی نیز بازوان وی را لمس کند.
قابل توجه اینکه این تصویر از سوی صفحه خود لیلا حاتمی در گوگل پلاس منتشر شده و مشخص نیست که دلیل اصرار این شخص بر انتشار تصویر غیراخلاقی زیر چیست.

آیا میدانید آمار ایرانی‌های فیسبوک چند نفرند؟؟؟؟؟

قانون- از آخرین فیلترینگ فیسبوک در ایران، حدود دو سال و نیم می‌گذرد، هنوز این شبکه تعداد کاربران بی‌شماری در داخل ایران دارد.

برای دیدن ادامه ی متن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .

ادامه نوشته

تحریم های ایران دامن جنیفر لوپز را می گیرد !!!!!

گروه «متحدان علیه ایران هسته ای» از هنرپیشه و خواننده مشهور آمریکایی خواسته تا با استفاده از موقعیت خود شرکت فیات را مجاب کند تا داد و ستد با ایران را متوقف کند. به گزارش پارس ناز متحدان علیه ایران هسته ای» که یک گروه فشار آمریکایی است تبلیغات خود علیه شرکت ایتالیایی فیات را به دلیل همکاری تجاری با ایران شدت بخشیده و از جنیفر لوپز، هنرپیشه و خواننده آمریکایی خواسته تا از بازی در فیلم های تبلیغاتی این شرکت خودداری کند.

این گروه که علیه ایران و برنامه هسته ای آن فعالیت می کند، می گوید شرکت ایوِکو یکی از شرکت های زیرمجموعه فیات کامیون هایی را به ایران می فروشد. این گروه می گوید که شرکت فیات کماکان به فعالیت در بازار خودروی ایران ادامه می دهد و بنا بر گزارش ها قصد دارد حضور خود را در ایران با باز کردن نمایندگی فروش خودروهای مازراتی افزایش دهد.

روز چهارشنبه گروه «متحدان علیه ایران هسته ای» در نامه ای خطاب به جنیفر لوپز به وضعیت برنامه هسته ای ایران انتقاد کرده است. در این نامه از لوپز خواسته شده تا با حمایت از فعالیت های این گروه علیه ایران، با استفاده از موقعیت خود، شرکت فیات را مجاب کند تا «سیاست های غیرمسئولانه» خود را تغییر دهد! گروه «متحدان علیه ایران هسته ای» از لوپز خواسته در صورت ادامه داد و ستد فیات با ایران به «روابط سودآور مالی» خود با این شرکت پایان دهد.

فشار بر شرکت های بین المللی برای پایان دادن به همکاری با ایران از اهداف مشخص «گروه متحدان علیه ایران هسته ای» است. آمریکا و اتحادیه اروپا تا کنون بارها تحریم هایی فراتر از تحریم های مصوب سازمان ملل متحد علیه ایران تصویب کرده اند که محدودیت هایی را برای مبادلات شرکت ها با ایران به وجود می آورد. این در حالیست که ایران همواره اعلام کرده که برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است و هدف از آن دستیابی به تسلیحات هسته ای نیست. این خواننده آمریکایی تاکنون پاسخی به این درخواست نداده است.

"سلام ‌ورلد" شبکه اجتماعی اسلامی جانشین فیس بوک آمد !

گروه جهان- "سلام ‌ورلد"، نخستین و تنها شبکه اجتماعی اسلامی در جهان، ماه جولای راه اندازی خواهد شد.

به گزارش قانون به نقل از شبکه تلویزیونی تی‌آرتی ترکیه، هفت سرمایه‌گذار از چهار کشور خود را برای تأسیس یک شبکه اجتماعی برای مسلمانان آماده می‌کنند.

این شبکه اجتماعی که قرار است با نام "سلام‌ ورلد" در ماه جولای فعالیت خود را آغاز کند، با هدف معرفی فرهنگ و میراث اسلامی راه اندازی خواهد شد.

در اجلاس عالی که با شرکت نمایندگان 30 کشور برگزار خواهد شد، در زمینه استفاده بهینه از تکنولوژی اطلاعات در راستای منافع مسلمانان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

این سایت اجتماعی که مرکز آن در ترکیه قرار دارد، قصد دارد ظرف پنج سال به 50 میلیون کاربر دسترسی پیدا کند.

"عبدالواحد نیازوف"، رئیس هیئت مدیره سلام وورلد، با تاکید بر اینکه "salamworld.com" یک پروژه جهانی است، گفت که هدف از تاسیس این سایت، فراهم ساختن زمینه برای ایجاد ارتباط میان مسلمانان جهان است.

نیازوف همچنین با بیان این‌که در شبکه اجتماعی "سلام وورلد"، هرگونه مطلب و یا تصویر که دارای محتوای زیان‌بخش باشد، فیلتر خواهد شد، گفت: "در چارچوب این پروژه همچنین یک پلاتفرم خرید و فروش حلال بر اساس "دینار طلایی اسلام" تشکیل خواهد شد."

نظر شما دوستای خوبم چیه یه محیط سالم تر فراهم بشه یا بزاریم کاربران ما از یه قلمرو ناشناخته ای به اینترنت متصل شن ؟؟

تی شرت دایناسور با طرحی خلاقانه برای کودکان

 

اندیشه های متفاوت

اینجا ایران است !

 دوشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۰

مقایسه فرهنگ رانندگی در تهران و کالیفرنیا

 

تفاوت درگیری بازیکنان ایرانی و خارجی

یکی از مهمترین تفاوت های درگیری های به وجود آمده در فوتبال ایران با مسابقات خارجی در نحوه تصمیم گیری و عملکرد داوران است. از سوی دیگر دخالت تمام عناصر موجود در زمین مسابقه از بازیکنان و داوران و کادر فنی تیم ها گرفته تا کمک داورها و ناظر مسابقه از نکات جالب توجه فوتبال ایران است.

 
 
با مشاهده تصاویر بالا ابتدا به این نکته دست می یابیم که در درگیری هایی که در بازی های فوتبال در ایران به وجود می آید همه دخالت دارند. از بازیکنان و مربیان و داوران گرفته تا ناظر بازی!

از سوی دیگر تصویر زیر نشان دهنده تفاوت های موجود در درگیری های به وجود آمده در فوتبال ایران با کشورهای خارجی است.

بینندگان دیدار تیم های فوتبال منچستر و لیورپول حرکات جالب داور در هنگام درگیری ها را به عینه مشاهده کردند. در درگیری به وجود آمده میان بازیکنان دو تیم داور به یک گوشه از زمین رفته و فقط نظاره گر ماجراست. بازیکنان نیز بعد از مشاهده حضور داور از ترس محرومیت و اخراج دست از درگیری کشیده و برای ارائه شکایت با کاپیتان های خود سراغ داور مسابقه می روند.

اما در درگیری های رایج در فوتبال ایران به محض آغاز ماجرا بعد از حضور داوران در متن درگیری، نه تنها مربیان و کادر فنی وارد زمین می شوند بلکه ناظر مسابقه که فقط وظیفه ثبت وقایع و ارائه گزارش را دارد نیز وارد عمل شده و به جدا کردن بازیکنان از یکدیگر می پردازد.