خوش آمدید

سلام به دنیای تکنولوژی وعصرارتباطات خوش آمدید

  

ثبت ( دومین ) دامنه و دامین رایگان iR.

چگونه دو كامپيوتر را با كابل USB يكديگر متصل كنيم؟

چگونه دو كامپيوتر را با كابل USB يكديگر متصل كنيم؟

آيا مي دانيد كه مي توان 2 كامپيوتر را با يك كابل USBــ USB ساده به يكديگر متصل كرد؟

اگر دو كامپيوتر در خانه يا محل كار خود داريد كه براي استفاده اشتراكي از فايلهاي موجود در هر كدام مي خواهيد آن دو را به يكديگر وصل كنيد. اين روش يكي از سريعترين روشهاي موجود است.

براي اتصال دو كامپيوتر استفاده از يك هاب يا روتر هميشه كار معقولي نيست. بلكه استفاده از يك كابل USBــ USB بسيار كاربردي و عملي تر است. با اين روش حتي مي توانيد اتصال اينترنتي را بين دو كامپيوتر به اشتراك بگذاريد.

در اين آموزش كوتاه براي شما نحوه اتصال دو كامپيوتر با يك كابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده مي شود.

1ــ يك كابل USBــ USB بخريد.

اولين مرحله براي اتصال دو كامپيوتر از طريق USB پيدا كردن كابل USBــ USB است در اين مرحله بايد بسيار دقت كنيد. شما به نوعي كابل احتياج داريد كه اصطلاحاً به آن Bridge يا كابل شبكه USB مي گويند. اين بدان معناست كه در اين كابل قابليت اتصال دو كامپيوتر وجود دارد.


 در اين كابلها يك مدار الكتريكي واسط وجود دارد و دو سر كابل داراي سوكت نوع A است. شما مي توانيد كابلي بخريد كه چيپ Bridge آن USB1.1 با سرعت 12 Mb بر ثانيه يا USB2.0 با سرعت 480 Mb بر ثانيه باشد البته توصيه ما USB2.0 است. چون سرعت آن به مراتب بيشتر است. به خاطر داشته باشيد شبكه هاي اترنت داراي استاندارد 100 Mb بر ثانيه هستند.

 

2ــ نصب

بعد از اينكه كابل را بدست آورديد مي توانيد آن را متصل كنيد. اولين كاري كه بايد بكنيد نصب نرم افزار يا درايور كابل است.

بيشتر كابل ها 2 مود را پشتيباني مي كنند:

1ــ link mode: در اين حالت مي توانيد به آزادي فايل ها را بين دو کامپیوتر كپي كنيد.

2ــ network mode: در اين حالت فقط كپي كردن فايل نيست كه مي توانيد انجام دهيد، بلكه مي توانيد فولدرها، پرينترها و ارتباط اينترنتي را هم به طور اشتراكي استفاده كنيد.

3ــ شروع به استفاده از اتصال خود كنيد.

اگر از كابل خود در حالت لينك (link mode) استفاده كنيد. به سادگي به برنامه اي كه همراه نرم افزار كابل است دست پيدا مي كنيد و مي توانيد فايل هاي خود را انتقال دهيد.

اگر از كابل خود در حالت شبكه (network mode) استفاده مي كنيد. بايد كارهاي زير را انجام دهيد.

ــ وارد قسمت network connection شويد.آدپترهاي شبكه كه متصل هستند را مي بينيد.

ــ اكنون بر روي آدپتري كه كامپيوتر شما را به اينترنت متصل مي كند راست كليك كنيد.

گزينه properties را انتخاب كنيد. در برگه Advanced براي گزينه Allow other network users to connect through this computers Internet connection. يك علامت تيك قرار دهيد.

ــ بعد از اينكه اين كارها را انجام داديد كامپيوتر خود را restart كنيد. اكنون كامپيوتر ديگر هم مي تواند به اينترنت متصل شود.

شايد استفاده از هاب براي دو كامپيوتر كار مطمئن تري به نظر برسد ولي بايد پول بيشتري هم خرج كنيد به هر حال تصميم با شماست.

پاک کردن برنامه هایی که از کامپیوتر پاک نمی شوند

پاک کردن برنامه هایی که از کامپیوتر پاک نمی شوند

پاک کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند
ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه ای را دارید و هر چه می کنید برنامه پاک نمی شود. حتی ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نیز به کمک شما نمی یاید. با استفاده از این ترفند میتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به وسیله رجیستری ویندوز پاک کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
سپس به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
حالا در لیست باز شده نام تمامی برنامه های نصب شده را میبینید. کافی است روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و دکمه Delete را بزنید.
تنها دقت کنید برای Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنید و تنها در مواردی که برنامه پاک نمیشود از این روش استفاده نمایید.

نکته ای کلیدی که باید زمان خرید لپ تاپ حتما در نظر بگیرید

آیا می‌دانید که برخی از پردازنده‌های Core i7 در لپ‌تاپ‌ها از نوع Dual Core هستند؟

به گزارش سافت‌گذر به نقل از سیتنا؛ پردازنده مرکزی (CPU) اصلی ترین قطعه لپ‌تاپ شماست. برای یک خرید حساب شده و موفق، باید به ویژگی‌های این قطعه توجه بسیار داشت. از مهمترین این ویژگی ها می توان به حافظه، سرعت پردازش، سری و مدل این قطعه اشاره کرد.

یکی از مهمترین ویژگیهای این قطعه، سری پردازنده آن است که متأسفانه فروشندگان لپ‌تاپ، در لیست‌های قیمت خود به آن اشاره نمی‌کنند. برای روشن شدن بهتر این موضوع، در نمودارهای زیر دو پردازنده Core i7 که سری‌های متفاوتی دارند با یکدیگر مقایسه شده‌اند:

با توجه به نمودارهای فوق، آیا دو پردازنده فوق که هر دو Core i7 هستند، قدرت پردازشی یکسانی دارند؟

همانطور که در نمودارها مشهود است، با اینکه هر دو پردازنده Core i7 هستند اما قدرت پردازشی کاملاً متفاوتی دارند! Core i7 3537U دو هسته پردازشی (Dual Core) دارد درحالیکه Core i7 4702MQ دارای چهار هسته پردازشی (Quad Core) است در نتیجه، سرعت پردازش آنها کاملاً متفاوت بوده و حافظه Cache آنها تفاوت بسیار زیادی دارد. همچنین پردازنده Core i7 4702MQ که از نسل جدید Haswell است قدرت پردازش فوق‌العاده بالاتری نسبت به Core i7 3537U دارد. به پسوند سری این دو پردازنده دقت نمایید، پردازنده‌هایی که دارای پسوند U هستند به اصطلاح پردازنده Ultra بوده و قدرت پردازشی بسیار کمتری نسبت به پردازنده های دارای پسوند M یا همان Mobility دارند. بالطبع قیمت پردازنده‌های Ultra بسیار ارزانتر از پردازنده‌های M است. 

جالب است بدانید که در رتبه‌بندی‌های جهانی پردازنده Core i7 3537U رتبه بسیار پایینی داشته و در حد پردازنده Core i5 3210M است (منبع وبسایت رتبه‌بندی جهانی PassMark). خلاصه اینکه جهت خریدی متناسب با انتظارات، بهتر است تنها به نام Core i7 بسنده نکرده و به سری پردازنده نوت بوک هم دقت داشته باشید.

تبدیل حرفه ای مالتی مدیا

تبدیل حرفه ای مالتی مدیا با ۴Media Video Converter Ultimate 7.7.1.20130115

۴Media Video Converter Ultimate نرم افزاری قدرتمند در زمینه تبدیل فرمت های صوتی و تصویری می باشد که البته امکانات و ابزارهای جانبی زیادی را نیز در کنار تبدیل فرمت ها دارا می باشد. این نرم افزار دارای سه نسخه متفاوت است که Ultimate کاملترین نسخه آن است. در ابتدا باید گفت این نرم افزار قدرتمند امکان تبدیل فرمت های HD را دارد و در کنار آن از فرمت هایی نظیر AVI, MPEG, WMV, VOB, DAT, MKV, H.264/AVC, DivX, XviD, RM, MOV, 3GP, FLV, SWF, MP3, AAC, AC3, M4A, WAV, WMA پشتیبانی کامل دارد و میتواند بین انها تبدیل فرمت را انجام دهد. از طرفی اقدام چندین عکس یا ویدیو و تبدیل آنها به یک ویدیو به همراه افکت های مختلف میتواند ابزار بسیار مفیدی باشد. اضافه کردن زیرنویس به فیلم ها در حین تبدیل فرمت و همچنین بریدن قسمتی از فیلم و استخراج صدا و عکس از ویدیوها و تبدیل فایل ویدیوی به چندین فایل دیگر ، اضافه نمودن متن و افکت های ویدیوی به فیلم از دیگر امکانات ریز و درشت این نرم افزار کامل است.

 

4Media Video Converter Ultimate 7.7.1.20130115 تبدیل حرفه ای مالتی مدیا با 4Media Video Converter Ultimate 7.7.1.20130115

 

دانلوددرادامه مطلب

ادامه نوشته

دانلود نرم افزار  تبدیل فایل MKV به فرمت دلخواه

دانلود نرم افزار Ultra MKV Converter – تبدیل فایل MKV به فرمت دلخواه

حتما با فایل ویدئویی با پسوند MKV برخورد کرده اید که کیفیت را همراه با حجم پایین به شما ارائه می کند. اما اگر یک روزی خواستید این فرمت را روی اجرا کننده دی وی دی ببینید قطعا با مشکل مواجه می شوید چرا که هر اجرا کننده ای قادر به پخش این فرمت نیست. بنابراین بهترین راه تبدیل این فرمت به سایر فرمتهای رایج است تا به خیال راحت روی دی وی دی کپی کرده و از آن استفاده کنید.

دانلوددرادامه مطلب

ادامه نوشته

دانلود بازی Pro Evolution Soccer 2014

دانلود بازی Pro Evolution Soccer 2014 برای XBOX360

بهتر است کمی مثبت نگر باشیم PES 2014 .بسیار زیباست و نسبت به نسخه های قبلی اش پیشرفت چشمگیری داشته است. استادیومی که من در آن نسخه کوتاهی از بازی را بازی کردم، دقت جزئیات بسیار بالایی داشت و اتمسفری همانندیک استادیوم واقعی احساس می شد و تماشاگران هم دیگر همانند ربات های زشت نبودند! تماشاچیان پرچم های تیمشان را برافراشته بودند و با پیروزی تیم مقابل جوی متشنج به خود می گرفتند! ولی تا به اینجا بهترین ویژگی بصری بازی PES 2014بازیکنان است.فایده ای که استفاده از موتور فاکس برای بازی داشته است بسیار بارز بوده است. تکستچرهای پوست فوق العاده بنظر می رسند. در بازبینی گل ها و خوشحالی پس از به ثمر رسیدن گل شما می توانید به راحتی رگ های زیرپوست بازیکنان را در حال تپش ببینید. یا ریزش عرق از صورت بازیکنانی که بیشتر فعالند را ببینی.و شباهت برخی بازیکنان مشهور به چهره واقعی شان همانند بالوتلی، اوزیل و شواین اشتایگر بطور صادقانه ای زیاد است.

 

Pro Evolution Soccer 2014 XBOX360-COMPLEX

Note| Region: PAL

 

 دانلود بازی Pro Evolution Soccer 2014 برای XBOX360| گیم پور

 

بقیه درادامه مطلب

ادامه نوشته

بازی pes 2014

خرید بازی pes 2014 پی اس ۱۴ برای کامپیوتر

 Buy Games pes 2014 for pc

جزو اولین نفرات باشید که بازی pes 14  را تجربه می کنید.

کونامی این بار با بازی Pro Evolution Soccer که به اختصار pes گفته میشود بازگشته است و آخرین نسخه این بازی را با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۴ با عنوان pes 2014 منتشر کرده است.

در نسخه جدید بازی پی اس شما احساس واقعی تری نسبت توپ خواهید داشت. تریلر جدید این بازی نشان میدهد که در pes 14 بازیکنان حرکات تکنیکی و کنترل دقیق تری نسبت به توپ دارند. در پیش نمایشی که از این بازی منتشر شده است تصاویر و چهره بازیکنان واقعی تر و شبیه تر به چهره خود بازیکنان می باشد به طوری که حتی میتوان رگ گردن بازیکنان را هم دید.

 طبق آخرین اخباری که در مورد بازی پی اس ۲۰۱۴ منتشر شده است. این بازی در شهریور ماه امسال ۹۲ منتشر خواهد شد.

 

خرید بازی pes 2014

خرید بازی pes 2014

سیستم پیشنهادی:

CPU: Intel Core2 Duo 2.4GHz or equivalent processor

RAM: ۲GB RAM

VGA: Nvidia 8800 GT / ATI Radeon HD 4650

OS: Windows XP SP3, Windows Vista SP2, Windows 7

 

1374829234_pes-2014-02.jpg

تغییر زبان جستجوگر گوگل

تغییر زبان جستجوگر گوگل
 
گاهی در شروع کار با مرورگرهای اینترنتی ممکن است زبان جستجوگر گوگل به زبانی غیر فارسی باشد. برای جستجوی آسانتر در موتور جستجوی گوگل شاید نیاز باشد تا زبان گوگل را فارسی کنیم یا به قولی گوگل فارسی داشته باشیم. یکی از روش های ساده و سریع برای فارسی کردن زبان جستجوگر گوگل، اضافه کردن عنوان "fa" به انتهای آدرس گوگل در نوار آدرس است که برای راحتی کار می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.google.com/fa

این کار اما با اینکه راه حلی سریع و راحت است برای یک بار کارایی دارد و پس از خروج از گوگل و مراجعه مجدد، زبان جستجوی گوگل دوباره به زبان پیشفرض بر می گردد. برای تغییر زبان گوگل بصورت دائمی مراحل زیر را طی کنید:

در قسمت سمت راست و در بالای مرورگر بر روی آیکن تنظیمات که به شکل چرخ دنده می باشد کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه نخست یعنی search settings را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Languages را انتخاب کنید. حالا یک کادر کوچک مستطیل شکل را مشاهده می کنید که درون آن نام زبان جستجوگر گوگل درج شده است . بر روی این کادر کلیک کنید و با رفتن به قسمت های پایینی منوی کشویی باز شده، بر روی persian کلیک کنید.

کار تمام شده و برای ذخیره تغییرات، بر روی دکمه Save کلیک کنید و سپس با تایید پرسش گوگل مبنی بر تمایل شما به تغییرات ایجاد شده، به صفحه اصلی گوگل با زبان شیرین فارسی منتقل می شوید.
 

یک تصویر بسیار جالب از خطای دید

یک تصویر بسیار جالب از خطای دید

برای لحظاتی با دقت به نقطه سیاه وسط این عکس نگاه کنید (یعنی کاملا زل بزنید!) پس از مدتی خواهید دید که منطقه خاکستری دور آن نقطه، حذف می‌شود. جالب بود نه!؟