اختلال توجه!

*ویژگی های کودکان و دانش آموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه و فزون کنشی:

                                       http://saypeople.com/wp-content/uploads/2011/08/ADHD.jpg


همواره کودکی که در محیط مدرسه پیشرفت تحصیلی رضایت بخشی ندارد ، ممکن است در یک نگاه محدود چنین تصور شود که کودک مورد نظر دانش آموز تنبل ، بازیگوش یا کند ذهن است . اما باید توجه داشت که ممکن است مشکل تحصیلی او به دلیل اختلال در فر آیند روا نشناختی یادگیری مطالب باشد .

از آنجایی که این کودکان اغلب در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند ، آشنایی با ویژگی ها و شناسایی دقیق این کودکان ( کودکان ناتوان در یاد گیری ) در فر آیند تعلیم و تربیت امری است لازم و ضروری .

بسیاری از دانش آموزان به رغم اینکه از ظر فیت هوشی متوسط یا بالاتر برخوردارند ،فقط به دلیل اینکه دامنه توجهشان فوق العاده کم است ، نمی توانند آنگونه که انتظار می رود پیشرفت تحصیلی داشته باشند. در حقیقت تفاوت قابل ملاحظه ای بین ظرفیت یاد گیری ( توانایی بالقوه ) و پیشرفت تحصیلی ( توانایی بالفعل ) در این دانش آموزان دیده می شود .

((ادامه مطلب لطفا...))

 

 


ادامه نوشته

واقــــــــــعا هرکی نخنده ضرر کرده!


آیا می‌دانید... خندیدن نوعی <آنتی‌ بیوتیك> طبیعی است كه محرومین جهان با استفاده از این امرطبیعی، می‌توانند بسیاری از درد‌های خود را تخفیف دهند؟ 
آیا می‌دانید خنده ارزان‌ترین داروی پیشگیری و مبارزه با بسیاری از بیماری‌هاست؟ به عبارت دیگر،خنده هم خاصیت پیشگیری دارد و هم خاصیت درمان.
آیا می‌دانید خنده عمر را طولانی می‌كند؟ 

آیا می‌دانید لبخند زدن، بی‌خرج‌ترین هدیه است؟پس آن را از خود و دیگران مضایقه نكنید. 
آیا می‌دانید وقتی می‌خندیم، آثار منفی نگرانی و اضطراب از تن و روان محو می‌شوند و با خندیدن است ‌كه نیروی عظیم مثبتی در اختیار انسان قرار می‌گیرد كه به آرامش، شادابی و سلامتی كمك می‌كند؟
                                          ((ادامه مطلب برید....))
ادامه نوشته

۹۰%زنان به این بیماری دچارند!

                        http://www.akhbargoo.com/wp-content/uploads/2012/04/%D8%AA%D9%88%D9%87%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B2%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg

توهم  " خود زشت پنداری "  یکی از ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه است. ۹۰ درصد زنان و ۱۰درصد مردان، مبتلا به این بیماری هستند به نحوی که درباره فیزیولوژی بدن خود دچار توهم زشت پنداری شده‌اند. اعتدال: توهم «خود زشت پنداری» یکی از ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه است. ۹۰ درصد زنان و ۱۰درصد مردان، مبتلا به این بیماری هستند به نحوی که درباره فیزیولوژی بدن خود دچار توهم زشت پنداری شده و همواره از دیگران در مورد چاقی یا لاغری اندام خود، بزرگ یا کوچک بودن بینی یا دیگر نقایص پرسش نموده و دائما خود را با دیگران مقایسه می‌کنند.»

دکتر ابهری، آسیب‌شناس اجتماعی درباره بیماری سالن‌های مد که به آنورکسیا معروف شده است می‌گوید: «متاسفانه تبلیغات گسترده ماهواره‌ها و حتی بعضی از رسانه‌های داخلی در مورد انواع داروهای لاغری، تبلیغات زیبایی، لیپوساکشن و حتی کاشت مو باعث ایجاد نوعی مسابقه زیباسازی در جامعه شده است.»


آسیب‌شناس اجتماعی تاکید کرد: «دختران جوان بین سنین ۱۶ تا ۲۵ سال و مخصوصا در آستانه ازدواج، دختران شهرستانی که به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند یا در مراکز تحصیلی پذیرفته می‌شوند و زنان بعد از اولین زایمان مشتریان اصلی خود زشت پنداری هستند.»


دکتر ابهری خاطر نشان کرد: «انواع داروهای ضد چاقی در جامعه از عطاری‌ها گرفته تا تولید کنندگان خارجی که تابع هیچ گونه نظم و نظام بهداشتی نیستند، مستقیما سلامتی افراد را مورد هدف قرار داده و به آسانی این مواد تبلیغ می‌شوند به نحوی که درآمد میلیاردی برای آنان دارد.»


وی گفت: «چاق بودن یک عارضه جسمی است که همواره در طول تاریخ وجود داشته که با برقراری رژیم غذایی یا مشاوره با متخصصین تغذیه می‌توان از آن جلوگیری کرد. پیاده روی، کاستن مواد نشاسته‌ای و قندی از رژیم روزانه، پرهیز از تنبلی و اشتغال به ورزشهای متناسب با سن و سال، بهترین روش‌های مقابله و پیش گیری ازچاقی است.»


دکتر ابهری افزود: «بسیاری از افراد به امید لاغری داروهای تبلیغ شده در ماهواره را مصرف کرده و دچار انواع بیماری‌های جسمی و روحی شده‌اند. این در حالی است که ما بهترین متخصصان کشور را داریم بنابراین مردم نباید از این اقلام استفاده کنند چرا که مصرف این دارو‌ها توهین به شخصیت و شعور ما ایرانیان است علاوه بر این ترکیب داروهایی که تبلیغ می‌شود به هیچ عنوان مشخص نیست به نحوی که در بررسی‌ها مشخص شده در این دارو‌ها مواد مخدری مثل شیشه نیز مورد استفاده قرارمی گیرد.»


وی بیان کرد: «ادامه دادن این طرز تفکر به بیماری روانی آنورکسیا منجر شده و در ‌‌‌نهایت ممکن است منجر به مرگ شود. (بیماری آنورکسیا بیماری بی‌اشتهایی عصبی است که با خواسته فرد صورت می‌گیرد به طوری که پیشرفت این بیماری منجربه مرگ فرد می‌شود.) اینکه ما خود را به آب و آتش بزنیم تا لاغر شویم چه امتیازی در زندگی دارد که سلامتی به طور کلی به مخاطره بیفتد.»


این آسیب‌شناس اجتماعی عنوان کرد: «این فرهنگ غلط در جامعه ما در حال نهادینه شدن است. این موضوع در روزگاران گذشته، در چند دهه قبل وجود داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی به سمت فراموشی رفت ولی با این حال ماهواره‌ها وارد عمل شدند و مسابقه و رقابت منفی فخر فروشی فیزیکی در مهمانی‌های زنانه ایجاد کردند، به طوری که در نمایش‌های مختلف پوشاک اکثریت لباس‌های مورد تبلیغ برای سایزهای لاغر و متوسط بوده و در مقابل برخی از بانوان برای خرید سایزهای بزرگ مورد تمسخر قرار می‌گرفتند.»


به گفته دکتر ابهری، ایجاد فشن شو‌ها باعث رقابت منفی و آزار دهنده در بین زنان شد تا آنجا که دربین دختران جوان و مجرد اولین شرط پیدا کردن فرد مورد علاقه خود لاغر شدن بود بنابراین وجود چنین تفکر‌هایی باعث ناهنجاری رفتاری به شکل وسواس شد به نحوی که در تغذیه و رفتارهای روزمره افراد تاثیر گذاشته و خودنمایی می‌کند.


آسیب‌ شناس اجتماعی در پایان تاکید کرد: «فرهنگ سازی و ساختن بسترهای فکری در جامعه توسط رسانه‌ها و نهادهای مرتبط با بانوان در مورد ارائه راهکارهای علمی و منطقی برای داشتن اندام متناسب می‌تواند مقابله اساسی با این هجوم فکری و فرهنگی در جامعه شود.»


كدام طرف تخت می‌خوابید؟!

                http://www.dominicwilcox.com/images/bed/bed2.jpg

افرادی كه علاقه دارند در سمت چپ تخت خود بخوابند شادترند و نسبت به دنیا دید مثبت‌تری دارند.

به گزارش دیلی‌میل، محققان مطالعات دقیقی روی الگوی خواب بیش از 3 هزار نفر انجام دادند و متوجه شدند :


افرادی كه هنگام خواب به سمت چپ تخت خود می‌روند معمولا شادترند و بهتر می‌توانند از عهده وظایف سنگین در زندگی خود بربیایند.

بیش از یك چهارم از این افراد دید بسیار مثبتی به زندگی خود دارند اما در عوض فقط 18درصد از افرادی كه در سمت راست تخت می‌خوابند نسبت به زندگی دید بسیار خوش‌بینانه دارند.

جالب این جاست كه تقریبا 75درصد مردم همیشه عادت دارند در یك سمت از تخت خود بخوابند و نمی‌توانند این عادت را كنار بگذارند. افرادی كه به سمت چپ تخت می‌خوابند معمولا اعتماد به نفس بیشتری دارند و با احتمال كمتری ممكن است در زندگی خود بیكار شوند.


البته همه شواهد بر ضد‌افراد علاقه‌مند به خوابیدن در سمت راست تخت نیست، چرا كه تحقیقات نشان می‌دهد این اشخاص معمولا درآمد بیشتری نسبت به گروه دیگر دارند.


دانشمندان معتقدند ارتباط منطقی بین شیوه خوابیدن انسان‌ها و وضعیت روحی و روانی آن‌ها وجود دارد.


کدام انگشت خود را دوست دارید؟!


    









    

آیا تا به حال به طور دقیق به انگشتان دست خود نگاه کرده اید که به کدام یک علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارید؟
با دقت نگاه کنید،پس از انتخاب و بررسی این که چرا "این انگشت خود را بیشتر دوست دارید ؟!"
می توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید تا به نکاتی جالب از رازهای شخصیتی خود که تا کنون نمی دانسته اید،پی ببرید!


انگشت شصت 

این انگشت،نماد مسائل مادی و ثروت است و کسانی که این انگشت را انتخاب می کنند،اقتصاد دانان خوبی هستند و معمولا" از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند.در تصمیم گیری ها بسیار قاطع عمل می کنند و تا حدی نیز،خودرأی و مغرور هستند.این افراد،عموما" اعتماد به نفس بالایی دارند و تا آخرین توان خود به دیگران کمک می کنند.
روابط حاکم بر اقتصاد جامعه را به رغم وضعیت خوبی درک کرده و می توانند یک گام،جلوتر از دیگران فکر کنند و قدم بردارند،بیشتر افرادی که به نسبت،قد کوتاه تری دارند جزو این دسته هستند،چون عموما" مغزشان بهتر از زبانشان،کار می کند!

انگشت اشاره 

این انگشت،نماد کار می باشد و اشخاصی که به این انگشت،اهمیت بیشتری می دهند،انسانهایی کاری و سختکوش هستند و به طور کلی،از وجدان کاری خوبی بهره مند هستند.این افراد به دلیل وجود همین وجدان کاری،موفقیت زیادی در کارها دارند.از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند و با شخصیت حساسی که دارند،می توانند به راحتی فکر و نظر خود را به دیگران تحمیل کنند.
معمولا" در بحث مدیریتی،یک گام از دیگران جلوتر هستند و همین امر باعث می شود تا در محیط کاری،بیشتر در چشم باشند.در محیط خانه و میان دوستان و آشنایان نیز همیشه دیگران،از این افراد نظر خواهی می کنند.

انگشت وسطی 

این انگشت،میزان اهمیت فرد به خود را نشان می دهد.افرادی که این انگشت را انتخاب می کنند،در مورد همه چیز،اول به خود اهمیت داده و تا حدودی خودپرست و خودخواه هستند!
این افراد همیشه به دنبال دوست می گردند! چون عموما" از کودکی روی پای خود می ایستند و دوست ندارند به دیگران تکیه کنند،از این رو به خود (خود ساخته)خویش،بسیار اهمیت می دهند !
این افراد معمولا" اهل ریسک و خطر کردن هستند و چون بیش از دیگران اندازه به خود تکیه دارند و در بیشتر موارد شانس با آنها یاری می کند،خود را تافته جدا بافته می بینند!

انگشت قبل از انگشت کوچک(انگشت حلقه)

این انگشت نماد عشق و محبت است و کسانی که این انگشت را انتخاب می کنند،انسانهای احساساتی و عاطفی هستند و همواره به دنبال محبت و خوشحال کردن دیگران.
این افراد سمبل مهربانی و محبتند و در عین حال،خونسرد.شاید به همین دلیل است که هر چه را که می خواهند،تقریبا" به راحتی تصاحب می کنند.طبیعتا" آرامش طلب هستند و از یک زندگی عاشقانه لذت می برند و به ندرت از آن،خسته می شوند.بردبار،سازگار و در عین حال جذاب هستند.
معمولا" به دنبال کارهای بیهوده نیستند و می توانند تنها با نگاه گیرا و نافذ خود،مخالفان خویش را سر جایشان بنشانند!

انگشت کوچک

این انگشت،نماد خانواده و فرزند است و کسانی که به این انگشت علاقه مندند،افرادی هستند که به خانواده پایبند بوده و به زندگی مشترک و به طور کلی،روابط بین افراد اهمیت زیادی می دهند.
گیرا،پر انرژی و مقاوم هستند و یکی از دلایل انتخاب این افراد برای این انگشت نیز همین است همچنین باهوش و توانا،در نتیجه در حل مشکلات به ویژه مشکلات فرزندان خود،بسیار ماهر و زبردست می باشند.عاشق رقابت بوده و از طبیعت،جنگل و اصولا" محیط های بکر طبیعی،بسیار لذت می برند.
حساس بودن،خاصیت منحصر به فرد این اشخاص است.به همین خاطر فرزندان آنها،کمتر دچار مشکل و استرس می شوند،چون والدینشان همیشه گوش به زنگ هستند!


* خب !
حالا یک بار دیگر دست خود را باز کرده و با دقت به انگشتان خود بنگرید!
کدام یک از نظر شما جالب تر است؟!
یک بار دیگر علاقه تان را مرور کرده و ببینید که این تست،تا چه حد توانسته رازهای (مگو)ی شخصیتی شما را برملا سازد؟!
موفق باشید!

چرا بعضی افراد همیشه موفق هستند؟

تا به حال از خود پرسیده اید که چرا بعضی افراد همیشه موفق هستند؟ درست است که بعضی از افراد موفق باهوشند، بعضی از آنها در خانواده های موفق متولد شده اند، و بعضی دیگر ذاتا پرانرژی و مثبت هستند ولی فراموش نکنید که بسیاری از عواملی که به موفقیت این افراد کمک می کنند تا حد زیادی قابل کنترل و تحت اراده خود آنها هستند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1.آنها تصمیم می گیرند و به تصمیم خود عمل می کنند.

تصمیم این افراد چه درست باشد و چه غلط، به آن عمل می کنند. به هرحال دنبال کردن یک تصمیم غلط بهتر از دست روی دست گذاشتن و بیکار نشستن است. آنها یک روش را انتخاب و آن را امتحان می کنند. اما در صورتی که این روش با شکست مواجه شد، به سراغ روش دیگری می روند. 


2. حتی وقتی حال و حوصله کاری را نداشته باشند آن را انجام می دهند.

این عامل یکی از مهم ترین عوامل موفقیت است. بسیاری از ما وقتی نخواهیم کاری را انجام دهیم، آن را انجام نمی دهیم، هرچند این کار می تواند تجربه های گرانبها یا اهداف بزرگی در زندگیمان ایجاد کند. افراد موفق هم مثل همه افراد بعضی کارها را دوست ندارند ولی به هر حال آن را انجام می دهند و در دراز مدت نتیجه آن را می بینند. 

3. همین الان بهترین و مفید ترین کار را انجام می دهند.

افراد موفق خود را اسیر چیزهای مفید ولی کم اهمیت نمی کنند بلکه مهم ترین کار را شناسایی کرده آن را انجام می دهند. به جای اینکه چندین کار را هم زمان انجام دهند، قبل از هر کاری فکر و برنامه ریزی می کنند و سعی می کنند تا جایی که ممکن است بر مهم ترین چیزها تمرکز کنند. 


4. تنها بر یک کار یا وظیفه تمرکز می کنند.

اگر چندین کار را به طور همزمان انجام دهیم، دچار سردرگمی و اتلاف وقت خواهیم شد. افراد موفق تنها بر یک چیز تمرکز می کنند و تا آن را به پایان نرسانده اند به سراغ چیز دیگری نمی روند. به این ترتیب آنها کارهای خود را بهتر و سریع تر به انجام می رسانند. 



5. نگرشی مثبت دارند.

نگرش منفی آثار مخرب و محدودکننده ای بر زندگی افراد دارد، در حالی که نگرش مثبت می تواند هر روز درهای تازه ای به روی ما باز کند. نگرش مثبت ایده های تازه ای را در ذهن ما ایجاد کرده و موجب ماندگاری روابط ما می شود. افراد موفق در چیزی که دیگران آن را یک مشکل می دانند، به دنبال فرصت و موقعیتی برای موفقیت بیشتر می گردد. 

6. تعریف آنها از شکست متفاوت است.

اگر چه شکست برای بسیاری از افراد به معنای تسلیم شدن یا رها کردن هدفشان است، ولی افراد موفق به شکست به عنوان بازخوردی مفید نگاه می کنند. اگرچه شکست را دوست ندارند ولی از آن نمی ترسند و می دانند که حتی اگر شکست بخورند می توانند همه چیز را از اول شروع کنند. 

7. تسلیم ترس و وحشت نمی شوند.


افراد موفق بر ترس خود غلبه می کنند و به آن اجازه نمی دهند مانع پیشرفتشان شود. آنها واقعیت را به گونه ای برای خود تعریف کرده اند که ترسشان تا حد زیادی کاهش پیدا کرده یا در بعضی موارد کاملا از بین رفته است. 

8. در زندگی خود هدفی را پیدا کرده اند.

انگیزه افراد موفق درونی است نه بیرونی، آنها کاری را انجام می دهند که به آن علاقه دارند، نه کاری را که موردتایید دیگران است. هدف چیزی است که باعث می شود این افراد همیشه در حال حرکت و پویایی باشند و خسته نشوند. 

9. هیچ چیز تمرکزشان را به هم نمی زند.

افراد موفق همیشه بر کاری که در زمان حال مشغول انجامش هستند تمرکز می کنند و هیچ چیز حواسشان را پرت نمی کند.


بزرگ , متوسط , کوچک , شما کدام هستید ؟

آدم های بزرگ در باره ایده ها سخن می گویند

آدم های متوسط در باره چیزها سخن می گویند


آدم های كوچك پشت سر دیگران سخن می گویند

—————————————-

آدم های بزرگ درد دیگران را دارند

آدم های متوسط درد خودشان را دارند


آدم های كوچك بی دردند

—————————————-

آدم های بزرگ عظمت دیگران را می بینند

آدم های متوسط به دنبال عظمت خود هستند


آدم های كوچك عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند

—————————————-

آدم های بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند

آدم های متوسط به دنبال كسب دانش هستند


آدم های كوچك به دنبال كسب سواد هستند

—————————————-

آدم های بزرگ به دنبال طرح پرسش های بی پاسخ هستند

آدم های متوسط پرسش هائی می پرسند كه پاسخ دارد


آدم های كوچك می پندارند پاسخ همه پرسش ها را می دانند

—————————————-

آدم های بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند

آدم های متوسط به دنبال حل مسئله هستند


آدم های كوچك مسئله ندارند

—————————————-

آدم های بزرگ سكوت را برای سخن گفتن برمی گزینند

آدم های متوسط گاه سكوت را بر سخن گفتن ترجیح می دهند


آدم های كوچك با سخن گفتن بسیار، فرصت سكوت را از خود می گیرند


خود بیمار انگاری چیست؟

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page
خودبيمارانگاري چيست؟‌

                           
خود‌بیمارانگاری یا هیپوکند‌ریا، در اصطلاح روان‌شناسی و روان‌پزشکی ویژگی ایست که به شخصی اطلاق می‌شود که باوجود برخورداری از سلامت بدنی اما خود را بیمار می‌داند و همواره از دردهای فرضی شکایت می‌کند. این تصور خودبیمارانگارانه، زمانی بیماری تلقی می‌شود که حدود شش‌ماه از آغاز آن بگذرد و با‌وجود تأیید سلامت بدن توسط پزشک، شخص هم‌چنان بر بیمار بودن خود اصرار ‌‌ورزد و درنهایت، ترس از بیمار بودن، شخص را مدام به کلینیک‌ها و درمانگاه‌های مختلف جهت آزمایش و تجویز دارو می‌کشاند که از آن به سندرم بیمار خیالی نیز یاد می‌شود.

 دو علت عمده‌ی این بیماری، یکی اضطراب می‌باشد و دیگری افسردگی و درمان آن نیز از طریق مشاوره‌ی روان‌شناسی و داروهای ضداضطراب امکان‌پذیر است.

(ادامه مطلب لطفا)
                                                                            

ادامه نوشته

سخنان ارزشمند

اگر ندانید به کجا می روید، چگونه توقع دارید به آن جا برسید؟

(باسیل اس و والش)

میان آدمیان چیزی نیست، جز دیوارهایی که خود ساخته اند.

(تولستوی)

هنگامی که همه مانند یکدیگر می اندیشند، در واقع کسی نمی اندیشد.

(والتر لیمپن)

خشمگین شدن، انتقام خطاهای دیگران را از خود گرفتن است.

(والتر پوپ)

بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا این که ثروتمند بمیریم.

(جانسون)

به آسمان نگاه کن و به ستارگان چشم بدوز، اما فراموش نکن که روی زمین ایستاده ای.

(تئودور روزولت)

رویاهایتان راه به جایی نمی برند مگر این که خودتان دست به کار شوید.

(جان سی مکسول)

یادگیری یعنی تغییر رفتار پس تا آن چه را آموخته ای به کار نبری یعنی هیچ نمی دانی.

(دون شولا و کنت بلانچارد)

هر وقت با عقلت کسی را دوست داشتی می توانی ادعا کنی عاشق شدی.

(افلاطون)

7 عادتی که برای موفقیت باید کنار بگذارید

         

همه ما خیلی وقت‌ها لیستی از کارهایی که باید انجام بدهیم آماده می‌کنیم. اما درمورد کارهایی که باید از آنها دست بکشیم چطور؟ افراد موفق کارهایی که در زیر عنوان می‌کنیم را انجام نمی‌دهند اما این احتمال وجود دارد که شما هنوز انجامشان می‌دهید. همین امروز تصمیم بگیرید و این کارها را به لیست کارهای کنارگذاشتنی اضافه کنید.

1. بهانه آوردن. افراد موفق دیگران را مقصر نمی‌کنند و بهانه نمی‌آورند و از بدشانسی‌شان شکایت نمی‌کنند. آنها مسئولیت کامل زندگی خود را بر عهده می‌گیرند. آنها می‌دانند که موفقیت و شکست در دستان خود آنهاست. پس سعی نکنید خود را قربانی جلوه دهید یا بهانه‌ بیاورید.

2. بی مقصد پیش رفتن. افراد موفق برنامه دارند. زندگی آنها جهت و مقصد دارد. هیچوقت بی اراده کاری نمی‌کنند و بی مقصد پیش نمی‌روند به امید اینکه بهترین‌ها برایشان اتفاق بیفتد. آنها برای خود هدف تعیین می‌کنند و بعد برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر شما از آن دسته آدمهای هرچه پیش آید خوش آید هستید، از این رویکرد دست بکشید و شروع به برنامه‌ریزی کنید. 

3. تمام روز نشستن پای کامپیوتر (یا بدتر از آن تلویزیون). درست است که کارهای مهم زیادی را می‌توانید پشت کامپیوتر انجام دهید اما نباید همه روزتان را به آن بگذرانید. بیرون رفته و با آدمها ملاقات کنید. 

4. به تاخیر انداختن کارها. تعویق در کارها دشمن موفقیت است. روی هدفتان تصمیم بگیرید، کارهایی که باید انجام دهید را لیست کرده، اولویت‌بندی نموده و آغاز به کار کنید. 

5. فقط انجام کارهای ساده. برای چه کارهایی بیشتر وقت می‌گذارید؟ کارهای مهم، فوری یا کارهای ساده روزانه؟ اگر بیشتر وقت خود را به کارهای جزئی و کم‌اهمیت می‌گذرانید، باید روند خود را تغییر دهید. باید اول روی کارهای مهمتر تمرکز کنید، کارهایی که شما را به سمت هدفتان پیش می‌برند. تا جاییکه می‌توانید کارها و فعالیت‌های بی‌ارزش را نادیده بگیرید.

6. نشستن در جلسات بیهوده. آیا در محل‌کار وقتتان را در جلسات بی‌ارزش تلف می‌کنید؟ خیلی از کارمندان شرکت‌ها این وضعیت را دارند. هر جلسه‌ای باید یک هدف، دستورکار و یک مدیر ماهر داشته باشد که کمک کند جلسه از هدف اصلی خود دور نشده و روی همان متمرکز بماند. در جلسات بیهوده و ضعیف شرکت نکنید—فقط خلاصه آن را از دیگران بگیرید.

7. محدود کردن جاه‌طلبی‌هایتان. افراد موفق باور شگرفی به خود دارند و جاه‌طلب هستند و استانداردهای بالایی برای زندگی خود در نظر می‌گیرند. آیا شما خودتان را پایین می‌کشید؟ اعتمادبه‌نفستان را از دست داده‌اید؟ از اول شروع کنید. برای خودتان اهداف بلندپروازانه تعیین کنید. مهارت‌ها، استعدادها و دستاوردهایتان را به خود یادآور شوید و هر روز به خودتان انگیزه بدهید.

اگر بتوانید از فعالیت‌های بی‌ارزش و منفی که انجام می‌دهید دست بکشید، خود را به موفقیت نزدیک‌تر خواهید کرد. از انجام کارهایی که می‌دانید فقط وقتتان را تلف می‌کند خودداری کنید و شروع به ساخت موفقیتتان کنید.