اطلاعات و تصاویر جدید درباره Optimus G


گویا قرار است پرچم‌دار بعدی کمپانی LG در بخش تلفن‌های هوشمند، به معنای واقعی کلمه عالی باشد.

سه روز قبل  خبر از آمدن Optimus G مجهز به چیپست چهار هسته‌ای Snapdragon S4 Pro با فرکانس پردازشی 1.5 گیگاهرتز دادیم و حالا خبرهای جدیدتری از این تلفن منتشر شده. 


Optimus G قرار است نمایشگری 4.5 اینچی از نوع True HD IPS+ با رزولوشن 1280 در 768 پیکسل و تراکم 320 پیکسل در هر اینچ مربع داشته باشد. طبق گفته ال‌جی این نمایشگر قادر است در سطح روشنایی 470 نیت، یک صفحه تمام سفید را با مصرف انرژی‌ای به میزان 70٪ کمتر از نمایشگرهای AMOLED نشان دهد. 


این تکنولوژی جدید نمایشگر که قرار است در دیگر تلفن ال‌جی با نام Optimus Vu 2 (معرفی در اواخر سال میلادی) نیز استفاده شود، یک مشخصه مهم‌تر نیز دارد. ال‌جی می‌گوید که نمایشگر Optimus G اولین نمایشگر لمسی نسل جدید با نام G2 Touch Hybrid خواهد بود که طراحی "یکپارچه" آن، 30٪ از ضخامت پنل نمایشگر را می‌کاهد. 


این توصیف دقیقاً با آنچه که درباره نمایشگرهای لمسی in-cell شنیده‌ایم تطابق دارد. نمایشگرهایی که طبق اخبار، ال‌جی و چند سازنده دیگر، تولید انبوه آنها برای آیفون جدید را در همین ماه آغاز کرده‌اند. 


دیگر مشخصه فنی Optimus G برخورداری از باطری جدیدی است که یکی از شرکت‌های تابعه خود ال‌جی آن را تولید کرده و بنا بر ادعای این کمپانی، نسبت به باطری‌های دیگر با اندازه مشابه، 60٪ کاراتر است و می‌تواند تا 800 بار چرخه شارژ کامل را بدون افت کیفیت، تاب بیاورد.


به نظر می‌رسد که ال‌جی حسابی روی این تلفن هوشمند کار کرده و به احتمال زیاد آن را در همین شهریور داغ رونمایی خواهد کرد. در ادامه مطلب می‌توانید تصاویر مربوط به Optimus G و مشخصات فنی آن را مشاهده کنید.


ادامه نوشته

اندرویدی های جدید موتورولا: MOTOLUXE و DEFY MINI


موتورولا هم تصمیم دارد با دو گوشی اندرویدی نان زنجبیلی به عرض اندام در CES 2012 و بازارهای چین، اروپا و آمریکای لاتین بپردازد. اولی که شکیل تر و پرو پیمان تر هم هست، MOTOLUXE نام دارد. یک اسمارت فون با صفحه نمایش ۴ اینچی، دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک نوار لامپ رنگی کوچک و جذاب در جلو برای اخطار ایمیل، پیامک و دیگر اطلاع رسانی های گوشی. 

گوشی دوم هم DEFY MINI نامیده می شود که یک موبایل قرص و محکم ضد غبار و ضد آب با محافظ شیشه گوریلا گلاس است. این گوشی ارزان قیمت دارای یک دوربین ۳ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۳.۲ اینچی است. باتری آن هم ۱۶۵۰ میلی آمپر توان دارد و تا ۱۰ ساعت مکالمه و ۲۱ روز استند بای شما را همراهی می کند. 

متاسفانه هنوز خبری از قیمت گذاری این تلفن های همراه زیبا و کارآمد در دست نیست و تنها می دانیم که قرار است در فوریه به بازار عرضه شوند.

نمایشگر جدید AOC, استفاده از USB به جای کابل برق و سیگنال


نمایشگاه CES امسال نیز در شرف برگزاری است و کم و بیش کمپانی ها، قبل از نمایشگاه خودنمایی را شروع کرده اند. این بار خبرهای جدیدی از شرکت AOC در راه است. این کمپانی قرار است نمایشگری را به بازار عرضه کند که دارای خصوصیات جذاب و قابل توجهی است. 

این نمایشگر 22 اینچی LED با کیفیت FullHD می تواند با یک کابل یو اس بی به کامپیوتر شما متصل شده و برق و سیگنال تصویر را از یکجا تامین کند. در واقع این پورت باعث می شود که هم از سیم کمتری استفاده شود و هم مصرف انرژی کارآمدتر و به صرفه تری را برای شما به ارمغان می آورد. این نمایشگر قابلیت متصل شدن به انواع نت بوک ها و کامپیوترهای رومیزی را دارد و همچنین در کارهایی که به چندیدن مانیتور نیاز است، کاربرد آن راحت تر و به صرفه تر است. 

ضخامت این نمایشگر تنها 10.6 میلی متر است و با رزولوشن 1080p و نسبت کنتراست 1 به 20 میلیون خصوصیات شاخصی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین 200 کاندلا بر متر مربع روشنایی و زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه شما را با نمایشگر جالبی رو به رو می کند. 

البته استند و پایه این نمایشگر نیز قابل جدا شدن است و شاید نصب آسان آن نیز یکی از دلایل راحتی کار با نمایشگر جدید AOC باشد. این طور که به نظر می رسد این نمایشگر هم برای مصارف گوناگون تجاری و هم چنین بازی و سرگرمی مناسب است و می تواند کیفیت بالای تصویر را در اختیار شما قرار دهد. 

این محصول با بیشتر سیستم عامل های موجود مانند ویندوزهای XP، ویستا، سون و همچنین مک سازگاری داشته و از طریق استاندارهای خاصی می تواند از لینوکس نیز پشتیبانی کند. 

این نمایشگر با نام تجاری e2251F و قیمت 199 دلار در فوریه سال جاری برای فروش در دسترس عموم قرار می گیرد. آیا شما برای خرید این نمایشگر ترغیب نشده اید!؟

کاور خورشیدی کیندل، با هر بار حمام آفتاب برای چندین روز شارژ شوید


نور مستقیم خورشید و آمازون کیندل همیشه دست در دست و با هم رفیق بوده اند، زیرا بدون حضور یک منبع نور مناسب، شما امکان استفاده از صفحات جوهر الکترونیک (E‪-‬Ink) را ندارید. خب حالا نظرتان چیست که با یک پنل خورشیدی که به خوبی در کاور کیندل جای گرفته، نیاز انرژی این گجت را برای روشن کردن لامپ آن هنگام تاریکی و الکتریسیته لازم برای صفحه جوهر الکترونیکش را فراهم آوریم. با این کار بدون نیاز به دردسرهای شارژر و پریز برق، شارژ باتری کیندل می تواند تا ساعت ها و روزهای متمادی یار و همراه تان در مطالعه باشد. 

شرکت SolarFocus قصد دارد این هفته در CES از SolarKindle رونمایی کند. ابزاری که طبق ادعای آنها تا سه ماه استفاده بدون شارژ یا ۵۰ ساعت استفاده همراه با لامپ LED از کیندل را برای تان فراهم می آورد. این کاور جذاب و کارآمد قرار است از ۱۵ ژانویه با قیمت ۸۰ دلار به بازار عرضه گردد.

با دانگل اچ دی ام آی Always Innovating اندروید میهمان همه تلویزیون ها است


با معرفی تلویزیون گوگلی ال جی  ، به نظر می رسد موج تازه ای از گوگل تی وی را در CES و سال 2012 شاهد باشیم. اما برای کسانی که علاقه ای به تعویض تلویزیون و خرید تلویزیون جدید ندارند، راه حلی برای داشتن یک تلویزیون اندرویدی وجود دارد؟ خب، همیشه نوآوری در دنیای دیجیتال حرف اول را زده است! شرکت Always Innovating با یکی از کوچک ترین و شاید جذاب ترین گجت های این دوره قصد دارد در CES امسال شرکت کند. یک دانگل HDMI ساده که به شکل کاملا کاربردی یک سیستم کامل را در درون خود جای داده است. پردازنده Cortex-A9 همراه با رم ۲۵۶ مگابایت تا یک گیگابایتی، به علاوه وای فای، بلوتوث و NFC داخلی، یک مجموعه کامل را برای کار با سیستم عامل اندروید در اختیارتان می گذارند. 


هدف نهایی از تولید چنین محصولی هم، تبدیل کامل یک تلویزیون اچ دی معمولی به یک ابزار اتصال به اینترنت و سرگرمی همه کاره است. تنها کافی است که دانگل را به پورت HDMI تلویزیون وصل کرده، سر دیگر آن را هم برای تامین نیروی لازم به پورت USB تلویزیون متصل کنید. حالا با کنترل از راه دور مادون قرمزی که همراه آن است، کار با سیستم عامل اندروید را درون صفحه بزرگ تلویزیون شروع کنید. 

این ابزار کوچک به راحتی از پس پخش تصاویر ویدیویی با کیفیت 1080p بر می آید و به Hulu،Netflix و فروشگاه ویدیوی آمازون هم دسترسی دارد. گفته می شود که برای اندرویدی کردن تلویزیون تان احتمالا باید ۷۹ دلار پرداخت کنید. البته تا زمان عرضه، قیمت دقیق آن مشخص نخواهد شد. پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با این گجت جمع و جور و جذاب ویدیوی ۲ دقیقه ای زیر را از دست ندهید.

شرکت Victorinox با حافظه فلش ۱ ترابایتی به نمایشگاه CES وارد می شود


بزرگ ترین حافظه فلش که هم اکنون در اختیار دارید چقدر گیگابایت ظرفیت دارد؟ زمان اش رسیده که به ترابایت فکر کنید. چرا که Victorinox که با چاقوهای چند کاره اش مشهور است امسال با حافظه ای وارد نمایشگاه شده که یک ترابایت ظرفیت دارد و جالب تر اینکه برای انتقال اطلاعات از USB 2.0 و eSATA II پشتیبانی می کند. 

برای تکمیل امکانات، یک نمایشگر تک رنگ هم روی این حافظه فلش قرار گرفته که احتمالا اطلاعات و میزان حافظه مصرف شده را نمایش می دهد. 

در مورد قیمت و زمان ورود اش به بازار هنوز اطلاعاتی نداریم. اما نباید انتظار یک قیمت ارزان داشته باشید.

توشیبا تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک را وارد بازار می کند

تلویزیون های سه بعدی در سال ۲۰۱۱ سر و صدای زیادی به راه انداختند اما نیاز به پوشیدن عینک مخصوص برای دیدن تصاویر سه بعدی دردسری است که هر کسی حاضر به قبول آن نیست. 

از طرف دیگر اگر به یاد داشته باشید، شرکت توشیبا جزو نخستین شرکت هایی بود که نمایشگرهای سه بعدی بدون نیاز به عینک را معرفی کرد و آن را روی کنسول بازی پرتابل نیتندو 3DS دیدیم. اما نمایشگر کوچک آن کنسول کجا و تلویزیون ۵۵ اینچی کجا. 

البته توشیبا همین الان هم یک مدل تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک را به صورت محدود در ژاپن و آلمان به فروش می رساند. اما به نظر می رسد با شروع سال جدید و نمایشگاه CES تصمیم گرفته بازار خودش را توسعه داده و تلویزیون های سه بعدی بدون نیاز به عینک را فراگیر کند. این شرکت تایید کرده در سه ماهه اول سال جاری میلادی تلویزون های سه بعدی جدیدی بدون نیاز به عینک را وارد بازار آمریکا خواهد کرد و سپس فروش خودش را توسعه خواهد داد. 

این شرکت می گوید مدل جدید نسبت به مدل های فعلی در نمایش تصاویر سه بعدی بهبود چشمگیری یافته است. جالب اینجا است که در این تلویزیون یک نرم افزار و دوربین قرار دارد که محل نشستن بیننده ها را ردیابی می کند تا تصاویر سه بعدی را بر اساس محل نشستن و زاویه دید آنها ارسال کند. 

این تلویزیون با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسلی و با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد که سبب می شود داشتن آن برای خیلی ها فعلا به یک رویا تبدیل شود.

عینک هوشمند Vuzix با نمایشگر شفاف در نمایشگاه CES معرفی می شود

همین چند هفته پیش بود که از تلاش گوگل و اپل برای ساخت گجت های پوشیدنی صحبت کردیم. اما به نظر می رسد قرار است نخستین محصول را از شرکت Vuzix و آن هم با همکاری نوکیا در نمایشگاه CES2012 ببینیم. 


اگر همه چیز واقعا همان چیزی باشد که در خبر رسمی اعلام شده، این عینک یکی از مهم ترین فناوری های جدید سال خواهد بود. شما عینکی را می پوشید که کار یک نمایشگر شفاف را هم انجام می دهد و می تواند تصاویر را نمایش دهد آن هم به گونه ای که با دید شما از محیط بیرون آمیخته می شوند. 

ضمن اینکه آنها نام آن را عینک هوشمند گذاشته اند. چرا که می تواند به تلفن هوشمند شما یا دیگر ابزارهای ارتباطی متصل شده و اطلاعات مختلف را مستقیما جلوی چشم شما نمایش دهد.


vuzixblade02eng_narenji.jpg

آنها می گویند فناوری نمایشگر شفاف آنها به گونه ای است که به خوبی در نور روز و در طول شب تصاویر را نمایش می دهد. قرار است مدل های تجاری این عینک به دو صورت دو چشمی و یک چشمی وارد بازار بشود. 

بی صبرانه منتظر دیدن این محصول و عملکرد اش در نمایشگاه امسال خواهیم بود.

محافظ جدید برای نمایشگرها: Gorilla Glass 2 وارد می شود


دو سال پیش و در نمایشگاه CES2010 بود که با شیشه های گوریلا گلاس آشنا شدید. حالا این محصولات همه جا محافظ قدرتمند نمایشگرهای گجت ها به حساب می آیند. امسال در نمایشگاه CES2012 نوبت Gorilla Glass 2 رسیده است. 


شما تمام مشخصات ضد خش بودن، ضد ضربه بودن و قدرتمند بودن را برای محافظ نمایشگر جدید را در اختیار دارید. با این تفاوت که در ارتقای جدید همه چیز مقاوم تر، باریک تر، سبک تر و انعطاف پذیر تر شده است. 

برای دانستن مشخصات فنی بیشتر در مورد Gorilla Glass 2 کافی است تا دوشنبه و معرفی رسمی آن صبر کنید و فعلا از تصویر بالا لذت ببرید.

لنوو ThinkPad X1 Hybrid، لپ تاپی با دو پردازنده


شرکت Lenovo هم قصد دارد در نمایشگاه CES امسال قدرتمند ظاهر شده و حرفی برای گفتن داشته باشد. به همین منظور با به روز رسانی ThinkPad X1 و عرضه مدل جدید تر آن، از هم اکنون حسابی گرد و خاک به راه انداخته است. تینک پد ایکس یک هیبرید از مدل سال قبل این شرکت نازکتر بوده و تنها 1‪.‬52 سانتی متر ضخامت دارد. این عدد چندان جذاب نیست؟ لنوو قرار است درون این لپ تاپ نازک ۱۳.۳ اینچی دو پردازنده قرار دهد! حالا نظرتان درباره این لپ تاپ جمع و جور چیست؟ 

پردازنده اصلی این لپ تاپ یکی از مدل های i3, i5 یا i7 اینتل است و سی پی یو دوم هم از نوع ARM خواهد بود. اما نکته جذاب اصلی این است که شما از این لپ تاپ می توانید به عنوان یک تبلت هم استفاده کنید (البته شاید نتوان آن را چندان با جرات تبلت نامید، زیرا صفحه نمایشی با صفحه کلید فیزیکی دارید که سیستم عامل آن سریع بالا آمده و مصرف بسیار پایینی دارد). در حالت تبلت شما یک سیستم عامل جداگانه مبتنی بر معماری پردازنده ARM در اختیار خواهید داشت که درون نمایشگر جاسازی شده است. هنگامی که از پردازنده ARM استفاده می کنید، لپ تاپ به استفاده از ۱۶ گیگابایت فضای اختصاصی سویج می کند و یک سیستم عامل ویژه بر پایه لینوکس اجرا می شود. جابجایی بین دو سیستم عامل هم به راحتی توسط یک دکمه صورت می گیرد. 

از دیگر نکات جالب ایکس یک هیبرید این است که تنها طی ۳۰ دقیقه باتری آن تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ می شود. صفحه نمایش آن از نوع ال سی دی و با محافظ مستحکم گوریلا گلاس است. ThinkPad X1 Hybrid قرار است نیمه دوم سال جاری، با حداقل قیمت ۱۵۹۹ دلار به فروش برسد.