جدول كامل پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری از سیما

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، در مراسم قرعه کشی که با حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، جدول زمان پخش برنامه های تبلیغی نامزدها شامل مناظره‌های مشترک، گفت‌وگوهای رادیویی و مستندهای تبلیغاتی آنها از شبکه های رادیویی و تلویزیونی مشخص شد.

ادامه نوشته

بلایی که تراکم بر سرهویت شهر می‌آورد

فرض کنید شما در یک آپارتمان که در یک کوچه 10 متری واقع شده است زندگی می‌کنید اگر در این کوچه به‌طور متوسط 20 قطعه، تفکیکی موجود باشد و در هر قطعه، ساختمانی 4 طبقه وجود داشته باشد حدوداً 80 تا 100 خانواده در این کوچه زندگی می‌کنند. تصور کنید که روز اول مهر هر خانواده تصمیم بگیرد فرزند دانش‌آموز خود را با اتومبیل شخصی به مدرسه برساند! شما در این کوچه ساعت 8 صبح با حجم انبوه اتومبیل و رفت و آمد مواجه خواهید شد.
یکی از مهم‌ترین مسائلی که بسیاری از افراد ساکن در شهر با آن روبه‌رو هستند مسأله تراکم است. همه ما هر روز چند بار واژه تراکم را می‌شنویم ولی معنای درست آن را که در معماری و شهرسازی استفاده می‌شود نمی‌دانیم. نخستین معنایی که هر کس بعد از شنیدن کلمه تراکم در ذهن خود تصور می‌کند، انباشتگی و فشردگی است. تراکم به عنوان مقیاس اندازه‌گیری، جایگاه ویژه و گسترده‌ای در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری دارد. تراکم‌ها براساس نوع و جنس واحد اندازه‌گیری به دو دسته تقسیم می‌شوند: تراکم جمعیتی که با واحد نفر در هکتار مشخص می‌شود و تراکم ساختمانی که معمولاً به صورت درصد بیان می‌شود.

ادامه نوشته

عکس دونفره آزاده نامداری و فرزاد حسنی


مقاله : تبریک منتقد سابق و خنده تلخ امیر …

روزی که مرد مریخی مجسمه خودش را ساخت / محمد سررشته داری / مدیر روابط عمومی و مدیر رسانه ای باشگاه استقلال

کار گره خورده بود امیر اردشیر قلعه نوعی می دانست که سایپا با تقوی آمده تا اعاده حبثیت کند.

در واقع او آرزو می کرد که بعد از شکست سنگین ۴ بر صفر آنهم در جام حذفی دوباره خیلی سریع با استقلال رو در رو شود و بتواند لشکر شکست خورده اش را با گرفتن یک تساوی دوباره سرپا کند و به همه حتی شاگردان خودش هم بفهماند که آن بازی یک اتفاق بوده است!

با همین تفکر شطرنج آغاز شد سایپا دژ دفاعی و قلعه ای تسخیر ناپذیر را با تفکر مساوی گرفتن به میدان فرستاده بود و پرس دستور اول و آخر بود و من تو من پایه هر حرکتی به هنگام در اختیار داشتن توپ توسط استقلالیها!

تیک تاک ساعت روی اعصاب بود و هر لحظه که می گذشت کار برای استقلال سخت تر می شد امیر اردشیر هر چه کار جلوتر می رفت انگار عصبی تر می شد!اما به یکباره عوض شد امگار با برق ۲۲۰ ولت خشک شد تو گویی هیچ کس را نمی دید نو گویی کنار تلویزیون نشسته و در تنهایی محض فوتبال می بیند تو گویی همهمه ها را نمی شنید !امیر قلعه نوعی یک برون گرای کامل است برون ریزی اش در بیشترین دوز ممکن است که تا کنون چیزی شبیه آن ندیده ام همه احساسش کف دستش است!خشم ،خوشحالی،دلخوری و …

ادامه نوشته

چه کسانی سایت‌های ایرانی را فیلتر می‎کنند؟

درواقع تعیین و تصدیق سایت‌هایی که باید فیلتر شوند در حال حاضر بر عهده کارگروهی با نام« تعیین مصادیق مجرمانه» قرار دارد که این کمیته از ۱۲ نهاد و سازمان دولتی و عمومی تشکیل شده و مسوولیت فیلترینگ و رفع فیلتر را برعهده دارد.

این کارگروه که مسئولیت آن بر عهده دادستان کل کشور است، نمایندگانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری،‌ علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سازمان‌های تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوق قضایی و تایید مجلس شورای اسلامی داشته و به تصمیم گیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر سایت‌ها می‌پردازد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که روز چهارشنبه هفته گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی مطبوعاتی این گونه اعلام کرده است که در آینده نزدیک سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه فیلترینگ به این شورا محول خواهد شد.

اما در ارتباط با این موضوع که اصلا چرا باید برخی سایت‌ها محدود و یا فیلتر شوند می‌توان به کارکردهای منفی فضای مجازی اشاره کرد چرا که اکنون با گسترش اینترنت زمینه‌ای به وجود آمده که طیف وسیعی از اطلاعات بدون محدودیت در سطحی فراتر از مرزهای جغرافیایی در سراسر جهان منتشر می‌شوند و شما با یک کلیک می‌توانید مطلب دلخواه خود را با تمام دنیا به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر سهولت انتشار مطالب در فضای مجازی و علاوه بر آن راحتی دستیابی به انواع مختلف اطلاعات در وب اعم از متن، صوت و تصویر چنان گسترده شده که در برخی موارد اطلاعات حاوی مطالب مخرب و زیانبار نیز به راحتی در فضای وب منتشر شده و زمینه سوءاستفاده‌های مختلف را فراهم می‌آورند.

هرزه‌نگاری‌های جنسی، ترویج خشونت و فساد، خرید و فروش مواد مخدر و زیانبار، اشاعه اطلاعات خصوصی افراد و سازمان‌ها و موارد مشابه، ضرورت کنترل محتوای وب را ناگزیر ساخته است، ولی این کنترل و نظارت بر انتشار اطلاعات در جوامع مختلف و بر حسب خط مشی‌های سیاسی و فرهنگی هر جامعه نمودهای متفاوتی داشته و درنهایت هر یک از کشورهای جهان بر اساس صلاحدید خود با شدت و ضعف‌های مختلف این بحث را دنبال می‌کنند.

عمده دلایل فیلتر کردن اینترنت در کشورهای مختلف را می‌توان در چهار تقسیم‌بندی کلی گنجاند: "مسائل سیاسی"، "مسائل اجتماعی"، " مسائل امنیتی" و "مسائل اخلاقی" و آنچه باعث تفاوت مبنایی هر کشور برای فیلترینگ می‌شود، ارزش‌های بنیادین مورد توجه در هر مقوله در آن کشورها است.

بیشترین فیلترینگ متعلق به کدام کشورهاست؟

همان طور که گفته شد در دنیای امروز تقریبا تمام کشورها تمهیدات مختلفی برای عدم دسترسی مردم به برخی محتواهای اینترنتی ایجاد کرده‌اند که در این میان شاید بتوان گفت کشورهایی مانند سوئد، فرانسه و آلمان در قاره اروپا و کشورهایی مانند هند، عربستان، کره جنوبی، مالزی و در مجموع آسیا به عنوان بزرگ‌ترین قاره دنیا و نیز کانادا دارای گسترده‌ترین میزان تنوع فیلترینگ هستند.

حجم فیلترینگ در ایران چقدر است؟

اگرچه هیچگاه آمار دقیقی از آمار سایت‌های فیلتر شده منتشر نمی‌شود اما نگاهی کوتاه به برخی استان‌ها که آمار فیلترینگ خود را اعلام کرده‌اند گویای آن است که در این استان‌ها در سه ماهه اول امسال حداقل ۱۰۰ سایت ایرانی و خارجی فیلتر شده که این اعداد گویای این است که در برخی از این استان‌ها حدود ۱۰ درصد از سایت‌های داخلی و نزدیک ۱۱ درصد از سایت‌های خارجی فیلتر شده‌اند.

ادامه نوشته

شهردار درود: هزینه کل تیم مان قدر ۲ بازیکنشان نیست اما پرسپولیس را می بریم

شهردار درود که باشگاه گهر را تحت حمایت گرفته ، می گوید مردم شهرش با این تیم زندگی می کنند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ بهرنگ دالوند شهردار شهر درود در آستانه بازی گهر با پرسپولیس می گوید:« انشالله پرسپولیس را جلوی تماشاگرانش شکست می دهیم. تیم بضاعت چندانی ندارد. کل هزینه تیمداری مان کمتر از 5 میلیارد است و شاید به اندازه هزینه ای که تیم های استقلال و پرسپولیس برای دو یا 3 بازیکن شان کردند هم نشود اما می رویم گه پرسپولیس را در آزادی شکست دهیم. خوشبختانه شرایط تیم مان خوب است و مردم عزیز شهرمان با تیم شان زندگی می کنند. از وقتی گهر به لیگ برتر آمده ، هیجان خاصی میان همه اقشار مردم خوب درود ایجاد شده و همه استان باید همت کنند تا بتوانیم نماینده ای سرافراز برای ورزش لرستان باشیم. اگرچه در این دو بازی اول هنوز نتوانستیم شایستگی های مان را نشان بدهیم اما امید داریم موفقیت های مان از بازی با پرسپولیس شروع شود. خوشبختانه آقای حیدرپور و مهدی تارتار تیم خوبی را جمع و جور کردند و ما امروز چک های مربوط به قسط اول قراردادهای بازیکنان را به آنها داده ایم .»

او درپایان گفت:« جا دارد از مردم خوب مان برای تاخیر در تکمیل شدن ورزشگاه درود عذرخواهی کنم و امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و تیم درخانه خودش میزبان رقیبان باشد تا اینچنین مثل بازی با پرسپولیس ما به عنوان تیم میزبان ، غریب نباشیم.»

مدیرعامل تراکتورسازی حق اعتراض دارد ؟ !

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز در مصاحبه با فارس از مجتبی جباری و پیوستن او به استقلال گلایه کرده است .
او می گوید :

ظهر روز گذشته در تماس هایی که با جباری داشتیم او اعلام کرد آمادگی حضور در تبریز را دارد و من در حالی که در آنکارا و در آن لحظه نزد سفیر ایران بودم از همان جا برای جباری و مدیر برنامه های او بلیت تهیه کردم و قرار شد ساعت 17 به تبریز بیایند اما این دو از پرواز جا ماندند.

 پسر من که به طور اتفاقی برای کار اداری به تهران آمده بود در فرودگاه این دو را می بیند و به من زنگ زد و گفت آنها از پرواز جا ماندند. با وجودی که در ترکیه بودم برای ساعت 20:40 همان روز (روز گذشته) بلیت دیگری برای آنها سفارش دادم و قرار شد در این ساعت به تبریز بیایند

در حالی که پسرم در انتظار جباری و مدیربرنامه های او بود اما او به موقع خود را به فرودگاه نرساند و در تماسی که با پسر من داشته اعلام کرد در این حد فاصل امیر قلعه نویی و مسئولان استقلال نزد او آمده اند و او در رودربایستی گیر کرده و ضمن عذرخواهی از ما تصمیم گرفته به استقلال برود. سپس پسرم با من تماس گرفت و این موضوع را گفت و این چنین شد که داستان جباری با تراکتورسازی با 4 بلیت ابطال شده به پایان رسید.

بحث این است که وقتی با کسی قرار می گذاریم باید به تعهد و قرار خود پایبند باشیم. حتی دیروز به صورت پیامکی با جباری در تماس بودیم و تمامی تعهدات خود را عنوان کردیم و به همین دلیل جای گلایه شدید دارد.

 

مدیرعامل تراکتورسازی در حالی چنین اعتراضی می کند که خودش سه هفته قبل با قاسم دهنوی ، طوری به توافق رسید که صدای استقلالی ها در آمد اما هرگز مدیرعامل و یا سرمربی استقلال در مصاحبه هایشان اعتراضی به این موضوع نکردند .

جباری بازیکن استقلال بوده و استقلالی ها در این مورد حق تقدم داشتند . مدیرعامل تراکتورسازی که جزو مدیران غیرفوتبالی محسوب می شود اگر کمی با این گونه عرف و رسم و رسوم فصل نقل و انتقالات آشنا بود هرگز از جباری گلایه نمی کرد و تازه شاید می توانست دهنوی را حرفه ای تر و بدون حرف و حدیث جذب تراکتورسازی کند

مجيدي براي بازگشت اوكي داد/ فتح‌الله‌زاده: نكونام هم مي‌آيد، اين قوي‌ترين استقلال تاريخ است!

در حالي كه بعد از تمديد قرارداد مجتبي جباري با استقلال، بازگشت فرهاد مجيدي به بزرگ‌ترين دغدغه اين تيم و هوادارانش تبديل شده است؛ علي فتح‌الله‌زاده طی مصاحبه تلفنی با برنامه ورزشی شبکه تهران اعلام كرد: «فرهاد مجیدی به صورت تلفنی به توافق رسیده است.»
مديرعامل استقلال گفت: فردا با حضور در فدراسیون مدارک را نشان می‌دهم تا ثابت شود فرهاد با ما قرارداد دارد و مانعی برای بازگشت فرهاد وجود نداشته باشد.

وی افزود: با بازگشت فرهاد و ثبت قرارداد نکونام دل هواداران بیش از پیش شاد خواهد شد و پس از آن تلاش می‌کنیم تا با قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی و موفقیت در ليگ قهرمانان آسیا بزرگ‌ترین بمب فوتبالی را بترکانیم. این استقلال قوی‌ترین استقلال تاریخ فوتبال ایران و آسیا خواهد شد.

حال همایون بهزادی خوب نیست!

این روزها خبر رسیده که همایون بهزادی پیشکسوت پرسپولیس از شرایط فیزیکی و روحی خوبی به سر نمیبرد.

به گزارش دنیای صنعت، همایون بهزادی پیشکسوت قدیمی باشگاه پرسپولیس این روزها در شرایط جسمانی خوبی قرار نداد. این موضوع در حالی است که مدیران باشگاه بیشتر به فکر پرداختن به قراردادهای تازه باشگاه هستند و کمیته پیشکسوتان باشگاه نیز توجه ای به این گل زن سابق سرخ پوشان ندارد. البته باید عنوان کرد بهزادی در حال حاضر رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال است. بهزادی که در گذشته به عنوان سر طلایی فوتبال معروف بود حال روحی و فیزیکی اش به هیچ عنوان خوب نیست

ویژگى هاى یاران مهدى علیه السلام

اران خاص مصلح جهان داراى ویژگى‌هایى هستند و ما در این بحث به مهم‌ترین آنها مى‌پردازیم.
 
1- جوانى
 
سیماى امام مهدى(علیه‌السلام) سیماى كسى است كه قریب چهل سال از عمر او گذشته باشد و یاران خاصّ او نیز از جوانانند یعنى سن اكثر آنها هماهنگ با مولاى آنهاست كه جوان به شمار مى‌آید.
 
شمشیرهاى اصحاب حضرت مهدى(علیه‌السلام) یاران را از توانمندى علمى خاص و گسترده‌اى برخوردار مى‌كند.
 
امام صادق(علیه‌السلام) فرمود:
 
بر هر شمشیرى هزار كلمه نوشته شده است و هر كلمه‌اى كلید هزار كلمه دیگر است.
 
امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) فرمود:
 
اصحاب المهدىّ شباب لا كهول فیهم، الّا مثل كحل العین و الملح فى الزّاد و اقل الزاد الملح(1)؛ اصحاب مهدى(علیه السلام) جوانند، كامل‌سن، در میان آنها نیست مگر مثل سرمه چشم و نمك در غذا و كمترین چیز در غذا، نمك است .
 
اما چه حكمتى در جوانى آنها نهفته است خداوند به حقایق امور آگاه است. شاید دلیل آن این باشد كه آنها تا پایان حاكمیت آن حضرت با او همراه باشند و سن جوانى این امكان را به آنها مى‌دهد كه تا او زنده است آنها نیز در كنار آن حضرت باشند و شخصیت جدیدى جایگزین آنها نگردد. چرا كه كسى پس از آنها به رتبه بلند آنها نمى‌رسد و هر جایگزینى مى‌تواند سبب تنزّل كیفى دولت كریمه ولى عصر شود.
 
این كه سخنى از مرگ اصحاب امام مهدى(علیه‌السلام) كه زمام امور عالم را به دست مى‌گیرند نشده است؛ قرینه‌اى بر قوّت این احتمال است. این دلیل وقتى قوت بیشترى مى‌گیرد كه حكومت آن حضرت هفت سال باشد كه هر سال آن معادل ده سال باشد چنان كه روایاتى در این باره وارد شده است و البته ارقام بالاترى هم درباره مدت حاكمیت او وجود دارد، اگر چه مدت نوزده سال را قوى‌تر دانستیم كه در این صورت یاران امام زمان(علیه‌السلام) به همان سن و موقعیتى كه دارند و جهان را اداره مى‌كنند پس از امام مهدى(علیه‌السلام) از منصوبین امام حسین(علیه‌السلام) پس از رجعت او به دنیا خواهند بود و حكومت آل محمّد(علیهم‌السلام) را با همان موقعیت و شكوه قبلى ادامه خواهند داد.
 
امام صادق(علیه‌السلام) فرمود:
 
یدعون الشّهادة و یتمنّون ان یقتلوا فى سبیل الله و شعارهم یا لثارات الحسین؛ اصحاب مهدى (علیه‌السلام) طلب شهادت مى‌كنند و آرزو دارند كه در راه خدا كشته شوند و شعار آنها در جنگ یا لثارات الحسین است.
 
حضور یاران خاصّ امام مهدى(علیه‌السلام) در دولت كریمه امام حسین(علیه‌السلام) كه روایات متعددى بر آن وارد شده است نقطه قوّتى بر آن حكومت الهى خواهد بود و این حضور بدون جوان بودن اصحاب مهدى(علیه‌السلام) امكانپذیر نمى‌باشد.
 
2- معنویت
 
بدون شك كسانى كه به افتخار بزرگ صحابى ولى عصر(علیه‌السلام) نایل مى‌شوند باید از رتبه بالایى در معنویت، عرفان و عبادت برخوردار باشند.
 
امام صادق(علیه‌السلام) فرمود:
 
یاران مهدى(علیه‌السلام) كسانى هستند كه شب بیدارند و در نماز خود، نغمه‌اى مانند صداى زنبور دارند. شب را بیدارند و به عبادت مى‌پردازند و روز مانند شیرند. مطیع‌تر از كنیز براى مولاى خویشند و همانند چراغ نورانى هستند. گویا قلب‌هاى آنها چراغ‌هایى است و از خوف خدا بیمناكند.(2)
امام زمان عليه السلام
3- شهادت طلبى

ادامه نوشته

به مو‌هایتان زرده تخم‌مرغ نزنید

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که روغن‌ها، شامپو‌ها و برخی داروهای گیاهی می‌توانند سبب تقویت مو‌ها شوند.

از آن نمونه، می‌توان به مخلوط نخود خام و زرده تخم‌مرغ، شامپوحنا، شامپوسیر، صابون‌های خرچنگ و انواع شامپوهای ویتامینه اشاره کرد. ولی آیا واقعا این‌ها، راه‌حل‌های مناسب و قابل‌اعتمادی است؟ در گذشته، مردم برای درمان ضایعه‌های پوستی از داروهای گیاهی استفاده می‌کردند.

با توسعه و پیشرفت دانش پزشکی در زمینه پوست و مو، محصول‌های استاندارد و تاییدشده توسط مراجع ذی‌صلاح بهداشتی وارد بازار شدند که عمدتا مواد اولیه آن‌ها از‌‌ همان گیاه‌های دارویی بود، با این تفاوت که مواد ناخالص و مضر آن را جدا و عصاره گیاهی موثر را وارد محصول‌هایی کرده و تغییرهایی در ماده موثر گیاهی ایجاد کردند تا عوارض جانبی آن را به حداقل برسانند. مطالعه‌ها نشان داده اینکه بعضی مردم خصوصا بدون تجویز پزشک از این‌گونه داروهای گیاهی -که در عطاری‌ها فروخته می‌شود- استفاده می‌کنند، علاوه بر ایجاد عوارض‌جانبی نامناسب، تاثیر روی پوست یا موی آن هم حداقل است.

هرچند گاهی برای کسب درآمد از اسامی گیاهی (نه صفت گیاهی) برای محصول‌هایی استفاده می‌کنند ولی اکثرا تاثیر بیشتری از محصول‌های مشابه که از آن اسامی استفاده نکرده‌اند، ندارند. استفاده از اسامی حنا، سیر، بابونه و… اکثرا برای فروش بیشتر است.

عمدتا این محصول‌ها با مرطوب‌ کردن مو‌ها، باعث طراوت و نرمی مو‌ها می‌شوند تا به آسانی شانه شوند، یعنی‌‌ همان اثری که نرم‌کننده‌های مو دارند. استفاده از بعضی موادغذایی که مصرف خوراکی آن‌ها مفید است روی موهای سر یا پوست صورت بدون تاثیر است.

موادی مانند زرده تخم‌مرغ، قرص ضدبارداری یا خاویار ماهی و… به جز کثیف کردن مو‌ها هیچ ارزش علمی ندارند. کرم‌ها، صابون یا شامپوهای مورد ادعا که از خاویار، خرچنگ یا اسامی دیگر استفاده می‌شوند هم هیچ‌گونه مزیتی بر محصول‌های مشابه فاقد این نام‌ها ندارند و اکثر این‌ها محصول‌هایی معمولی هستند که از این اسامی به عنوان «اسم» استفاده کرده‌اند، نه اینکه «صفت» آن اسم را دارا باشند.

مروری بر متلک‌های ماندگار عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور تکه های بامزه ای می اندازد. حالا فرقی نمی کند گزارشگر یک مسابقه فوتبال باشد یا مجری 90.
برای او فرقی نمی کند کدام بازی را گزارش می کند. سر وقت تکه اش را می اندازد. مثلا در همین فینال جام ملت های اروپا درباره کالچوپولی در ایتالیا و سقوط یوونتوس گفت: «در ایتالیا تیمی را که تبانی کرد فرستادند دسته اول ولی ما در ایران، تیمی را که در لیگ فوتسال تبانی کرده بود، فرستادیم آسیا!» یا با طعنه سراغ مهاجم های میلیاردی لیگ برتر رفت: «الان نگرانی فورودارهای میلیاردی ایران این است که نکند مربیان ما از روی دل بوسکه تقلید کنند و تیمشان را بدون مهاجم بفرستند داخل زمین!»
جنس تکه پرانی های عادل برای شنونده های تلویزیونی جذاب است. او از هر موقعیتی برای تکه پرانی استفاده می کند؛ چه در فینال اروپا و چه در فینال جام جهانی. اولین تکه ماندگار فردوسی پور در جام جهانی 98 رقم خورد؛ وقتی مایکل اوون آن گل به یادماندنی را به آرژانتین زد و عادل گفت: «چه میکنه این اوون.» از گزارش های او در سال های اخیر تکه های زیادی به یادگار مانده که در این گزارش بخشی از آنها را مرور می کنیم...
*از زوایایی، با این شکل موها بالوتلی شبیه سرندیپیتی شده!(در جریان بازی فینال اروپا بین اسپانیا و ایتالیا)
*همه آستین کوتاه پوشیدن، فقط دژاگه آستین بلند داره. همه هم می دونیم دلیلش چیه. فقط کاش واسه پشت گردنش هم یه فکری می کردن!(در بازی ایران و قطر، کنایه از خالکوبی های اشکان)
*این ماتراتزی هم اینقدر خالکوبی کرده که انگار آستین بلند پوشیده(در جریان یکی از بازی ایتالیا)
*اینجا هم تماس تلفنی خیلی خودجوش قطع می‌شه(وقتی داشت با یکی از منتقدان وزارت ورزش حرف می زد و ناگهان تماس قطع شد)
*مزدک یک رقیب حرفه ای و بسیار جدی است که ممنون دارش هستم!(کپ زدن از روی قلعه نویی در یک گفت و گو)
*حالا اونجا بازیکنی که گل زده را می‌زنند... معلوم نیست اگر گل نمی‌زد چه کارش می‌کردند!(در جریان یکی از بازی ایتالیا در جام جهانی 2006)
*قبل از شروع بازی‌ها بعضی از کامپیوترها پیش بینی کرده بودند جمهوری چک حتی تا پای قهرمانی هم بالا می‌آید. مثل اینکه چک‌ها هم از همان کامپیوترهایی استفاده کردند که مسئولان فدراسیون فوتبال ما قبل از بازیهای جام جهانی از آنها استفاده می‌کردند!(بعد از حذف چک از جام جهانی 2006)
*اگه مسولان برگزاری بازی فیلم های بازی های «ذوب آهن – ملوان» یا «ذوب آهن – فولاد» را در لیگ ما می دیدند تا حالا بازی را ادامه داده بودند ‌و دقیقه 40 , 50 اش تموم شده بود. تازه مسولان اوکراینی فرقون هم نداشتن وگرنه استفاده می کردند!(در جام ملت های اروپا و بازی اخیر اوکراین و فرانسه که به دلیل بارندگی تعطیل شد و با تاخیر انجام شد)
*آنگولایی‌ها خوب ضرباتشان را از کنار دروازه ما بیرون می‌زنند/واقعا کسی از تعویض‌های برانکو سر در نمی‌آورد/برهانی با نوک بینی توپ را کنترل می‌کند/حالا دایی توپی را که به او می‌رسد با سر از جلوی دروازه آنگولا دور می‌کند!/ در این لحظه پدیده جام(شجاعی) اجباراً وارد زمین می‌شود/دایی خیلی دوست دارد در این بازی گل بزند!(تکه های به یاد ماندنی عادل فردوسی پور در جریان بازی ایران و آنگولا در جام جهانی 2006)


ادامه نوشته

اگر دایی سرمربی پرسپولیس شد، اصلا تعجب نکنید

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در حالی که زمان زیادی به شروع لیگ دوازدهم حرفه ای باقی نمانده و تیم های حاضر در لیگ تمرینات آماده سازی شان را شروع کرده اند، سرمربی پرسپولیس برای فصل جدید مشخص نشده و بازیکنان و هواداران تیم سرخپوش تهرانی بلاتکلیف هستند.

در روزهای گذشته شاهد تحرکات زیادی پیرامون باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید این تیم بودیم. پس از انصراف مصطفی دنیزلی و عدم توافق با برونومتسو ، مدیران باشگاه نام علی پروین را به عنوان سرمربی جدید تیم اعلام کردند اما عدم تمایل پروین و اعتراض هواداران باعث شد نام او هم از فهرست مدیران باشگاه حذف شد.

به بن بست خوردن مدیران باشگاه باعث شد تا کمیته فنی پرسپولیس تشکیل شود و آنها سرمربی تیم را انتخاب کنند. نتیجه جلسه دیشب اعضای کمیته فنی پرسپولیس نام دو گزینه را سر زبانها انداخت، گابریل کالدرون آرژانتینی و مانوئل خوزه پرتغالی تا از میان آنها یک نفر که به شرایط باشگاه نزدیکتر باشد، هدایت پرسپولیس در فصل جدید را بر عهده بگیرد. یکی از اعضای کمیته فنی پرسپولیس در گفتگویی خصوصی با ما اعلام کرد که نظر ما روی کالدرون است و نام او را به باشگاه دادیم تا مذاکرات نهایی را با این مربی آرژانتینی انجام دهد و حتی در همان جلسه هم با او تماس گرفتیم اما کالدرون تلفنش را جواب نداد اما از باشگاه خواستیم تا مذاکرات نهایی را با او انجام دهد.

24 ساعت گذشته حوادث مختلفی را به همراه داشت و شاهد اتفاقات زیادی اطراف پرسپولیس بودیم اما هنوز مدیران و کادر فنی پرسپولیس به نتیجه ای نرسیده اند و همچنان گمانه زنی ها اطراف سرمربی جدید این تیم بزرگ و پرطرفدار ادامه دارد اما اگر شاهد حضور علی دایی در پرسپولیس بودید، اصلا تعجب نکنید.

این روزها نام علی دایی از گوشه و کنار برای هدایت پرسپولیس به گوش می رسد. باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرده که دنبال گزینه خارجی است و دایی هم در مصاحبه هایش تاکید کرده که پرسپولیس هیچ پیشنهادی برای فصل آینده به او نداده و مذاکره ای با این باشگاه نداشته است.

اگر به چند سال قبل برگردیم، زمانی که قرار بود فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی را انتخاب کند، چند گزینه مطرح شدند که افشین قطبی بیشترین شانس را در بین آنها برای هدایت پرسپولیس داشت و حتی با هواداران پرسپولیس در شیراز خداحافظی کرد تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد اما همان شب علی دایی در مصاحبه ای جنجالی با برنامه 90 اعلام کرد که هر کسی لابی قوی تری داشته باشد، سرمربی تیم ملی می شود. پس از این مصاحبه تمام معادلات عوض شد و هنوز ظهر نشده بود که دایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد.
به نظر می رسد تاریخ برای دایی در حال تکرار شدن است در شرایطی که نامی از دایی برای هدایت پرسپولیس از سوی این باشگاه مطرح نشده و خود دایی هم تمام شایعات را تکذیب کرده اما انصراف او از هدایت تیم راه آهن اتفاقی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. علی دایی آدمی نیست که بدون دلیل کاری را انجام دهد و از طرفی هم او کسی نیست که بتواند دور از هیاهوی فوتبال باشد و قطعا دوست دارد کارش را در لیگ برتر انجام دهد به همین دلیل است که می گوییم اگر علی دایی سرمربی پرسپولیس شد و هدایت این تیم را برای فصل جدید بر عهده گرفت، اصلا تعجب نکنید.

فوتبال ما اتفاقات عجیب زیادی را رقم زده و به این اتفاقات دور از ذهن عادت کرده ایم. در فوتبال ایران هر لحظه باید منتظر یک اتفاق بسیار عجیب و دور از ذهن باشیم و به همین دلیل است که می گوییم اگر رویانیان و دایی تمام معادلات را به هم ریختند و شهریار را دوباره سرمربی سرخپوشان تهرانی شد ، اصلا تعجب نکنید به هر حال باید تاکنون به چنین وضعیتی عادت کرده باشید و چندان از رفتارهای عجیب تعجب نکنید.

كسي اينجا برايت صبر نمي‌كند كريم!

آقاي گل بازهم گران‌ترين بازيكن فصل شد اما مگر قرار است همين آقاي گل فوتبال ايران، امسال هم با پيراهن پرسپوليس همان عنواني كه در اوج جواني‌اش به دست آورده را تكرار كند؟ 

يك راست رفتيم سر اصل مطلب. اصل همين سوال يا شايد راحت‌تر بگوييم توهمي است كه اذهان را به خودش مشغول كرده. اينكه واقعا انصاري فرد آمده تا اين بار براي پرسپوليس آقاي گل شود. اول تاريخ را مرور كنيم... كدام يك از آن آقاي گل‌هايي كه پرسپوليس مي‌خريد (و خودش را شهره خريد گلزن‌هاي اول ليگ كرده بود) بعد از حضورشان در پرسپوليس دوباره آقاي گل شدند؟ علي باغميشه؟ بهنام سراج؟ كوروش برمك؟ حالا به سياهه بهترين گلزن‌هاي پرسپوليس نگاهي بيندازيد؛ مثلا ناصر محمدخاني. بهترين بود اما آقاي گل كه نبود!
 
آخرين باري كه توانسته بود آقاي گلي را به خودش ببيند، در رده جوانان بازي مي‌كرد. همين امروز، تمام اين مهاجمان پرسپوليس را در چرخ گوشت بريزيم و بيرون بياوريم، يك ناصر محمدخاني مي‌شوند؟! يكي ديگر فرشاد پيوس بود؛ هماني كه در خيابان هم وقتي مي‌خواست سوار تاكسي شود، او را «فرشاد آقاي گل» صدا مي‌زدند. فرشاد محصول چشم‌هاي بيناي پرسپوليس بود، چشم‌هايي كه استعدادها را پيدا مي‌كرد. علي دايي در پرسپوليس آقاي گلي را براي نخستين بار تجربه كرد. ادموند بزيك در آرارات جزو بهترين‌ها بود اما وقتي آقاي گل شد، وقتي همه دروازه‌ها را باز كرد، وقتي در يك نيم فصل و در تمام بازي‌ها دروازه حريفان را دست‌كم يك بار گشود كه به پرسپوليس آمد. 
 
پرسپوليس روزي روزگاري، محل بلوغ مهاجمان خاص فوتبال ايران بود، مهاجماني كه در پيراهن پرسپوليس رشد كردند و درخشيدند. پرسپوليس البته محفلي براي فراموشي گروهي ديگر هم شد؛ مهاجماني كه با عنوان آقاي گلي سري به پرسپوليس زدند و بعد هم با سقوطي چشمنواز از اين تيم رفتند. 
 
حالا سرنوشت انصاري فرد با رقمي كه قطعا فراتر از آن چيزي كه است كه به‌عنوان سقف قرارداد تعيين شده، با پرسپوليسي گره خورده كه خودش را محكوم به خريد ستاره‌ها مي‌ديد. انصاري فرد از هفته اول، از لحظه‌اي كه با پيراهن پرسپوليس وارد ميدان مي‌شود، بايد با باري از فشارهاي روحي زندگي كند، فشارهايي كه از او مي‌خواهند در همان هفته اول آقاي گل شود. نه آرامش فرشاد پيوس را خواهد داشت و نه مثل محمدخاني ناشناخته است كه حضورش با كوهي از توقعات همراه نشود. انصاري فرد در سايپا زندگي كرده؛ آرام‌‌ترين و بي جنجال‌ترين تيم ليگ... در تيم ملي زندگي پرفشارتر را تجربه كرد كه البته كسي بار توقعاتش را از روي سكو روي شانه‌هاي او نمي‌انداخت. شبي را به ياد بياوريد كه همين جوان، در قطر راه دروازه قطري‌ها را گم كرد. چه كابوسي براي او ساختند! 
 
كريم انصاري فرد، نه تنها به‌عنوان گران‌ترين خريد سال و البته نه به‌عنوان گران‌ترين بازيكن داخلي تاريخ فوتبال ايران كه به‌عنوان يك سرمايه واقعي اين فوتبال پيش روي ماست. اگر منصفانه نگاه كنيم، او تنها ساخته تمام اين سه سال اخير فوتبال ايران است. فوتبالي كه ديگر ابومسلم را براي سازندگي نمي‌بيند. فوتبالي كه ملوان را مجبور كرده براي بقا به سراغ ساخته‌هاي يك دهه قبل خود برود و نوري، زارع و اشجاري را برگرداند. فوتبالي كه فجرسپاسي را وادار كرده به جاي سرباز، به دنبال سردار باشند! فوتبالي كه سازندگي را كشته و حاضري خوري را به جايش نشانده.
 
كريم انصاري‌فرد تنها محصول اين فوتبال لعنتي است كه آنقدر ذوق‌زده‌مان كرده كه برايش ميليون را رد كرده و وارد ميليارد شويم. حالا همين سرمايه، كوهي از توقعات را روي شانه‌اش خواهد ديد. توقع آقاي گل شدن، توقع هميشه در اوج بودن، توقع بهترين بودن. سال قبل چه كسي به ياد مي‌آورد كه كريم انصاري فرد شش هفته هيچ دروازه‌اي را نگشود؟ آيا هوادار پرسپوليس شش هفته دندان به جگر مي‌گذارد و حرفي نمي‌زند؟ اين هوادار نتوانست 30 دقيقه براي حميد استيلي در نخستين بازي فصل صبوري كند! تازه حميد استيلي اسطوره‌اش بود... چه توقعي است براي انصاري فرد زمان بگذارد؟ 
 
*** 
تلخ بود! دست نوشته را مي‌گويم... تلخ بود و لبريز از سياهي! درست عين حقيقت!

عبدي : بايد اول سرمربي جذب مي شد بعد دنبال ستاره ها مي رفتند/عملكرد رويانيان معكوس بود

حسين عبدي كاپيتان سابق پرسپوليس در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت: نمي دانم چرا نام علي پروين به عنوان سرمربي جديد تيم مطرح مي شود و ظرف چند ساعت تصميم آنها عوض مي شود اين اتفاقات نشان مي دهد كه هنوز نتوانسته اند درمسير درست قرار بگيرند قبل از اينكه بازيكن بگيرند بايد سرمربي تيم مشخص مي شد كه متاسفانه چنين اتفاقي نيفتاد .

وي افزود: 3سال قبل و در زمان حضور زلاتكو كرانچارد در پرسپوليس هم همين اتفاق افتاد و اول بازيكن گرفتند و بعد كرانچار را آوردند و در نيم فصل علي دايي آمده اين اتفاقات بارها و بارها تكرار شده و هنوز هم شاهد چنين مشكلاتي هستيم كه اصلا به نفع فوتبال نيست.

او در ادامه گفت: مديران باشگاه پرسپوليس بايد درست تصميم بگيرند و تصميم شان را عملي كنند الان فقط يك تصميم درست مي تواند به پرسپوليس كمك كند هر كسي كه مدنظرشان است را معرفي كنند و از او حمايت كنند به نظر من مديران پرسپوليس بايد از مشاوران خود مشاوره درست بگيرند و اسير جو و دلال بازي نشوند.

كاپيتان سابق پرسپوليس اظهار داشت: در مورد اعلام اسم علي پروين به عنوان سرمربي جديد پرسپوليس بايد بگويم كه در گذشته هم در بعضي از مقاطع اين اتفاق افتاده است و چون نتوانسته اند كسي را بياورند دنبال كسي مي روند كه بقيه به او احترام بگذارند اما وقتي شاهد چنين اتفاقاتي هستيم يعني اينكه تصميمات احساسي بوده و الان بايد تصميم درستي بگيرند.

وي افزود: كار مديريت همين است يعني اينكه تصميم درستي بگيرند و تصميم شان را عملي كنند با اين پولي كه پرسپوليس  مي دهد بهترين مربيان دنيا را مي شود استخدام كرد به شرطي كه تصميم درستي بگيرند و دنبال عملي كردن تصميم شان باشند.

او در ادامه گفت: پرسپوليس جاذبه هاي زيادي دارد در اين تيم هم پول هست و هم افتخاراتي كه مي توانند با اين تيم بزرگ مي توانند به دست بياورند به همين دليل دست روي هر كسي كه بگذارند هدايت پرسپوليس را قبول مي كند .

عبدي در مورد حضور احتمال علي دايي در پرسپوليس گفت: هر كسي را مي خواهند جذب كنند بايد تمام جوانب را در نظر بگيرند و تحت تاثير هياهو و جنجال قرار نگيرند .

پرسپوليس تيم بزرگي و پر هواداري است و بسياري از طرفداران با اين تيم زندگي مي كنند و نگران پرسپوليس هستند به همين دليل مديران باشگاه بايد بهترين تصميم را بگيرند./با

متسو از حضور در پرسپوليس عذرخواهي کرد

پس از اينکه صبح امروز علي پروين از حضور بر روي نيمکت پرسپوليس انصراف داد رويانيان با گزينه‌اي خارجي مجددا وارد مذاکره شد.

 گزينه اصلي خارجي قرمز پوشان براي مذاکره برونو متسو بود اما  اين مربي از طريق نماينده خود در ايران عذرخواهي رسمي خود را از گرفتن سکان هدايت پرسپوليس در فصل جديد اعلام کرد. متسو خطاب به مسئولان پرسپوليس اعلام کرد با توجه به محدوديت زمان کم فکر نمي‌کنم که الان بتوانم به تيم بزرگ و پر‌طرفدار پرسپوليس کمک کنم.


 وي افزود: اين يک ريسک بزرگ است که بخواهم در اين شرايط سکان هدايت پرسپوليس را بر عهده بگيرم. به پرسپوليس و هوادارانش علاقه زيادي دارم و از حضور در ايران در اين مدت زمان کم بسيار لذت بردم.


 حضور من در پرسپوليس بسيار کمرنگ است و من از اين بابت عذر خواهي مي‌کنم. شما مي‌دانيد که تا آغاز فصل زمان کمي وجود دارد به همين دليل من نمي‌توانم در خدمت شما باشم.

بیانیه کانون هواداران استقلال : به افتخار آنها که از جان و مالشان گذشتند ، تا ابد خبردار می ایستیم !

هنوز آن قدر از سالهای دفاع مقدس ملت غیور این مرز و بوم علیه متجاوزان به این خاک پرگهر  نمی‌گذرد که از خاطرمان محو شده باشد.در آن سال ها و در آن جنگی که بر ما تحمیل شد ،دنیا مردانی را شاهد بود که برای دفاع از کیان خویش از همه چیز و همه کس گذشتند و مکتبی را پایه گذاری نمودند که زبان در وصف آن قاصر شد .
در مکتب آنان ، گرفتن حق و البته عدالت محوری ساده ترین خواسته شان بود و همگان با یک اندیشه راهی شدند ،دفاع از حق و عدالت....  و حال ما مانده ایم ،با حقانیت و عدالتی فراموش شده و سخنانی که همچنان ناگفته باقی مانده است.
اظهارات اخیر مدیر عامل باشگاه فرهنگی ! ورزشی پرسپولیس جناب آقای سردار رویانیان ، تبعیض ها و ناعدالتی های صورت گرفته و البته رفتار عجیب و توهین آمیز هواداران منتسب به باشگاه ایشان ،ما  را بر آن داشت تا نکاتی را صرفاً محض اطلاع گوشزد کنیم چرا که گویا گوشها ناشنوا و چشمها نابینا شده اند!
- دوستان عزیز پرسپولیسی ؛ سرداران واقعی این کشور عزیزانی هستند که از جان و مال خود برای دفاع از این مرزو بوم گذشتند و ما استقلالی ها با احترام  به افتخار این عزیزان تا ابد خبردار می ایستیم .همانهایی که اتفاقا در روز جانباز اعضای باشگاه و کادر فنی تیم ما مخلصانه و خالصانه و عاشقانه به دیدارشان شتافتند و بر دست و پیشانی آنان بوسه زدند. از نظر ما سردار واقعی  آن جانباز پرسپولیسی است که 20 سال بدون هیچ حرکتی ، تخت بیمارستان تنها مونس اوست و آبی ترین مدیر عامل دنیا بر پیشانی قرمزین هوادار شما از سر مهر و قدرشناسی بوسه زد.
- سردار عزیز ؛ حتما بودید و دیدید بنر نصب شده در محل تمرینتان را  ! در باورمان نمی گنجد که در قبال این حرکت  سکوت پیشه کرده باشید !
سردار عزیز ؛ نکند گوشمان کر ، زبانمان لال شما هم بدتان نمی آمد که شاهد و موافق این عمل هوادارانتان باشید ؟!  نه ، بعید می دانیم سردارانی که ما در ذهنمان ساخته و پرداخته کرده ایم همانایی که  از جان خود نیز  برای حفظ این مرز و بوم گذشتند هرگز دنبال پست و مقام و شهرت باشند  و شما هم که سردار رویانیان هستید  نباید تافته جدا بافته باشید.
هرگز دوست نداریم شعار چند هوادار ، هورای چند همراه ، بنر چند در چند متر پر حرف و حدیث  و ...  خدای ناکرده ،ارزشهای انقلابی یک سردار را از بین ببرد ! ما مانده ایم معطل که چرا سردار پرسپولیسی ها هیچ واکنشی به لمپنیسم و تحقیر افراد به خاطر تمجید ،از خود نشان نداد !
سردار عزیز؛ یادتان باشد که شما سردار انقلاب و دفاع مقدسید و مبادا شهرت و محبوبیت چند روزه در عالم فوتبال بر روحیات شما سایه افکند که مردمان این دیار  سالهاست که با نگاهی ویژه به شما و امثال شما زل زده اند و در هوایتان نفس کشیده اند.
...ودر آخر..
با تو هستم ، هوادار عاشق آبی !
به این جمله خوب توجه کن : تخریب پرسپولیس در استقلال ممنوع!
مسئولان استقلال بر خلاف هم ترازانشان در باشگاه رقیب صمیمانه از شما خواسته اند که از هرگونه مقابل به مثل جلوگیری شود چرا که باشگاه فرهنگی ، ورزشی استقلال همچون همیشه با جدیت به دنبال حفظ حرمت ها و اشاعه فرهنگ غنی استقلالی است و هواداران استقلال همیشه و همه جا ثابت کرده اند که احترام و اخلاق و روحیه جوانمردی و ورزشکاری همه جا برایشان حرف اول را می زند و هرگز با تکیه بر بی اخلاقی و لودگی در مسیری گام نگذاشته و نخواهند گذاشت.
و این است مکتب استقلال : با اخلاق مداری ، اتحاد و هم دلی ، پیش بسوی قهرمانی

کانون رسمی هواداران باشگاه استقلال

آندو گرانترین فوتبالیست ایران

به نظر مي‌رسد آندرانيك تيموريان هافبك سابق استقلال را بايد گران‌ترين بازيكن حال حاضر ايران لقب داد. چرا كه گفته مي‌شود مبلغ قرارداد او با باشگاه الخريطيات قطر 3 ميليارد تومان است.

يكي از نزديكان تيموريان در گفتگو با خبرنگار گل فاش كرد آندو با قراردادي 3ميلياردي به باشگاه قطري پيوسته است. نكته اين‌جاست كه باشگاه استقلال براي حفظ اين بازيكن باارزش، مبلغ 1.8 ميليارد تومان پيشنهاد كرده بودند كه مورد موافقت آندو قرار گرفته بود. تيموريان قبول كرده بود كه 1.8ميليارد براي فصل جديد به اضافه 150 ميليون تومان كه از سال قبل طلب داشت يعني در مجموع حدود 2ميليارد تومان از استقلالي‌ها دريافت كرده و از خير پيشنهاد قطري‌ها بگذرد. اما دو روز بعد استقلالي‌ها زير قول و قرار مي‌زنند و اعلام مي‌كنند قادر به پرداخت اين مبلغ نيستند.

بعد از اين اتفاقات، آندو قرارداد يك‌ساله خود را با باشگاه قطري به امضا رساند. او دو هفته ديگر براي حضور در تمرينات الخريطيات راهي قطر خواهد شد.

هفته اول؛ نفت آبادان – پرسپولیس، استقلال – آلومینیوم/ دربی هفته ششم برگزار می‌شود

سازمان لیگ برنامه مسابقات لیگ برتر را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ طبق برنامه‌ای كه سازمان لیگ اعلام كرده، پرسپولیس هفته اول در آبادان مهمان نفت است و استقلال هم در تهران با آلومینیوم هرمزگان مسابقه می‌دهد.
همچنین دربی تهران هم در هفته ششم برگزار می‌شود. طبق برنامه قرار است هفته ششم لیگ برتر دوم و سوم شهریور برگزار شود كه دربی تهران هم در یكی از همین دو روز خواهد بود.
برنامه مسابقات هفته اول لیگ برتر دوازدهم به شرح زیر است:
پنجشنبه و جمعه 29 و 30 تير
*نفت آبادان ـ پرسپوليس، ورزشگاه تختي آبادان
*استقلال تهران ـ آلومينيوم هرمزگان، ورزشگاه آزادي تهران
*گهر درود لرستان ـ ملوان بندر انزلي، ورزشگاه درود
*سپاهان اصفهان ـ مس كرمان، ورزشگاه فولاد شهر
*تراكتورسازي تبريز ـ سايپاي كرج، ورزشگاه يادگار امام تبريز
*صباي قم ـ پيكان تهران، ورزشگاه يادگار امام قم
*فجر سپاسي ـ ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه حافظيه شيراز
*داماش گيلان ـ فولاد خوزستان، ورزشگاه سردار جنگل رشت
*نفت تهران ـ راه آهن تهران، ورزشگاه اكباتان تهران

مبلغ قرارداد انصاریفرد لو رفت!

کریم انصاریفرد که در فصل نقل و انتقالات لیگ دوازدهم مشتریان زیادی داشت، پس از آنکه با مسئولان باشگاه استقلال به توافق نرسید راهی پرسپولیس شد. در این مورد یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس به خبرنگار قدس آنلاین خبر داد که مبلغ مورد توافق طرفین برای یک فصل نزدیک به یک میلیارد و 400 میلیارد تومان است!! البته مسئولان باشگاه پرسپولیس به طور رسمی مبلغ قرارداد این بازیکن را اعلام نکرده اند و طبیعتا چنین رقم هایی را هم رد می کنند.

BMW X6 اشک دیده ی من و خون دل شماست

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

در کشوری که بسیاری از مردم به سبب مشکلات اقتصادی توان تحصیل،ازدواج،خرید که هرگز اجاره یا رهن مسکن،تهیه ی جهیزیه ی دخترانشان و... ندارند چگونه می شود تحمل کرد که یک باشگاه کاملا دولتی از پول بیت المال مسلمین میلیاردها تومان برای یک بازیکن فوتبال هزینه کند. آن هم در شرایطی که قانون اجازه نمی دهد دولت باشگاه داری حرفه ای کند،آن هم در شرایطی که دولت و مجلس چند ماه است سر ۲۸ هزارتومان یارانه ی بیشتر به مردم سر دعوا دارند و هرماه یارانه ها چند روز دیرتر پرداخت می شود.


معلوم نیست نظارت مجلس کجاست؟ دیوان عدالت اداری کجاست؟ سازمان بازرسی کل کشور کجاست؟ سازمان لیگ برتر و سقف قراردادش کجاست؟ انگار در این مملکت تمام سقف ها فروریخته و تمام نهادهای نظارتی از ایستادن مقابل حیف و میل بیت المال می ترسند و خدای نکرده شاید نمک هم گندیده!

بازیکنانی که در زمین خودی و باصدهزارنفرتماشاگر توان زدن یک گل به تیم دسته چندمی آسیا-قطر- ندارند باید میلیاردها تومان پول بیت المال را به جیب بزنند و حتما مانند آقای Xبروند در بهشت شداد امریکا -لاس وگاس -ویلا بخرند و با مبتذل خوانان عکس بگیرند.وشاید روزی مدال شجاعت ملی هم تقدیمشان کنیم. آخر این ها آبروی مملکتند شاید هم صاحب مملکتند.جوان بیست وچند ساله ای باید برای ۳۰۰ روز نزدیک یک ونیم میلیارد پول بگیرد یعنی روزی حدودا پنج میلیون تومان و کارگر و معلم و استاد دانشگاه باید ماهی نهایتا۵۰۰تا۷۰۰ هزارتومان بگیرند. یعنی اگر معلمی ماهی به فرض محال یک میلیون بگیرد باید ۱۲۵ سال کارکند تا بشود حقوق یکسال آقای فوتبالیست.

صداوسیما هم که دربست در اختیار این هاست . در ساعاتی هم که فوتبال و حواشی آن نیست تلویزیون به پایین تر از میدان ولیعصر تهران قدم رنجه نمی کند.هم آب و هوای زعفرانیه و فرمانیه بهتر است هم حال و نوای آن! پابرهنه ها که برای مملکت کاری نمی توانند بکنند. به قول سردار سازندگی باید مرفهان را راحت گذاشت تا مملکت را بسازند.کارخانه هایشان را البته! البته پابرهنه ها هم خوبند. برای رای گیری، برای روز جنگ برای سربازی ، بالاخره باید این رعیت ها باشند تا ارباب ها اربابی کنند.
جذب بازیکنانی چون بنگر، حسینی، ماهینی، گردان، پولادی و قاضی در شرایطی در همان روزهای ابتدایی نقل و انتقالات با رقم های نجومی انجام گرفت که بسیاری از اهالی فوتبال، درباره منبع درآمد باشگاه پرسپولیس در جذب این بازیکنان سوالاتی را مطرح ساختند.

ماجرای ۱۵ خودرو دریافتی این باشگاه و اهدای آنها به بازیکنان که از سوی معاونان رویانیان نیز تایید شد، از جمله شبهاتی است که این روزها درباره آن سوالات بسیاری مطرح می شود.

یکی از این خودروها نیز قرار است به کریم انصاری فری برسد که در روزهای اخیر دعوا بر سر جذب او بالا گرفته است. البته قرمزپوشان در این امر پیشی گرفته اند و قرار است هر طور شده این بازیکن را جذب کنند. آن‌هم با قراردادي كه مي‌گويند قيمتش یک ونیم ميليارد تومان است و قطعا جایزه های میان فصل بخاطر مثلا گل در فلان بازی و پاس گل در فلان بازی و امثالهم را باید به مبلغ قرارداد افزود.
اگر خاوری دزدی کرد و فرارش دادند بعضی ها هم با فوتبال بیت المال را حراج کردند و ماندند تا بیشتر به کشور جیبشان خدمت کنند. باید گفت فوتبال ابر دزد یا ابرگرگی ست که توسط چهره ی عروس نمایش به عقد مردم در آمده اما در حقیقت او عروسی ست که در عقد، بسی داماد است ! با فوتبال مارا سرگرم نمی کنند بلکه سر ما را گرم می کنند تا همچنان بعد از گذشت سی و چهارسال از بهار انقلاب بیت المال مستضعفین بیت الحال مرفهین باشد.
شب ها که با یورو تمام شهر خواب می کنند اموال پابرهنه ها یواش آب می کنند.

دیگر این را نمی توان تبعیض نام نهاد که یک ستم یک ابر ظلم آشکار است . یک دزدی مدرن است. دزدی موجه. چنان موجه و مقدسش کرده اند که اگر بانگ های دزد برداری خود صاحب مال مقابلت می ایستد.

BMWمدلX۶ تقدیمی به پول بالیستها همان گوهر تابناک تاج پادشاست که اشک دیده ی من و خون دل شماست وآن گرگ اینبار حرفه ای تر با گله آشناست. و این روزها چوپانان هم شریک گرگند و هم رفیق گله.

پاسخ مدير رسانه‌اي سپاهان به ادعاي بنگر: يادت رفته خواهش مي‌كردي تو را هم ببريم؟ چرا بقيه با عزت جدا

تا زماني كه يك ستاره براي تيمي مي‌درخشد رابطه ميان او و هواداران آن تيم رابطه گل و بلبل است. اما وقتی روز جدايي فرا مي‌رسد، ورق به‌یکباره برمي‌‌گردد و جای آدم‌ها عوض مي‌شود. آن وقت داستان به همين شكلي درمي‌آيد که این روزها بین محسن بنگر و تیم فوتبال سپاهان اتفاق افتاده است.

درخشش سپاهان به نفع بنگر

بنگر با سپاهان اصفهان مدت 8 سال خوش درخشید ولی این درخشش بیشتر برای محسن بنگر به چشم آمد چرا که سپاهان پیشینه‌ای بهتر از این درخشش‌ها را به همراه داشت. آن هم بدون هیچگونه جار و جنجال و دعوای رسانه‌ای. دامن زدن مدافع باتجربه سابق سپاهان به حواشی و جار و جنجال‌ها معمای لاینحل این روزهای هواداران سپاهانی است. معمایی که از محبوبیت بنگر به شکل زایدالوصفی کاسته است.

وقتي آرزوها رنگ عوض مي‌كنند

«بنگر باتعصب» چند ماه قبل در جشن ستارگان اصحاب رسانه در هتل آسمان اصفهان با بانگ بلند فریاد زد: «آرزویم این است كه هیچ وقت تیم‌های سرخابی پایتخت به مقام قهرمانی نرسند.» اين آرزوی قلبی بنگر با کامنت‌های آتشین از سوي هواداران میلیونی تیم‌های استقلال و پرسپولیس مواجه شد. مرد باتعصب  طلایی‌پوشان با تكيه بر همين حركات و البته نتایج در خور تحسین تیمش، چنان از دیوار محبوبیت هواداران سپاهان بالا رفت که حالا پايين آمدنش با سروصدا و جنجال فراواني همراه شده است.

او ناگهان با یک چرخش ناگهانی آن هم به خاطر رودربایستی با سردار ارتش سرخ بابت «هم‌محله‌ای بودن» جنگی تمام‌عیار را با مدیران، هواداران و مدیر رسانه‌ای زردپوشان به راه انداخت که هر روز ردي از آن را در رسانه‌هاي ورزشي مي‌توان يافت. بنگر در آخرين مصاحبه‌اش گفته «كساني در سايت باشگاه سپاهان عليه من بيانيه مي‌نويسند كه آخرين افتخارشان تعريف كردن لطيفه براي بچه‌هاي مدرسه‌اي است. روي سخن مدافع سابق سپاهان با مدير رسانه‌اي اين باشگاه است.

ادامه نوشته

فتح الله زاده به رویانیان گیرداد

در حالیکه مدیرعامل پرسپولیس از پاسخ دادن به برخی اظهارات فتح الله زاده خودداری کرده است اما حاجی فتح الله از هر فرصتی برای انتقاد از روش جذب بازیکن پرسپولیسی ها استفاده می کند.

علی فتح الله زاده که روز گذشته بعنوان سخنران در یک سمینار آموزشی حاضر شد ه بو در لابلای صحبت های خود به نکاتی اشاره کرد که در نوع خود جالب و مشخص بود که منظور وی رویانیان است.

وی در این سمینار گفت:«مدیری که 10 سال خاک فوتبال را خورده است از مدیری که تازه آمده کمتر بودجه و امکانات در اختیار دارد.من برای شما یک مثال می زنم؛ اگر یک بچه را سوار بنز کنید تا با یک راننده فرمول یک که سوار ژیان شده مسابقه دهد چه اتفاقی می افتد؟ کدام آنها زودتر به کرج می رسد؟»

مدیر استقلالی در ادامه گفت:«حرف من این است که؛دولت به من پول بدهد تا برای استقلال و پرسپولیس دو ورزشگاه 40 هزار نفری بسازم و بعد هم از منبع درآمد آن بودجه اش را برگردانم.»

فتح الله زاده در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع تبعیض در فوتبال اشاره کرد که پر واضح بود منظور وی باشگاه رقیب است:«یک عده خودخواه می آیند در فوتبال و چون به پول و امکانات دسترسی دارند به بازیکن 500 میلیونی یک میلیارد می دهند؛ می گویند چون ما در سیاست آدم بزرگی بودیم نباید در فوتبال خراب شویم.»

شايد نفرين مردم پشت اين پول ها باشد

محمد پنجعلي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: فوتبال ايران سال هاي  بسياري است كه به صورت دولتي اداره مي شود و مديران فعال در اين عرصه غير ورزشي هستند از اين رو نتيجه گرا مي باشند و از آن جايي كه تلاش براي پول موجود در باشگاه ها از سوي مديران انجام نمي گيرد لذا بدون مديريت و بي برنامه پول بيت المال صرف هزينه هاي گزاف و خريد بازيكنان ميلياردي مي شود.

وي ادامه داد: نقل و انتقال بازيكنان درحالي با رقم هاي نجومي از جيب بيت المال صورت مي گيرد كه مردم ايران براي امرار معاش خود به فروش كليه و اعضا بدن خود مي پردازند پس بي انصافي است كه پولي كه بايد صرف برخي از مردم بي بضاعت شود هزينه ي جذب بازيكنان در تيم هاي دولتي مي شود مسئولان كشور بايد با اطلاع از رضايت مردم در استفاده از بيت المال اقدام به جذب و صرف هزينه در مسائل مختلف كند.

پنجعلي تصريح كرد: تا هنگامي كه فوتبال توسط افراد غير ورزشي اداره مي شود و زمينه هاي خصوصي شدن ورزش فوتبال فراهم نشود بايد شاهد چنين مسائلي باشيم بيش از اين گفته شد كه مديران دولتي فقط به دنبال كسب نتيجه هستند لذا با درخواست رقم نجومي بازيكن موافقند و وي را جذب مي كنند فقط به هدف اينكه در مسابقات نتيجه مطلوب را كسب كنند و براي آن ها تامين بودجه اهميتي ندارد چرا كه بازيکنان بدون تلاش و سرمايه گذاري آنها جا به جا مي شوند.

وي ادامه داد: در صورتي كه فوتبال به سمت خصوصي شدن پيش رود بازيكن ،مربي ، تمرينات و مديريت فوتبال حرفه اي مي شود در حال حاضر فقط رقم بازيكنان شكل حرفه اي گري دارد و در ساير موارد آماتور هستيم چرا كه برنامه خاصي در سيستم فوتبال ما وجود ندارد و مسئولان بصورت دقيق فعاليت باشگاه را مورد بررسي و ارزيابي قرار نمي دهد از اين رو حق و حقوق مردم را هزينه فوتبال ناسالم مي كنيم.

كارشناس فوتبال تصريح كرد : مسئولان زيرربط بايد بستر حرفه اي شدن فوتبال را فراهم كنند با خصوصي شدن مي توان انتظار درآمدزايي در فوتبال را داشت و مديران از سرمايه شخصي خودشان تيم داري مي كنند لذا با دقت و با ارزيابي دقيق پول و هزينه ي موجود صرف و خرج مي كنند در اين صورت مي توان توانايي و موفقيت يك مدير در فوتبال مورد ارزيابي و بررسي قرارداد.

پنجعلی افزود: فوتبال ما تا هنگامی که افراد غیر ورزشی را در رأس امور مهم خود دارد پیشرفت نمی کند و می توان به جرأت بیان کرد که فوتبال از ریشه خراب است و برای ارتقاء در این ورزش باید سیستم دقیق را رفع کرد در غیر اینصورت انتظاری به پیشرفت فوتبال نباید داشت.

وی ادامه داد: با صرف هزینه های گزاف در جذب بازیکنان در تیم استقلال و پرسپولیس موافق هستم حال که پول از بیت المال صرف می شود پس مطلوب است که برای دو تیمی که هواداران پرشماری دارد هزینه شود چرا که مردم ایران با این دو تیم زندگی می کنند.

پنجعلی ادامه داد:‌ جذب بازیکنان حرفه ای و طراز اول برای سرخابی ها و ساختن تیم پرقدرت انتظارات هواداران پرشمار دو تیم را برآورده می کند و لحظه ای شادی را برای آنها رقم می زند لذا با صرف هزینه ها گزاف برای خرید بازیکنان حرفه مخالفتی ندارم.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: سرمربی با کارنامه و حرفه ای همچون کیروش را در رأس امور فوتبال ملی کشورمان قرار دادیم اما از آن جایی که مشکل فوتبال ما با تغییرات نفرات بر طرف نمی شود لذا کیروش نیز تبدیل به دبی آماتور شد و خودش را به شرایط فوتبال ایران وفق داد کیروش از کمپ، حریفان تیم ملی ایران در بازی های دوستانه معترض بوده است اما از آن جایی که بستر حرفه ای در فوتبال ایران فراهم نیست لذا وی با شرایط فوتبال خراب ما کنار آمده است.

پنجعلی تصریح کرد: علاوه بر کیروش، دنیزلی سرمربی تیم ملی پرسپولیس نیز توانایی مقاومت شرایط آماتور ایران را نداشت و تبدیل به مربی تازه کار و آماتور شده است وی که قرارداد یک سال و نیم با پرسپولیس امضاء کرده است حال بنابر اتفاقات نامعلوم قصد جدایی پرسپولیس را کرده است ترک دنیزلی در شرایطی در حال رخ دادن است که رویانیان مدیر عامل باشگاه بازیکنان بسیار طراز اول و حرفه ای را برای لیگ دوازدهم جذب کرده است.

وی افزود: فوتبال ایران باید دارای قوانین ثابت شود تفکرات و برنامه های مسئولان ورزش کوتاه مدت است با تغییرات نفرات و ورود وخروج افراد معتبر و غیر حرفه ای فوتبال ایران رشد نمی کند و در صورت ارتقاء می توان فقط شاهد پیشرفت فوتبال در داخل بود چرا که تیم های ایرانی در عرصه های برون مرزی عملکرد ضعیف دارند و نسبت به مسائل فنی و حرفه ای گری از حریفان خود عقب هستند.

پنجعلی تصریح کرد: در زمان هایی از فوتبال، تیم ملی مالدیو را 17 گل شکست دادیم اما تیم ملی ایران در مقابل همین تیم فقط موفق به ثمر رساندن یک گل شد این مسئله بخوبی بیانگر افت فوتبال است. اگر مسئولان چاره ای نیاندیشند در استادیوم آزادی مقابل تیم های درون مالدیو ... شکست خواهیم خورد.
وی افزود:‌ امیدوارم مسئولان به رقم های نجومی بازیکنان بررسی و ارزیابی دقیق تری صورت دهند تا حق و حقوق از افراد ضایع نشود و هر فوتبالیستی بنابر مسائل فنی و حرفه ای گری خود پول دریافت کند.

نگذاریم موضوع انشاء مدارس «علم بهتر است یا فوتبال» شود!

به گفته یکی از مدیران پیشین ورزش، ادامه روند کنونی در فوتبال ایران به واسطه شکل گیری فضای کاذب از طریق حضور پررنگ و مستمر دلال‌ها و صرف هزینه‌های نجومی غیر منطقی برای جذب بازیکنان، آسیب‌های جدی را هم برای ورزش و هم برای آینده کشور به همراه خواهد داشت که نیاز است باعزمی جدی مانع از آن شد تا موضوع انشا مدارس به «علم بهتر است یا فوتبال» تبدیل شود. 


امیر واعظ آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ضمن بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: برای آنکه بخواهیم بازار سیاه شکل گرفته در فضای کاذب فوتبال کشور را بررسی کنیم ابتدا باید ببینیم که چرا به اینجا رسیده‌ایم و چرا اسیر این فضای کاذب، بازار سیاه و دلالی شده‌ایم. 

وی افزود: اعتقاد بنده بر مبنای حضور مستقیم، پیگیری و تحقیق‌های مداوم این است که منشا فساد و فضای که اکنون حول و حوش فوتبال ایران شکل گرفته ناشی از حضور برخی مدیران و سرمربی‌ها است که این حضور هم منجر به شکل گیری مثلث فساد در فوتبال شده است. 

رییس پیشین فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: مثلث فساد در فوتبال را در راس هرم برخی مدیران عامل باشگاه‌ها، یک ضلع آن برخی سرمربی‌ها و ضلع دیگر آن را دلال‌ها شکل می‌دهند، به معنای دیگر این مدیران عامل و سرمربی‌ها هستند که با طرح درخواست‌های کاذب زمینه حضور دلال‌ها را در اطراف ورزش فوتبال فراهم می‌کنند. 

واعظ آشتیانی ادامه داد: در سال‌های اخیر، دلال‌ها به واسطه بازی‌های رسانه‌ای و در اختیار گرفتن این فضا از طریق همکاری و همراهی عمدی یا سهوی برخی روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و حتی صدا و سیما به رشد مثلث فساد در فوتبال کمک کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: اگر می‌بینید که در این فوتبال نتیجه گرا همه از هم سبقت می‌گیرند و رقم‌های نجومی برای جذب بازکنان به منظور کسب نتیجه بهتر در فصل پیش رو، رد و بدل می‌شود و فضا به گونه‌ای است که فصل پیش رو با فصل گذشته‌ به لحاظ صرف هزینه‌ها، زمین تا آسمان تفاوت دارد ناشی از وجود همین مثلث فساد است. 

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: در فوتبال ایران سالانه چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود، اما آیا واقعا در ازای صرف این هزینه، درآمدی، یا نکته جدیدی و یا پیشرفتی در فوتبال مشاهده می‌شود. 

وی تصریح کرد: در ضمن فوتبال ایران به واسطه حضور برخی مدیران عامل که واقعا از جمود فکری و نداشتن نگرش نو مبتنی بر پیشرفت رنج می‌برد و شاهدیم که همین افراد، مدیران ارشد و متولیان امر را نیز با همراهی دلالان از طریق تشکیل باندهای ثروت و قدرت، عملا اسیر دست خود کرده‌اند. 

رییس پیشین فدراسیون دوچرخه سواری افزود: مدیران ارشد هم به این دلیل اسیر دست آن‌ها شده‌اند که فکر می‌کنند کنار گذاشتنشان همراه با تبعاتی باشد از جمله آنکه در مسیر پیشرفشان مانع تراشی کنند و با اعمال فشارهای بیرونی فضای بدون آن‌ها را پرهزینه و پرچالش کند. 

وی افزود: همین دیدگاه هم منجر به آن شده است که افق دید مدیران ارشد محدود شود و آن‌ها به این عقیده رسیده‌اند اگر فلان مدیر را که بر همه روشن شده از کفایت و درایت لازم برای مدیریت برخوردار نیست را برکنار کنند و مدیر جدید ولو توانا‌تر و کارآمد‌تر را جایگزین کند به دلیل آنکه نمی‌خواهد یا نمی‌تواند سهم دلالان، خبرنگاران، لیدرهای فحاش که اکنون برای خود در این فوتبال تصمیم گیر شده‌اند و... را بپردازد، نمی‌توان به کسب نتیجه توسط او امیدوار بود. 

واعظ آشتیانی گفت: کنار هم قرار دادن این مسائل قربانی شدن سازندگی و پیشرفت زیر پای نتیجه شده و اینگونه است که شاهدیم در سال‌های اخیر فوتبال ایران پدیده‌ای را معرفی می‌کند، اگر هم معرفی می‌کند با فرمول پدیده کشی خیلی زود نابود می‌شود چون منافع مثلث فساد در فوتبال در گرو بازیکنان محدودی است. 

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره راهکار برخورد با پدیده دلالی و فساد در فوتبال گفت: بر اساس فرمولی که بنده پیرامون مثلث فساد در فوتبال ارایه کردم، تا زمانی که خانه تکانی اساسی منتج به برکناری برخی مدیران در فوتبال اتفاق نیفتد، انتظار موفقیت در مسیر برخورد با دلالی و فساد در این ورزش را باید از ذهن دور کرد. 

وی افزود: دلال‌های که اکنون کنار فوتبال ایران هستند تنها می‌توانند با تعدادی از مدیران عامل و سرمربی‌ها کار کنند و به همین دلیل هم حاضر هزینه‌های هنگفتی را به منظور حفظ آن‌ها صرف کنند تا در آینده نزدیک به سود لازم از طریق فروش بازیکنی که ۵۰ میلیون تومان هم نمی‌ارزد با قیمتی معادل ۶۰۰ میلیون تومان و... برسند. 

واعظ آشتیانی تصریح کرد: ادامه این روند نه تنها به ورزش و فوتبال ایران آسیب وارد می‌کند بلکه آینده کشور را دچار خطر خواهد کرد چرا که با این پرداخت‌های نجومی، کم کم «علم بهتر است یا ثروت» جای خود را به فوتبال از هر دوی آن‌ها به واسطه دستیابی به ثروت و شهرت بهتر است خواهد داد. 

وی در خاتمه گفت: وقتی به یک بازیکن برای بازی در یک فصل فوتبال رقمی معادل یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می‌شود معلوم است که باید انتظار این را داشته باشیم که خانواده‌ها و جوانان کسب ثروت و شهرت را در فوتبال جستجو کنند و به جای صرف زحمت پشت کنکور و نشستن پشت نیمکت‌های دانشگاه، تعداد زیادی از آن‌ها مسیر زندگی خود را به این می‌انبری که پیش رویش سراب است کج کنند.