ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»» روزهای عواطف ناپایدار

روزهای عواطف ناپایدار  

روزهای عواطف ناپایدار  


از لحاظ علمی، بلوغ به مرحله‌ای از زندگی اطلاق می‌شود که در خلال آن، اندام‌های جنسی توانایی وظیفه تولید مثل را پیدا می‌کنند. آغاز این مرحله در دختران، به وسیله عادت ماهانه کاملاً روشن و مشخص می‌شود. در پسران این مرحله کمتر آشکار است. بلوغ، دوره‌ای بی نظیر و مشخص است و به وسیله تغییرات رشدی مطمئنی توصیف می‌شود که در هیچ دوره دیگری از زندگی اتفاق نمی‌افتد.
بلوغ

به طور کلی در این دوران آمیخته شدن رفتار با احساس، به ویژه احساسی که کنترل عقل در آن اندک و فروغ خرد در آن ضعیف باشد خود باعث بوجود آمدن مشکلاتی است و ما به این نکته واقفیم که، دوران بلوغ ایام ناپدیدار شدن عواطف و شکفته شدن احساسات است و نوجوانان تازه بالغ از جهت اخلاقی و روانی وضعی به خصوص بخود دارند و اگر والدین و مربیان از آن آگاه نباشند، ممکن است موضعی خطرآفرین در این رابطه اخذ کنند.

 

آنچه خانواده‌ها تا به حال با آن مواجه بوده‌اند، این بود که فرزندی داشتند سر به راه، مطیع و در مواردی بسیار تسلیم که گوش به امر و نهی والدین داشت. و آنچه اینک در این دوران با آن مواجهند این است که او خود را فردی بزرگ و حتی معادل پدر و مادر می‌شناسد و حاضر نیست طبق روال گذشته زندگی کند.

 

 در این دوران بیداری‌هایی برای آنان پدید می‌آید که مهمترین آن‌ها بیداری مذهبی، بیداری وجدان بیداری فطرت است. بر این نکتة تأکید می‌ورزیم که دنیای نوجوانی دنیای پاکی و صفاست، به شرطی که عوامل آلوده زمینه ساز آلودگی آنان نشدند.

 

دوران بلوغ ایام ناپدیدار شدن عواطف و شکفته شدن احساسات است و نوجوانان تازه بالغ از جهت اخلاقی و روانی وضعی به خصوص بخود دارند و اگر والدین و مربیان از آن آگاه نباشند، ممکن است موضعی خطرآفرین در این رابطه اخذ کنند.

 

بنا به ضرب‌المثل ایرانی به چشم پاکان همه چیز پاک می‌آید و این خود حاکی از سادگی و زودباوری آن‌هاست که در مواردی می‌تواند خطرآفرین باشد. چه بسیار از اینان که خیلی زود به دعوت فریبکاران پاسخ مثبت می‌دهند، بدون اینکه از فریب‌شان سردرآورند.

بلوغ دختران

 

روانشناسان دوران بلوغ یا همان دوران نوجوانی را دوران ناپایداری اخلاق، دوران افراط در احساسات مخصوصاً برای دختران، می‌شناسند. جاه‌طلبی‌ها از مختصات رشد نوجوانی است و او اعمالی را از این بابت انجام می‌دهد که گویی سرآمد است. آرایش‌ها، توجه به سر و وضع و لباس، آراستگی‌های ظاهری،همه جلوه از این امر دارند.

 

روانشناسان دوران بلوغ یا همان دوران نوجوانی را دوران ناپایداری اخلاق، دوران افراط در احساسات  می‌شناسند. جاه‌طلبی‌ها از مختصات رشد نوجوانی است و او اعمالی را از این بابت انجام می‌دهد که گویی سرآمد است

 

به طور کلی اخلاق دختران و پسران در این دوران متغیراست. مجموعه‌ای از حالات و زمینه‌های استقلال، عدم اطمینان، بحران هویّت، تلاش در اثبات شخصیت، گاهی احساس گناه، خصایصی در او پدید می‌آورند که از آن به اخلاق نوجوانی تعبیر می‌شود .مهم است که خانواده و افرادی که با نوجوان سروکاردارند بدانند که وضعیت روحی و تغییرات جسمی دوران نوجوانی چگونه است و بتوانند خود را برای مقابله ی درست با این رفتارها تجهیز کنند.

 

 

زهرا یوسفی مصری

بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد